Ga naar inhoud

Wachtbankje juni 2012


hildever

Aanbevolen Berichten

Hallo mensen,

 

Bij mij zijn vandaag 2 ruim 12-cellige embryo's teruggeplaatst. 1 Daarvan heeft wat fragmentatie. Opmerking van de arts: ach, we zijn niet allemaal even knap!

Kortom: de passagiers zitten aan boord.... nu wachten of we 5 juni zonder vloeien halen, om dan te gaan testen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

@hildever: mag ik ook bij jullie op het wachtbankje, ik heb afgelopen donderdag mijn terugplaatsing gehad en heb er nu bijna een week opzitten, en het lijkt wel of de dagen steeds langer gaan duren haha.

Fijn dat bij jou terugplaatsing goed is gegaan, en nu fijn broeden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg dat wel, had al veel op google afgezocht of ik niet eventueel eerder kon testen, en wat als ik nu test, van die dingen allemaal zat me helemaal gek te maken, maar ik moet geduld hebben net als iedereen maar valt niet mee, een vraagje die jij mischien wel weet, de dag van terugplaatsing is dat wachtdag 1 of is dat de dag erna, weet jij dit toevallig....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hilde hier gaat het bagger. Heb geen rust deze ronde en voel me fysiek ook nog beroerd van de hormonen. Weet nog niet wanneer ik ga testen, testen heb ik altijd in huis dus het is meestal een spontane actie. Alleen is mijn man daar niet altijd zo blij mee, dus ga wel iets met hem afspreken. Over een weekje ofzo....

 

Succes hier op het wachtbankje dames!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marielle vanaf twee weken na de punctie kun je betrouwbaar testen. Eerder kan ook, maar dan is het allemaal mog veel onzekerder dus daar moet je dan wel tegen kunnen. Negatief kan dan nog positief worden en positief kan dan nog makkelijk(er) mis gaan wat helaas al veel vroegtesters hebben ondervonden. Oh en let op dat hè zeker wee dat de pregnyl uit je bloed is, dat duurt minimaal tien dagen, bij sommigen langer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, Mariëlle, volgens mij is de dag van de terugplaatsing dag 0. Maar ik weet dat niet heel zeker. Ik weet dat ik altijd 2 weken na de punctie van het ziekenhuis mag testen. De laatste 2 keer heb ik dat niet gehaald, begon ik al eerder te vloeien. Dus zo rond het weekend (niet deze maar volgende week) ga ik het heel spannend vinden. Ik heb mezelf beloofd dat ik maandag over een week, als ik dan nog niet vloei, testen mag kopen voor de volgende dag. Want ik houd niet zo van het idee dat de test misschien niet de goede uitslag geeft. Al kan dat zelfs op de testdag... Ik weet het.

 

Vervelend Henne, dat je geen rust voelt, en je nog vervelend voelt van de hormonen. Dat laatste heb ik ook wel een beetje. Ik heb een enorm opgezette buik en gevoelige borsten. Ik wijt het aan de pregnyl... Mijn buik is ook regelmatig wat pijnlijk en gevoelig. En bij toiletgang doet het soms ook wat zeer. Ik gooi het op de darmen en de hormonen. Want tot vanmiddag 2 uur kon het zeker geen zwangerschap zijn. En nu zitten ze dan wel eindelijk lekker warm in mijn buik. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat petri-schaaltje in het ziekenhuis toch altijd wel een rare gedachte blijf vinden. Hoe blij ik er ook mee ben dat het zo kan!!!

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@henne:Ik denk dat ik volgende week maandag misschien een testje durf te wagen, maar volgende week donderdag is mijn officiele test datum, wanneer mag jij testen..je heb je terugplaatsing 2 dagen na mij gehad lees ik net...

 

@hildever: Het is spannend he,waren we maar vast een week verder, ben zo ongeduldig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziekenhuis kent mij langer dan vandaag, die geven me geen datum meer mee. De gyn zei letterlijk tegen me 'laat over een week of twee maar wat van je horen' :-) Vanaf de tp is dat volgende week zaterdag, vanaf de punctie volgende week woensdag.

 

Overigens vind ik zelf die wachtdagen tellen altijd heel verwarrend, de een krijg namelijk een tp twee dagen na de punctie, de ander drie dagen en soms zelfs vijf dagen. En met een cryo kan dat nog weer wisselen. En dan is het ook weer niet duidelijk wat dag 0 is enzo. Als iemand op wachtdagen 12 zit, kan dat in de hele ontwikkeling zo drie dagen verschillen, dus dan is het geen vergelijk meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, Henne, daarom heb ik ook altijd zoiets van: ik doe maar wat het ziekenhuis zegt. Ik heb de terugplaatsing dus op dag 4 na de punctie. De embryo's lagen dus mooi op schema wat ontwikkeling betreft. En ze raden bij ons aan 2 weken na de terugplaatsing te testen. Dan zou ik (bij een positieve test) 4 weken en 4 dagen zwanger zijn. Dus wrs. zou ik ook 4 dagen eerder kunnen testen. Maar rond die tijd ging het de vorige 2 keer bij mij mis. Dus ik wacht liever tot 2 weken na de terugplaatsing met testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, mag ik hier erbij komen zitten?

Ik heb, als alles goed gaat, volgende week ergens een tp. We hebben van onze laatste IVF nog 2 cryootjes die we graag willen laten terugplaatsen!

We hebben echter niet zo'n goede ervaringen met het ontdooien...van onze eerste IVF hadden we 6 cryo's, maar daarvan heeft slechts eentje het ontdooien overleefd (en is dan niet blijven plakken helaas). Maar dit is een nieuw nestje eskimo's en ze hebben ook veel minder lang in hun iglo's vertoefd, dus we hopen dat het ze allebei binnenkort verhuizen naar mijn buikje!

k had gisteren een bn en een echo (ik spuit nl een kleine dosis menopur, om mijn bms mooier te doen groeien), en bleek dat ik een 6tal follikels had die aan het groeien waren...mijn lichaam reageert een beetje te enthousiast op de hormonen... Want ik moet nu helemaal geen groeiende follikels hebben, dit is een cryo-cyclus!!! Morgen nog eens bn en echo, het ziekenhuis denkt dat er alsnog eentje dominant gaat worden en de rest dus degenereert... Ben benieuwd!

Moesten ze nu allemaal blijve groeien...ik dacht dan word het gewoon een IVF met punctie...maar zo simpel ligt het blijkbaar niet...In België zijn de ziekenhuizen nl verplicht om eerst de cryo's terug te plaatsen alvorens er een IVF kan plaatsvinden... belachelijk hè, dan zouden mijn mooie follikeltjes voor noppes zijn?!?!

Ik hoor het morgen dus!

 

Oh ja, in België rekenen ze bij een IVF altijd punctie = WD 0 (= eigenlijk ook je eisprong-dag), 2 dagen daarvoor (36u) heb je je pregnyl gezet, dat benoemen zij als WD -2.

Als zwangerschapstest krijgen wij een bloedtest op WD 15 (waarbij punctie dus WD 0) is.

In het geval van een cryo is WD 0 ook je eisprong-dag, dwz 2 dagen nadat je pregnyl hebt gezet (dag van pregnyl = WD -2). Ze ontdooien de cryo pas 1 dag voor je tp, zodanig dat hij de 'juiste leeftijd' heeft (overeenkomstig met je cyclus, 3 dagen oud is 3 dagen na eisprong een tp). De tp verschilt dus naar gelang de leeftijd het embryootje had, op het moment dat hij ingevroren werd.

Voor de zwangerschapstest word nog steeds WD15 gehandhaafd, waarbij de eisprong dus WD 0 was. De tijd tussen tp en de test kan dus wel varieren, afhankelijk hoelang na de eisprong de tp was.

Ik vind dit zelf vrij overzichtelijk en goed te volgen, maar blijkbaar word er in Nederland niet overal hetzelfde gerekend? In elk geval, we moeten hoe dan ook altijd veel geduld hebben!!! Die laatste dagen zijn altijd enorm spannend!!!!

 

Dus veeeeeeel succes meiden!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste ziekenhuizen houden twee weken na de tp aan, idd omdat het vaak rond die vier weken misgaat. In het emc mocht ik wel 15 dagen na de punctie tetsen. Ik weet zelf liever dat het mislukt is door een negatieve test op een zelfgekozen moment dan door bloedverlies op m'n werk ofzo. Maar dat is echt persoonlijk. Door het vroeg testen ben ik er ook achter ekomen dat er bij mij vaak wel een innesteling is, maar geen zwangerschap. Dat heeft nu tot het prednisolon verhaal geleid, dus in die zin was het voor mij wel weer zinvol. Maar als je vroeg test moet je echt nog een flinke slag om de arm houden, een streep is weliswaar altijd een streep, maar het is niet altijd een goede zwangerschap....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Betty Boopke, tuurlijk mag je er bij komen zitten. Wat een spannend verhaal dat je flink follikels aan het kweken bent. Volgens mij is in Nederland ook het protocol dat eerst de cryo's worden 'verbruikt' voordat er weer een verse poging wordt gedaan. Maar kan me voorstellen dat je het jammer vindt van de follikels!!!

 

Henne, ik ben juist bang dat ik niet zo goed tegen de teleurstelling kan van een positieve test die toch negatief wordt. En ik werk op het moment niet, dus daar kan die tegenslag niet komen. Ik houd er rekening mee dat het volgend weekend wel eens heel spannend zou kunnen worden. Als dat weekend voorbij is en ik heb nog niet gevloeid, dan heb ik goede hoop!

Zelf heb ik met de eerste poging voor een zusje of broertje meegemaakt dat ik vloeide, maar omdat het voor mij anders was als anders, heb ik op de testdatum wel getest. Ik had 2 streepjes...Het ziekenhuis gebeld. Zwolle doet normaal geen bloedtest, maar in dit geval wel. Maar het hcg was laag. 2 Dagen later weer bloed geprikt en toen was het nog verder gezakt... Kortom: er was wat ingenesteld... maar het was niet sterk genoeg om door te delen.

 

Groetjesssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik wil ook graag bij jullie op het bankje komen zitten. Mijn wachtweken zijn gisteren ingegaan. Ik heb afgelopen zondag mijn punctie gehad en we hebben in totaal drie mooie embryo's. Ik heb er gisteren twee teruggeplaatst gekregen, 8-cellig waarvan één een heel klein beetje fragmentatie heeft. Maar die andere helemaal niet. Dat is voor het eerst, zulke toppers! Ik mag 6 juni een bloedtest doen. Ik vind het weer erg spannend. Wij hebben nooit een positieve test gehad, ik hoop zo dat dat deze keer anders zal zijn. Nieuw ziekenhuis, andere medicatie, assisted hatching...ik hoop dat dit ons juiste recept is.

 

@mariëlle en henne, jullie zijn al een eindje op weg. De tweede week vind ik ook altijd zwaarder. Kon je de tijd maar versnellen, dat zou fijn zijn.

 

@hildever, wij gaan zo'n beetje gelijk op zie ik. Wat je zegt over dat petri-schaaltje herken ik. Tussen de punctie en de transfer moet ik zo vaak aan het laboratorium denken. En dan voelt het zo leeg in mijn lijf met onze celletjes in een schaaltje in plaats van in mijn lichaam. Maarja, het gaat zonder ICSI echt niet werken bij ons ;)

 

In Brussel is de punctiedag wd0, en de testdag wd17...Overal anders lijkt het. Ik test nooit eerder, mijn vriend wil dat echt niet. Maar ik zou er zelf ook niet goed mee om kunnen gaan denk ik. 'Rustig' afwachten dus. Eerder moesten wij altijd enkel thuis testen. Nu zal het via een bloedtest gaan. Op die ochtend willen we waarschijnlijk wel thuis al een test doen. Telefoontjes met belangrijk nieuws afwachten vind ik namelijk echt verschrikkelijk.

Ik heb twee keer op mijn werk ontdekt dat het was mislukt. Tijdens een slaapdienst ook nog (ik werk met verstandelijk gehandicapten die in een appartementencomplex wonen). 'Stiekem' mijn vriend naar binnen geloodst om bij mij in het bedje te komen liggen. Nu zou ik op mijn testdag weer een slaapdienst hebben. Maar gelukkig had ik dat al goed gegokt en vakantie opgenomen.

 

@bettyboopke, ik had al met je meegelezen in april en je 'ontmoet' op het meibankje. Pittige tijd was het voor jou zeg. Fijn dat je steeds zo snel doorkunt. Je hebt er lekker de vaart in :-) En je follikels dus ook. Je bent normaal moeilijker te stimuleren dacht ik gelezen te hebben? Want dan is 6 wel erg mooi ja, juist nu het niet de bedoeling is... Succes!

 

Nou, een heel verhaal. Ik wordt spraakzaam door de zenuwen denk ik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Zuuz,

 

Natuurlijk welkom op het wachtbankje!!! Op het moment zeg ik vaak de punctie lichamelijk het zwaarste punt is, maar dat die wachtweken, met name de 2e, wel net zo zwaar zijn, maar dan geestelijk. Deze week gaat nog wel. Hoewel: het hele positieve gevoel van toen we terug kwamen van de terugplaatsing ben ik al weer kwijt. Maar goed, dat schommelt vaak ook wel flink heen en weer. En bij jullie is het wel vlot gegaan tussen punctie en terugplaatsing. Ik heb vrijdag de punctie gehad en eergisteren de terugplaatsing... Heb het wel lang zonder onze hummels moeten stellen. Was trouwens voor het eerst dat ik dat zo op deze manier voelde.

 

Hier ook iemand die in de gehandicaptenzorg heeft gewerkt. Toen wij de iui poging hebben gedaan, merkte ik ook op het werk dat het mis was gegaan. 's ochtends, na een slaapdienst, net voor dat ik weer naar huis wilde gaan... Dus dat scheelde wel. Was helemaal alleen op de woning, en dat was wel plezierig!

 

Weet je trouwens al wat ze met prachtig nummertje 3 gaan doen? Wordt dat nog een cryo?

 

Kan me trouwens voorstellen dat je zelf ook gaat testen voor de bloedtest. Is toch de dag dat het ziekenhuis ook uitslag gaat geven, dus dat er veel duidelijkheid is. Zou ik denk ik ook doen. En ik beloof mezelf dat ik maandag over een week tests mag gaan kopen! EN dan dinsdagmorgen testen! Het moet gewoon goed gaan deze keer!

 

Het bizarre van zo'n wachtbankje vind ik ook altijd weer dat het zo moeilijk is. Je gunt iedereen zo een kindje. Je wenst iedereen zó een kindje... Maar je weet dat niet iedereen positief zal testen. En dan is er zo'n ego-stemmetje in mij dat altijd zegt: als ik dan maar bij de groenen ben... En dat voelt dan ook meteen weer zo slecht!!!

 

Zit hier trouwens heerlijk buiten met de laptop. Er komt hier elke keer een merel langs vliegen met een bek vol nest-bouwstoffen.... Ze probeert een nest te maken in de druif, die over ons 'prieeltje' groeit. Ik vraag me af of het een handig plekje is, omdat we er veel langs moeten lopen.... Maar goed....Het is wel mooi om naar te kijken!

 

Groetjes!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hildever,

 

Jouw tuin klinkt fijn zeg! Ik heb ook een tuin, twee eigenlijk. Thuis een gedeelde tuin met de buren uit ons hofje en dan nog een volkstuin. Ik heb gemerkt dat vogeltjes tijdens de nestel- en jongkies periode echte bikkels zijn, die zich niet snel weg laten jagen, dus hopelijk blijven ze in jullie prieeltje. Fijn om naar te kijken inderdaad, lekker rustgevend vind ik altijd.

 

Wij hadden een transfer op dag 3. Het was eigenlijk de bedoeling op dag 5, om de ontwikkeling eens beter te monitoren. Maar dat doen ze blijkbaar alleen als er vier of meer goede embryo's zijn. We hadden er daarvoor dus net eentje te weinig. Nummer drie gaat de vriezer in, vertelde de embryologe. De bevestiging moeten we daar nog wel van binnen krijgen.

Had jij een transfer op dag vier? Is dat standaard, of met een speciale reden? En jullie nog mooie embryo's over voor de vriezer?

Grappig, ik had het ook voor het eerst dat ik onze embryo's in wording miste, misschien omdat ze deze keer zo'n 200 km van huis waren? Ik wilde in de tussentijd het liefst in Brussel blijven :-) Maar ze zijn gelukkig in goede handen geweest.

 

Ik schrijf voor het eerst mee met een wachtbankje, maar wat je zegt is inderdaad bizar. Ik hoop ook voor iedereen een positieve test, maar het is wel menselijk om het voor jezelf iets meer te hopen denk ik. Ik vind het heel erg dat we in hetzelfde schuitje zitten, maar het lijkt me fijn elkaar er wat doorheen te sleuren. Ik heb aan het meelezen altijd veel gehad in ieder geval.

 

Ik ga ook van de zon genieten zo dadelijk, en mijn laptop heeft geen bereik in de tuin, dus die laat ik lekker binnen staan.

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

 

Misschien kennen jullie me nog wel van het vorige wachtbankje of die dáárvoor...

Heb een tijdje niks van mij laten horen omdat ik 6 weken moest wachten en wilde een klein beetje rust...

Nou, ik heb maar 1 IUI gehad en wij gaan nu over op ICSi....ben gisteren begonnen met de Lucrin en ga volgende week Gonal F bij spuiten, welke doseringen hadden jullie met de medicijnen?

 

Groetjes Sanaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sanaatje,

 

Sorry, heb je nog niet eerder ontmoet op een wachtbankje. Mijn laatste wachtbankje was door allerlei omstandigheden het wachtbankje van augustus 2011.

Ik spoot decapeptyl en 300 eenheden GonalF. En nu ben ik vrolijk aan de 'bollen'. Nog 82 te gaan!

 

Zuuz,

We hebben een heerlijke tuin op zich, maar op de verkeerde plek. We hebben nl. bovenburen, en dat zijn niet de meest makkelijke mensen. Zij hebben hun balkon boven onze tuin, dus we kunnen weinig vrij zitten. Maar voor de wijk waar we wonen (een jaren 70 huurwijk) hebben we een flinke tuin van 13 bij 8. Dat komt omdat we een aangepast huis hebben, en dus een wat breder huis (13 m) dan de meeste mensen. Het 'prieel' is een stellage van een stel carportpalen. Daarover heen groeit de druif, en daaronder staat een vierkante picknick tafel. Zo kunnen we tenminste uit het zicht zitten. En tussen de palen kan je precies een hangmat ophangen. Zo vervelend met dit weer! Maar een volkstuintje is ook leuk! Jullie hebben dus verse groente! Wij hebben de tuin bestraat en begrint. Nu staan er een paar grote potten met kruiden, sla en paprikaplanten in wording. Leuk om ons kleine meisje te laten zien hoe groente enzo groeit.

 

Groetjesssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft toch altijd wel een ding hoor, de 'wachtbankjes-tijd'. Ik merk dat het getrek en gesjor en lastig en vervelend zitten in mijn buik steeds een beetje minder wordt. Gelukkig!!! Want ik werd er ook wel een beetje vervelend van. Merk wel, dat als ik op mijn hurken ga zitten en dus met mijn bovenbenen tegen mijn onderbuik kom, het een vervelend gevoel geeft. Was ook toen ik een week of 10 zwanger was van ons meisje. Dus dat kan niet van nu zwanger zijn en zal wel zo'n hormoonding zijn... En je weet dat je nergens op kan bouwen, maar o, wat ben ik me weer bewust van mijn lijf. Mijn buik is niet meer zo huge als vlak na de punctie, maar nog wel te dik voor wat het was. De pregnyl zal zo langzamerhand wel vertrokken zijn. Maar mijn borsten zijn ook nog niet in de gewone vorm terug... Lees... nog te groot! Maar goed... We wachten rustig verder tot het dinsdag over een week is.

Wat wel weer een leuk iets is, is dat als het gelukt is, 1 of 2 van die kleine krummeltjes uiterlijk vandaag lekker ingenesteld is. Dus nu gaat de hcg productie beginnen????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk hè Hilde... Not. Hier vandaag echt de pregnylkwalen kwijt. Buik niet meer gevoelig, borsten ook niet meer en terug naar normale maat. Heb dinsdag veel last gehad van buikkrampjes....innesteling? Wie zal het zeggen. Zit nu nog onder de pukkels van de progesteron en voel verder weinig meer. Af en toe weeïg gevoel in m'n onderbuik en dan schiet de hoop door m'n lijf. Maar ik weet na tien terugplaatsingen ook zo goed dat het allemaal geen bal zegt. Ben rustig en onrustige tegelijk. Wil er niet mee bezig zijn, maar wil eigenlijk ook regelmatig iets bevestigends 'voelen'. En de tijd gaat zoooo langzaam. Gelukkig kregen we gisteren al goed nieuws dat we vier cryo's hebben. Hoop voor een brusje....

 

Allemaal sterkte!!!

 

P.s. Lekker dat we hier nog geen lijstje hebben. Ik ben een enorm lijstjes mens, maar die rode namen altijd brrr... Je gaat dan idd aan het tellen hoeveel groenen er al zijn en of je nog een 'kans' maakt op groen. Van me af praten in de wachtweken: graag! Op zo'n rood/groen lijstje: nooit meer :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blij dat je even zegt dat de puistjes van die progesteron krijgt. Heb er hier ook 1 in mijn wenkbrauw, die heel vervelend is. En ik ging ergens al zoiets denken van: dat kan toch nog niet? Ik ga voorlopig nog niet ongesteld worden....

 

En die lijstjes... tja, voor het overzicht zijn ze heel makkelijk... Maar als je er rood op staat ook zooooo ontzettend confronterend!

 

Gaaf dat je 4 cryo's hebt! Inderdaad... als je nog voor een broertje of zusje gaat, scheelt dat in ieder geval die punctie ;)!!! Hier nog niets gehoord over eventuele cryo's. Zal wel na het pinksterweekend worden... En als we deze keer cryo's hebben zou dat bij 4 puncties voor het eerst zijn. Maar deze keer was er misschien sprake van. Zelfs dat hebben we nog nooit meegemaakt. Normaal werd ons bij de terugplaatsing altijd verteld dat ze niet goed genoeg waren om in te vriezen.

 

Hoe lang ga je de testdrang nog weerstaan?????

 

Groetjesssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai dames, mag ik met jullie meeschrijven. Dit is mijn eerste IVF poging en ik heb dus donderdag de TP gekregen van 1 emmie. Ik heb geen cryo's. Maar ik ga dr positief van uit dat ik die ook niet nodig ga hebben.

Ik mag vanaf 6 juni testen thuis.

Ik ben ontzettend blij dat ik mijn emmie veilig aan board heb en hoop dat ik de wachtweken een beetje door kom zonder gek te worden van spanning ;)

 

Ik heb nog wel wat last van de punctie, steken in mijn eierstokken en wat oud bloed denk ik. In het ziekenhuis vandaag zeiden ze dat het normaal is dat je dat in de eerste week na de punctie voelt. Ik hoop dus dat het snel weggaat, want nu voelt het zo raar, nu ik zo een kostbaar bezit in me heb.

Veel succes voor iedereen hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sometimes,

 

Welkom hier!Je eerste IVF.... Vind je het erg spannend? Je komt wel lekker nuchter over in je berichtje!

Ik heb vorige week vrijdag de punctie gehad en merk dat sinds vandaag de ongemakken in de buik steeds minder worden. Wijt het aan de pregnyl en inderdaad de bloedresten ergens in mijn lijf die in de weg zitten. Darmen die flink reageren op de hormonen....

6 Juni testen... de dag na mij!

 

Mariëlle, ga je het nog volhouden tot maandag?

 

Groetjesssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden