Ga naar inhoud

Hysteroscopie om de innesteling te bevorderen


Laila

Aanbevolen Berichten

Beste meiden,

 

Mijn man en ik hebben inmiddels 2 mislukte icsi's achter de rug. Bij beide icsi's hadden 4 a 5 a-kwaliteit embryo's, maar helaas heeft geen van de embryo's zich genesteld. Nu stelt mijn gyn voor om voorafgaand aan de derde poging een uitgebreid bloedonderzoek te doen en een hysteroscopie uit te laten voeren. De reden hiervan is dat er signalen zijn (nog onvoldoende onderzoek om te zeggen dat het wetenschappelijk aangetoond is) dat een hysteroscopie de innestelingskans kan vergroten. Ze hebben zelf in het afgelopen jaar bij 14 vrouwen die 3 of meer mislukte ivf of icsi behandelingen achter de rug hadden een hysteroscopie gedaan. 7 van deze vrouwen zijn inmiddels zwanger.

 

Mijn vraag aan jullie: hebben jullie ervaring met een hysteroscopie in relatie tot de kans op innesteling van een embryo?

 

Liefs, Laila

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Laila,

 

Ik heb t inderdaad ook vaker gehoord.

Nou weet ik niet in hoeverre dit mee gespeeld heeft maar 2 cycli voor de tp van 2 goede maar 'kleine' cryo embryo's, hebben ze bij mij Poliepen verwijderd. In principe n hysteroscopie, echter wel inder volledige narcose gezien de twee keren poliepen verwijderen hiervoor op zn zachts gezegd pijnlijk waren.

Van die tp heb ik n zoontje van nu 6 weekjes oud.

Dit was trouwens de vierde tp, alle keren daarvoor met verse emmies hebben nooit tot n innestelling geleid.

Dus nogmaals: ik weet niet in hoeverre het geholpen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou je het zo schrijft ben ik gaan nadenken en ik heb eind oktober een hystroscopie gehad en in februari de tp en ben nu bijna 13w zwanger dus het kan inderdaad zijn dat dat geholpen heeft maar had er nog nooit van gehoord dat dat kon helpen er was ook niks gevonden maar ben dan nu wel blij dat het gedaan is hihi

Succes bij mij viel het reuze mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Laila,

 

Ook ik heb op eigen verzoek een hysteroscopie uit laten voeren.

Omdat er geen aantoonbare rede was waarom de embryo's niet bleven zitten hebben we hierom gevraagd.

Gewoon omdat we wilden weten hoe het met mijn baarmoeder gesteld was.

Ben niet de eerste poging na de hysteroscopie zwanger geraakt, maar het is daarna wel goed gegaan.

 

Om eerlijk te zijn vond ik het onderzoek echt not funny!

Maar Maris vond het meevallen, zo zie je maar dat het per persoon kan verschillen.

Heel veel succes verder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Helaas is het nodig om met enige regelmaat een hysteroscopie te laten doen in verband met terugkerende verklevingen. Vorig jaar ben ik in de zomer zelfs in de cyclus waarin de hysteroscopie werd uitgevoerd zwanger geraakt (helaas een miskraam). Ook mijn doc vermoedt dat een hysteroscopie de kans op een innesteling vergroot dus ik zou zeker voor deze optie gaan. Ik vergelijk het een beetje met de tandarts: niet fijn maar ook zo over;-)

 

Succes ermee!

 

Groetjes,

Céleste

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat doen ze dan bij een hysteroscopie dat het dit effect zou hebben? Van een hsg wordt het vaak gezegd omdat dat de eileiders schoon zijn zeg maar... Maar een hysteroscopie is toch alleen kijken? Bij mij is voor de 2e curettage een hysteroscopie gedaan, de volgende zwangerschap was een bbz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Laila,

Ik heb t inderdaad ook gehoord. Het heeft te maken met een prikkeling/ irritatie van de baarmoeder. Om deze reden vinden er nu allerlei onderzoeken plaats waarbij een biopt wordt afgenomen uit de baarmoeder (met behulp van een soort roerstaafje dat pipelle heet); met als reden om ontstekingsreacties te veroorzaken, daardoor komen er goede immuuncellen of iets dergelijks. Zie ook mijn topic over de pipelle, onder forum medicijnen (kan geen linkje

maken op iPhone)

Hysteroscopie heeft bij mij niet t gewenste effect gehad (nog) trouwens, nu kijken wat de biopt doet....

Groet Megan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor mijn laatste poging ook een hysteroscopie gehad, ben de poging daarna zwanger geworden.

Maar bij mij was alles goed, ze hebben eigenlijk alleen een kijkoperatie gedaan....

Het wondertje ligt hier nu wel heerlijk te spelen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor jullie reacties! Erg fijn om te lezen dat het bij sommige van jullie heeft geholpen!

 

Bij mij zou het hysteroscopie ook enkel gedaan worden om de innesteling te bevorderen. Ze hebben geen indicatie om te denken dat er iets mis zou kunnen zijn. Ze denken dat een hysteroscopie positief kan werken omdat ze een niet lichaamseigen instrument inbrengen waardoor de baarmoeder geprikkeld wordt. Dit zorgt ervoor dat je baarmoeder als het ware 'ontvankelijker wordt' voor onbekende dingen, zoals bijvoorbeeld een embryo. En dit zou op zijn beurt de innestelling kunnen bevorderen. Dit is niet wetenschappelijk bewezen, maar de resultaten tot nu toe zijn positief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Laila,

 

Ik heb zelf geen ervaring met hysteroscopie maar weet wel dat ze in het AMC bezig zijn met een onderzoek hiernaar, heb daar aan mee gedaan maar zit in de controle groep.

Volgens mij gaan ze geen onderzoek doen als er geen grote vermoedens van positieve resultaten zijn!

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden