Ga naar inhoud

Weet iemand het antwoord..progynova


vrouwtjetheelepel

Aanbevolen Berichten

Hoi Dames,

 

Ik heb een vraag..

 

Ik ben inmiddels begonnen met de cryo cyclus met progynova en zodra ik as woensdag een goede echo heb moet ik de utrogestan gaan gebruiken en dan een paar dagen later de tp. We hebben 1 cryo van deze poging en ik probeer wel realistisch te blijven dat er ook geen terugplaatsing kan komen..

 

Maar nu vraag ik me af hoe het gaat stel er komt geen tp..? Moet ik dan stoppen met de progynova en werkt dat dan hetzelfde als de pil dat ik 5 dagen later ongesteld word of moet ik het tot dag 21 doorslikken..? Ik weet ook niet precies waar dit medicijn voor dient, krijg je er uberhaupt wel een eisprong mee of houd de progynova dat tegen..?

 

Dit is de eerste x dat we een cryo hebben dus zit daar voor mijn gevoel nog een beetje in niemandsland..

 

Gr Chantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi vrouwtje Theelepel,

 

Leuke naam, vond ik vroeger altijd leuk om naar te kijken.

Progynova zorgt er inderdaad voor dat er geen eitje rijpt/springt en zorgt voor een fijn bedje ( bms). Hoe lang je het door moet slikken als het niet tot een top komt, weet ik niet. Dit verschilt heel erg per ziekenhuis. Maar probeer positief te blijven!

Zelf heb ik ook progynova moeten slikken bij onze cryo-tp.

 

Maar om nu echt antwoord te geven op je vraag... ik denk dat je dan per direct kunt stoppen, want verder heeft het dan geen functie meer. Je lichaam kan het dan weer overnemen. Wil je het zeker weten, dan zou ik je eigen ziekenhuis bellen.... zij kunnen het je beter vertellen dan ik.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jose,

 

Dankje voor je reactie, ik ben ook zeker positief maar wel gematigd anders kom het straks eventueel te hard aan al het niet tot een tp komt.

 

Ben je uiteindelijk zwanger geworden van de cryo poging..? igg heel fijn dat het bij jullie na 4x ICSI eindelijk gelukt is.

 

Wel jammer dat de progynova de eisprong dus stil legt, had stieken liever een cryo cyclus met pregnyl gehad waardoor er een extra eitje rijpt en dat je er zelf ook nog bij mag klussen.

 

Ik ben nog steeds benieuwd of de progynova net zo werkt als de pil, dat als je stopt.. je na een paar dagen ongesteld word, dus als iemand daar het antwoord op weet...zou fijn zijn.

 

Gr Chantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat er niets over in de bijsluiter? Het is inderdaad wel een soort pil, maar hoe het precies zit ... geen idee. Misschien even zoeken op google?

 

Van de cryo's ben ik uiteindelijk zwanger geraakt, maar dat is misgegaan aan het eind van het 1e trimister.

 

Ik lees nu jouw handtekening......pfffff.... ook een hele voorgeschiedenis. En ook iets heel vreselijks meegemaakt, echt heel erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan er niet veel over vinden op internet...Daarom was ik benieuwd of iemand ervaring heeft met deze medicatie en geen tp..

 

Ook erg zeg dat het na je 1e trimester nog fout gaat, ik hoop dat nooit mee te maken..

 

Vandaag zou mijn eerste kindje 12 jaar zijn geworden, wat gaat de tijd toch hard! Er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan hem denk. Maar ben zo blij dat we nu een heerlijke peuterpuber hebben, geniet daar ook iedere dag van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo vrouwtje theelepel,

 

een echt antwoord heb ik ook niet.....

Ik heb wel een terugplaatsing gehad en toen werd ik 4 dagen na het stoppen met progynova ongesteld.

 

Ik zou het als ik jou was even vragen.......

Maar eigenlijk hoop ik voor je dat deze vraag straks niet aan de orde komt.....

 

Heel veel succes !!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi vrouwtje theelepel,

 

Ik heb ook twee keer progynova gebruikt met utrogestan. Bij mij was er beide keren wel een tp dus ik weet niet hoe het gaat als jullie cryo niet goed zou ontdooien. Ik denk eerlijk gezegd dat je direct kunt stoppen dat je dan ongesteld wordt. Progynova legt namelijk je hele cyclus plat. Vandaar dat het ook vaak wordt gegeven aan vrouwen in de overgang.

Ik weet niet hoe jij je er bij voelt maar ik vond het echt troep. Voelde me er nogal depri door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden