Ga naar inhoud

Wachtbankje maart 2013


eef78

Aanbevolen Berichten

En dan ook maar alvast het wachtbankje voor maart openen.

Hier mogen we waarschijnlijk in februari gaan starten met IVF voor een tweede kindje.

Maar dat zal inhouden dat we mogen testen in maart. Hopelijk sluiten er binnenkort meer aan in dit topic!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 850
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Hi Eef,

 

Leuk je hier te vinden!

 

Wij hebben a.s. maandag een intake voor een cryo behandeling, met een beetje mazzel is de tp in februari (mits alles uiteraard goed gaat en dan zal ik eind feb of begin mrt kunnen testen!

 

Jullie gaan voor een nieuwe IVF poging?

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Melis, wat grappig. Jullie dus ook alweer in de molen voor een brusje?

Wij hadden geen cryo's meer, dus gaan weer voor een verse poging. Mogen ons aanmelden zodra nieuwe cyclus begint.

Indien alles volgens plan verloopt waarschijnlijk begin maart testen. Zou wel leuk zijn als we weer samen op een wachtbankje zitten!

Hoe gaat het ondertussen met Vince?

Met Yente alles goed. Heeft 's nachts nog wel haar helmpje, maar we hebben op haar 1e verjaardag de eindscan. Dus dan is het klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, we hadden op 10 december al een intake staan, maar die moest ik afzeggen vanwege een begrafenis. Wij hebben nu morgen de intake, geen idee wat ik ervan moet verwachten. Alleen een gesprek? Of in combi met een uitgangsecho? We zien wel.

 

Met Vince gaat alles goed, dank je. Vince is al een aantal weken helmloos. Hij maakte de helm zelf los waardoor hij niet goed op zijn plek bleef zitten. Sindsdien zetten we hem niet meer op.

Hoe gaat het met Yente?

 

Spannende tijden voor jullie, een nieuwe poging. Weet je al of je het korte of lange schema gaat spuiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons is het altijd melden als je menstruatie start, dan uitgangsecho op cd 3. Vervolgens spuiten en rond dag 14 de punctie. En dan 3 dagen later tp. En dan 2 weken later testen.

Dus net zolang als een gewone cyclus normaal gesproken zou duren. Ik neem aan dat jullie dit verstaan onder een kort schema? Volgens mij gaat het altijd op deze manier in ons ziekenhuis. Ik weet dus ook niet zo goed wat er verstaan wordt onder een lang schema....

 

Wat fijn dat Vince geen helm meer heeft! Maar ja, als hij hem zelf losfriemelt.... Is het resultaat mooi geworden?

Bij Yente is het al heel mooi en fontanel is bijna gesloten, dus het heeft ook niet zoveel zin meer.

 

Manlief heeft vrijdag opzwemtest laten doen. Daarvan krijgen we dinsdagmiddag de uitslag. En als dat allemaal er goed uitziet, mogen we ons dus volgende cyclus aanmelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt wel als het korte schema ja. Ik heb slechts 1 ICSI poging gedaan en daarbij het lange schema gedaan. Wij zijn er blij met het resultaat van zijn hoofd. Is Yente haar hoofd ook mooi bijgetrokken?

 

Spannend, dinsdag de uitslag van de test. Hoop op goed nieuws voor jullie.

 

Ik ga een warme douche nemen en dan lekker in bed tv kijken.

Zal morgen wel even laten weten hoe de intake is gegaan!

 

Saba, thanks!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd geroepen dat we geen nieuwe poging gaan doen mocht er uit de cryo's geen brusje geboren worden. We hebben 5 cryo's verdeeld over 3 rietjes, drie kansen dus. Gyn gaf aan dat 85% de ontdooiing overleeft dus dat zijn mooie cijfers.

Ze zei wel dat het soms erg druk kan zijn dus dat we in het ergste geval een maand moeten wachten.

 

Wanneer mag jij je aanmelden? Dag 1 van de volgende cyclus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, dat is al lekker vlot! Met een beetje geluk mogen we dan rond dezelfde tijd testen gok ik.

Ik heb een regelmatige cyclus van 29-30 dagen en verwacht deze weer rond 13 februari.

Hoop heel erg dat ik februari mag komen voor een tp. Gyn waarschuwde me voor drukte, in het ergste geval moet ik een maand wachten.

 

Hoe gaat het met Yente? Wat ga jij vragen voor haar verjaardag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de ene opa en oma krijgt ze een zandbak voor in de tuin en van de andere een tafeltje en 2 stoeltjes van de ikea. Niet dat ze al kan zitten....

Zelf hebben we nog een loopfietsje gekocht (kan ze ook nog niks mee). Van een stel vrienden hebben we een loopstok gevraagd en alle anderen hebben niets gevraagd, dus zie wel wat we krijgen. Vind het ook wel leuk om dingen te krijgen die je normaal gesproken niet zo snel zelf zou kopen. Ik laat me wel verrassen.

O ja, en van overgrootoma krijgt ze badspeeltjes.

 

Ik hoop dan wel dat je volgende cyclus kunt meedoen.... Wel zo gezellig voor het wachtbankje hier....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha wat grappig: wij hebben gisteren ons startgesprek gehad voor een nieuwe ICSI poging, dus dacht "laat ik eens gaan kijken of er al een maart bankje is" en dan kom ik jullie, Melis en Eef gewoon tegen! Wat leuk zeg!

Spannend ook weer hé?! Wij gaan begin maart starten / half maart punctie / eind maart testen: kort protocol dus ook gelukkig, dus iets later dan jullie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden