Ga naar inhoud

Wanneer?


Gast kio1977

Aanbevolen Berichten

Wanneer serieus nadenken over adoptie?

Zitten nu in Ivf 1 en ben zo benieuwd wanneer andere stellen overgaan tot adoptie of het overwegen. Is Ivf 1 te snel? Hoe ervaren jullie dit? Mijn emoties schieten v hot naar her als ik bedenk dat t ook wel eens niet kan gaan lukken met Ivf !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kio!!

 

WIj zijn een beetje gaan nadenken over adoptie voor we aan IVF begonnen. We hebben destijds tegelijk de aanvraag voor een BKA (buitenlands kind ter adoptie)nummer en de IVF-afspraak voor poging 1 gedaan.

Na de BKA te hebben gekregen moet je nog een jaar wachten tot je aan de cursus mag beginnen. Dus nog een jaar de tijd om er serieus over na te denken. En je bent dan nog nergens toe verplicht en je hoeft nog in het begin niks te betalen.

Voor ons heeft dat achteraf wel heel veel tijd bespaard. En we vonden het ook een geruststellend idee dat er uiteindelijk wel een kindje zou komen. Ook als IVF niet zou lukken(wat dus bij ons het geval was).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kio,

 

Na onze eerste mislukte IUI en vervolgens een IUI die niet door kon gaan vanwege te weinig zaad, hebben wij ons in juni 2010 ingeschreven voor adoptie. Een maand later kregen we in het ziekenhuis het advies om verder te gaan met ICSI. Wij waren er dus ook vroeg bij. In november 2010 kregen we de acceptgiro al en we zouden in mei 2011 deel kunnen nemen aan de VIA. In november zijn wij van start gegaan met onze eerste ICSI-poging en het voelde voor ons niet goed om verder te gaan met de adoptie. We hebben de procedure toen uitgesteld voordat we betaald hadden. Net voor onze derde ICSI, in augustus 2011, hebben we de procedure weer opgepakt en konden we in februari 2012 al deelnemen aan de VIA.

Inschrijven kan helemaal geen kwaad, dat kun je maar alvast gedaan hebben. Je moet nog best wel een tijdje wachten tot de VIA en stoppen of uitstellen kan altijd nog. Het kost je dan alleen wat moeite en een postzegel.

Ik zou ervoor gaan!

 

Succes met je poging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een BKA-nummer aangevraagd toen de 3e ivf mislukt was. We wisten dat je ongeveer een jaar moet wachten tot de start van de VIA en wilden de tussentijd gebruiken om zelfbetaalde pogingen te doen. Nu is dat laatste wat uitgelopen dus het medische traject is voor ons niet afgesloten. Daarnaast konden we iets eerder instromen in de VIA, dus het loopt nu tegelijk (poging + VIA) maar dat maakt niet uit. Binnen onze VIA groep zijn er nog een aantal stellen die nog in een medisch traject zitten. En voor een paar andere stellen is dat hoofdstuk al afgesloten.

Als we klaar zijn met de VIA gaan we alle info en impact laten bezinken. Ook hebben we het gevoel dat we nog niet 'klaar' zijn met proberen zelf zwanger te worden. Pas als dat gevoel er is, zullen we ons gaan aanmelden voor de gesprekken met de Raad voor de Kinderbescherming.

 

Volg je gevoel, voor iedereen is dit anders! En het hangt er misschien ook van af hoe je ivf-poging gaat verlopen (trek je het een beetje, verloopt het hoopvol met mooie embryo's of zijn de artsen niet zo optimistisch etc).

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie nu je handtekening in je profiel (staat niet in je bericht ivm posten via mobiel denk ik?).... en zie dat je al terugplaatsingen achter de rug hebt binnen de 1e ivf. Dacht al dat je naam me bekend voorkwam van een wachtbankje ;-).

Meerdere cryo's ingevroren dus? Dat is op zich een goed teken, de embryo's zijn er blijkbaar goed genoeg voor en het biedt weer extra kansjes. Hoop voor jullie dat het gaat lukken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Kio,

 

Voordat wij begonnen aan ons eerste ICSI avontuur heb ik ons ingeschreven voor adoptie. Tussen ICSI 2 en ICSI 3 hebben we de VIA gedaan en daar heb ik 0,0 spijt van: sterker nog, ons enthousiasme voor adoptie is er nog steeds ondanks dat ik zwanger ben, wie weet wat de toekomst brengt!

 

Het kan dus volgens mij nooit kwaad om in ieder geval het BKA nummer aan te vragen.

 

Resa! Alles goed? Ik las dat je nog steeds enhousiast over adoptie bent, ben blij voor je:-) Dikke knuffel voor jou!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie nu je handtekening in je profiel (staat niet in je bericht ivm posten via mobiel denk ik?).... en zie dat je al terugplaatsingen achter de rug hebt binnen de 1e ivf. Dacht al dat je naam me bekend voorkwam van een wachtbankje ;-).Meerdere cryo's ingevroren dus? Dat is op zich een goed teken, de embryo's zijn er blijkbaar goed genoeg voor en het biedt weer extra kansjes. Hoop voor jullie dat het gaat lukken!
@dee klopt ja we hadden erg veel goede embryo s alleen de vierde is maandag niet goed ontdooit!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden een BKA nummer aangevraagd toen we in het ziekenhuis kwamen. Dat was ruim voor IVF. Omdat we wisten van de wachttijden en we alle opties open wilden houden.

Maar verder hadden we nog helemaal niet over adoptie ja/nee nagedacht, voor ons was het dus puur praktisch om aan te vragen. Waarom niet was onze redenatie. We mochten ook met de cursus beginnen tussen IVF 1 en 2 in, dat hebben we uitgesteld en dan kost het nog steeds niks. (en van IVF 2 een dochter gekregen dus nu is adoptie niet meer aan de orde voor ons).

Succes met alles!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kio,

 

Wij hebben pas na de behandelingen het bka-nummer aangevraagd en hebben tot de start van de cursus gedacht: we doen het om uit te zoeken of het wat voor ons is. Tijdens de behandelingen was het voor ons niet echt een onderwerp, maar tijdens de cursus bleek al snel dat we het heel graag willen!

 

Succes met afwegen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Lieve mensen,

 

Adoptie is een veelbesproken onderwerp, vaak niet altijd even positief.. Helaas, want er zijn ook enorm veel adopties die wél positief zijn verlopen!

Voor mijn afstudeerscriptie wil ik u graag vragen om mijn enquête in te vullen.

Het kost maar 2min van uw tijd want het is een korte enquête..

Als u op onderstaande link klikt komt u gelijk bij de enquête.

Link:

http://www.thesistools.com/web/?id=267140

 

Alvast heel erg bedankt!

 

Groetjes,

Amy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden