Ga naar inhoud

ivf in istanbul(turkije)


112malika

Aanbevolen Berichten

Hoi Malika,

 

Ik heb 3 keer ICSI in Istanbul gedaan, maar niet via humarfirstivf. Ik ben heel erg tevreden over, ook al ben ik niet zwanger geraakt. Ik weet dat ze daar veel verder zijn dan hier in Nederland. Ik wil mijn volgende poging weer in Istanbul laten doen.

 

Als je nog vragen hebt, kun je die gerust stellen.

 

Veel succes met je beslissing!

 

groetjes, Talya

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geen ervaring met icsi in Turkije. Wel ooit info opgevraagd bij human First en daar ook mijn dossier per mail laten lezen voor hun mening. Ze namen uitgebreid de tijd om alle vragen te beantwoorden per mail en telefoon. Echt heel keurig.

Wij hebben het serieus overwogen maar uiteindelijk toch gekozen voor een behandeling iets dichterbij. Dit vanwege praktische aard.

Vind het wel interessant om te lezen wat de daadwerkelijke ervaringen zijn in Turkije, want daar is echt bijna niets over te vinden op de fora.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb afgelopen september via Humanfirst een ICSI poging gedaan bij het Memorial Ziekenhuis in Istanbul. Ondanks dat het helaas niet het gewenste reslutaat heeft opgeleverd ben ik heel erg tevreden over Humanfirst, de gastvrouw in Istanbul en het ziekenhuis inclusief personeel. Hoe ze daar met je omgaan kunnen ze hier nog wat van leren (in ieder geval bij het Erasmus).

 

Memorial is een privekliniek. Hygiene en persoonlijke benadering staat daar hoog in het vaandel. Wij zijn vrijdag op zaterdag nacht aangekomen in Istanbul. Zaterdag morgen gelijk kennis maken in het ziekenhuis met de afdelingshoofd. Bij binnenkomst kreeg ik pantoffels en een laken voor mijn onderlichaam. In eerste instantie vond ik het wat overdreven maar het is ook wel fijn als je met je benen wijd in de stoel ligt dat alles netjes met het laken is afgedekt. Bij elk bezoek kreeg ik pantoffels en een laken. Er werd gelijk een echo gemaakt om te kijken naar de vorm van je baarmoeder, dikte van je baarmoederslijm en hoeveel eitjes er zitten. Om de dag een echo gehad (elke keer werden we netjes opgehaald in ons appartement door de gastvrouw) en bloed geprikt om je hormoonwaarde te bepalen. Aangezien ik bijna niet reageer op de hormonen is de hoeveelheid 2 keer verhoogd omdat mijn hormoonwaarde veel en veel te laag was.

 

Op de dag van de punctie krijg je een één persoons kamer toegewezen. Hier moet je je omkleden en krijg je zo'n blauw operatiejurkje en hoedje op. Ik werd opgehaald met een rolstoel om zoals zij het noemen naar de operatiekamer gebracht te worden voor de punctie. Hier stonden 2 artsen, 1 verpleegster en 2 mensen van het lab op mijn te wachten. De follikels werden één voor één meegenomen naar het lab (welke grensde aan de operatiekamer). Je krijg gelijk te horen of er in de follikel een eitje in zit en of deze bruikbaar is. Na de punctie werd ik weer netjes terug gereden naar mijn kamer waar ik 2 uurtjes moest gaan slapen (je bent nog een beetje suf van de verdoving) en daarna kreeg ik een lekker ontbijtje. Na mijn ontbijt voelde ik mij verder goed en mocht ik weg. Bij de teruplaatsing gaat het precies het zelfde. Je krijgt weer een kamer toegewezn, omkleden, terug plaatsen en weer rusten op je bed.

 

Het is jammer dat je er 2 weken heen moet en dat het door de vliegtickets en hotel veel meer geld kost anders zou ik er zo weer heen gaan. Wij twijfelen zo ie zo om in mei weer terug te gaan. Mijn man krijgt dan moeilijk twee weken vrij maar dan ga ik vast de eerste week en dan komt hij een week later. De eerste week hoeft hij tenslotte toch nog niet aan het werk:-)

 

Indien je nog vragen heb hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behandelingen in het buitenland moet je meestal schriftelijk aanvragen bij je verzekering. Het is raadzaam het eerst te informeren bij je verzekering wat je nodig hebt.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

natasja heeft het mooi uitgelegd zie ik. ik heb in het zelfde ziekenhuis 2 pogingen gedaan.

BIj ons is er IMSI toegepast vanwege zeer slecht zaad. Voor IMSI betaal je niet extra.

 

Mijn derde poging was in Istanbul en dat werd wel vergoed, maar niet volledig. Ik heb 400 euro betalen. Dat was ook de enige. Medicijnen werden allemaal vergoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben in memorial geweest in Istanbul en ben nu zwanger van een tweeling. Het is een klein team maar daardoor zitten ze er meer bovenop. De puntjes op de I worden daar gezet en daardoor heb je het gevoel ook als het niet zou lukken dat alles is gedaan wat mogelijk is. Ik onderschrijf alle opmerkingen van de andere dames. Het is er luxer en schoner. Alles is nieuw. Ik ben ook in Nederland geweest en daarover niet tevreden. Je bent een nummer elke keer een andere arts en wordt lastig gevallen met co-assistenten die niks weten. Bovendien er kan meer in Turkije maar ze zijn er niet onnodig aan het experimenteren. Nederland heeft de neiging niets uit te willen proberen en overal op te roepen; 'het is niet wetenschappelijk bewezen', we zijn hier erg conservatief in de benadering. De dokters spreken engels. Ik spuit nu bijvoorbeeld 1x per dag clexane dat is een bloedverdunner. Niet bewezen voor 100% dat het effectief is maar ik vind het fijn dat ik er op ben gewezen en dat het wellicht mijn zwangerschap ondersteunt. Nederlandse artsen zouden dat meteen afwijzen en niet willen voorschrijven. Wil je meer info stuur dan een PB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaar later...
  • 2 weken later...

Hallo, ik kwam toevallig dit forum tegen en dacht laat ik maar'es een berichtje achterlaten. Dit omdat ik toch nogal wat ervaring heb met IVF in Istanboel. Ik heb 20 jaar in de reiswereld gewerkt en nogal het een en ander gezien. Ook aan klinieken. Ik heb 2 meiden die allebei IVF baby zijn uit Turkije. Ondanks eerst mijn vooroordelen kan ik ronduit zeggen dat het ons ontzettend goed bevallen is. Een uiterst professionele en moderne IVF-kliniek. Ze zijn daar veel verder dan Nederland. O.a. ook wat betreft hatching. Een techniek om de hechtingskansen van het embryo te verbeteren. Daarnaast zeer vriendelijke en kundige mensen. 's Avonds met onze arts uit eten geweest en tijdens het diner vertelde deze man ons dat het in de moslim wereld vaak een soort schande is wanneer een echtpaar kinderloos blijft. Dus hierdoor is juist de IVF een veel meer geaccepteerd gebeuren dan in Nederland. Onze eerste trip duurde totaal 10 dagen. Bijna elke dag een keer naar de kliniek en verder veel zien van de prachtige stad Istanboel.  Heerlijk verse vis eten onder de brug. Wij hebben totaal 3 pogingen gedaan waarvan dus 2 succesvol. Mocht iemand nogal verdere informatie willen dan mogen ze mij ook rechtstreeks wel vragen via:  maildijkstra19@kpnmail.nl

   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden