Ga naar inhoud

laatste IUI wel of niet met gonal F?


gabriele

Aanbevolen Berichten

Ben nu in de wachttijd voor de 5de poging IUI. Deze x zonder Gonal F maar wel met Ovitrelle. Had de laatste x met de laagste dosis gonaal F 3 eitjes, dus afgeraden door gyn. Mijn vriend wou het risico op een drieling ook bij poging vijf niet lopen.....dus geen inseminatie en dus nu een poging 5 zonder stimulerend hormoon. Natuurlijk hoop ik dat ik zwanger ben maar zo niet zit ik te twijfelen of ik de laatste poging wel met gonal F zal doen en hopen dat het er een of twee eitjes worden (daar krijg ik mijn vriend nog in mee), of gewoon eigen cyclus met een eitje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst welkom hier! Hopelijk heb je helemaal geen volgende poging nodig :-)

Maar goed stel dat je die wel nodig gaat hebben, dan is de keuze heel persoonlijk wat je ermee doet. Ik neem aan dat je Gonal zou gebruiken om twee eitjes te krijgen en dat je in je natuurlijke cyclus doorgaans ook gewoon een eitje produceert? Dan is het dus eigenlijk de vraag, ga je de gok wagen op dubbel zoveel kans waarbij het kan zijn dat er helemaal geen behandeling komt (met 3 of meer eitjes) of hou je het safe en ben je vrijwel zeker van behandeling?

Ik zelf zou het liefst zo min mogelijk hormonen willen gebruiken maar dat is persoonlijk. Over mijn mening wat het risico op een tweelingzwangerschap betreft zegt mijn onderschrift genoeg denk ik ;-)

Vergeet niet dat je dit sámen met je partner doet. Als hij zich niet prettig voelt bij kunstmatige rijping, of het idee dat er meer dan 1 cel rijpt, doe het dan niet. Het traject kan al best zwaar zijn en extra strijd gaan voeren lijkt mij zonde van de energie. Je hebt de luxepositie dat er zonder toeters en bellen al vanalles goed gaat toch? Succes met je keuze en wie weet heb je deze

maand al een posi test :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst welkom hier! Hopelijk heb je helemaal geen volgende poging nodig :-)

Maar goed stel dat je die wel nodig gaat hebben, dan is de keuze heel persoonlijk wat je ermee doet. Ik neem aan dat je Gonal zou gebruiken om twee eitjes te krijgen en dat je in je natuurlijke cyclus doorgaans ook gewoon een eitje produceert? Dan is het dus eigenlijk de vraag, ga je de gok wagen op dubbel zoveel kans waarbij het kan zijn dat er helemaal geen behandeling komt (met 3 of meer eitjes) of hou je het safe en ben je vrijwel zeker van behandeling?

Ik zelf zou het liefst zo min mogelijk hormonen willen gebruiken maar dat is persoonlijk. Over mijn mening wat het risico op een tweelingzwangerschap betreft zegt mijn onderschrift genoeg denk ik ;-)

Vergeet niet dat je dit sámen met je partner doet. Als hij zich niet prettig voelt bij kunstmatige rijping, of het idee dat er meer dan 1 cel rijpt, doe het dan niet. Het traject kan al best zwaar zijn en extra strijd gaan voeren lijkt mij zonde van de energie. Je hebt de luxepositie dat er zonder toeters en bellen al vanalles goed gaat toch? Succes met je keuze en wie weet heb je deze

maand al een posi test :-)

 

 

 

 

Dank voor je reactie, dit is mijn eerste x ever op een soortgelijk forum. Ik hoop ook dat ik de beslissing niet meer hoef te nemen:-).

Ben in de luxepositie al een schat van een kind via natuurlijke zwangerschap te hebben, aan de andere kant is het kantje boord voor nog meer kinderen, ben al 41.En je hebt geijkt , met partner op een lijn is fijn, daarom gaan we ook niet verder met IWF, dat ziet mijn partner niet zitten.

Dus eerst komende twee weken afwachten, en dan verder denken en besluiten.

Groetjes en sterkte allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden