Ga naar inhoud

Bedritueel


Simba

Aanbevolen Berichten

Gewoon nieuwsgierig..

 

Hoe ziet jullie bedritueel eruit?

 

Ik ben zelf nog een beetje zoekende naar een mooi slaapliedje of zoiets..

 

Nu is het bij mij nog in bed leggen, instoppen, speen en Toddel geven en een paar dikke zoenen...

Maar goed ze is nog net geen half jaar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of je Christelijk bent, maar er is wel een mooi liedje voor het slapengaan.

 

Ik ga slapen, ik ben moe...

'k Sluit mijn beide oogjes toe

Here houdt ook deze nacht

Over papa, mama en ( naam kindje)

trouw de wacht

Amen

Maar ja, dan is het ook handig dat je de wijs hebt hè?

 

Je kunt ook niet vroeg genoeg beginnen met een verhaaltje voor te lezen aan je kleintje, ook al heeft ze daar nu nog helemaal geen benul van.

Of een liedje zingen die ze nu heel leuk vindt, bijvoorbeeld 'in de maneschijn'.

 

Vind het wel een leuk topic eigenlijk, ben wel benieuwd hoe anderen dat doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai

 

's morgens gaat hij in bad maar 's avonds voor het naar bed gaan was ik gezicht, handen, voeten en de billen, tandjes poetsen. Dan in de slaapzak, ik vertel wat we allemaal gedaan hebben en hoeveel ik van hem hou...tot het einde van de wereld en weer terug en dan nog 1000x en dan zing ik meestal ik ga slapen, ik ben moe...sluit mijn beide oogjes toe etc en dan ga kus ik zijn knuffels (vindt hij grappig) en ga ik weg terwijl ik nog tot beneden aan toe " lekker slaaaaaaapen " blijf zingen/roepen. Ach ja...iedere gek heeft zijn gebrek...

 

Het wassen deed ik eerst altijd met een cd lovely sleepy baby by the sea erbij maar tegenwoordig altijd zonder. Vind het toch rustiger zonder muziekje hoewelhet echt hele rustgevende muziek was.

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, wat een leuk onderwerp. Iedereen doet het toch weer anders, op zijn eigen manier.

Ons ritueel begint al een half uur van te voren eigenlijk. We gaan naar boven om 'm te verschonen (of in bad) en dan gaat hij in zijn romper/pyama naar beneden. Daar drinkt hij gezellig op de bank naast een van ons z'n laatste flesje. Dan mag hij nog even rustig spelen. Dit eigenlijk omdat het meestal even duurt voordat hij een boertje laat of anders helemaal hyper in bed ligt. Hij speelt dan meestal heel rustig of hangt hij een beetje bij ons op de bank, knuffelt wat. Of we luisteren nog wat muziek. Een verhaaltje voorlezen wil ik al heel erg lang, maar wil tot nu toe niet echt lukken. Aangezien hij geen rust in z'n kont heeft en maar niet blijft zitten luisteren. Na z'n boertje gaan we naar boven, tanden poetsen, slaapzak aan, muziekje van z'n babyfoon aan en zeggen we welterusten tegen Nijntje en z'n beer. (Er staat een hele grote Nijntje op de muur bij z'n bedje) Zeggen we hoeveel we van hem houden en wat voor een leuke dag hij morgen weer gaat krijgen. (Wie dat er de volgende dag op hem gaat oppassen)

 

Afgelopen week was het wel grappig, dat ik vergeten was het muziekje van zijn babyfoon aan te zetten. Hij had dit snel door en wees me er op dat ik dit vergeten was ! Hij wil ook altijd graag zelf Nijn en beer gedag zeggen, zo schattig !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons meisje is 8 maanden gaat om 18:00-18:30 naar bed maar krijgt haar 2e fles nog 's avonds om een uur of 10. Daarom hebben wij bij de 2e keer naar bed het volgende ritueel:

Lekker flesje drinken, kroelen met papa en mama in bed. Daarna verhaaltje voorlezen (dan begint ze helemaal met haar armen te zwaaien ;-) ) Daarna naar bed en nog een liedje zingen: ik ga slapen, ik ben moe.

Sluit mijn beide oogjes toe

Here, houdt ook deze nacht

Over Evi trouw de wacht

 

Zonder te morren steekt ze haar duim in haar mond, doet haar ogen dicht en gaat liggen slapen. Bij ons werkt dit super.

 

Toen ze net geboren was deden we haar om een uur of 10 in bad. Lieten we kruikje in haar bedje om het op te warmen en dan drinken en slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden