Ga naar inhoud

1e poging iui


kimky

Aanbevolen Berichten

Hi meiden!

Wij zijn na ruim 2 jaar tevergeefs proberen in mm beland. Er is tot nu toe niets gevonden dat zwangerschap in weg zou staan, maar helaas tot nu toe geen succes. We zijn nu bezig met 1e keer iui, nu ruim week gonal-f aan het spuiten. Morgen 2e meting

spannend! Alleen dat wachten duurt eindeloos!! Zijn er meiden die tips hebben voor meer geluk, of wachttijd korter te laten lijken? Zou het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen! Succes allemaal! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kimky!!

Klinkt herkenbaar... bij ons werd er ook nooit wat gevonden, en zijn toen ook gestart met IUI,

helaas na 2 pogingen moesten we over op IVF.

Jij hebt ook de combi Deca/ Gonal F om te spuiten?? Dat hadden wij ook, en hoor je op dit forum

niet vaak moet ik zeggen.... veel krijgen IUI in eigen cycles of spuiten met andere hormonen!!

'loop' je toevallig in Zwijdrecht?

 

Zorg voor voldoende afleiding, dat is écht bellangrijk, ga gewoon eens iets extra leuks doen, waar

jeje goed bij voel!!Vooral de 2 week ist vaak spannend!!

 

In ieder geval heel veel suc6 ermee hoor!! Word een spannende tijd!!

Gr.Tweety

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meiden!

 

ik ben bij dat ik een forum heb opgezocht, echt goed om dit soort reacties te krijgen! Vanmorgen gehoord dat ik zondag pregnyl moet spuiten, dan dinsdag DE dag. Spannend! Er waren 2 eitjes (klinkt beter dan die medische namen..).

@Tweety, ik spuit alleen gonal-f, geen deca. Wat doet dat middel? Ik loop niet in zwijndrecht. Ben je al begonnen met traject ivf?

@Sharona, voor jou nu helemaal spannend!! Gelukkig niet meer zo lang wachten.. Ik zal voor jullie duimen!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kimky,

Ik ben ooit ook begonnen met IUI omdat bij ons beiden niks gevonden werd. De wachtweken duren altijd lang, maar ik probeerde zoveel mogelijk leuke dingen in die twee weken te plannen. Dat hielp wel moet ik zeggen. Het is trouwens heel normaal dat we wat bloed kan verliezen na een echo. Dan is er misschien een klein vaatje gesprongen. Niks ernstigs ofzo. Dat slijm komt waarschijnlijk van de gel die ze op de echokop gedaan hebben als glijmiddel.

Veel succes in elk geval en ik hoop dat dit voor jullie gaat slagen!

 

Groet, Doortje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kimky,

 

Wij gaan volgende maand beginnen met iui in eigen cyclus. Dus voor nu nog even geen hormonen spuiten.

Vindt het ook erg spannend. In eerste instantie hadden ze ons gezegd dat het ivf zou worden dus dit is er weer een stapje voor. Valt weer iets mee in alles, wat er tegen kan vallen. Zie ook wel erg op tegen het wachten. Ik hoop hier ook wat ervaringen uit te wisselen en misschien tips te krijgen.

 

Wij zijn in Nijmegen in het Radboud onder behandeling. Zijn daar erg aardig. Voelt wel goed hoe raar dat ook klinkt.

 

Succes en sterkte!

 

groetjes geertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi kimky

Heel veel succes!!

Ik ben inmiddels op weg naar de 5de ronde iui t wachten ben ik inmiddels al aan gewend... Belangrijk zoek lekker de afleiding dan vliegt de eerste week voorbij. De 2de week is meesta spannender omdat dat DE week is va. Ja of nee en tja tips voor meer geluk uhhh wist ik ze maar... Het zegt helemaal niets bij de poging toen ik voor het eerst zwanger wilde raken was het meteen raak en nu voor een 2de kindje ga ik al richting ronde 5.. Dus het is wachten tot het engeltje ineens op je schouder gaat zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk jullie ervaringen te lezen!

 

Gisteravond laat de Pregnyl gehad, en viel ook weer enorm mee. Ik had me hier (weer) erg zenuwachtig over gemaakt.. Nergens voor nodig! Hij is iets rotter dan de Gonal-f omdat het meer vloeistof is, maar dat is dan ook alles. Morgenmiddag is de iui zelf, ben benieuwd!

Overigens heb ik niet het idee dat ik echt iets merk van de gonal-f. Hooguit dat ik iets sneller gevoelige borsten had, normaal heb ik altijd het idee dat dat pas begint als ik eisprong heb.

 

Hoe is bij jullie? Sharona, bij jou schiet het wachten nu op he? Wanneer mag je testen?

@ Racir, Geertje, zijn jullie inmiddels al begonnen?

 

Succes allemaal weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Kimky en alvast veel succes voor morgen, spannend hoor!

 

Wat bloed en slijm afscheiding kan na een echo trouwens, de een heeft er meer last van dan de ander.

En wat afleiding betreft, ik ga altijd op de bank met veel dvd's, verstand op nul en de eerste 2 dagen lekker wat bijrusten, daarna doe ik mijn normale dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ kimky ik mag wel verder.. Dindsdag pas fm.. En 6 maart evaluatie of we door gaan met iui of misschien toch ivf ondertussen gewoon door met poging 5 iui hoor maar goed... Heb nog geduld zat ben nu 4 maanden bezig dus mag niet klagen ;)

 

Succes met de wachtweken zoek lekker de afleiding! Het inbrengen stelt niet veel voor he! Gelukkig maar toch! Nogmaals succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kimky, wachtweek 1 zit er bijna op, valt ook mee he? ;-) Als ik je een tip mag geven.....Laat je niet gek maken door alle bij verschijnselen die je krijgt van de Pregnyl en andere medicatie.....Ik had de 1e 3 iui''s in eigen cyclus, daarna 2 met Clomid en de laatste 2 met Gonal F. Door de medicatie veranderde bij mij de 'normale' verschijnselen (zere borsten etc.) uiteraard, maar betrapte mezelf erop dat ik bij elk dingetje zat te denken: o, ja ik voel dit, ik voel dat, wie weet een innesteling, of meer gevoelige borsten als anders....Ik heb mezelf een beetje gek gedacht...dus 1 tip: Probeer niet teveel verschijnselen op te sporen om het zo maar te zeggen, het meeste is f***ing with the mind....

 

Misschien kom je zo je wachtweken wat relaxter door ;-) (Don't worry be happy fluiten als je gedachten de vrije loopt neemt helpt! Haha)

 

Succes! Groetjes Lotte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi,

 

Eerste week wachten zit er inderdaad op! Nu vond ik het wel meevallen, maar weet wel dat ik tijdens de afgelopen week af en toe echt de tijd vooruit gekeken heb!!! En eigenlijk wordt het nu pas echt spannend... Mijn borsten waren heel gevoelig van de gonal-f, maar dat is nu weg getrokken. Verder heb ik alleen ontzettende jeuk overal, maar of dat nou nog een bijverschijnsel is van die hormonen of gewoon met het weer ofzo te maken heeft.. Zoals Lotte al zei, je gaat inderdaad overal wat achter zoeken! En eigenlijk mag ik niet klagen, heb op die gevoelige borsten na niet echt klachten.

 

Heb wel een ander vraagje. Ik zie vaak dat gesproken wordt over een NOD. Ik weet wat dit is, maar hoe berekenen jullie die als je cyclus geregeld wordt door de hormonen? 'Gewoon' 2 weken na eisprong?

 

Thanks!

 

Enneh, succes weer allemaal!!!!!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Hoi,

 

Na 4 jaar proberen en 2 IUI pogingen achter de rug, zit ik er aardig doorheen. Tot nu toe kon ik het goed handelen, maar merk dat het langzamerhand mentaal erg zwaar aan t worden is.

Over 2 weken gaan we een 3e poging wagen in de normale cyclus. Er is verder niks aangetoond, waardoor het niet zou moeten lukken. Wel een beetje endometriose. Wie heeft hier ook ervaring mee?

 

Gr, Claudia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi Dames,

 

Ik had hier al een heel verhaal geschreven maar toen ik het wilde versturen was het weg,....

Nou, wij zijn als bijna 4 jaar bezig om onze droom uit te laten komen, ik zal het verhaal in het kort uitleggen.

Bij mijn man is in 2009 zaadbalkanker geconstateerd en omdat je door de chemo onvruchtbaar kan raken word er zaad ingevroren.

In het Radboud hebben ze 3 keer akkoord gegeven om mee te werken aan de behandelingen maar ook 3 keer de boot afgehouden. We hebben contact met het Rijnstate gezocht en zij willen mee werken aan onze kinderwens met het ingevroren zaad, omdat dat zaad nog chemo vrij is laat maar zeggen.

Inmiddels ben ik 20 kilo afgevallen en gaan we voor 3 IUI behandelingen en daarna ( hopen dat het niet nodig is ) voor de icsi....

 

Volgende week verwacht ik mijn menstruatie en vanaf dag 10 moet ik gaan testen voor de ovulatie...best spannend allemaal!!

Hoevaak testen jullie op 1 dag? De een 1 keer en de ander 2 keer....??

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi Claudia,

 

Het is intussen bijna 2 weken geleden dat je je bericht getypt hebt dus je gaat ook bijna met de 3e poging beginnen....maar wilde wel nog even reageren op je bericht....Je doet er goed aan om op dit forum je ervaringen te delen....Bij mij duurde het lang voordat ik me aangemeld had maar ik vind het heerlijk om te schrijven met lotgenoten. Ze weten exact wat je mee maakt en ook wat je voelt...

Ik hoop uiteraard dat deze keer raak is maar mocht dat niet zo zijn.....vergeet niet dat je gewoon ook een leven hebt....klinkt zwaar...maar ik bedoel, doe evegoed wat je normaal ook zou doen.

Wij gingen op een gegeven moment een skivakantie boeken, 7 maanden van te voren, ik zei toen: nou, reserveer voor mij maar geen skies hoor want tegen die tijd ben ik waarschijnlijk hartstikke zwanger zijn....dat soort dingen deed ik constant...Ik heb na mijn 4e iui t/m de 6e echt in een dip gezeten....en natuurlijk ben je er de hele tijd mee bezig en ga je er volledig voor maar doe ook gewoon je ding....Hopelijk heb je iets aan mijn woorden en wie weet schrijven we nog verder....

 

 

Succes met de 4e iui!

 

Liefs Lotte

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi hoi,@ Lott, ja ik zit idd bij een andere topic, omdat hier zo weinig geschreven word, maar ik mag me ook aansluiten bij het wachtbankje van maart 2012, want heb zojuist mijn eerste IUI behandeling gehad.Hoe gaat het verder met alle meiden hier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meiden, zoals ik in me vorige bericht al zei heb ik het aardig druk gehad,

en nu nog steeds haha,

Na de vorige iui de derde alweer, heb ik helaas toch me menstruatie weer gehad.

Toen heb ik een evaluatie gesprek gekregen en nu ben ik met clomid bezig,

afgelopen maandag weer de eerste echo gehad en er zaten 3 eitjes, en gister ok weer een echo gehad

en het zag er allemaal goed uit dus gister avond weer de pregnyl spuit gehad en vrijdag de inseminatie.

dus ben heel benieuwd en vooral ok nu ik 3 eitjes heb,

ik ga nu ff alles terug lezen en alle meiden succes !

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden