Ga naar inhoud

Welke 'pampers' vinden jullie het beste?


J0se

Wat zijn goede luiers?  

81 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat zijn goede luiers?



Aanbevolen Berichten

  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hoi!

 

Heb 1 keer gratis een pak Kruitvat luiers gekregen met een actie, maar het verschil met pampers was echt enorm groot. Hele onprettige beetje stugge luiers vond ik!

 

Daarna nooit meer vreemd gegaan. De billetjes blijven zo mooi droog, ik heb nog nooit zinkzalf hoeven gebruiken. En 's nachts verschoon ik geen luiers meer. Deed ik in het begin wel (eerste paar weken) maar sinds hij geen stinkie meer in zijn slaap maakt, gaat hij om 19.00 uur naar bed en hij krijgt dan 's ochtends om 6.15 uur weer een schone en het ziet er nog prima uit daarbinnen.

 

Oh ja, zwemluiers koop ik wel van een ander merk maar alleen omdat Pampers die volgens mij niet heeft.

 

Ben ook benieuwd naar andere antwoorden trouwens. Maar volgens mij is het net zo als met dreft.. wel iets duurder maar het is gewoon beter.

 

Maar eigenlijk mag ik daar niets van zeggen als ik maar 1 keer wat anders geprobeerd heb natuurlijk!

 

Groetjes

Noor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luierkeus is volgens mij toch best persoonlijk. Ik ben zelf dus helemaal niet zo'n fan van pampers. Ik vind daar al snel en soort urinelucht vanaf komen en dan inderdaad vooral 's ochtends na de nacht. Mijn dochter is 21 maanden en ik heb zo nu en dan wel pampers, die ik van mijn moeder krijg, maar zelf koop ik ze niet.

Ik vind het huismerk van de c1000 erg fijn. Die lekken eigenlijk nooit door en ruiken ook niet na de nacht. De pasvorm zit goed voor mijn dochter en dat scheelt ook nogal.

De luiers van het kruidvat heb ik ooit 1x gehad en die vond ik ook waardeloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de luiers van het KV heel goed, vind ze niet onder doen voor pampers, ik heb heel lang pampers gebruikt, Ilona had daar ook luier uitslag mee, nadat KV de luiers verbeterd had ben ik weer over gestapt en ik vind ze heel goed.

 

Ik had laatst luiers van de Jumbo maar daar lekt ze zo door heen , geen succes.

 

Maar ik denk ook dat het voor ieder verscheelt, net zoals de flesjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier pampers! En dan wel alleen de baby dry (de active fit vind ik niks).

Die van de kruidvat zijn meer papier en mijn man heeft daar moeite mee om die goed om te krijgen.

Etos en da zijn hier qua pasvorm niet goed en de rest van de eigen merk heb ik nog nooit geprobeerd. Heb net een proefpaketje van de C1000 aangevraagd.

En: ik koop de pampers alleen maar als ze in de aanbieding zijn.

 

(vraag dit ook eens voor luierdoekjes.... daar zit ook heel veel verschil in! Nu hebben ze weer 12 pakken etos eigen merk voor 10 euro: ik zweer bij deze doekjes!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de 1e weken hier pampers gebruikt, door de indicator streep kon je goed zien of er geplast was.

Daarna over gestapt op kruidvat luiers. Ik vind ze helemaal niet stug en zijn makkelijk om te doen.

Levi heeft er ook nog nooit doorheen gelekt. Zowel met pampers als kruidvat geen uitslag, maar misschien wel makkelijk ventje ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste weken gebruik ik Kruidvat Babyborn, die vonden wij het fijnste, daarna zijn het toch al gauw pampers. Op het kinderdagverblijf krijgt Thomas Kruidvat en dat gaat ook prima, maar ik vind ze wat stugger. De nacht komt hij er ook niet goed mee door en met pampers wel. Ik hou van een soepele luier. Maar het is heel persoonlijk, ik denk dat iedereen z'n eigen voorkeur heeft. Ik heb heel veel proefverpakkingen geprobeerd en dit beviel het beste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen j_esse net geboren was gebruikte ik altijd pampers new born, bevielen me erg goed. uiteindelijk wou ik wel wat anders.proberen en heb ik c1000 en kruidvat gedaan. Beide bevielen erg goed. Pampers grotere maat vond ik vrij snel sterk naar urine ruiken. Ik gebruik nu eigenlijk alleen nog maar kruidvat luiers, omdat dat wat handiger is om te halen voor mij.

 

Maar denk ook echt dat luier keuze erg persoonlijk is.

Succes!

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

pampers!! ooit een kruitvat gebruikt en de helft van de pak opgemaakt de rest bij oma gedumpt.. wat een stugge dingen.. en de prijs vindt ik niet eens zo heel veel verschil.. en meestal heb je wel reclames.. 3 voor de prijs van 2. straks voor de kleine natuurlijk weer.

 

en zwemluiers van huggies:)

 

 

suc6 met de droge billetjes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

pampers en kruidvat zijn geloof ik toch wel het beste

verschilt natuurlijk ook per baby

maar omdat de kruidvat veel goedkoper zijn kies ik altijd voor kruidvat merk

ik hoef mijn dochtertje s'nachts nooit te verschonen

ze passen goed en de plakkers blijven goed zitten

 

heb ook de luiers van c1000 en van de plus geprobeerd maar deze sluiten bij mijn dochtertje niet goed aan

lekkage als gevolg

er zit te weinig elastiek bij de rug buik en beentjes

keek bij de beentjes zo in de luier

 

mijn moeder kan maar 1 hand gebruiken en vind de luiers van de kruidvat zelfs veel beter dan die van pampers doordat de plakstrips net wat anders zijn

de luiers van kruidvat zijn wel een klein beetje breder en stugger maar mijn dochtertje heeft hier geen last van en ik ook niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een reacties al, tnx daarvoor!

Ik ben me vooral aan het oriënteren wat betreft luiers die ik straks in huis moet halen om de uitzet compleet te krijgen.

Daarna zien we inderdaad wel verder. Het gaat dus vooral om de eerste weken.

 

Begonnen jullie allemaal met de 'new born' variant ( 2-5 kg)?? Of meteen al met mini ( 3-6 kg). Dat verschilt toch niet zoveel?

 

En wat de billendoekjes betreft, ik ga voor Zwitsal, omdat ik zelf helemaal gek ben van die geur...mmmmmm heerlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je toch met de newborn-variant beter kan beginnen, tenzij je een flinke baby hebt natuurlijk, maar ik vond andere luiers al snel te ruim of onhandig groot voor de kleine billen.

 

De billendoekjes hebben wij van het Kruidvat (de blauwe verpakking met de roze olifant er op). Ik vind de doekjes van Zwitsal ook heerlijk ruiken, maar gezien de grote hoeveelheden doekjes die we verbruiken vind ik dat financieel een stuk onaantrekkelijker. Maar ook dat is een keuze. Ben eigenlijk nog geen doekjes tegen gekomen die niet goed waren, het is maar wat je het handigste vind. En met doekjes kan je veel makkelijker experimenteren als met luiers vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook dol op de Zwitsal geur, maar voor de luierdoekjes al snel overgestapt ... vond het echt veels te duur worden.

HEMA heeft hele goede en goedkope, alleen de geur stond me al snel tegen, ik gebruik nu AH doekjes, vind ik erg fijn. Ook de snoetenpoetsers (al heten ze van AH toetenvegers).

 

Luiers gebruik ik pamper, maar eigenlijk ook nooit wat anders gebruikt.

Volgens mij zijn wij idd met de hele kleine gestart, maat 1 dan toch? Weet het al niet meer. Milou heeft nu het laatste pak nr 3 en dan toch maar over naar 4. Ze wordt zo groot!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jose: begin met de newborn variant. Die is handiger omdat de ontlasting dan nog anders is - daar is de luier op aangepast. En de hele kleine hebben een verkleurstrip zodat je kan zien of er geplast is (heel handig!). Ik zou alleen niet te veel inslaan, je weet niet wat de pasvorm is van je kindje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De newborn moet je echt hebben in het begin, het scheelt een maat met gewone. Had ik een 1 van gewone was die echt veeels te groot!

 

En inderdaad, die plasindicator is heel erg handig bij zo'n minibabytje! Hoef je niet steeds voor niets ingewikkeld te doen. Het is toch al zo'n gepriegel in het begin!

 

En wat dan ook heel makkelijk is: haal van die overslagrompertjes niet die over de nek moeten. Is echt niet handig als ze zo klein zijn. Van petit bateau of van de hema. Sowieso de rompertjes van de hema en dan die stretch (zijn de duurderde van die ze hebben) zit ronde sticker op stretch op: die zijn heel fijn voor als er geen overslagrompertjes meer in zijn maat zijn! Echt perfect, blijven mooi en goed.

 

Groetjes

Noor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tnx, dan haal ik eerst maar gewoon 1 pak Newborn van Pampers...zeker in het begin lijkt het me toch zo vertrouwd. Kan ik daarna wel gaan experimenteren als hij/zij een maandje oud is. Kruidvat zit hier niet echt in de buurt, dus als ik erom moet rijden, dan heb ik ookal een pak Pampers in the pocket.

 

Ben eigenlijk ook nog wel even benieuwd of het uitmaakt of je een jongen of een meisje hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was zo dom... ik had een paar pakken newborn gekocht, dacht helemaal voorbereid te zijn. Kom ik thuis met de beeb uit het zkhs... bleken er nummers op die pakken te staan! Had ik nr 3 gekocht, veels te groot. Ik dacht newborn, dat zullen de kleinste wel zijn! Wist ik veel dar je ook nog newborn omdoet als ze al lang niet meer newborn zijn. haha Gelukkig had ik wat nr 1 uit de blije doos etc en intussen ging manlief naar de winkel.

blonT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is trouwens bijna altijd wel ergens een aanbieding 3 pakken voor de prijs van 2 ofzo dan kun je er beter meteen 3 halen, in het begin gebruik je er heeeel veel, gaat keihard. Want omdat de billetjes nog zo teer zijn mogen ze niet nat worden, dat was de reden volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden