Ga naar inhoud

Wachtbankje Oktober 2011


Mariek

Aanbevolen Berichten

Ik ga 'm gewoon alvast starten...beetje vroeg missschien maar volgens mij zijn er al een aantal meiden die weten dat ze in oktober weer op de wachtbank komen te zitten, als alles goed gaat. Meiden van het beruchte augustus-bankje, where are you? We gaan deze gewoon hartstikke groen kleuren. Genoeg rood gezien!! We gaan deze bank gewoon alvast lekker voorverwarmen ;-)

 

Als alles hier een beetje volgens plan gaat dan mag ik me half september weer melden als ik ongesteld word en krijg ik eind september, begin oktober een cryootje (of twee) teruggeplaatst.

 

liefs,

Mariek

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 957
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hoi Mariek, ook ik ben van het beruchte rode augustus bankje ... Ik wil ook veel groen zien in oktober.

Ik verwacht begin september ongesteld te worden. Dus 21 dagen later starten met deca en dan volgt begin oktober de eerste echo. Ik sta te popelen om weer te starten en ben vol goede moed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Nikkie!

 

Augustus is drama tot nu toe. Hoop echt dat er meer groen bij gaat komen!

 

Hoe gaat het met je? Zo'n negatieve test hakt er behoorlijk in, he. Had me er best wel een beetje op ingesteld (was nog zo beurs na die punctie, geen ideale omgeving voor een embryootje om in te nestelen) maar toch is het pittig. Maar ga ook hier vol goede goed september/oktober tegemoet.

 

De oktober lijst!

 

Punctie

begin okt - Nikkie

 

Terugplaatsing

eind sept - Mariek

begin okt - Nikkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een correctie in het lijstje Mariek, ik heb begin oktober pas de eerste uitgangsecho dus waarschijnlijk 2 weken later pas de punctie.

 

Punctie

half okt - Nikkie

 

Terugplaatsing

eind sept - Mariek

half okt - Nikkie

 

Ik probeer de hormoonkilo's er af te krijgen maar dat wil nog niet zo lukken. Verder voel ik me prima. De strijdlust (lees: het verlangen naar een kindje) heeft het gewonnen van de teleurstelling. Ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen, op de een of andere manier voelt dat zo ...

 

Voor jou is de testdatum nog maar zo kort geleden en dus nog zo vers. Moet nog even een plekje krijgen in die spreekwoordelijke rugzak.

Wel fijn dat jullie nog eskimootjes in de vriezer hebben, wel 7!

 

Liefs van Nikkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

He girls,

 

Nikkie, het verbaast mij ook elke keer weer hoe weerbaar we zijn. Het is zo pittig, de hormonen, wat het doet met je - ook mentaal - en dan de hevige teleurstellingen die we voor de kiezen krijgen. En toch krabbelen we stuk voor stuk weer overeind en gaan we vol goede moed weer door. Wat je zegt... het verlangen naar een kindje wint het keer op keer.

Ik merkte wel dat het me deze keer zwaarder viel dan de eerste keer, terug in 2008. Fysiek had ik er meer last van, emotioneel ook. En al dat nachtzweten en misselijk gevoel en de extreme vermoeidheid.... mijn lichaam heeft er meer moeite mee om te herstellen.

 

Maar inderdaad, gelukkig zijn er nog een paar pogingen zonder al de hormonen. 7 cryootjes, 3 extra pogingen, is een luxe....ben er ook erg dankbaar voor.

 

@Natas, hoe gaat het met jou? Duim voor je dat je de septemberbank groen kleurt!

 

@Joekie, welkom op de bank! Wauw, een jaar moeten wachten, dat is best lang. Fijn dat jullie nu eindelijk van start kunnen gaan. Volgende week de eerste spuit er weer in. Spannend! Succes met het prikken.

 

liefs,

Mariek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff dat augustusbankje is wel heel rood geworden dames! Erg balen voor iedereen zeg! Zelf ben ik natuurlijk zonder uberhaubt een kans van de bank afgeknikkerd..... Ik ben vandaag mijn 1ste dag ongi. Nu wachten op mijn 2de menstruatie na mijn afgebroken behandeling... Waarschijnlijk val ik zelfs in het novemberbankje ipv oktoberbankje.... Baal verschrikkelijk wachten duuurt echt verschrikkelijk lang als je het zo graag wil!!!! Wel hoop ik voor iedereen dat er nu groenere tijden aanbreken want de rode tijden zijn echt killing voor iedereen!!!

 

Ik lees alles maar reageer niet veel lol niet veel tijd...

 

Wens jullie het allerbeste van de wereld en heeeel veeel groen!!!!

 

Groetjes Tineke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden van oktober:)

Leuk dat jullie al een nieuw bankje hebben gemaakt.

Nou tineke, ik hoop dat je deze maand een echte kans gat krijgen voor jou was augustes wel erg jammer, zomaar zonder niks afgelopen.

Dat had ik ook de eerste keer, je wacht al zo lang en dan hopla in rook op verdwenen.

 

O lekker Mariek nog 3 pogingen te gaan dan was augustes toch niks voor niks voor jou geweest , zelf vind ik die cryo pogingen lekkerder, je voelt je ook veel beter.

 

Succes meiden wachten totdat het zo ver is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden

 

Ik hoop ook in het oktober bankje plaats te nemen.

We gaan namelijk voor terugplaatsing van onze laatste twee cryo's.

Volgend weekend word ik ongesteld en dan als het lukt (PCOS)

gaan we als de cryo's goed ontdooien ze terug laten plaatsen in natuurlijke cyclus.

 

Daarna beginnen we aan onze allerlaatste ICSI, maar daar denken we nog maar even niet aan.

 

groetjes,

roos

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rosella. Goed zo positive thinking ... niet denken aan de laatste ICSI poging ... is niet nodig want het gaat "gewoon" goed komen met de TP van je 2 cryo's, dat moeten gewoon toppers zijn. Succes!!

 

@Tineke. Hou vol meid. Hoewel ik me heel goed kan voorstellen dat je van start wilt na je afgebroken poging.

 

@Zomerzotheid. Ik volg je nog op het augustus bankje hoor. Voelt toch een beetje als mijn bankje ... maar helaas heeft dat voor mij niet zo mogen zijn ... maar voor jou wel hoor!!

 

@Mariek. Ja door onze leeftijd merk je dat het langer duurt voordat je lichamelijk weer een beetje hersteld bent. Het is wat je zegt mentaal krabbelen we weer op en gaan we vol goede moed door. Moet ook wel, ik ben er van overtuigd dat positief denken absoluut meewerkt in het zware en emotionele traject wat we moeten doorlopen ...

 

@Joekie. Wat een wachttijden joh ... maar dan nu eindelijk bijna van start, heel veel succes!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Roos

Welkom hier! Jij ook een cryo tp. Lekker in eigen cyclus, geen punctie aan vooraf. Alleen moeten ze wel goed ontdooien.... en daarna natuurlijk blijven plakken ;-) Alleen... als je dit weekend ongesteld wordt, is de terugplaatsing dan niet al 2 weken daarna?

 

@Jo,

Balen dat het voor jou in augustus ook niet is gelukt.... wat een rood bankje is dat geworden, echt niet normaal! Hoop zo voor ons dat we straks een heel groen oktoberbankje krijgen. Heb je nog cryootjes? Of wordt het een verse poging?

 

liefs,

Mariek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mariek ik heb dankzij pco een lange cyclus van ongeveer 40 dagen en als er

geen groei van het baarmoederslijmvlies is mag ik aan het heerlijke fine

spul progynova, dus mijn testdatum zal zeker oktober worden.

Behalve bij geen ontdooing natuurlijk.

 

Alle meiden van het augustus bankje. Ik heb jullie gevolgd. Hopelijk wordt dit een

veel groener bankje!

 

groetjes,

roos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hela! We zijn wat meiden kwijt geraakt na de intro van deze kleurrijke nieuwe lijst ;-) Ik heb ons er weer even bij gezet.

 

Start

23 aug Joekie (deca)

21 sept Nikkie (deca)

? aug Mijnbaby (deca)

 

Uitgangsecho

FM

14 september: Mijnbaby

Punctie

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

eind sept - mijnbaby

eind sept - Mariek (cryo)

eind sept - Rosella (cryo)

begin okt - Nikkie

 

:goodluck1:Testen!!:goodluck1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden