Ga naar inhoud

Bijwerkingen


RooDje

Aanbevolen Berichten

Hallo Dames,

 

Binnenkort beginnen mijn vriend en ik aan onze eerste ICSI poging, daarom zal ik hormonen moeten gaan spuiten.

Van de arts kreeg ik de volgende namen: Lucrin, Menopur en Pregnyl.

Wie heeft deze hormonen ook gebruikt en welke bijwerkingen heb je ervaren?

Ik hoor het graag van jullie.

 

Liefs,

RooDje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen ervaring met Pregnyl. Ik gebruik in totaal de pregnyl, 1e avond voor de punctie, na de puntie, 3 dagen in de wachtweken te bevordering innesteling.

 

Verder heb ik een neusspray (Synarell) en gebruik ik Purgeon voor het prikken ter stimulering vd eitjes.

 

Ervaringen zullen natuurlijk persoonlijk zijn maar ik kreeg er gevoelige grotere borsten door, krampjes in me maag/baarmoeder, stemmingswisseling. Het lijkt dus op zw verschijnselen dus hou daar rekening mee als je begint. Ik was er daarom de 1e x zo van overtuigd dat het gelukt was maar dat bleken dus gewoon de bijwerkingen te zijn. Verder geen gekke dingen.

 

Pas op: hoe er rekening mee met zwangerschapstesten dat Pregnyl pas 2 weken na de TP uit je lichaam is, anders test je positief!

 

Succes met jullie poging, wanneer verwacht je te beginnen? Spannend hoor x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor de tip Lavendel. Wij horen donderdag wanneer we mogen beginnen. Ik vind het heel erg spannend allemaal. Ik geloof best dat het spuiten gaandeweg makkelijker gaat worden, maar ik zie er best een beetje tegenop.

 

Jij hebt overmorgen je eerste echo voor poging 3! Ook spannend! Goed te zien dat je zo positief bent. Het lijkt me erg zwaar. Laat je weten hoe het gegaan is?

 

Liefs,

RooDje

Link naar reactie
Delen op andere sites

RooDje: Is zeker spannend maar laat het maar allemaal over je heen komen. Er zijn er ook best een hoop op dit forum waar het na 1x al raak was!

Moed houden en niet opgeven!

 

Echo was goed, ik heb 5 follikels rechts en links 3. Woensdag moet ik terug ter controle en waarschijnlijk vrijdag de punctie! x

Link naar reactie
Delen op andere sites

RooDje: Is zeker spannend maar laat het maar allemaal over je heen komen. Er zijn er ook best een hoop op dit forum waar het na 1x al raak was!Moed houden en niet opgeven!Echo was goed, ik heb 5 follikels rechts en links 3. Woensdag moet ik terug ter controle en waarschijnlijk vrijdag de punctie! x
Hoi Lavendel, Hoe was je controle gisteren? Zag alles er goed uit?Staat je punctie nog steeds gepland voor morgen?!Liefs, RooDje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey wat goed! Dat is een mooie oogst! Viel het je mee?

Spannend dat je 2de paasdag meer hoort!

Wanneer zou je dan de tp hebben als er embryo's zijn?

 

Onze arts zei dat dat meestal 3 dagen na de punctie gebeurde, maar dat verschilt nogal per ziekenhuis geloof ik.

 

Wij hebben helaas nog altijd geen datum. Ik moet 19 April terugkomen voor prikinstructies en dan gaat het hele traject gepland worden. Weet niet of dit normaalgesproken ook zo gaat, maar ik raak er behoorlijk gefrustreerd van!

Ik weet wel dat de tijd tot Juni niet sneller voorbij gaat als ik een datum heb, maar dan heb ik iig iets concreets om naar toe te leven...

 

Ik duim voor je! Alvast fijne paasdagen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

ik ben nu bezig met de pil en start volgende week zaterdag met Decapeptyl, en een paar weken later met Gonal-F. Wie heeft hier ervaringen mee? Ik hoorde dat decapeptyl als grootste bijwerkingen hoofdpijn en stemmingswisselingen (depressie) heeft. Nu heb ik al regelmatig last van hoofdpijn, zit er niet echt op te wachten dat dat nog erger word, of valt dat allemaal mee? En mijn intake IVF verpleegkundige zei dat als je meer als een kilo !!! per dag aan zou komen je aan de bel moest trekken, hoeveel kom je gemiddeld aan? Bedankt alvast voor eventuele reacties!

 

Groetjes Monica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Monica,

 

Hoe je erop reageert is echt verschillend per persoon.

 

Ik heb echt nergens last van gehad, geen hoofdpijn en geen stemmingswisselingen. Hooguit iets sneller vermoeid.

Ik ben ook geen gram extra aangekomen maar er zullen vast verhalen zijn van mensen die wel bijwerkingen hebben of aan zijn gekomen.

 

Ik hoop voor je dat het meevalt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi allemaal,

 

Eind januari 'mocht' ik starten met decapeptyl. Daarvan heb ik echt ongelofelijk veel hoofdpijn gehad (heb ik normaal ook bij PMS). Na drie weken mocht ik de Gonal-F er bij gaan spuiten en toen ging het beter. Overigens hielp paracetamol wel redelijk goed tegen de hoofdpijn.

Maar, als het dan allemaal achter de rug is (en nog beter: met een positief resultaat) dan ben je dat heel snel vergeten!

 

Groetjes, Beanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Nisie, wat een geluk zeg, ik hoor van die verhalen, dan net als Beanie van barstende hoofdpijn enz. Maar het zal natuurlijk per persoon verschillen, en ik heb er alles voor over!! Dan maar een tijdje nog meer hoofdpijn of wat aankomen. Bedankt voor je reactie!

 

@ Beanie, ja daar ben ik dus ook bang voor maar net als wat ik hierboven al zei, heb het er natuurlijk wel allemaal voor over. Ik zie dat het bij jou meteen raak was, top! Gefeliciteerd!!! Wij duimen ook hard door, ook jij bedankt voor je reactie :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden