Ga naar inhoud

wil mijn verhaal met jullie delen..


saantje83

Aanbevolen Berichten

als jullie terug lezen op me forum dan weten jullie dat ik ook mislukte pogingen achter de rug heb gehad helaas via ivf..

ik heb maar 1 eileider nadat ik een bbz heb gehad jaren geleden en de enige eilieder die ik nog had was verkleefd volgens de artsen.

 

me laatste poging was in maart 2012.

 

daarna maakte ik de keus dat ik geen kids meer wilde ik heb namelijk al een zoon op spontane manier toe ik reeds 18 was.

ik had het helemaal gehad met die pogingen die je geestelijk helemaal leegzuigen en lichamelijk natuurlijk.

in april werd me cyclus eindelijk weer normaal en werd ik gelukkig zoals voorheen voooor de behandelijngen altijd precies om de

4 weken ongesteld. en in mei verwachtte ik datzelfde maar ik wachte wachte en wachte en twijfelde bijmezelf zal t dan toch spontaan gebeurd zijn???

neeee die gedachte kon ik mezelf niet aandoen... alhoewel ik wel altijd de programmas volgde op TLC WAARIN VROUWEN ZWANGER WAREN DIE DIT PAS MET DE DAG VAN DE BEVALLING MERKTE..

ik zei nog tegen me vriend nadat ik 5 dagen overtijd was,.,, zal t dan toch??? toen keek ik mezelf aan in de spiegel en zei hardop tegen mezelf..

'haal dat maar uit je hoofd" dat is onmogelijk.... de volgende dag was ik onderweg na een vriendin en dacht laat ik die test maar gaan halen bij de kruidvat en dan doe ik daarnaast bij de hema op toilet wel de test.. t zal allemaal wel van de spanning komen dat ik niet ongesteld ben.. en meestal als je zo een test doet dan valt de spanning weg en komt je menstruatie..

 

ik kocht de test en een paar plastikbekers en liep na de hema ernaast. daar zat ik dan op toilet plaste in me bekertje en deed een paar druppels in de test...

terwijl ik nog op de toiletpot zat keek ik verbluffend naar de test die 2 strepen aangaf... ik ka je zeggen dat het niet scheelde of ik viel flauw op toilet...

ik wist niet hoe snel ik na huis moest rijden belde me vriend onderweg op hij kon t niet geloven.. het was wonderbaarlijk wat ons was overkomen...

het was een Gods wonder.... want alleen god geeft deze wonderen... helaas ben ik maar kort zwanger geweest 6 weken om precies te zijn..

maar ik geloof in wonderen.... ik wil jullie hiermee hoop geven als je bezig bent met zulke behandelingen ben je zoooo gestrest heb dit zelf meegemaakt..

mensen zeggen weleens zet t van je af ga iets doen om afleiding te zoeken ... het is allemaal zooo makeklijk gezegd maar geloof me jullie weten net als ik dat dit haast onmogelijk is

om afleiding te zoeken en je gedachtes ergens anders op te zette.. artsen konden niet geloven dat ik zwanger was maar ik geloof dat er wonderen bestaan als je er maar in gelooft.

ik wil graag adviseren en dat doe ik uit de grond van me hart om de behandelingen niet achter elkaar te doen.. want je lichaam neemt zo niet de tijd om te rusten en bouwt de spanning op.

 

ik wens jullie het allerbeste ik wens dat jullie mogen ervaren hoe t voelt om zwanger te zijn... em uiteindelijk ene mooi gezond kindje in jullie armen te sluiten..

mijn wens is nog steeds groot maar ik heb gemerkt dat ik hiermee nog wil wachten... en tot die tijd ontspan en geniet ik veel van alle kleine dingen in t leven.

en van mijn al grote zoon van 11 jaar... ik wilde dit graag met jullie delen omdat vele mij ook hebben gesteund door me te berichten als ik even niet meer wist wat ik voelde of iets dergelijks tijdens de behandelingen. en ik wil jullie vooral veel hoop geven en hou vast aan jullie wens maar laat t niet jullie leven overnemen... dikke knuffel saantje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
WAt een bijzonder verhaal!! Er bestaan zeker te weten wonderen!! Ik hoop dat jullie ooit ook een nieuw wonder mogen beleven.

 

vreemd geoeg nog teeds niet ongesteld geworden na me miskraam mag over een week testenvan de huisarts die denkt dat er nieuwe zwangersap is ontstaan dus dat is wachten pffff

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow Saantje, wat een verhaal. Je hoort het idd zo veel dat je het moet laten rusten en dat het dan toch spontaan gebeurt, hoe groot is die kans? Maar dat zie je, de kans is er,...hij is klein, maar bij is er wel. Hoe voel je je nu? Zal het dan weer zo zijn? Ik hoop het zo voor je......probeer wat afleiding te zoeken nu deze dagen! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden