Ga naar inhoud

Baby draagdoek na keizersnede


ivfsh

Aanbevolen Berichten

Hee meiden,

 

Ik heb hier laatst zoveel goede tips gekregen (kraamzorg), dat Ik nog een keer een beroep ga doen op jullie ervaringen :)

 

Afgelopen vrijdag is onze prachtige dochter geboren. Bevalling is uiteindelijk geëindigd in een keizersnede. Nu dus komende tijd heel rustig aan doen... We hebben trappen voor ons huis, dus het zal de eerste zes weken niet mogelijk zijn om alleen met kinderwagen op stap te gaan (die krijg ik niet getild).

Heeft iemand van jullie ervaring met een goede draagdoek/draagzak voor na een keizersnede? Dus weinig/geen belasting voor buikspieren, maar vooral belasting voor armen/schouders?

 

Groetjes!

Myrthe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Myrthe, gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!

Ik weet dat er draagdoeken zijn die je kunt gebruiken,

ik heb er ook een gehad na de geboorte van mijn zoon die ook helaas in een keizersnede eindigde.

Ik weet niet meer hoe dat ding heet.

Het is een soort katoenen doek die om je schouders en ribbenkas geknoopt wordt.

Als je naar een babyzaak gaat, dan kunnen ze die bij je voordoen hoe dat moet, en kun je meteen proberen of het iets voor je is.

Lodger heeft ook een draagzak voor de baby, die hangt als een soort rugzak maar dan aan de voorkant.

Kan de kleine lekker in liggen. Ik vond alleen wel dat mijn nichtje die er in lag, heel erg warm werd,

dus voor langere tijd is dat misschien niet het fijnste.

Succes met zoeken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Myrthe, gefeliciteerd met je dochter!! Mijn kleintjes hebben natuurlijk eerst nog een hele tijd in het ziekenhuis gelegen, dus ik heb pas met 10 weken voor het eerst een draagdoek gebruikt - ik heb vooral Noor (ook binnenshuis) veel rondgedragen in een 'sling', zo'n soort hangmat/draagdoek die over 1 schouder gaat. Daarbij had ik toch wel nog last van mijn buik/wond omdat je je buikspieren wel gebruikt dan. Dat had ik niet met de Baby Bjorn draagzak (zo'n ding voor op je buik die over je schouders en om je middel zit), maar met haar 2 kilo verzoop ze daarin :D. Die heb ik bij het wandelen buiten wel gebruikt, ging prima - al was ver lopen hoe dan ook nog gevoelig ;).

 

Ga gewoon eens langs bij een grote babywinkel en probeer uit wat voor jou fijn is - zo;n doek als Suzz beschrijft vond mijn schoonzusje (zonder ks dan) inderdaad ideaal, maar ik vond het erg ingewikkeld ;) en niet echt lekker zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! En wat leuk dat je wilt gaan dragen. Het meest belangrijk bij het vinden van een drager is dat het een ergonomische drager is. In een ergonomische drager zit het kindje in een kikkerpositie, eigenlijk net zoals een pasgeborene zich opkrult als het bij je op de borst ligt. Bij een niet ergonomische drager (zoals een babybjorn/chicco) hangt het kindje te veel op het kruis, wat slecht is voor de ontwikkeling van o.a. de heupen. Merken van voorgevormde ergenomische dragers zijn o.a. Bondolino, Manduca, Ergobaby, Beco. Naast de voorgevormde drager kun je ook dragen met een gewone draagdoek. Deze zijn er in geweven en rekbare varianten. Een geweven doek kan meer gewicht hebben maar vraagt wat secuurder knopen, een rekbare doek vergeeft je wat slordig knopen maar een kindje wordt er al snel te zwaar voor.

Het knopen met een draagdoek ziet er misschien ingewikkeld uit, maar is goed te leren hoor!

 

De beste houding voor een kindje is dus rechtop in kikkerpositie, liggend wordt afgeraden ivm kans op verstikking.

 

Ik heb mijn dochter vanaf de geboorte (ook keizersnede) met veel plezier dagelijks gedragen, tot ze anderhalf was. Zowel in voorgevormde dragers en lange draagdoeken. Een kinderwagen hebben we nooit gebruikt (dus al heel snel verkocht ;-)). Ik heb veel gehad aan dit forum www.dragenenvoeden.nl. Veel plezier en geniet van dat heerlijke meisje tegen je aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee meiden!

Bedankt voor jullie tips! Ik ga er eens achteraan. Kan nu nog zeker niet teveel doen, maar zodra ik fysiek meer opknap lijkt het me heerlijk om te gaan wandelen met m'n moppie, ook al is het maar voor hele korte stukjes in het begin.

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ff snel een tip voor de knoopdoeken: op youtube staan filmpjes hie je ze moet knopen... Supermakkelijk!!!

Ik heb de lodger: erg warm, een rugzak drager: moeten ze wat groter voor zijn en een knoopdoek... Helemaal leuk!

 

De laatste twee heb ik gekregen en zo kon ik dus alles uitproberen...

 

Succes dr mee!!

 

Groetjes, judith

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een geweven lange doek heb ik (meerdere :D). Heerlijk hoor, je kindje lekker bij je. Wel in kikkerhouding (knietjes boven de billen).

En heel leuk om op internet op zoek te gaan naar mooie en fijne doeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden