Ga naar inhoud

Help, advies/tips gevraagd!!


Melis25

Aanbevolen Berichten

Hoi meiden,

 

Over ongeveer 10 dagen verwacht ik mijn menstruatie en mag ik mij aanmelden voor een cryo behandeling.

Voorgaande poging ben ik heel erg openhartig geweest tegen mij werkgever, maar dat wil ik deze keer niet doen.

 

Hoe hebben jullie de planning rondom echo's en terugplaatsingen geregeld zonder kenbaar te maken dat je met IVF bezig bent?

 

Ik mag me aanmelden op dag 1 en zal rond dag 8 een uitgangsecho krijgen. Deze kan ik wel plannen met verlof omdat dit redelijk van tevoren bekend is. Maar, nu komt de uitdaging... Na het spuiten van de Pregnyl zal ik op een dag moeten bellen met de vraag of onze embryo goed is ontdooit. Als dat het geval is zal ik diezelfde dag naar het VU moeten voor de terugplaatsing.

Hoe ga ik dat in hemelsnaam regelen zonder 'mijn geheim' te vertellen?

 

Kleine kanttekening is dat ik 3 dagen werk, dus meer kansen dat de tp op een vrije dag valt. Maar ik als controlfreak heb ook graag een plan B voor als de tp op een werkdag valt.

 

Jullie zullen wel denken, wat een stresskip, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het leggen van mijn eigen ontworpen puzzel.

 

Alvast bedankt meiden!

 

Liefs,

Melis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een tp van een cryo weet je ook een paar dagen van tevoren toch? Pregnyl is dag voor ovulatie en cryos zijn minimaal twee/drie dagen oud dus je weet het ca. vier dagen van tevoren. Kan me alleen voorstellen dat je niet twee keer zo dicht op elkaar vrij wilt vragen. Zeker omdat je van die ene dag niet eens weet of het nodig is (al heb ik de keer dat het ontdooien niet goed is gegaan dus echt niet gewerkt die dag). Evt een dag ruilen? Of een dag thuiswerken?

 

En als Heinrichs met pregnyl gepland wordt, kun je evt overleggen met het ziekenhuis of je een dag eerder kunt prikken als de follikel wel groot genoeg is? Zodat je op een niet werkdag uitkomt met de tp? Weet niet of dat mogelijk is, maar wie weet...?

 

Ik heb zelf toch altijd maar m'n direct leidinggevende in vertrouwen genomen. Bij m'n laatste baan was de afspraak dat ik de dag van de evt tp thuis zou werken, zodat collega's ook niet hoefden te merken dat ik even weg was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beanie, dat kan ik doen ja, alleen ben ik begin januari een week thuis geweest ivm klachten van chronische hyperventilatie. Twee ziekmeldingen kort op elkaar wordt niet geaccepteerd binnen een bedrijf die het economisch zwaar te verduren heeft ;-))) Maar kan eventueel wel op de dag van de tp bellen met de mededeling dat ik niet lekker ben en of ik daarom een verlofdag mag opnemen.

 

Henne, thanks voor je tekst en uitleg. Ik heb eerlijk gezegd niet echt een idee wat/wanneer op welke dag gebeurd, weet alleen zeker wanneer ik me moet aanmelden en wanneer ik de uitgangsecho heb. Maar nu je zo zegt wanneer er pregnyl gespoten moet worden en wanneer de tp zal plaatsvinden, begint er wel iets te dagen ja.

 

Het is ook allemaal wel wat ver gezocht, maar ik ben een ware stresskip vs. controlfreak...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de tandarts, ze weten dat je onlangs dat tandartsgedoe had toch? Nou, dat er een ontsteking is en dat je echt nú foto's moet maken. Pijnklachten bij de tandarts zijn vaak acuut. En dan vragen of je dus een dag mag ruilen. Dan hoef je ook niet V. als excuus te gebruiken, want hij zal nog weleens ziek zijn en dan wil je ook verlof kunnen nemen. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fren, V. is inderdaad vaak ziek/zwak/misselijk, haha. Thanks voor het meedenken!

 

Floor, je weet een beetje van het gedoe op m'n werk en ik ben 'bang' dat ze me eruit donderen zodra ik iemand in vertrouwen neem om eerlijk de reden van afwezigheid te delen. Vandaar deze 'stress' oproep voor tips/trucs etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanwege onbegrip op het werk was ik er ook mee gestopt om te vertellen als wij weer in een behandeling zaten. Bij een verse poging, nam ik altijd verlof op.

Bij onze laatste cryo poging,, moest ik een aantal keer terug komen voor een echo. Ik heb toen op mijn werk gezegd dat ik even vanwege een bloedonderzoek naar het ziekenhuis moest. Ik ben toen tussen het werk door even gegaan. Tijdens de 2e echo vertelde ik dat het bloedonderzoek nogmaals herhaald moest worden. Ook toen ben ik even tussen het werk door gegaan. (en aangezien de echo altijd gecombineerd werd met bloedonderzoek, was het nogeneens echt gelogen)

Ik moest op een gegeven ook pregnyl zetten en kon toen berekenen wanneer de eventuele terugplaatsing zou zijn. Ik heb toen verlof genomen met de wetenschap dat het mischien een onnodige verlofdag kan gaan worden.

Ik vind trouwens het idee van beanie of fren ook niet verkeerd.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wen, bedankt voor het meedenken en je tips!

Woon zelf in Almere en zkh is in Amserdam, dus ben wel even onderweg, ook met parkeren enzo.

 

Manlief kwam net met precies dezelfde tip, alvast voor de tp verlof vragen, mogelijk voor niks.

 

Moet ook niet vergeten dat ik maar 3 dagen werk en dus nog 4 vrije dag heb :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht het (ik hoop echt van harte van niet) dat het een onnodige verlofdag is geworden, kan je die dag mischien gebruiken als een soort verdriet / troostdag met je gezinnetje. Iets leuks doen of er even een dagje tussenuit met z'n drietjes oid.

Wij liepen in UZ Gent, maar hadden de echo's etc in het plaatstelijke ziekenhuis.

Bij onze cryo tp werden wij ook op de dag zelf gebeld. Bij een goede ontdooing en doordeling zou de tp dan kort daarna plaats vinden. Gezien de reisdafstand naar Gent (zo'n 2 a 2,5 uur rijden), waren wij genoodzaakt om alvast te gaan rijden voordat wij uberhaupt zouden weten of er een tp zou zijn.

Wij waren de ring van Antwerpen al voorbij, toen wij gebeld werden. Gelukkig ging de tp toen door, maar wij hadden ons al voorgenomen dat wij er sowieso een bijzondere dag van zouden maken indien de tp niet door zou gaan. Ons alternatief was anders een dagje antwerpen geworden. Een dagje samen met elkaar, zodat het toch niet echt een onnodige verlof dag was geweest.

Ik hoop voor je dat jullie cryo mooi en goed gaat ontdooien en vervolgens gaat doordelen (en zich vervolgens lekker gaat innestelen zoals ons ijsbeertje)! Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo Dames,

Ook ik weet niet hoe ik het straks het aan mijn werkgever moet verkopen.

Ik ga nu drie maanden kunstmatig de overgang in.(met med. Lucrin) Dit omdat ik endometriose heb en cystes op mijn eierstok. Deze moeten gaan krimpen anders is punctie niet mogelijk, vandaar tijdelijk overgang.

Vorige week maandag heb ik mijn eerste Lucrin spuit gehad. Zondag op maandag niet geslapen van de enorme buikpijn en behoorlijke doorbraakbloeding gehad. Ik zit nu al ziek thuis.

Wat vaker is gebeurt met mijn endometriose. Nu is de endometriose niet meer vol te houden door veel heftige pijn.

Ik heb al lang een kinderwens en mij is verteld dat ivf nu de beste optie is. Ook dat het verstandiger is niet langer meer te wachten.

 

Ik werk in de zorg(verpleeghuis) en we staan al krap ingedeeld en als ik me maar ziek meld, is het gelijk veel te zwaar voor mijn collegas. Daar baal ik dan ook van. Maar zit nu wel in fase dat ik voor mezelf kies.

Ook zit in nog in de opleiding en ik weet niet hoe mijn werkgever reageert als ik straks zo veel naar het ziekenhuis moet. Ik wil namelijk niet vertellen dat ik voor ivf ga, eigelijk bang dat ze me eruit zetten omdat ik nog in opleiding zit. Dit werk wil ik wel blijven doen en natuurlijk heb ik het geld ook nodig.

Heb ik rechten ook tijdens opleidingen en werk? Ik kan het niet vinden.

Wie heeft hier ook ervaringen mee?

 

Alvast bedankt groetjes boerboeltje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor tandarts en ziekehuis, staat vaak in de CAO de tijd die je nodig hebt, maar als je eerlijk zegt dat je met gezinsuitbreiding bezig bent.

Weet ik niet of het in de huidige economische tijd wel gewaardeerd wordt en zeker niet omdat je nog met je opleiding bezig bent.

Nu begrijp ik heel goed dat je al langer een wens nodig hebt en dat gezien je klachten je niet langer wilt wachten.

Maar wees ervan bewust dat eerlijkheid niet altijd gewardeerd zal worden, aangezien je de centjes hard nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, juridisch beschouwd zal het waarschijnlijk neerkomen op indirecte discriminatie op grond van geslacht als ze je vanwege je behandeling niet willen houden. En dat mag dus niet. Maar ja, praktisch gezien heb je daar natuurlijk geen bal aan als ze een andere reden verzinnen om niet met je door te willen. Ik neig dus ook een beetje naar wat vlinder zegt. Je hebt het beste 'excuus' van de wereld, namelijk de endometriose. En voor die paar echo's, de punctie en de terugplaatsing kan je ook een tandarts, een ziekenhuisbezoekje voor de endo en nog wat dingen bedenken. Als je helemaal op safe wilt spelen, kan je het dus misschien beter voor je houden, maar dat hangt ook erg van je werkgever (en jullie relatie) af. Ik denk dat het mij persoonlijk niet zou lukken het voor me te houden, maar misschien is het wel verstandiger het voor je te houden...

Heel veel sterkte en succes in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het maar niet vertellen, lijkt me idd verstandiger.

Moet nu namelijk weer deze week ziek thuis zitten. Kan aankommende dagen niet normaal lopen. Afgelopen nacht naar het ziekenhuis gegaan met gillende pijn. Pas na ampul Morfine onder controle.

Zware pijnstillers mee en antibiotica en nog meer pillen tegen bijwerkingen. Ik raak er aardig onzeker van. Op elk gebied.

Als ik naar de bedrijfsarts gestuurd wordt dan kan ik daar toch wel het hele verhaal kwijt (geheimhoudings plicht?)

Het worden nog zware maanden voordat ik uberhaupt begin aan de ivf.

Idd Floortje het is moeilijk om zoiets voor je te houden omdat mensen ook gaan vragen of kinderen krijgen dan wel gaat met endometriose.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Twee keer eerste hulp met mega pijnaanvallen in 12 uur. Werk reageerde waardeloos. Iets met protocollen. Morgen moet ik naar ziekenhuis. Waarschijnlijk hoor ik dat ik geopereerd ga worden aan mijn endometriose. Drie maanden kunstmatige overgang heeft bijna niets uitgehaald bij mijn cysten. Daarna waarschijnlijk ivf. Ik ga het maar vertellen op het werk. Ondanks mijn opleiding die ik krijg van hun.

Ben 33 het moet nu gebeuren en ik wil het ook. Slaap er gewoon niet van. Wens me succes. Wanhopig boerboeltje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je moontje. Het gesprek op het werk is fantastisch gegaan. Ze hebben toegegeven dat ze zeer slecht op mijn ziekmelden hadden gereageerd. Ze willen me aan alle kanten helpen en ondersteunen. Ze waren zeer onder de indruk van mijn verhaal en gaan regels opstellen dat het protocol niet zo zwaar voor mij telt. Kan ik me tenminste richten op de operatie die idd komt. Daarna ivf. Ik heb er vertrouwen in.

 

X boerboeltje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden