Ga naar inhoud

Dochter 1,5 jaar slaapt erg onrustig


xxxxxx

Aanbevolen Berichten

Ja ons zoon is inmiddels bijna 3, maar rond die leeftijd had hij er ook last van.

Ik heb na gevraagd bij CB en HA waarom dit opeens het geval was? gezien hij

altijd erg goed sliep/(slaapt.) ze zeiden dat ze op die leeftijden veel indrukken van overdag herbeleven

en soms bang zijn.. maar was bij ons een paar weekjes, ff knuf en kus en slapen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas geen gouden tip voor je. hier een mannetje dat alles in zich opneemt en dit komt er 's nachts uit. volgende maand wordt hij twee en nog steeds nooit een nacht doorgeslapen.

het zit bij ons hummel gedeeltelijk in het eten, als hij te veel melk drinkt of aardappel eet is het veel erger (ook tot 20x eruit) (vooral een papfles die wij 's avonds gaven bleek een enorme boosdoener)maar op een goede dag is het nog altijd een keer of drie. de piek zat bij ons trouwens ook rond anderhalf jaar.

ik probeer de gelegenheden waar hij veel ziet, bijvoorbeeld naar de stad of markt nu altijd 's ochtends te plannen en 's middags zo 'saai' of vertrouwd mogelijk. dus gewoon naar de supermarkt en het speeltuintje in de buurt waar hij al duizend keer geweest is. De prikkels dus met name 's ochtends zodat hij dat al tijdens de dag en zijn middagslaap verwerkt heeft en 'smiddags weinig prikkels. verder veel in de buitenlucht en eind van de middag lekker veel lichaamsbeweging. dan raak je ook t een en ander door kwijt in je koppie.

 

Ik zou de voeding dus een paar weken goed bijhouden en kijken of je daar nog verschil in slaapgedrag bij merkt en de middagen zo rustig mogelijk houden qua indrukken.

 

sterkte, ik weet dat t niet meevalt. en dat is een understatement!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sas, wat naar voor haar en ook vermoeiend voor jullie... Ja het is zo breed wat je schrijft... Hoe lang heeft ze het al? Gaat het weleens goed? Kan je dan iets aanwijzen waardoor het wel goed gaat. Ik ben nogal een 'ga met je kind mee' moeder, ook weleens ten koste van onszelf, maar ons motto is voordat ze 18 zijn, is het vast over. Wat wij veel doen is, vaak dragen in de ergo-baby vinden ze heerlijk, (ook niet slecht voor je rug, hangt op je heupen.. Maar je bent zwanger dus misschien bij papa? Alhoewel ik het wel nog lang gedaan heb hoor toen ik zwanger was. Ook fijn is lekker voor het slapen in badje, en dan heerlijk masseren met Calendula-olie van Weleda. Niet moeilijk,gewoon lekker aaien en inwrijven... Wat ik eigenlijk al doe sinds de geboorte is een verdamper op de slaapkamer met Lavendel-olie, en ook op de knuffel lavendel-olie. Het reuk-systeem is heel ouderwets en kan ook geborgenheid geven.

 

En afstrijken. Langzaam met he handen zo rond haar hoofdje, dan langs haar armen, je handen uitschudden. Dan langs het rompje, zo door naar de beentjes, en voetjes. En dan weer je handen afschudden. Dat 3x. Vindt ze vast gek, maar went snel... :-)

Voorlezen kan helpen, iedere avond hetzelfde verhaaltje is vaak geen probleem, dan weten ze wat er komt en dat kan heel veel rust geven.

 

En verder, waar slaapt ze? Apart op een kamer? Wat zou je vinden van bij jou/jullie op de kamer? In een apart bedje of zelfs in je bed? Mijn man en ik slapen niet samen, omdat hij heel onrustig slaapt. Dus slapen wij allebei bij een kind, die in hun eigen bed slaapt. Maar Florence, slaapt sinds de vakantie heel vaak 's nachts bij mij in bed omdat ze ook heel onrustig slaapt. Ik denk dat ze dat nu even nodig heeft. Ze slaapt in in mijn bed, dan keg ik haar in haar eigen bedje na 15 min., dn wordt ze meestal rond 23.00 uur wakker voor n flesje, dan slaapt ze weer in in mijn bed. Leg ik haar weer terug na 15 min, en dn komt ze vaak 's nacht om zo 3.30 uur bij mij in bed liggen. Meestal laat ik haar dan liggen. Tenzij ze heel onrustig slaapt als ik naar bed ga, dn leg ik haar meteen bij mij, dan slapen we allebei tenminste best goed. Charlotte heeft dat ook een tijdje gehad en die slaapt nu weer keurig in haar eigen bed, dus je hoeft niet persé bang te zijn dat dat dan voor altijd is.

 

En qua voeding? Krijgt ze nog een nachtfles? Kan best zijn dat ze ook onrustig slaapt omdat ze toch nog honger heeft of iid niet de juiste of teveel voeding. Florence krijgt nog steeds een avond/nachtfles... Wij gevn Nutrilon hypo-allergeen 2 omdat dat iets zachter is voor de buik.

 

Dus ja je ziet het kan aan zoveel liggen. Wat ik vooral belangrijk vind, is luisteren naar je kind. Er is wèl wat aan de hand. Nu nog uitpuzzelen wat het kan zijn.... En svp niet laten huilen, daar geloof ik niet in. Maar ja, in ons Nederlandje zijn er allemaal regels waaraan kindjes moeten voldoen... Apart slapen, structuur, dit niet, dat wel. Luister vooral naar jezelf, doe wat bij jou en je kind past (binnen normale regels natuurlijk) dat is het enige wat je kan volhouden. Liefs, niki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

 

Meiden bedankt voor jullie reactie`s.

 

De laatste week is het natuurlijk erg warm, waardoor ze onrustig is.

Maar ze heeft het niet alle nachten dat ze onrustig is soms slaapt ze een nacht helemaal door, dat we mekaar vragen heb jij haar gehoord vanacht.

 

En een papfles krijgt ze wel sàvonds we hebben al geprobeert om die te vervangen voor melk maar daar was ze het niet mee eens. En dan kun je het wel niet toegeven, maar dan leg je haar al overstuur in bed. Net zoals s`nachts laten huilen dan heb je kans dat ze helemaal overstuur is.

 

 

Eigenlijk is het onrustige slapen na een jaar begonnen eerder sliep ze nachten van 14 uur ( erg lang)

Toen had ze steeds oorontsteking, maar als het goed heeft ze daar geen last meer van inmiddels heeft ze buisjes.

Dus we hebben haar hoofdeind al omhoog gehad, en ook weer naar beneden maar dat maakt nu geen verschil.

 

Heb het idee dat we gewoon door deze fase heen moeten.

 

Sas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh meid, helaas heb ik geen tips voor je. Onze zoon is nu 2,5 maar komt ook nog elke nacht! De nachten dat hij door heeft geslapen zijn op 1 hand te tellen. Alles hebben we al geprobeerd, maar dan ook echt alles. Al ontelbare keren het cb over de vloer gehad, al 86x bij de huisarts geweest en ale slaappillen en drankjes gekregen, osteopaat geweest, laten schreeuwen, niks helpt hier. Hij is overdag heel erg druk en dit verwerkt hij in de nacht. Ik hoop voor je dat het snel beter wordt! Wij hebben ons er in berust en hopen elke nacht weer op een wonder. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even als aanvulling, net zoals bij niki slaapt onze Dion ook regelmatig in ons bed. Bij het naar bed brengen valt hij in zijn eigen bed in slaap, en komt dan in de nacht bij ons... Zo kan iedereen rustig slapen. Een paar nachten niet slapen eindigt hier in een draak die onhandelbaar is en hondsbrutaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Papfles is prima hoor,lijkt mij, gewoon doen wat bij haar past. Makkelijk gezegd hè ;-) . En inderdaad zoals maatje ookal schrijft, doe wat gemiddeld voor iedereen het beste is. Het is ook wel heel erg Westers hoor dat apart slapen. In veel culturen ligt iedereen gewoon gezellig bij elkaar, wel zo veilig en knus. De hersenen makne zoveel ontwikkelingen door in deze tijd, je kan het zien alsof wij zomder dat we het weten iedere dag een andere zonnebril met andere kleur ziuden krijgen. Alles verandert de hele tijd door nieuwe connecties, ervaringen, inzichten.. en zoals gezegd ik geloof iid niet in laten huilen, schreeuwen, tenIj het echt niet anders kan, maar dan zijn ze meestal al iets ouder... En dan alleen maar als de rest niet werkt. Nederland en hetcb is ook wat dat betreft wel erg Calvinistisch ingesteld. Succes!!!!! :-) niki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maatje ik dacht echt dat ik de enige was die al 2 jaar niet (door)geslapen heeft... ik ben bijna blij dat ik de enige niet ben nu! Af en toe krijg je het gevoel alsof je het zo fout doet... maar dat is echt niet zo. Sommigen verwerken gewoon alles 's nachts.

 

moeilijk is het he?! En niemand weet wat je doormaakt, tenzij je het zelf hebt meegemaakt. Slaap is zo ontzettend belangrijk, het is niet te beschrijven hoe vreselijk intens moe je je voelt als je er weer uitmoet soms. Vooral als je nog maar net in slaapt bent, dat zijn de ergste momenten.

 

Gelukkig heeft knul er zelf geen last van en door zijn vrolijkheid heb ik ook een leuke dag. Maar Oh wat zou ik blij zijn als ie ooit door gaat slapen. De vlag gaat uit. Serieus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Jeetje meiden sommige al 2 jaar niet kunnen doorslapen.

Ppppff waar zeur ik dan over.

En dan vragen mensen hoe hou je het vol, eeh tja je hebt geen keus he.

 

Laten jullie de kleine dan wel een keer ergens anders slapen, zodat je ook een nacht voor jezelf hebt.

 

Heb nu homeopatische tabl van vsm tegen onrust en slapeloosheid ben benieuwd of ze daar rustiger van wordt.

Het kan absoluut geen kwaad, afgelopen nacht ging het een stuk beter ze is maar 2 keer wakker geworden.

 

Sas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noor, nee meissie! Je bent echt niet de enigste!

Ik heb inmiddels al zoveel "onbegrip" gehad dat het ondertussen het ene oor in gaat en het andere oor weer uit!

Mensen die het allemaal maar even beter weten, terwijl die zelf kindjes hebben die perfect doorslapen en zo. Of mensen die zeggen dat we rust en regelmaat moeten invoeren Bla Bla Bla.

We hebben altijd een ritme naar onze mening gehad... Eten, douchen, pyama aan, even op de bank een fles en dan naar bed. Ik moet er altijd even bijliggen en ga dan weg als hij slaapt. Doordeweeks gaat hij tussen 7 en 8 naar bed en in het weekend weleens wat later.

Hij slaapt tot een uurtje of 2 in zijn eigen bed en komt dan onze kamer in en " moeilijk" doen. De laatste paar maanden komt hij vanzelf tussen ons in liggen, draait zich om en slaapt verder. Wel in hij hier wen vroege vogel. Rond een uurtje of 6 à half 7 is hij wakker. Overdag slaapt hij nog van 11 tot half 1.

Op advies van de ha hebben we geprobeerd zijn slaap over te slaan, maar dan stort hij rond 4 uur in en valt op de bank in slaap... En ja, probeer hem dan maar eens naar bed te brengen in de avond. Dus het slaapje heeft hij hier echt kog nodig.

De melatonine pillen, gewone als time release hebben we ook al geprobeerd maar dat werkt ook niet. De drank erna gekocht, ook niks. Een paard zou er van knock out gaan, maar hier is meneer gewoon standaard tussen 11 en 12 wakker...

Van de huisarts hadden we ook weleens een drankje gekregen maar dat werkte 2 dagen en daarna was het ook over.

 

Omdat Dion zo druk is en in de nacht zo onrustig zijn we eigenlijk in de avond uren ook altijd thuis geweest. We zijn nog nooit op een verjaardag geweest in de avond omdat het dan helemaal ellende is en dan komt alles er in de nacht uit. Een daagje naar een pretpark oid dergelijks is leuk maar ook weer zwaar voor hem.

 

Xxxx, even op jouw reageren :-).... Sinds kort zijn we makkelijker geworden met hem laten logeren. Hij logeert alleen bij mijn ouders. Mijn moeder past maandag en dinsdag altijd op en zo af en toe komt ze hem op maandag halen en brengt hem dan dinsdag weer thuis. Als we bij hun slapen gaat zij er in de nacht uit om bij hem te slapen of hij gaat bij mijn ouders in bed. Dit om mij te ontzien.

 

Er zijn dagen dat ik als een zombie rondloop en op mijn werk alleen maar sta te geeuwen. Dit is gelukkig wel minder geworden sinds dat hij bij ons in bed slaapt. Maar ja, ook dan heb je altijd mensen die zeggen: wat dom! Zo kom je nooit meer van hem af... Dan denk ik weleens, neem hem een week... Dan piep je wel anders en wil ik jou weleens zien! Altijd die rare reacties van mensen die van die "perfecte" kinderen hebben en totaal niet weten waar je het over hebt!

 

Oeps, lang verhaal whahaha... Ik ga helemaal los nu ik lotgenoten heb gevonden :-))))

Ik zeg: wie wil er een bakkie koffie of thee met een koekje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames, wat ellendig zeg als kinderen zo slecht slapen, bij ons allen als ze ziek is of laatst na haar verjaardag echt vanwege de vele indrukken.

 

Ik heb er verder geen ervaring mee maar mijn nichtje had het ook, had te maken met wateraders, er is toen iemand thuis geweest, alles werd "uitgemeten" , bed werd verplaatst en een koperdraadje werd aan het ledikantje bevestigd, hoe Hocus pocus het ook klinkt, het werkte wl, dochter slaapt weer lekker door....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maatje; Het komt gewoon dat ze overdag te druk zijn en dat s`nachts verwerken dat hoor je vaak.

En het onbegrip, tja iedereen denkt het beter te weten.

Als D s`nachts tussen jullie in gewoon verder slaapt zou ik dat ook doen.

Iedereen kan wel zeggen dat moet je niet doen blabla bla maar als je elke nacht niet slaapt heb je geen keus.

Je moet gewoon doen waarbij je je goed voeld.

 

Ja precies gewoon af en toe laten logeren dan kan je ff bijtanken.

 

 

Babeth; Bij ons was er het eerste jaar ook niks aan de hand en sliep ze de hele nacht door.

 

En wat betreft het bed anders zetten je hoort het wel vaker dat het helpt.

Zelf geloof ik er niet in misschien ben ik daar te nuchter voor.

 

Maar over een tijdje willen we haar in een 1 persoonsbed gaan leggen ( zie er nu al tegen op )

Omdat de 2 komt ben er benieuwd of dat wel goed gaat.

We hebben evt van de buurvrouw nog een ledikant achter de hand als het echt niet goed gaat.

 

Sas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier herkenbaar helaas.... Bij ons zijn de ddorgeslapen nachten ook op een hand te tellen helaas. Slaap de een een nacht door dan is de ander wel weer wakker. Ze zijn nu bijna 21 maanden en gelukkig wordt het de laatste weken opeens beter. Uit het niets dus hoop dat dit doorzet. Rond anderhalf was het bij ons ook erg herinner ik me, toen huilden ze elkaar wakker en was het dus helemaal drama. En twee kinderen in bed bij ons dat werkt dus echt niet. Toen wel twee weken streng geweest en laten huilen etc om ze in ieder geval weer terug in hun bed te laten slapen. Het is killing af en toe maar het gaat echt een keer over... Op een gegeven moment zullen we ze een keer moeten wakker maken 's ochtends...... hahaha ws als ze tiener zijn pas.

Sterkte!

 

Grtz, Henkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor laat de betweters maar betweters zijn... Hihi. Ik graag cappucino met een moorkop! Ik heb een ernstige slaapstoornis gehad, sliep vaak pas om 4 uur in en moest dan om 7 uur alweer op. Dat heeft me menig baan gekost en in het weekend lag ik meestal het hele weekend bij te slapen... Maar sinds mijn zwangerschappen, ws een biologisch/chemisch reboot ofzo, gaat het zoveel beter dat ik het misschien al geweldig vind dat ik uberhaupt slaap. Dat maakt het voor mij ws anders. Ik wwet echt wat het is om slaap tekort te hebben... Hihi. En inmiddels heb ik nu al door de zwangerschappen en de kids 4 jaar niet meer doorgeslapen. Maar adt mag de pret niet drukken. Toen we C nog alleen hadden ging ze idd weleens een nachtje bij papa op de andere kamer, maar met twee gaat dat idd veel lastiger. Ach ja.... Die mensen met die doorslapers die het beter weten, hebben missschien of heel veel geluk, of vertellen de waarheid niet ;-), of hebben misschien een heel strak regime en luisteren 'nooit' naar hun kinderen. Ik denk dat ze het dan op een gegeven moment wel weer opgeven... Maar dat heeft dan vast weer gevolgen op andere gebieden. Slaap is overrated!!! Hihihi. Doe idd wat bij jou past, laat de rest maar lullen, of vertelhet gewoon lekker niet. Je houdt toch alleen maar vol wat bij jou past, anders wreekt het zich wel weer op een ander gebied. En ècht voordat ze 18 zijn, zijn ze ws je bed wel weer uit! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden