Ga naar inhoud

ANDROLOGIE in het Erasmus ziekenhuis


NCM

Aanbevolen Berichten

Hallo!

 

Graag wil ik hier mijn/onze ervaring met de afdeling Andrologie in het Erasmus ziekenhuis delen.

 

Wij zijn anderhalf jaar geleden door de huisarts doorgestuurd naar Voorburg waar na alle onderzoeken ICSI voor ons de enige mogelijkheid was. Bij mij is alles goed, mijn man heeft weinig en een slechte kwaliteit zaad. We hebben 3 (zware) ICSI pogingen gedaan zonder het gewenste resultaat. Aangezien wij er niet overtuigd zijn dat dit het eindpunt voor ons was zijn we o.a. naar het Erasmus gegaan voor een second opinion. Zij raadde aan dat mn man naar de afdeling Andrologie zou gaan voor onderzoek. Daar werd hem aangeraden om bepaalde medicijnen te slikken en de kwaliteit is 16X verbeterd!! We gaan nu een IUI traject in! Ongelooflijk! In Voorburg is altijd op onze vragen over onderzoek bij de man negatief gereageerd (er zou niets vreemds te zien zijn en onverklaarbaar zijn waarom de kwaliteit zo slecht was) maar nu is de situatie dus behoorlijk gewijzigd.

 

Ik wil dan ook alle paren die in een zelfde situatie zitten aanraden om een gesprek in Rotterdam (of misschien zijn er andere ziekenhuizen die dit ook bieden) aan te vragen en wie weet helpt het bij jullie ook. Wij hadden in ieder geval anderhalf jaar geleden hele andere keuzes gemaakt als we dit geweten hadden.

 

Succes allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje NCM! Wat een bericht!! Mbv medicijnen van icsi naar iui!! Kun je me laten weten w

wie medicijnen je man moest gebruiken?

erg goed dat jullie verder gegaan zijn en dan deze wending.......ik wens jullie onwijs veel succes!!

hebben jullie deze stand van zaken eigenlijk nig teruggekoppeld naar Voorburg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In België zijn ze daar volgens mij ook ver mee, daar hebben ze een supplement ontwikkeld en kwam het soms zelfs rot spontane zwangerschappen ipv IVF/icsi. Ben wel benieuwd wat het precies is wat je man gebruikt heeft. Die van mij heeft namelijk een combi van vitamines ed geslikt, gebaseerd op de onderzoeken in, ik meen, Gent. Zijn zaad was wel degelijk beter daardoor, maar helaas niet hoed genoeg voor Iui.

 

En idd, in het EMC werd mijn man een aantal jaren geleden al aangeraden zink en Foliumzuur te slikken, het hoofd vd afdeling in Voorburg vond dat onzin. Beetje jammer dat het Emc dan mijn problemen weer bagataliseerde....wanneer nemen ze nou toch eens het beste van overal samen hè. Gelukkig zijn we zelf mondig en eigenwijs ;-) genoeg en hebben we dit forum om de ervaringen te delen. Beetje van hier, beetje van daar...

 

Heel erg veel succes me de Iui, hopen dat het snel raak is nu!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man heeft een chromosomenonderzoek gehad, daar kwam niets uit.....natuurlijk een goed bericht! Op aanraden an Düsseldorf omega 3, foliumzuur, zink, vit.D etc gaan gebruiken maar geen resultaat.alleen ooit een verbetering gehad met acupunctuur maar niet zo dat iui mogelijk was...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wisselende kwaliteit, van bijna steriel naar iets onder gemiddeld. Uiteidelijk bleek bij de IVF dat de bevruchting niet goed ging en daardoor werd het ICSI. Er waren wel bevruchtingen maar het doordelen stopte na een dag of twee :-( Vraag me af of dat soort 'hechtings'problemen bij zaad of ei liggen en of dat ook verbeterd kan worden. Wel heel interessant dit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai allemaal

 

Nee we hebben het nog niet teruggekoppeld aan Voorburg maar dat gaan we zeker doen. We weten dit ook pas net een paar dagen namelijk.

 

Mijn man heeft in Voorburg idd een chromosomenonderzoek gehad en er is door een arts naar alles aan de buitenkant gekeken en gevoeld en daar kwam ook niets uit. We hebben gevraagd of we naar een uroloog zouden gaan of iets maar omdat er geen blokkades waren, geen ziektes geweest waren en alles goed ingedaald was en werkt, zou er ook niets uit een bezoek aan de uroloog komen. In Voorburg kregen we te horen dat het zaad gewoon enorm slecht was en het volume slecht was.

 

In Rotterdam kwamen ze erachter dat alles inderdaad goed functioneert (o.a. middels een echo) alleen dat hij de hormonen in een te lage hoeveelheid produceert en dat vangen die medicijnen nu op. Hij slikt Tamoxifen(anto oestrogeen) en Andriol (testostoron). Het zijn 2 soorten pillen waar hij er eentje 3x daags en eentje 2x daags slikt. Het zijn geen pillen als omega of folium maar echt hormoonprepaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, er is dus wel echt een hormoonprobleem. Wat raar dat dit in Vb niet nagekeken is joh. Mijn man is al na de uitkomst van het eerste zaadonderzoek in het lokale ziekenhuis hier naar de androloog gestuurd en daar is dat wel nagekeken (idd ook echo en dus bloedonderzoek). Was allemaal oké. Voor ons helaas dus geen oplossing....jammer :-(

 

Maar zeker een goede waarschuwing voor alle heren met diagnose slecht zaad om echt wel even langs de androloog te gaan!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man is niet erg uitgebreid onderzocht geloof ik. Mochten we ooit nog een poging willen wagen dan stuur ik hem zeker langs de androloog! Vond de IUI behandelingen een stuk minder belastend en nu ik geopereerd ben zou ik die misschien zonder gonal oid kunnen ondergaan.

Zeker een tip voor alle forumdames en -heren dus, die androloog! Ik had er nog nooit van gehoord eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mijn man kwam er destijds ook niets afwijkends uit zijn bloedonderzoek, testosterongehalte mocht wel wat hoger maar was niet extreem laag oid....ik houd dit topic toch in beeld en indien nodig zal ik toch eens met DD overleggen....bedankt voor het delen van deze informatie en nogmaals, heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Wat een nieuws!

Hoe weet je of je in aanmerking komt voor de medicijnen.

M'n partner heeft veel te weinig zaadcellen, maar is ook niets afwijkends gevonden. We zitten nu in ICSI traject bij Albert Schweizer ziekenhuis icm Erasmus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond!

 

Enkele weken geleden heb ik dit topic geopend omdat mijn man een fantastisch resultaat had met de hormonen die hij voorgeschreven had gekregen. Helaas moet ik melden dat we nu 2 IUI's verder zijn. De eerste IUI hadden we 300.000 goede zaadjes, de tweede maar 100.000. De arts heeft geen idee waar het aan ligt en zegt dat de hele goede score van de test een "lucky shot" moet zijn geweest. Zelf twijfelen we daaraan. We begrijpen dat de kwaliteit kan wisselen maar dit zijn wel hele grote verschillen. Intussen hebben wij ons weer opgegeven voor ICSI

 

Geen leuk nieuws maar ik vond het wel nodig dat ik mensen die dit topic lezen hierover vertel. Ik zou nog steeds langs Andrologie gaan als er een probleem is aan de kant van de man maar uiteindelijk zijn wij er toch niet verder mee gekomen.

 

Groeten en succes allemaal!

NCM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden