Ga naar inhoud

Zaterdag 1e terugplaatsing gehad...nog iemand?


happinez

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

Ik heb me net hier op het forum aangemeld, ondanks dat ik van tevoren eigenlijk besloten had helemaal niet zoveel te willen lezen, praten etc. over onze ICSI poging. Mijn man en ik zijn er snel besloten geweest en zijn in april 2012 met onze eerste ICSI bezig gegaan.

 

Volgens mij (en de gyne in het ziekenhuis) verliep de hele fase van stimulatie bestens. Op 5-7 hebben ze er 12 eitjes bij de punctie kunnen halen (leek mij best veel), waarvan helaas alleen maar 3 bevrucht zijn. 2 ervan zijn afgelopen zaterdag teruggeplaatst en het derde was helaas niet goed genoeg om in te vriezen, dus als het niet lukt moet het een verse poging worden...

 

Ik wilde in deze nu aangebroken twee weken eigenlijk zo 'normaal' mogelijk doen - sporten, werken, vrienden treffen, etc. - maar ik heb al zaterdag gemerkt dat me dat mentaal helemaal niet wil lukken. Ik ben nu ineens toch zo bezig met mezelf, dat ik weinig anders kan denken. Hoe was dat bij jullie (eerste poging)? Ik heb het bijna niemanden verteld, omdat we eerst zeker wilden zijn dat het gelukt is. Nu heb ik er wel veel behoefte aan om over alles en nog wat te praten met mensen, dus ik hoop hier op het forum in door en met jullie ervaringen wat ondersteuning te vinden.

 

Zijn er nog meer dames die aan het begin van de WD staan?

 

Groetjes en succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Ik heb me net hier op het forum aangemeld, ondanks dat ik van tevoren eigenlijk besloten had helemaal niet zoveel te willen lezen, praten etc. over onze ICSI poging. Mijn man en ik zijn er snel besloten geweest en zijn in april 2012 met onze eerste ICSI bezig gegaan.

 

Volgens mij (en de gyne in het ziekenhuis) verliep de hele fase van stimulatie bestens. Op 5-7 hebben ze er 12 eitjes bij de punctie kunnen halen (leek mij best veel), waarvan helaas alleen maar 3 bevrucht zijn. 2 ervan zijn afgelopen zaterdag teruggeplaatst en het derde was helaas niet goed genoeg om in te vriezen, dus als het niet lukt moet het een verse poging worden...

 

Ik wilde in deze nu aangebroken twee weken eigenlijk zo 'normaal' mogelijk doen - sporten, werken, vrienden treffen, etc. - maar ik heb al zaterdag gemerkt dat me dat mentaal helemaal niet wil lukken. Ik ben nu ineens toch zo bezig met mezelf, dat ik weinig anders kan denken. Hoe was dat bij jullie (eerste poging)? Ik heb het bijna niemanden verteld, omdat we eerst zeker wilden zijn dat het gelukt is. Nu heb ik er wel veel behoefte aan om over alles en nog wat te praten met mensen, dus ik hoop hier op het forum in door en met jullie ervaringen wat ondersteuning te vinden.

 

Zijn er nog meer dames die aan het begin van de WD staan?

 

Groetjes en succes!!

 

Hoi happinez,

 

Je kan komen meekletsen in het wachtbankje juli, daar zitten allemaal meiden die net een tp hebben gehad of nog moeten krijgen deze maand.

Ik zit zelf nu ook op het wachtbankje. Mijn eerste tp was in november 2011, ik was erg overgestimuleerd en het verrasste mij niet dat de poging mislukt was. Vanwege de overstimulatie heb ik twee weken plat gelegen met vier liter water per dag. Ik was superberoerd en had geen enkele afleiding. Bij alles wat ik voelde dacht ik dat ik zwanger was. Helaas was de poging niet geslaagd.

De tweede terugplaatsing verliep heel ontspannen en toen raakte ik ook in verwachting. Het beste advies dat ik je kan geven is: doe wat je het liefste doet! Ik probeer mezelf rustig te houden en niet te veel te ondernemen. Er zijn ook meiden die graag druk zijn, veel afspraken maken en zo weinig mogelijk tijd over houden om aan een eventuele zwangerschap te denken.

Mijn gyn zegt: eerste twee dagen na tp niet teveel lichamelijke inspanningen en verder zoveel mogelijk doorgaan zoals je voor de tp bezig was.

Hoe dan ook: heel veel succes de komende weken

De wachtweken zijn sowieso killing, hopelijk gaan ze zo snel mogelijk voorbij en heb je snel positief nieuws!

Liefs An

Link naar reactie
Delen op andere sites

@An: Bedankt voor je woorden! Ik heb vandaag een rare dag gehad. Idd wachten is killing:)

 

Ik ben normaal zeer actief, maar vandaag heb ik met uitzondering van de lunchtijd alleen maal op de bank gezeten en op internet verhalen gelezen. Meer zat er niet in. Ik voel me sinds gisteren erg moe en uitgeput. Het voelt bijna een beetje zo alsof je een griepje krijgt. Heeft iemand soortgelijke ervaringen gehad na tp? Of is het misschien idd een griepje:)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De spanning en de hormonen kunnen best een weerslag hebben op je lichaam. Zeker als de tp eenmaal achter de rug is en je alleen nog kan wachten kun je je best uitgeput voelen. Ik had dat bij de IUI's al en ook bij de terugplaatsingen. Ik zou inderdaad aansluiten op een wachtbankje zodat je wat van je af kunt praten. Het is een hele spannende tijd en emotioneel vond ik het erg zwaar. Soms kan het juist fijn zijn om het toch aan iemand te vertellen in je omgeving. Ik kan me voorstellen dat je je erg alleen voelt en sja je wil er niet aan denken naar dit peoces kan lang duren.

Anyway, je zult op dit forum genoeg vinden om twee weken te blijven lezen, en hopelijk kun je je dan aansluiten bij een topic met zwangere dames!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De spanning en de hormonen kunnen best een weerslag hebben op je lichaam. Zeker als de tp eenmaal achter de rug is en je alleen nog kan wachten kun je je best uitgeput voelen. Ik had dat bij de IUI's al en ook bij de terugplaatsingen. Ik zou inderdaad aansluiten op een wachtbankje zodat je wat van je af kunt praten. Het is een hele spannende tijd en emotioneel vond ik het erg zwaar. Soms kan het juist fijn zijn om het toch aan iemand te vertellen in je omgeving. Ik kan me voorstellen dat je je erg alleen voelt en sja je wil er niet aan denken naar dit peoces kan lang duren.

Anyway, je zult op dit forum genoeg vinden om twee weken te blijven lezen, en hopelijk kun je je dan aansluiten bij een topic met zwangere dames!

 

@Sopresa: Dank je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@An: Bedankt voor je woorden! Ik heb vandaag een rare dag gehad. Idd wachten is killing:)

 

Ik ben normaal zeer actief, maar vandaag heb ik met uitzondering van de lunchtijd alleen maal op de bank gezeten en op internet verhalen gelezen. Meer zat er niet in. Ik voel me sinds gisteren erg moe en uitgeput. Het voelt bijna een beetje zo alsof je een griepje krijgt. Heeft iemand soortgelijke ervaringen gehad na tp? Of is het misschien idd een griepje:)...

 

 

Hoe is het met je Happinez? Ik heb nog nooit het gevoel gehad alsof ik de griep ging krijgen, je omschrijft dat je moe en uitgeput bent, dat kan komen door alle hormonen, voelt dat ook niet grieperig? Ik heb altijd de eerste twee weken van een nieuwe poging superveel energie, dan heb ik het gevoel dat we er helemaal voor gaan! En de laatste twee weken (wachtweken) beginnen met de utrogestan en de spanningen van het wachten... dan stort mijn energiepijl naar beneden. Meteen na het eten naar bed en dat soort taferelen. Dus dat is voor mij wel herkenbaar. Ik vind het heerlijk om het idee te hebben dat ik zelf hard aan eht werk ben voor onze grote kleine wens, maar met het wachten kan je niks doen, dan voel ik me zo afhankelijk!

Heb je verder nog dingen gelezen die je op weg konden helpen? Ik maak mezelf iedere keer weer helemaal gek. Ik lees sites met beginnende zwangerschapskwaaltjes, sites met procentuele slagingskansen, ervaringsverhalen en wat nog meer. Alle informatie zit in mijn hoofd en heb ik meerdere keren gelezen, maar iedere poging begin ik weer opnieuw! En als de wachtweken dan voorbij zijn neem ik mezelf iedere keer voor om niet zo vroeg te testen en niet zo veel te lezen...

Sinds vorige maand heb ik mij op dit forum aangemeld en dat geeft me rust. Ik kan lekker van me afschrijven en ervaringen van andere lezen. Nu ben ik nog erg ontspannen, maar ja, ik zit dan nog op wachtdag 2, dus nog 10 te gaan. Wanneer mag jij testen? Ik heb 20 juli als testdatum gekregen.

Suc-6 meis! An

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het met je Happinez? Ik heb nog nooit het gevoel gehad alsof ik de griep ging krijgen, je omschrijft dat je moe en uitgeput bent, dat kan komen door alle hormonen, voelt dat ook niet grieperig? Ik heb altijd de eerste twee weken van een nieuwe poging superveel energie, dan heb ik het gevoel dat we er helemaal voor gaan! En de laatste twee weken (wachtweken) beginnen met de utrogestan en de spanningen van het wachten... dan stort mijn energiepijl naar beneden. Meteen na het eten naar bed en dat soort taferelen. Dus dat is voor mij wel herkenbaar. Ik vind het heerlijk om het idee te hebben dat ik zelf hard aan eht werk ben voor onze grote kleine wens, maar met het wachten kan je niks doen, dan voel ik me zo afhankelijk!

Heb je verder nog dingen gelezen die je op weg konden helpen? Ik maak mezelf iedere keer weer helemaal gek. Ik lees sites met beginnende zwangerschapskwaaltjes, sites met procentuele slagingskansen, ervaringsverhalen en wat nog meer. Alle informatie zit in mijn hoofd en heb ik meerdere keren gelezen, maar iedere poging begin ik weer opnieuw! En als de wachtweken dan voorbij zijn neem ik mezelf iedere keer voor om niet zo vroeg te testen en niet zo veel te lezen...

Sinds vorige maand heb ik mij op dit forum aangemeld en dat geeft me rust. Ik kan lekker van me afschrijven en ervaringen van andere lezen. Nu ben ik nog erg ontspannen, maar ja, ik zit dan nog op wachtdag 2, dus nog 10 te gaan. Wanneer mag jij testen? Ik heb 20 juli als testdatum gekregen.

Suc-6 meis! An

 

Hoi An,

Vandaag is wonderlijker wijze alles anders (schrijf je dat zo??? sorry ben niet oorspronkelijk Nederlandstalig en soms glippen me er Duitse woordjes doorheen:)

Ik voel alleen nog heel weinig, mijn energiepijl is beter, maar ik merk nog steeds dat ik niet veel zin in activiteiten heb die ik eigenlijk zou 'moeten' doen. Ik heb het geluk dat ik de rust ook kan nemen op dit moment, dus ik geef er maar aan toe. Verder is het grieperig gevoel ook ineens over - vreemd. Ik denk ik heb me door al dat lezen ook wat druk gemaak:)

Ik zit nu op wd 3 (tel je de tp dag mee of niet??) en heb 22 juli als testdatum gekregen!!!! Nog 12 dagen dus. Het verschilt dus blijkbaar wanneer je mag testen? Bij mij precies na 14 dagen (op7 juli tp gehad).

 

Ik duim voor je en blijf gespannen verder lezen:-)

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi An,

Vandaag is wonderlijker wijze alles anders (schrijf je dat zo??? sorry ben niet oorspronkelijk Nederlandstalig en soms glippen me er Duitse woordjes doorheen:)

Ik voel alleen nog heel weinig, mijn energiepijl is beter, maar ik merk nog steeds dat ik niet veel zin in activiteiten heb die ik eigenlijk zou 'moeten' doen. Ik heb het geluk dat ik de rust ook kan nemen op dit moment, dus ik geef er maar aan toe. Verder is het grieperig gevoel ook ineens over - vreemd. Ik denk ik heb me door al dat lezen ook wat druk gemaak:)

Ik zit nu op wd 3 (tel je de tp dag mee of niet??) en heb 22 juli als testdatum gekregen!!!! Nog 12 dagen dus. Het verschilt dus blijkbaar wanneer je mag testen? Bij mij precies na 14 dagen (op7 juli tp gehad).

 

Ik duim voor je en blijf gespannen verder lezen:-)

Succes!

 

wat fijn zeg dat je jezelf beter voelt! De dag van terugplaatsing is wd0. Bij een cryo tp mag je altijd wat eerder testen omdat die al iets ouder zijn, op wd 12 na de tp. Na mijn verse tp mocht ik ook na 14 dagen testen. Toch verschilt het ook heel erg per ziekenhuis. Sommige meiden krijgen een datum om bloed te prikken, andere mogen met thuistesten in de weer.

aangepast door Dromenvaneenwonder
typfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden, mag ik me bij jullie aansluiten?

ik heb vandaag de terugplaatsing gehad en aan het zien /lezen hebben wij hetzelfde aan boord Dromenvaneenwonder :-)

De ergste weken komen er nu aan....poeh hoe kom je de tijd door? Ik hoop zo dat het nu eindelijk een keer mag lukken.

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marieke,

Ik duim voor je dat je deze keer geluk hebt!! Ik heb de afgelopen 2 dagen veel hier op het forum gelezen en voel mezelf dan nog een beetje een 'groentje' omdat het eerst mijn eerste tp überhaupt was. Stilletjes hoop ik wel dat ik een 'groentje' mag blijven, maar als ik al jullie geschiedenis lees denk ik dat ik misschien ook nog wat langer hier blijf... het wachten is echt niet leuk... aan de andere kant vind ik het erg dapper en tof hoe jullie de moed erin houden en dat geeft me hoop:)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Wat je zegt, blijf maar lekker een "groentje" Happinez! Zou geweldig zijn als je 1ste poging meteen raak is en je zal echt niet de eerste zijn hoor... Hoop het voor je! Ik zat ook al op het forum bij me eerste poging, werd er op gewezen door een buurmeisje van me. Het lucht me erg op om op het forum te praten en ook de ervaringen van andere te lezen/horen. In welk ziekenhuis zit jij, zie dat je in Friesland woont? Ons hondje komt uit leeuwarden :-)

 

X

aangepast door Marieke*
Typ fout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden, mag ik me bij jullie aansluiten?

ik heb vandaag de terugplaatsing gehad en aan het zien /lezen hebben wij hetzelfde aan boord Dromenvaneenwonder :-)

De ergste weken komen er nu aan....poeh hoe kom je de tijd door? Ik hoop zo dat het nu eindelijk een keer mag lukken.

 

X

 

Heeeej Marieke,

Wat een grappig toeval! De buit is binnen en nu maar hopen dat ze aan boord blijven!!! Was het bij jou een verse poging? Bij mij waren het cryo's. In het ziekenhuis zeiden ze dat het ongewoon is dat al onze cryo's zo ver goed ontdooid zijn, is toch wel een mooie gedachte dat ze zo sterk zijn!

Happinez meid, ik hoop dat je een groentje mag blijven en over twee weken een positieve test in je handen hebt! Heb jij toevallig al gehoord of er cryo's zijn ingevroren?

 

Vandaag heb ik wat lichte krampjes in mijn onderbuik. Waarschijnlijk doet de utrogestan zijn werk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Happinez meid, ik hoop dat je een groentje mag blijven en over twee weken een positieve test in je handen hebt! Heb jij toevallig al gehoord of er cryo's zijn ingevroren?

 

Vandaag heb ik wat lichte krampjes in mijn onderbuik. Waarschijnlijk doet de utrogestan zijn werk!

 

Ja dat blijf ik ook hopen:)! Nee, helaas geen cryo's - had 12 eitjes waarvan 3 bevrucht en 2 teruggeplaatst (beide dus (nog) geen toppers). Het deerde was helaas niet goed genoeg om in te vriezen.

 

Sinds vanmiddag voel ik mijn buik ook weer - was vanochtend helamaal weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Wat je zegt, blijf maar lekker een "groentje" Happinez! Zou geweldig zijn als je 1ste poging meteen raak is en je zal echt niet de eerste zijn hoor... Hoop het voor je! Ik zat ook al op het forum bij me eerste poging, werd er op gewezen door een buurmeisje van me. Het lucht me erg op om op het forum te praten en ook de ervaringen van andere te lezen/horen. In welk ziekenhuis zit jij, zie dat je in Friesland woont? Ons hondje komt uit leeuwarden :-)

 

X

 

Ik zit in het UMCG en jij? Ja NH is ook niet zo ver van FR :-)))

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dromenvaneenwonder, ja zeker een grappig toeval...als we nou ook allebei straks zwanger zijn?! :-) wanneer mag jij testen?

voor mij is dit een verse tp van de 2de poging..eerste keer dat ik er 2 terug heb laten plaatsen. Dat wilde ze bij de eerste niet doen. En jij? Ja je hebt zeker toppers aan boord!! Maar je gebruikt dus wel de bollen bij een cryo terugplaatsing? Dat gebruikte ik nooit, dan kreeg ik ze terug geplaatst in me natuurlijke cyclus.

 

@happinez....ik zit in Leiderdorp, Medisch centrum kinderwens..ben daar wel tevreden over, maar denk dat ik eventueel een 3de poging, hoop natuurlijk dat het niet nodig is, in Duitsland of België wil doen. Daar zijn ze toch verder met alle ontwikkelingen.

je had veel eitjes zeg, wat zonde dat er maar 3 bevrucht waren. Kunnen ze je vertellen hoe dat kan? Gebruik jij nu ook de witte bollen?

 

En meiden....doen jullie nog iets om de innesteling te bevorderen? Veel thee drinken, hete douche, tarwekiemolie slikken,....enz?

ik liep bij een acupuncturist, maar ben daar nu ff (tijdelijk) mee gestopt...deze punctie is namelijk niet zo goed gegaan als de eerste keer ...de acupuncturist adviseerde me de aspirine van Bayer te gaan slikken, dit werkt bloedverdunnend en zorgt ervoor dat de baarmoeder goed voorzien word van bloed wat de innesteling kan bevorderen. Ik heb haar gevraagd of ik dit dan wel al kan slikken voor de punctie, dat was geen probleem zei ze...ik slikte zo'n kleine hoeveelheid, dat zou niet te merken zijn met de punctie. Nou tijdens de punctie kreeg ik dus heel veel bloedingen, elke follikel wat ze aanprikte liep meteen vol met vloed en daardoor konden ze veel andere follikels niet goed zien. De arts schrok ervan en vroeg of ik een medicijn gebruikt wat de stolling tegen kan gaan...toen zei ik dat ik die aspirine slikte , nou dat werd me niet in dank afgenomen en dat had ik vooraf moeten zeggen want dan hadden niet eens een punctie gedaan. Ik heb dit niet verteld omdat vaak de adviezen van een acupuncturist niet samen gaan met die van het ziekenhuis en me acupuncturist deed er zo luchtig en makkelijk over, ik kom al ruim een jaar bij dr, dus vertrouw haar wel. Ik heb ruim 2 uur plat gelegen op de behandelstoel, gelukkig was ik de laatste die dag, want ik mocht niet lopen en moest ook plassen via een catheter, allemaal geen pretje. De arts heeft me acupuncturist ook opgebeld dat ze dit nooit meer mag voorschrijven en ik heb haar ook gesproken en ze gaf toe dat ze fout zat, ik had een aantal dagen voor de punctie moeten stoppen met die aspirine.... Nou een heel verhaal geworden, maar meiden, slik dus geen aspirine van Bayer VOOR de punctie om de innesteling te bevorderen!!!!

 

Truste!

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Marieke, wat heftig van die aspirine, ik hoor er meer mensen over! Ik heb geen eigen cyclus, ik slik vanaf CD 1 estradiol om mijn baarmoederslijmvlies te laten groeien, als dit dik genoeg is krijg ik utrogestan om het baarmoederslijmvlies te verzachten en klaar te maken voor een innesteling. Als ik zwanger ben, gebruik ik tot week 12 deze medicijnen, anders mag ik op wd18 stoppen (als de test negatief is) en bij de eerste menstruatie herhaald zich dit.

Ik doe verder weinig om de innesteling te bevorderen. Ik slik dagelijks vitamine B,E, visolie, foliumzuur en gravitamon. Maar ook als ik geen terugplaatsing heb gehad, dat is meer mijn ritueel. De eerste twee dagen sport ik niet en probeer ik veel te rusten o ja, ik eet supergezond! Maar dat is meer omdat ik het mezelf niet wil kunnen verwijten als het misgaat...

 

Slaap lekker! Tot morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een drukke dag zeg... moest helaas vandaag van alles doen wat ik de afgelopen twee dagen heb laten liggen;-) , maar ook weer fijn om afgeleid te zijn. Verder op wd4 geen merkelijke veranderingen... dat zal wel nog duren:-). Kan vandaag geen slaap vinden. Normaal lig ik er om 22:30u al plat, maar vandaag wil het niet echt, dus nog ff internetten...

 

@Marieke: nee ze konden niet zeggen waaraan het gelegen heeft dat er maar 3 bevrucht waren, maar ze heeft me uitgelegd dat het bij de volgende keer als die nodig is volledig anders kan zijn - mooi antwoord, toch:-). Ik neem geen bolletjes (denk ik), maar moet 3xdagelijks Lutinus (progestoron) nemen. Geen leuk spul... krijg je enorme afscheiding van - tenminste ik. Stomme vraag - wat zijn dan die bolletjes? Verder zou ik eerlijk gezegd niet weten wat ik nog kan doen om de innesteling te bevorderen. Ik eet gezond, slaap (normaal) goed, doe geen rare inspanningen en slik idd ook foliumzuur.

Wat erg dat dat je acupuncturist je dat zomaar aanbevolen heeft. Het is trouwens niet alleen bij aspirine van Bayer zo - dat is maar een merk - maar bij alle aspirine (pijnstiller met de werkstof van aspirine). In Duitsland (waar ik vandaan kom) neemt men meer aspirine als pijnstillen dan paracetemol. Ik had er voorheen nooit van gehoort dat je bij,voor of na medische ingrepen totdat me de kaakchirurg hierop geattendeerd heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen meiden...WD 5

Ik heb een heel rare nacht achter de rug. Om 22:30u ben ik zoals altijd naar bed gegaan, maar kon nog niet echt moe worden, dus heb ik om 23:00u nog ff de laptop gehaald en ben ik een beetje gaan surfen. Om 0:30u was ik wel nog niet moe, maar ik dacht ik moet het maar proberen met slapen…. niets daarvan. Eerst begon het hard te regenen dan ook nog te onweeren en elke keer als ik dacht nu val ik direct in slaap kreeg ik een soort “elektrische shock” die me weer wakker maakte… Ik kan dat helemaal niet anders beschrijven, het voelde alsof ik heel erg schrok en daarvan weer wakker werd. Om ca. 2:00u kreeg ik ineens een kramp en steken in mijn onderbuik. Dat werd niet echt erg, maar was duidelijk voelbaar. Tijdens deze steken en kramp was ik ineens erg duizelig. Heel raar gevoel, kan ik niet beschrijven. En ca. om 4:00u ben ik dan wel in slaap gevallen. Om 6:00u was ik alweer wakker en sindsdien heb ik een permanente lichte trekken in mijn onderbuik – zo alsof ik ongesteld wordt. Verder voel ik soms wat vlagen van lichte misselijkheid – maar dan heel licht.

 

Ik weet het niet, maar het voelt enerzijds zo alsof ik elk moment ongesteld kan worden en anderzijds toch weer anders. Gelukkig heb ik vandaag veel afleiding en hoef ik er niet de hele dag bij stil te staan:)

 

Ik wens jullie allen een heel goede dag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@happinez...hoe gaat het nu met je? Heb je nog dat gevoel in je buik? Kan heel goed een innesteling geweest zijn hoor..meestal komt dat op dag 4 à 5. hou je het nog een beetje vol die wachtdagen? Pfff ik vind dit echt het zwaarste van het hele traject. Ik heb die bollen trouwens ook voor me progesteron. Deze moet ik vaginaal inbrengen en krijg dan ook veel afscheiding...:-( als je een terugplaatsing hebt in een natuurlijke cyclus hoef je dit niet te gebruiken omdat je lichaam dan zelf de progesteron aanmaakt, maar dat is dus nu niet het geval. Lutinus wat jij gebruikt, moet dat ook vaginaal?

 

@ dromenvaneenwonder....hoe gaat het met jou? Hou jij het nog een beetje vol? Op welke wd zit jij nu?

 

Ik had gister echt een shit dag..de hele dag op de bank gelegen, ben altijd vrij op vrijdag, was echt beroerd. Vreselijke buikpijn, misselijk en kreeg geen hap door me keel. Gelukkig gaat het vandaag stukke beter met me....

gaan jullie nog wat leuks doen het weekend? Wat kan je doen met dit rot weer? Bleh!

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marieke: Mooi dat het weer wat beter met je gaat vandaag! Het gaat wel met mij. Ik heb vandaag weer wat ongipijn, heel licht, en veel slijmafscheiding... Weet niet wat dat is. Is anders dan van de lutinus. Lutinus moet je idd ook vaginaal inbrengen, geen leuk spul:)

 

Die shit dagen zijn erg rot! Ik voel met je mee. Het is bijna niet meer leuk de hele dag vrij te zijn als je niets gepland hebt, want dan draait (tenminste bij mij) alles alleen maar nog om die ene gedachte. Ik wens je een betere dag vandaag en probeer maar wat leuks te doen - misschien naar de film of een vriendin:) Ik ga vanavond met vrienden naar de film - magic mickey of zo? - dus wel wat meer afleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Marieke,

het is idd zenuwen slopend. Vandaag moet ik me echt inhouden om niet vroegtijdig te gaan testen. Vooral na het fantastische nieuws van o.a. Ancoliene ligt de kruidvat test de hele dag al op tafel:-) Sinds vanmiddag is mijn buikpijn terug - ongipijn grrrrrr.

De film was...mmmhhh ... de eerste half uur nog grappig en lekker aan te zien, maar dan wat saai:-) Wel leuk met vriendinnen er even uit geweest te zijn.

 

En met jou? Hoe gaat het daar?

 

Meiden hoe gaat het met jullie? Vreselijk hè deze dagen....pffff

 

Hoe was de film zaterdag Happinez? Mag jij deze week al testen?

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer je in te houden qua testen hoor. Ik heb de eerste keer ook gedaan, te vroeg, en daar had ik echt spijt van. Ik ga zeker wachten tot de 24ste! Wat bedoel je met het nieuws van Ancoliene?? Ik heb hier ook een Kruidvat test liggen....zal eens kijken of deze nog houdbaar is, ik heb het namelijk al eens gepresteerd om een CB test over de datum te laten gaan...kon hem natuurlijk nog wel gebruiken, maar wat als de test negatief was, dan gaf ik natuurlijk de schuld aan de test..:-) balen van je buikpijn, maar het zegt helemaal niks hoor, je lichaam kan je echt voor de gek houden deze weken.

ik had zaterdag en zondag last van krampen/steken, maar dat is nu weer over...

Is altijd fijn hè om dan ff weg te zijn met je vriendinnen....en hebben jullie het er dan veel over? Heb je al vriendinnen met kinderen? Mijn vriendin is toevallig dit weekend bevallen van haar 2 de....vind het geweldig voor dr, ben super blij, maar voel toch ook iets van jaloezie.... In de tijd dat wij bezig zijn , zijn al zoveel zwanger geraakt en dan besef je je weer hoe lang je eigenlijk al bezig bent....poeh...

 

Dromenvaneenwonder...hoe gaat het met jou?

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden