Ga naar inhoud

Wanneer is Ovitrelle weg?


Floortje

Aanbevolen Berichten

Dames,

 

Ik heb ervaring met Pregnyl en weet precies wanneer dat bij mij weg is, maar deze ronde heb ik Ovitrelle gespoten...

Weet iemand hoe lang het duurt voordat de Ovitrelle is afgebroken? Dat is natuurlijk relevant voor een vroegtester als ik ;-))

Ik ga de bijsluiter nog even napluizen en anders gewoon testen, dan zie ik vanzelf wanneer het weg is.

 

Ik hoor graag!

 

X, Floor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 538
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Beïnvloeding van tests in serum of urine

Ovitrelle kan tot tien dagen na toediening de immunologische bepaling van hCG in serum of urineverstoren en zo mogelijk tot een vals positieve zwangerschapstest leiden.

Patiënten moeten hiervan op de hoogte zijn.

 

 

Dit vind ik net op internet...

 

 

 

http://www.ema.europa.eu/docs/nl_NL/document_library/EPAR_-_Product_Information/human/000320/WC500051458.pdf

 

 

Maar ik zou geen echte onderzoeker zijn als ik het niet even zou testen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sh*t Er zat amper urine in het water wat ik plas, omdat ik goed aan het drinken ben tegen eventuele overstimulatie, maar duidelijk positief....

 

Maar goed, nu heb ik weer een project, namelijk iedere dag een testje doen tot het weg is.... hahah!

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zie je maar weer, dat je soms zo veel verschillende info krijgt! Maar op WD 9 is het op zich ook wel weg, omdat het 'tot' dag 10 na het spuiten (is dat dan tot en met dag 9?) een vals positieve test kunt hebben.... Nou ja, het zal wel!

Spreek je snel weer! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je prikt het 1,5 dag voor de punctie dus op dag 9 na tp ben je al een dag of 12 na pregnyl/ovitrelle.

 

Ben trouwens benieuwd als je elke dag gaat testen. Heb ik ook een keer gedaan en nooit negatief gezien, ging naadloos over van pregnyl naar eigen hcg :-) van donker naar licht en weer donkerder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik ga elke dag een testje doen! Ik wil altijd graag alles weten en uitpluizen. Vorige keer werd ik op de dag nadat de pregnyl helemaal weg was ongesteld. Ik ben dus benieuwd wat het deze keer gaat doen... Even uitgaande van het feit dat het tot een terugplaatsing gaat komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Floor, ik ben even in de foto's gedoken. De punctie was destijds op 31/08 (dus pregnyl avond van de 29e), de terugplaatsing op 02/09. De eerste test heb ik gedaan op de dag na de tp, dus 4,5 dag na de pregnyl. Je ziet het streepje de dagen erna steeds lichter worden tot het rond 09/09 ruim 10 dagen na de pregnyl nog steeds niet helemaal weg is. Toen werd ik onrustig: bleef pregnyl bij mij zo lang hangen of was er meer aan de hand? 10/10 nog steeds (of weer) licht positief. Vanaf toen werd het langzaam ook weer donkerder. Op 13/09, elf dagen na de tp, 13 dagen na de punctie was ie alweer een heel stuk duidelijker. Maar vanaf die test van de 10e kreeg ik volgens mij wel echt de kriebels hoor ;-)

 

[ATTACH=CONFIG]4435[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]4436[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Henne, wachtdag 10 na de terugplaatsing was je dus heel duidelijk positief. Maar de Pregnyl/Ovirtelle zou inderdaad tien dagen na het spuiten weg moeten zijn, dus bij jou toen uiterlijk op 9/9 en dat was wachtdag 7. Dus dan mag je eigenlijk concluderen dat als je op wachtdag 7 (nog) positief test, het eigenlijk niet meer door de Pregnyl/Ovitrelle komt, maar er iets meer aan de hand is! Jouw test van 10/9 was een dag erna. Kotom: als je na wachtdag 7 positief (blijft) testen, dan gaat het de goede kant op!

DANK!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de bijsluiter van Ovitrelle staat 'tot 10 dagen na', dus dan zou gelden tot en met dag 9 na het spuiten en dan in de avond. Dus dan zou je op wachtdag 6 eigenlijk al 'schoon' moeten zijn en zou een positeve test dan al een goed teken kunnen zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij bent net zo gek als ik... Je moet eigenlijk het oude topic van Pientje voor vroegtesters eens terugzoeken, zal je zeker inspireren ;-) Eens kijken of ik het vinden kan....http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?11431-Voor-de-vroegtesters-onder-ons!&highlight=VroegtestersEnjoy, 107 paginas over vroegtesten, vage streepjes, onbetrouwbare en betrouwbare testen, hcg waardes etc.Vanaf pagina 77 mijn verhaal bij bovenstaande foto's :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, Pientje heb ik destijds uitgebreid gevolgd! Ik durfde toen alleen zelf nog niet te posten! Maar ik zal het inderdaad even terugzoeken! Ik heb een schema gemaakt vanaf wanneer positief ook echt positief kan betekenen. Dat is eigenlijk al vanaf wachtdag 5, maar dan is het hcg nog onvoldoende, dus wachtdag 6. Ik probeer de foto even toe te voegen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

[TABLE=width: 500]

[TR]

[TD][/TD]

[TD]Dpo[/TD]

[TD]WD[/TD]

[TD]Ovitrelle[/TD]

[TD]Indicatie[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]spuiten[/TD]

[TD]x[/TD]

[TD]x[/TD]

[TD]0[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]rust[/TD]

[TD]x[/TD]

[TD]x[/TD]

[TD]1[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]punctie[/TD]

[TD]x[/TD]

[TD]x[/TD]

[TD]2[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]wachten[/TD]

[TD]1[/TD]

[TD]x[/TD]

[TD]3[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]wachten[/TD]

[TD]2[/TD]

[TD]x[/TD]

[TD]4[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]TP[/TD]

[TD]3[/TD]

[TD]x[/TD]

[TD]5[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]WD 1[/TD]

[TD]4[/TD]

[TD]1[/TD]

[TD]6[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]WD 2[/TD]

[TD]5[/TD]

[TD]2[/TD]

[TD]7[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]WD 3[/TD]

[TD]6[/TD]

[TD]3[/TD]

[TD]8[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]WD 4[/TD]

[TD]7[/TD]

[TD]4[/TD]

[TD]9[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]WD 5[/TD]

[TD]8[/TD]

[TD]5[/TD]

[TD]10[/TD]

[TD]+[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]WD 6[/TD]

[TD]9[/TD]

[TD]6[/TD]

[TD]11[/TD]

[TD]+[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]WD 7[/TD]

[TD]10[/TD]

[TD]7[/TD]

[TD]12[/TD]

[TD]++[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]WD 8[/TD]

[TD]11[/TD]

[TD]8[/TD]

[TD]13[/TD]

[TD]++[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]WD 9[/TD]

[TD]12[/TD]

[TD]9[/TD]

[TD]14[/TD]

[TD]++[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]WD 10[/TD]

[TD]13[/TD]

[TD]10[/TD]

[TD]15[/TD]

[TD]++[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]WD 11[/TD]

[TD]14[/TD]

[TD]11[/TD]

[TD]16[/TD]

[TD]+++[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]WD 12[/TD]

[TD]15[/TD]

[TD]12[/TD]

[TD]17[/TD]

[TD]+++[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]WD 13[/TD]

[TD]16[/TD]

[TD]13[/TD]

[TD]18[/TD]

[TD]+++[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]WD 14[/TD]

[TD]17[/TD]

[TD]14[/TD]

[TD]19[/TD]

[TD]+++[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

toelichting volgende bericht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden