Ga naar inhoud

Ervaring met Neocate?


Melis25

Aanbevolen Berichten

Hoi meiden,

 

Mijn zoontje van ruim 8 weken heeft verborgen reflux en hoogstwaarschijnlijk ook koemelkallergie. De kinderarts eeft hier Neocate voor voorgeschreven waar we morgen mee gaan beginnen. Het schijnt voor de kleintjes niet heel lekker te smaken dus kreeg ik als tip om de eerste drie dagen de voeding te mengen zodat hij aan de smaak kan wennen. Omdat hij nu Nutrilon A.R. Krijgt adviseerden ze mij om Nutriton bij de neocate toe te voegen ivm de verborgen reflux.

 

Is er iemand met ervaring met Neocate? Na hoelang sloeg het aan?

 

Tips/adviezen/ervaringen zijn meer dan welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, ik had nutramigen... ook heel smerig maar t ging er zonder problemen in. baby's schijnen nog niet veel smaak te hebben. Maar heb t later nog eens geprobeerd toen hij tussendoor al lang op andere voeding zat en toen ging hij er van over zijn nek. Echt vies is het! En de natte boertjes stinken ook. Bleg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé Melis,

 

Hopelijk is dit de speld in de hooiberg voor kleine V. Heb geen ervaring met Neocate, maar wel met reflux en kma. Die 2 gaan ook vaak samen, net als de darmproblemen.

L heeft ook beide. Ik voelde ook al vrij snel dat het niet goed zat en zal je de details besparen. Een heel traject stap je in. Eerst de eliminiatietest, nieuwe voeding proberen, maar nog niet vergoed. Daarna de provocatiest, hieruit is gekomen dat L dus echt kma heeft en vanaf dat moment wordt het ook vergoed.

Ze krijgt Pepti, omdat ze het hier zo goed op doet. Eigenlijk merkten wij na de 1e fles al verschil. Normaal krijste ze meteen na de fles tot aan de volgende fles, maar deze keer niet. Het stinkt inderdaad, maar kindjes met kma willen het echt wel drinken is mij verteld. En ook ik ben inmiddels aan de geur gewend.

Ze vindt het heerlijk in ieder geval haha.

Uitslag/eczeem verdween pas na een week of 2-4. Alleen lijkt het nu weer terug te komen, denk door de boontjes....maar dat is weer een ander verhaal.

We mogen L tot haar 1e verjaardag niets van koemelkeiwitten geven, ook apart brood dus....dat wordt even een gepuzzel. Maar de kans is groot dat ze er overheen groeien, dus daar houd ik me aan vast. Met haar darmen is het inmiddels ook beter gesteld er zit nu tenminste regelmaat in. Maar geven ook nog steeds Orthiflor door haar middagfles. En ook wij dikken haar voeding in met Nutriton, dit is ook koemelkvrij, dus mag gewoon.

 

Wat ik wel weet is, dat we door de nieuwe voeding een heel ander kind hebben gekregen.....één en al bonk vrolijkheid en ze groeit er ook nog eens heel goed van.

Als je wat wilt weten, je weet me te vinden op fb ;) Succes en hopelijk slaat de nieuwe voeding aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Jose, Thanks voor het delen van deze veelbelovende info! Fijn dat L het zo goed doet nu, super!! As we speak krijgt Vince z'n eerste fles Neocat, nog gemengd met Nutrilon om aan de smaak te wennen. Ook ik verdik de fles met Nutriton en we gebruiken Movicolon voor z'n verstopping! Nogmaals bedankt en ik hou je op de hoogte!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn meteen cold turkey overgestapt! Dit op advies van de arts en cb, omdat als het kma is, de darmen daar juist baat bij hebben. Maar ook omdat je ze anders die eiwitten nog blijft toedienen.

Maar goed, in NL zijn we inmiddels gewend aan al die verschillen, bah......

 

Oh en wel met de DR Brown fles en kleine speen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Melis, ik heb er helaas geen ervaring mee.

Onze dochter krijgt iets anders tegen de verborgen reflux namelijk rantidine. Dit kan ik mengen in de voeding en voord de moeilijke stoelgang krijgt ze lactulose, die is vloeibaar en kan ik ook gemakkelijk mengen met de voeding.

Ik geef dan eerste een flesje met een beetje voeding gemengd met de medicijnen zodat ik zeker weet dat ze de mediciijnen op heeft en daarna de rest van het flesje.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden