Ga naar inhoud

Net zwanger en enorm opgeblazen buik en obstipatie


Twinklestar

Aanbevolen Berichten

Na meerdere icsi 's en cryopogingen ben ik nu pril zwanger (6 weekjes). We zijn echt dolblij.

Maar ik heb al vanaf de terugplaatsing een enorm opgezette buik (normaal is ie redelijk plat). Ik kan heel veel kleding momenteel niet aan omdat ik daar echt een buik in krijg. Aangezien ik het nog even voor me wil houden is dit niet handig :-).

Zijn er meer vrouwen die dit al zo snel hebben?

Verder heb ik normaal al erg trage darmen maar nu lijkt er helemaal niks meer te gebeuren. Van de dokter heb ik laxtra gekregen (poeder) maar daar word ik misselijk van en ik voel geen aandrang wat soms ook voor vervelende situaties kan zorgen...vroeg me af welke andere medicijnen er ook goed werken... Alle huis, tuin en keukentips doe ik al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twinkelstar behalve de huis tuin en keukenmiddelen heb ik geen tips. Maa herken het wel ja. De progesteron hè, bekend verschijnsel, ik kon maar twee broeken aan de rest zat allemaal al te strak. Hoop voor je de iemand een goeie tip heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst van harte met je zwangerschap!

Heb het zelf niet gehad, maar wel vaker gehoord ja, dat opgezette. Kan ik je dus helaas niet mee helpen.

Maar wat betreft je darmen - heb ik ook altijd veel last van. Weet niet of je roosvice laxo ook als huis tuin en keuken middeltje heb geprobeerd? Scheelt bij mij wel ietsjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je zwangerschap en ja ik herken het wel ik heb gister de tp gehad en ik heb inderdaad ook een erg opgezette buik broeken zitten mij niet lekker op dit moment dus draag ik maar leggings haha

Obstipatie heb ik altijd al dus dat verschil weet ik niet het zal toch echt door de hormonen komen maar wta er tegen te doen is weet ik niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat!!!

 

Roosvicee laxo deed bij mij niks. Vind het ook niet zo lekker ;)

Ik ben dietiste en heb veel klanten met die problemen ;)

 

Een kiwi op je nuchtere maag. Een glas lauw water om de dag te starten. 's avonds extra olie/boter door je avondeten doen werkt ook.

Ik heb zelf van de ha movicolon gehad. Is echt vies maar het werkt. Maar dat zijn laxeermiddelen. Dst moetvje zo lang mogelijk proberen te vermijden.

Extra vezels nemen (colon clean bij apotheek)

Of natuurlijke stoelgangthee van zonnatura. Daar kun je wel krampen van krijgen. Zit tussrn vezels en laxeermiddel in namelijk.

 

Hoop dat je er wat aan hebt!!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van harte! 6 weekjes, heel pril. Maar wel heerlijk voor jullie! Ik herken je klachten. Heb hetzelfde probleem. Bij mij was het ook vanaf de punctie en ik heb er nog last van. Inmiddels begint mijn buik ook te groeien door mijn tweeling ;) maar door die opgezette buik sinds de punctie heb ik de meeste mooie jeans niet meer kunnen dragen (Ik hoop dat ik er na mijn zwangerschap ooit weer in kan). Ik gebruik ook de huis - tuin - keukenmiddeltjes die hier tussen staan, en denk er echt om dat ik niets eet wat stopt. Sinds ongeveer 2 weken kunnen ook de wijdere broeken en leggings niet meer dus sinds afgelopen zaterdag (ik was toen 10w4d) heb ik positiekleding aan. Wat een genot!

Succes en geniet van je zwangerschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook weken gelummeld met van alles om de ontlasting op gang te krijgen en ook ik kreeg al vrij snel een buikje!

Ik start de ochtend altijd al met een glas lauw water en daarna nam ik een bakje yoghurt met drie eetlepels lijnzaad die al een nacht lang in het gekookte water had gestaan. (lijnzaad net onder water), daarin deed ik roosvicee laxo en met een beetje muesli at ik dat op.

Het is niet echt lekker maar het werkte wel als een trein.

Later heb ik van de huisarts vezels gekregen die je met een beetje melk, vla of yoghurt kunt nemen. Ook niet smaakvol maar het werkte wel.

Sinds een week red ik het weer op eigen krachten.

Dus geen toestanden meer in de ochtend!

Sterkte en je weet waar je het voor doet!

Liefs Tulpie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle tips. De meeste heb ik al geprobeerd (lauw water op nuchtere maag, activia, roosvicee laxo etc) of vond ik te vies (kiwi als ontbijt, brrr). Roosvicee laxo gebruikte ik altijd al. De olijfolie kan ik nog wel proberen maar lijkt me wel behoorlijk vies;-). Tulpie, zaten die vezels in een zakje? Dat heb ik vroeger ook wel eens gehad. Ga ik ook eventjes aan mijn huisarts vragen. Weet je nog hoe het heet?

Ik heb nu laxtra. Dat is ook een soort movicolon maar daar krijg ik best wel buikpijn van en word ik erg misselijk van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle tips. De meeste heb ik al geprobeerd (lauw water op nuchtere maag, activia, roosvicee laxo etc) of vond ik te vies (kiwi als ontbijt, brrr). Roosvicee laxo gebruikte ik altijd al. De olijfolie kan ik nog wel proberen maar lijkt me wel behoorlijk vies;-). Tulpie, zaten die vezels in een zakje? Dat heb ik vroeger ook wel eens gehad. Ga ik ook eventjes aan mijn huisarts vragen. Weet je nog hoe het heet?

Ik heb nu laxtra. Dat is ook een soort movicolon maar daar krijg ik best wel buikpijn van en word ik erg misselijk van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Wat bij mij heel erg goed hielp was het eten van appels of appelmoes... Probeer het maar, ik geloofde het ook niet maar het werkt echt! Mijn pa had een boekje met grootmoeders tips! Hihi...

 

Ik had ook enorm rommelende darmen toen ik net zwanger was... Ben ook al heel snel positiebroeken gaan dragen! Je moet ze toch gaan dragen uiteindelijk en je hebt hele leuke van queen mum bijvoorbeeld...

Waarom zou je je zelf gaan kwellen door jezelf in je normale kleding te persen?

 

Veel geluk, succes, gezondheid en een vlotte stoelgang toegewenst... Hihihi

 

Lfs, judith

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi tulpie, toevallig vandaag een echo gehad. Alles was goed en ukkie liep zelfs iets voor waardoor ik nu 9,5 week zwanger ben!

 

Mijn darmen blijven een drama. Ik heb echt al van alles geprobeerd. Moet eigenlijk maar weer een afspraak bij de huisarts maken maar heb er niet zoveel zin in dus stel het steeds uit. Mede doordat ik al zoveel afspraken had de laatste tijd (controle in Dusseldorf, diverse bloedtesten, naar de vk etc etc).

 

Hoe ver ben jij? En gaat het goed met de vezels erbij ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

Ook ik had heel vroeg in de zwangerschap al een opgezette buik wat voornamelijk van de obstipatie kwam. Ben hier sowieso wel wat bekend mee.

Heb er ook middeltjes voor gekregen die eigenlijk niet veel deden en waar ik ook nog eens onwijs misselijk van werd.

Het enige wat bij mij echt goed werkte was drinken, drinken, drinken... echt heeeel veel water drinken.

Op een gegeven moment is het beter gegaan, maar merk het nu gelijk de volgende dag als ik de dag daarvoor niet genoeg heb gedronken.

Het blijft een vervelende bijkomstigheid van de zwangerschap, want op een gegeven moment kan het echt pijn gaan doen en ik maakte me ook nog eens zorgen of het geen kwaad kon voor de kleine. Maar dat bleek niet het geval.

Heel veel succes ermee, en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!!

 

liefs Gabriella

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twinklestar! 9,5 weken! Dan is de 12 in zicht! Dat is fijn..

Ik ben vandaag 18 weken zwanger.

Tot week 12 had ik die zakjes nodig, daarna een paar weken niet, maar loop nu weer vol qua darmen.

Gezond eten, veel fruit, veel ontbijtkoek en veel (kruiden)thee en water.

Daarnaast nog elke ochtend een zakje volcolon..

 

Ik lees nu net pas je lezende wiebelkonten verhaal.. haha heel herkenbaar!

Zet em op!!

Liefs tulpie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

ik moet zeggen het zal wel mijn hele zwangerschap een aandachtspuntje blijven die darmen!

Mensen kinderen! De hele dag opletten wat je eetn en als je denkt dat je moet meteen gaan anders zit het vast!!

dat wordt nog wat straks na de keizersnee! daar loop ik ook zo vast van!

Het geeft ook zo'n opgeblazen gevoel!

Nou, gelukkig is het niet onoverkomelijk en kan ik er nog prima mee leven!

Fijne dag!

ps twinklestar, hoe is ie nu bij jou?

ik zie dat je al aardig naar de 12 weken loopt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tulpie, vervelend dat je er nog steeds last van hebt.Ik ben van de week bij de huisarts geweest en omdat ik zeker al twee weken (als het niet langer is)niet naar het toilet ben gegaan heb ik een klisma voorgeschreven gekregen om het eenmalig kwijt te raken.Verder heb ik nu ook om volcolon gevraagd. Gisteren mee begonnen maar wat zit je daar vol van zeg, Pfff. Ik moet er echt rekening mee houden dat ik iets minder eet. Wel raar dat de verzekering deze middelen niet vergoed. Bij jou wel?Morgen het klisma proberen. Brrr.Ja de 12 weken zijn in zicht, joepie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden