Ga naar inhoud

Overweging eiceldonatie


sunlight

Aanbevolen Berichten

Wie wil met me meedenken over eiceldonatie? Ik weet dat er al een goedlopend topic over ECD is, maar ik denk dat de meeste vrouwen in dat topic de keuze al hebben gemaakt met eiceldonatie te starten.

Ik ben zelf al enige tijd aan het nadenken over eiceldonatie. Ik heb het boek 'Eiceldonatie, een overtreffende trap' net gelezen, daaruit heb ik al veel informatie gehaald. Als je in dezelfde fase zit als ik en je wilt meepraten: heel graag!

Ik ben een vrouw van 37, we hebben het IVF-traject moeten afsluiten. Mijn vriend is positief over eiceldonatie. Ik ook, maar ik zou heel graag meer gedachten uitwisselen over de voor- en nadelen.

Ben je ook nog aan het nadenken, wikken en wegen? Schrijf mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

Wij hebben afgelopen zaterdag te horen gekregen dat we geen enkele bevruchting hadden na icsi.:cry2:

We hadden 5 folikels bij de punctie, 3 eicellen gevonden.waarvn er 2 geschikt waren voor icsi.Helaas...

We hebben volgende week een evaluatiegesprek, wat is er fout gegaan ??

Aangezien de arts na de vorige poging zei dat mijn eicelvoorraad hem zorgen baarde, had nl bij iedere poging steeds meer hormonen en minder opbrengst, denk ik dat mijn eicellen niet goed meer zijn.

het zou in ieder geval kunnen verklaren waarom ik in 6 jaar nog nooit zwanger geweest ben.

Ben er nog helemaal stuk van , maar ben me al aan het voorbereiden op evt eiceldonatie.

We hebben een aanbod gekregen van iemand die voor ons wil doneren, maar ben ook aan het uitzoeken wat 'beter'is anoniem of niet.

In mn achterhoofd blijft ook Spanje spoken.Ik ben zelf half Spaanse en vind het een fijn gevoel als dat in de genen zou blijven zitten.

Maar goed, ik weet het niet.Ik vind het zo moeilijk. Een bekende is prettig, want je weet hoe de donor eruit ziet. Anoniem is prettig, want dan heb je verder niks met de donor te maken. maar ik vind het ook egoistisch , want het kind moet altijd zn roots kunnen achterhalen.

Eerst maar eens het evaluatiegesprek afwachten, maar zou hier ook graag mee willen schrijv en.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Miranda, wat een moeilijke situatie voor jullie. Jullie zijn zo te lezen ook al een hele tijd bezig met behandelingen.

Ja ik herken het hoor, even schrikken als er gesproken wordt over te weinig eicellen en het woord ecd valt.. En ook je overwegingen wel/niet anoniem komen mij bekend voor. Wij hebben gekozen voor anoniem en dat voelt goed.

Heel veel succes met het evaluatietraject en met het nemen van beslissingen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi Chantal, Sas en Miranda,

 

Bedankt voor jullie reacties. Ik zie deze reacties helaas pas erg laat. Ik heb nog steeds niet helemaal door hoe je ziet dat er nieuwe reacties zijn.

Goed om te horen dat jullie (Chantal en Sas67) op een positieve manier met eiceldonatie bezig zijn.

Ik zit nog in dezelfde fase als jij, Miranda. Ik weet niet of we voor eiceldonatie moeten of kunnen kiezen, maarja, het is de enige mogelijkheid om zwanger te worden. En ik kom er ook maar niet uit of het dan bekend of anoniem zou moeten zijn (als we die keuze zouden hebben.) Ik heb een boek over eiceldonatie gekocht, nu bijna uit (Eiceldonatie, een overtreffende trap van Dineke van der Burg) en daar haal ik belangrijke informatie uit. Het onderwerp zit eigenlijk continue in mijn hoofd en ik denk dat dit uiteindelijk tot een goede beslissing kan leiden. Maar ik ben er nog lang niet uit (dan heb ik het nog niet eens over de praktische zaken).

Hoe hebben jullie stappen ondernomen Chantal en Sas67? Wat gaf bij jullie de doorslag om voor eiceldonatie te kiezen en wat gaf de doorslag voor anonieme eiceldonatie (of juist voor een bekende misschien voor Chantal?).

Hebben jullie hier veel over gepraat en hoe reageerde de omgeving?

Miranda, hoe gaat het met jou? Ik zie nu in je handtekening dat jullie voor eiceldonatie hebben gekozen. Hoe bespreek je dit met je partner en hebben jullie al stappen ondernomen?

Ik merk zelf dat ik echt nog de tijd nodig heb om alles te overdenken. Soms doe ik dagen juist niets om het zoveel mogelijk los te laten en daardoor een ander beeld te hebben, soms lees ik er bewust wel over. Ik heb ook gelezen: 'Een onzichtbaar verlies' van Odile van Eck (de bekendste op dit gebied denk ik) omdat ik nog echt met rouwverwerking bezig ben. Ook heb ik 'Te jong voor de overgang' gelezen (Uitgeverij Barabinsk). Misschien heb jij hier nog iets aan, Miranda.

Succes allemaal en ik hoop van jullie te horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sunlight,

mijn vriend en ik kennen elkaar nu bijna 5 jaar en toen pas kwam bij mij de kinderwens die ver weg gestopt was naar boven. Bij mijn vriend minder dan bij mij.

Op mijn 42ste ben ik naar de gynaecoloog geweest en toen begon de medische molen. In Nl kwam ik niet voor ivf in aanmerking vanwege mijn leeftijd en te weinig eicellen. Ben toen uitgeweken naar Dusseldorf. Daar hebben we 3 x een icsi gedaan, mijn vriend heeft nog een ingreep laten doen om zaadjes uit de bal te halen. Helaas zijn alle 3 de pogingen mislukt. Ik was al langer aan het denken over ecd en voor de 3de poging had ik al info verzameld over ecd. Omdat wij allebei wat ouder zijn( ik 44 en mijn vriend 53) zijn ook onze vrienden wat ouder en te oud om als donor te dienen. Een bevriend stel heeft het aangeboden maar die was net zwanger van een eigen kindje en daarna is er nog een gekomen en zij is nu ook al 39( dus te oud). Ook nu moesten we uitwijken naar het buitenland en heb ik een keus gemaakt tussen Spanje en Cyprus. Cyprus is het geworden vanwege fijne en snelle communicatie, dat wat ze bieden en de kosten die veel minder zijn dan in spanje

Dus de keus voor anonieme donor is eigenlijk om 2 redenen; 1. geen geschikte donor en 2. we zouden het moeilijk vinden om om te gaan met het feit dat je weet wie de donor is. We zijn wel van plan als ecd lukt om het het kindje later te vertellen.

Een keuze maken is een heel proces. Neem je tijd, zoek info, vergelijk , maar luister vooral naar je hart en je gevoel!!

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hallo wij zijn een jong stel van 24 (vrouw) en 27 (man) hebben een enorme kinderwens.

we hebben 2 ivf pogingen achter de rug maar helaas zonder resultaat.

ik heb namelijk een erge vorm van endometriose en de arts adviseert ons om de 3de poging niet zelf te proberen omdat het niks uithaalt, dus vandaar dat we opzoek zijn naar een eiceldonor. maar zoeken naar een donor is niet zo makkelijk.

 

heeft iemand misschien advies of wil iemand ons heel graag helpen??

ik heb al een afspraak staan bij de stichting geersgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mandy,

 

Wat kl*te dat jullie geen eigen IVF meer mogen doen. Neem de tijd om dat een plekje te geven, alsvorens je naar eiceldonatie gaat kijken. Het is allemaal niets niks en het is een zwaar traject.

 

Ik raadt je aan om te lezen in het topic Schrijfgroepje begintraject eiceldonatie, daar kun je veel ervaringen van ons lezen.

Op dit gedeelte zul je geen vrouwen vinden die ons kunnen helpen, omdat hier vrouwen schrijven die zelf ook een eiceldonatie nodig hebben. Je kunt op diverse site's en fora een oproepje plaatsen. heb je je al bij freya.nl aangemeld? Daar zitten diverse schrijfgroepen.

 

Ik ben zelf ook in behandelign bij het Geertgen (lees mijn onderschrift maar) Ik weet datjbij Geertgen voor de eicelbank (indien je dus geen eigen donor hebt) zonder harde indicatie niet op de wachtlijst wordt gezet.

Een harde indicatie is momenteel geen eierstokken meer hebben of Turner bijvoorbeeld. Omdat er zoveel vraag is, is er ook een even groot tekort aan donoren.

Klinkt misschien hard, maar zo gaat het nu eenmaal hier in Nederland. Anders vestig je je hoop en wordt dat in 1 klap weer weggeveegd. Ga het gesprek dus even neutraal aan. Anonieme donatie is bij wet verboden, dus indien je geen eigen donor hebt en geen harde indicatie, kom je bijna niet aan een behandeling.

 

In Utrecht gaat komend jaar een eicelbank starten, een uniekum. Misschien dat je daar wat mee kunt.

 

Ik hoop dat je wellicht toch een donor kan vinden. Maar neem eerst de tijd hè.

 

Groetjes, Freggel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo freggel,, ik heb zelf geen eigen donor maar ik moet binnekort wel naar stichting geertgen toe.

ik had gehoort dat hun ook kunnen kijken voor een eidonor.

op het ziekenhuis hadden ze tegen mij gezegt dat ik op korte termijn zwanger moest zien te raken omdat ze nu alles onderdrukken met lucrin.

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden