Ga naar inhoud

Cryo tp in AMC ALTIJD per 2?


Mama-in-love

Aanbevolen Berichten

Gisteren hebben we een startgesprek gehad in het AMC. We krijgen in onze volgende cyclus 2 cryo`s teruggeplaatst. Ze gaf aan dat dit protocol was in het AMC. Hebben jullie die ervaring ook? Het lijkt me namelijk een beetje sterk.. Ze wist ook al niet precies hoe de cryo in zijn werk zou gaan want ik gaf aan dat ik nu tegen mijn ovulatie aanzat en toen gaf ze aan dat we dan deze ronde misschien nog me konden doen maar dat kan helemaal niet want je moet vanaf dag 2 medicijnen slikken. Daar kwam ze dan later achter. Ervaringen van hier misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mama,

 

Ik weet dat het in het AM.C van een aantal factoren afhangt. Onder andere je leeftijd en de kwaliteit van de embryo's. Volgens mij is het in het A.MC zo dat boven de 35 standaard 2 cryo's worden teruggeplaatst en onder de 35 naar de kwaliteit wordt gekeken. Uiteindelijk is het wel jou lijf en en als jij pertinent het risico op een tweeling wilt vermijden, dan kan je er gewoon op staan dat er maar één cryo wordt teruggeplaatst.

 

Je zou overigens wel mee hebben gekund als de cryo('s) worden teruggeplaatst in je natuurlijke cyclus, dus misschien bedoelde ze dat. Je moet dan alleen rond de eisprong Pregnyl spuiten. Als je een eigen cyclus hebt, zou ik daar zeker voor kiezen, want anders zit je tot 12 weken aan de Progynova vast (waar je dan inderdaad op dag 2 mee begint). Ook de duur van de Progynova verschilt per ziekenhuis, van tot 6 weken in een hoge dosering, tot 12 weken zwangerschap waarbij je 2 keer daags 1 tablet slikt.

 

Ik zou gewoon vandaag nog even bellen en overleggen of je cryo in je natuurlijke cyclus mee kan.... Dat zou gaaf zijn als het lab ruimte heeft om te ontdooid. Heerlijk, geen medicijnen!

 

Als je meer vragen hebt, stel ze gerust of PB even.

 

Floor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor mij inmiddels 2 jaar geleden dat ik de laatst cryopoging heb gehad in het AMC, maar toen kreeg ik de keus - ze gingen in principe uit van 2, maar je mocht zelf aangeven als je er maar 1 wilde.

In het AMC was toen het protocol cryotps met medicatie te doen (met het idee dat het dan beter te plannen is > wat onzin is; ik was op eigen cyclus beter te plannen ;-)). Je begint op dag 2 met progynova, hebt dan rond dag 14 een meting van je baarmoederslijmvlies. Als dat dik genoeg is wordt de TP ingepland en hoor je wanneer je moet starten met utrogestan. De ochtend van de TP krijg je een telefoontje of de TP doorgaat / de cryo's goed ontdooit zijn.

 

Wij hebben 2x2 en 1x1 cryo teruggeplaatst gekregen. Die 1 was meer omdat de andere cryo niet goed ontdooit was. De eerste TP (2) was ik zwanger, maar dat is fout gegaan. Tweede keer (1) was ik niet zwanger en de derde (uit de tweede ICSI) was ik weer zwanger... en hoe! :D Eén van de cryootjes had zich nog doorgedeeld, en ze waren allebei blijven zitten. Nooit bedacht dat dat ook kon gebeuren, hahaha!

 

De laatste poging deed ik mee aan de AntarcticaTrial, een onderzoek naar tp in eigen cyclus vs tp in gesimuleerde cyclus. Ik werd (zoals ik hoopte) ingeloot voor de groep in eigen cyclus en heb toen dus in het AMC een Tp in eigen cyclus gehad. Bm slijmvlies werd veel eerder goed dik en ik mocht al op dag 12 pregnyl spuiten - de eerdere TPs had ik pas rond dag 20 dik genoeg bmslijmvlies. Wij willen volgend jaar proberen of het lukt nog een broertje of zusje voor RNA te krijgen, en ik heb nog 4 cryo's. Ik ga zeker proberen of ik die weer in eigen cyclus teruggeplaatst mag krijgen!

Als je heel graag in eigen cyclus de TP zou willen hebben, kan je het altijd proberen de artsen zover te krijgen - nee heb je, ja kan je krijgen. Zeker met een regelmatige cyclus moet dat toch minstens zo goed in te plannen zijn? Heel veel succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden