Ga naar inhoud

Dood en doodmoe. Iemand tips?


Twinklestar

Aanbevolen Berichten

Ik ben nu 14 weken en had gehoopt dat de vermoeidheid na 12 weken zou afnemen. Niets is minder waar. Het lijkt wel steeds erger te worden.

Als ik niet hoef te werken gaat het nog enigzins maar aangezien ik de hele week werk is het bijna niet vol te houden.Ik heb werk waarbij ik veel moet staan en lopen. Vanmiddag zat ik even achter mijn computer en kon mijn ogen bijna niet open houden. Wat een ramp. Daarnaast moet ik iedere dag bijna 2 uur reizen. In de auto moet ik echt vechten om niet in slaap te vallen.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen en kan wel janken zo gaar voel ik me. Thuis doe ik helemaal niks 's avonds behalve op de bank liggen/slapen en dan naar bed. Ik zie nu al weer als een berg op tegen morgen.

Heeft er iemand tips waardoor de vermoeidheid minder wordt? En heeft het zin om mijn bloed te laten testen op bepaalde dingen? En zijn er meer die dit nog hadden met 14 weken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi twinkelstar!

 

Gefelicteerdmet je zwangerschap! Vervelend dat je zo moe bent, ik zou sowieso eens even ijzergehalte laten checken en naar de huisarts. Alsjezo moe bentis het wrs beter om (tijdelijk) wat minder te werken, zodat de uren die je werkt tenminste effectief zijn, een arbo arts zal je daar verder mee kunnen helpen. Ik denk dat er geen 'quick-fix'is, behalve heel goed luisteren naar je lichaam!

 

Ben zelf soms ook extreem moe geweest in mn zwangerschappen (ijzer was altijd goed), dus terugschakelen was de enige remedie.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat ook zo vervelend als je de hele dag moet werken zelfs nu ik in het ziekenhuis lig en de hele dag niks doe ben ik nog steeds echt zo moe maar het enige wat je kunt doen is eraan toegeven meer niet

 

Oh ja en het kan wel dat je dat nu nog hebt want blijkbaar stijgt je hcg tot 16 weken en daarna blijft het stabiel waardoor de kwalen af kunnen nemen tenminste zo heeft de arts mij dat van de week verteld

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Twinklestar,

helaas is er maar één remedie als je ijzer verder goed is.

Zoals al eerder gezegd: floradix, gezond eten en rustig aan doen!!

Succes.

Ik ben met ruim 22 weken nog steeds heel heel moe en slaap ook heel slecht.

Rustig aan en met mijn werk heb ik een flinke stap terug gedaan zodat ik privé ook nog wat aan mijn dagen heb..

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey twinklestar,

 

ik heb dit ook gehad, en eigenlijk is het niet echt weg gegaan de hele zwangerschap. Ook mij werd Floradix aangeraden. Je hebt het in tablet vorm, maar ook in een drankje. Zelf gebruik ik de tabletten. Je mag er 3 keer op een dag 1, ik heb het steeds bij 1 gehouden (domweg omdat ik die andere elke keer vergat...) daarnaast ben ik er ook dagravit bij gaan gebruiken. Ik heb een weekje niets geslikt, en merkte het direct!!!

Ik heb het trouwens gewoon bij de kruidvat kunnen kopen, maar ik zou het je zeker aanraden!!

Ik hoop voor je dat je je snel wat beter gaat voelen.. en daarnaast; pak je rust!! Dus als het nu te veel is om te werken zal je echt een paar stappen terug moeten doen.. Je vooral niet sterker en groter voordoen dan je je voelt hoor!! Je hebt eindelijk zwanger mogen worden, en de momenten dat je daar van kan genieten moet je echt proberen te pakken...

 

succes meid!

 

Liefs gabriella

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jee als ik jullie verhalen zo lees kan het ook wel eens 9 maanden gaan duren. Pfff. Floradix ga ik zeker proberen. Mijn ijzer was al getest via de verloskundige. Die zei dat ik wel iets aan de lage kant zat maar dat het verder nog geen kwaad kon. Iets meer dingen eten met ijzer erin en geen melk bij de maaltijden.

Gabriella, wat is dagravit? Een vitamine?

Wat betreft minder werken... Ik durf daar echt nu nog niet over te beginnen zo pril in de zwangerschap. Eerst al die afwezige dagen vanwege de vele icsi en cryo pogingen en dan nu dit weer. Voorlopig kijk ik het nog even aan. Al zou iets minder werken wel veel schelen.

Gelukkig morgen vrij. Kan ik weer even bijtanken. Ik voel me af en toe net een bejaarde :-). Hebben jullie dat ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om eerlijk te zijn ben ik erg naief de zwangerschap ingestapt. Natuurlijk was ik alleen maar blij en gelukkig en had verwacht (zeker van te voren) dat het een lange blije weg zou zijn vol met roze wolkjes en andere positiviteit! Totdat ik een paar weken verder was en de eerste klachten kwamen. Dan denk je ook nog eens steeds geconfronteerd te worden met andere zwangere vrouwen die schijnbaar wel op die roze wolk zitten, maar niets is minder waar. Ik weet nog dat ik rond de vijftien weken zwanger was en in huilen ben uitgebarsten bij de verloskundige. Ik had het veel te druk met blij moeten zijn, terwijl ik me alleen maar ellendig voelde. En moe.. zo onvoorstelbaar moe inderdaad!!!

Ik had toen wel een blaasontsteking waar ik wat laat achter kwam en waarvan je dan ook minder snel herstelt, dus dat moet je zeker ook in de gaten houden. Maar zij hebben me toen wel op t hart gedrukt het echt rustiger aan te gaan doen want je werkt jezelf namelijk echt tegen.

Ik snap dat je het lastig vind om het nu over minder werken te gaan hebben, maar heb wellicht als je eens met de arbo arts gaat praten dat er mogelijkheden voor je zijn? Kan me voorstellen dat alleen al de psychische druk die daardoor afneemt het minder zwaar maakt.

Dagravit is een multivitamine met van alles en nog wat erin. Onder andere ook foliumzuur.

Ik wens je veel succes, geniet van je vrije dagen!! Maar nog belangrijker; probeer ook te genieten van de momenten van de zwangerschap waar je heel even wel op die roze wolk mag zitten, want die is er af en toe zeker... (al ben ik daar met 37 weken zwangerschap even niet zo zeker van.... ;)

 

liefs gabriella

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel je ijzergehalte laten testen Twinkel? Het lijkt zo op bloedarmoede wat jij beschrijft...Je kunt ook op pfeiffer laten controleren maar dat komt volgens mij niet zo vaak voor bij zwangeren. Bovendien zou je dan volgens mij ook opgezette klieren hebben en verhoging en/of keelontsteking. Maar van een te laag hb voel je je zoals jij t beschrijft. heb t tijdens mijn vorige zwangerschap ook gehad en na een paar ferro fumeraat pilletjes was ik weer helemaal de oude!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Noor, ja dit is na de eerste intake van de verloskundige gebeurd. Wel al weer enkele weken geleden. Ze zei wel dat ik wat aan de lage kant zat met mijn hb maar nog niet zo dat ik daar echt last van zou moeten hebben. Ze raadde wel aan wat beter op mijn voeding te letten (appelstroop e.d eten) en geen melk bij de maaltijden te nemen.

Ook neem ik nu af en toe roosvicee ferro (bah).

Vanmiddag wil ik in ieder geval floradix gaan halen.

 

Hoe gaat het nu met jou? Hopelijk heb je het een beetje een plekje kunnen geven na die klap. Gaan jullie weer verder met een poging?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twinklestar: ik doe de roosvicee ferro tegenwoordig door de sinaasappelsap, en vind het dan echt heerlijk! Maakt de sinaasappelsap iets minder zuur. En anders doe ik een scheutje door de vrochtenjoghurt, maar dan wordt het wat minder goed door je lichaam opgenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden