Ga naar inhoud

Ervaring met voedselallergie/intolerantie/metaal


jolanda12

Aanbevolen Berichten

Hey dames,

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft en/of herkend.

Ik heb me bij de kinesioloog laten testen op vitaminen / mineralen / organen etc.

Nu bleek dat ik een voedselallergie/intolerantie heb voor melk en lactose produkten. Daarnaast zou ik ook positief getest hebben op toxische metalen (metaalbelasting). Zij zei dat een voedselallergie kan bijdragen aan het mislukken/tot stand komen van een zwangerschap.

Tarwekiemolie was ook geen goeie om te nemen (voor mij), terwijl ik deze juist neem voor het innestelen te bevorderen (hoe raar kunnen dingen soms lopen..zucht)

Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken, daar ik geen uitslag of last heb van een allergie, zover ik weet.

Maar blijkbaar hoeft een allergie zich niet altijd te uiten in uitslag of klachten.

Iemand ?

Groetjes,

Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een jaar of tien geleden een soort natuur/biologisch arts bezocht ivm vermoeidheidsklachten. Die kwam ook met lactose en nog wat zaken aan die ik niet mocht. Dieet gekregen zonder al die stoffen en wat kruidendruppels en pillen.

Ik heb me er braaf aan gehouden, bijna een jaar lang en geen verschil gemerkt. Achteraf moet ik er wel om lachen want de manier waarop die man de zgn intolerantie vaststelde was al vergezocht. Nu drink ik lekker een koud glas melk als ik op sta en krijg daar energie van!

Kortom, ja ik heb ervaring en nee ik denk niet dat je tegen je gevoel in moet gaan hiermee. Natuurlijk kun je zonder koemelk gewoon leven en zonder tarwekiemolie ook, maar blijf kritisch en blijf bij jezelf. Niet elke arts of genezer heeft een punt en jij kent je lichaam het beste!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, Jolanda,

Ik sluit me aan bij Sorpresa. Ik heb de afgelopen jaren heel wat van die figuren versleten en er duizenden euro's aan uitgegeven, maar het heeft me alleen maar sceptisch gemaakt. Als ik alle adviezen zou opvolgen, dan had ik onderhand scheurbuik, of ik was al overleden! Een normaal leven had ik niet meer gehad, met al die verschillende adviezen. Ik kwam zelfs op enig moment bij een voetreflexoloog die zei dat zij mijn verstopte eileiders wel op mijn voeten open zou maken en dat ik de IVF maar even moest uitstellen, omdat zij het wel zou regelen. En de pcos, ze wist niet wat het was, zou de ook wel oplossen met energie. Je begrijpt dat dat het laatste bezoekje was. Wat ik wil zeggen is dat het in dat circuit erg moeilijk is het kaf van het koren te scheiden. Er zitten zeker ook hele goede mensen tussen, maar ik vind ze moeilijk te vinden. Dus mijn advies is ook: luister gewoon naar je gevoel en je lichaam! Je voelt het zelf vaak het beste! Om je een voorbeeld te noemen: ik snakte echt naar vis, at zo een haring een makreel en dan ook nog de bak visfrietjes van mijn zoontje op. Ik had het gewoon nodig. Sinds ik omega 3 (en vitamine D) in hoge doses slik, is die behoefte veel minder geworden en weer terug naar normale vormen. Kortom: luister naar je lijf, het geeft vaak zelf aan wat het nodig heeft!

Succes,

Floor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jolanda,

 

Op zich een goed advies: dicht bij jezelf blijven en er proberen achter te komen waar je jezelf het beste bij voelt... Al is dat helemaal niet makkelijk!

Ik heb zelf (goede) ervaring met mesoloog/osteopaat. Mesologie zit eigenlijk tussen reguliere en alternatieve geneeskunde in. Zij zoeken dmv het meten van de energieniveau's in je mederianen 'verstoringen' in je systeem. Vervolgens kijken ze hoe deze verstoringen kunnen worden opgeheven mbv homeopatische medicijnen, maar ook met supplementen. Uitgangspunt is het in balans brengen van het systeem, en niet het bestrijden van symptomen. Ze proberen kortweg de oorzaak van het probleem aan te pakken.

Ook voeding wordt in dit plaatje meegenomen. Ik heb een tijd lang met onbegrepen buikklachten gekampt, waarvoor ik binnenstebuiten gekeerd ben in de reguliere zorg. Er werd geen oorzaak gevonden. Uiteindelijk, na alle onderzoeken (laparoscopie, coloscopie, gastroscopie) was ik radeloos, want de klachten waren niet minder maar 'ik moest er maar mee leren leven'. De mesoloog vond echter meerdere oorzaken, waaronder een allergie voor nikkel (wat ook in behoorlijk veel voeding zit) en voor noten. Noten eet ik niet meer (want die leveren echt buikpijn op), en voor de rest heb ik een tijd medicatie gekregen en een soort desensibilisatiekuur voor de nikkelallergie (op homeopatische basis). En ik ben nog een paar keer bij een osteopaat geweest omdat een van mijn nieren wat problemen gaf. Na deze behandeling was ik wel van mijn buikklachten af!

Later ben ik nog terug geweest ivm eczeem. Ook eerst regulier geprobeerd van af te komen, maar dan komen ze niet verder dan corticosteroïdenzalf, wat niet eens echt helpt. Dus weer naar de mesoloog, waar een appel-allergie werd geconstateerd. Ik at in die tijd 3 appels per dag en ben daar toen per direct mee gestopt. Jawel hoor, binnen korte tijd was de eczeem weg en is nooit meer terug gekomen! Toevallig, misschien? Ik had bij de dermatoloog wel eens gesuggereerd dat de eczeem misschien wel voeding-gerelateerd was, maar volgens haar kwam 'dat bijna nooit voor bij volwassenen'.

Ik ben zelf werkzaam in de reguliere zorg, en dit mesologie-gebeuren kwam me in het begin heel zweverig voor. Maar na deze 2 behandelingen ben ik er van overtuigd dat dit toch echt een aanvulling kan zijn op de reguliere gezondheidszorg.

Nu ben ik bezig met IVF ronde 2. Inmiddels slik ik, net als Floortje, omega3 en vitamine D. Volgende week heb ik weer een afspraak bij de mesoloog, omdat zij kunnen 'doormeten' of dit goed voor me is en of ik misschien supplementen achterwege moet laten of juist niet, en of er nog aanvullingen zijn. Dit voelt voor mij in ieder geval heel goed!

 

Succes!

Groetjes, Beanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even ter verduidelijking, ik ben absoluut niet anti-alternatief circuit. Het enige dat ik over wil brengen is dat het bij mij toen ook vragen en twijfels opwekte en het eigenlijk tegen mijn gevoel in ging om te doen wat werd geadviseerd. Mijn lichaam gaf me namelijk niet de signalen waar de genezer over sprak.

Ik denk dat veel op te lossen is door een gezond verstand en een gezonde geest. Daarom doe ik liever niets dat bij mij gemengde gevoelens opwekt. En helaas zijn er, zoals Floortje al zei, veel mensen die in de 'markt' van andermans leed springen. Ongewenste kinderloosheid en onvruchtbaarheid zijn, hoe pijnlijk ook, geldboompjes omdat mensen ten einde raad alles vast pakken. Het is daarom een moeilijk terrein om het kaf van het koren te scheiden. Er zijn overigens ook weer studies gedaan naar de zin en onzin van alternatieve geneeswijzen in combinatie met IVF. Je kunt erop googlen misschien geeft het je gevoel een stem. Ik zou in elk geval nooit een preparaat gaan slikken als je met IVf etc bezig bent. Homeopatisch is geen synoniem voor ongevaarlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden