Ga naar inhoud

Ervaringen IVF UMCG Groningen


Mirella31

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

Sinds vandaag ben ik een nieuw lid op dit forum.

Wij hebben sinds 2007 een kinderwens en omdat 6x IUI behandeling niet gelukt is worden we nu doorgestuurd naar het UMCG in Groningen voor IVF behandeling.

Graag zou ik reacties van mensen willen horen die hier ook een IVF behandeling hebben gehad en hoe zij dit hebben ervaren.

Ik weet totaal niet wat mij te wachten staat dus alle info is welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mirella,

Welkom hier op het forum. Wat spannend dat jullie aan een nieuw traject gaan beginnen. Heb je IUI gedaan bij het martini? Wij hebben daar het hele vooronderzoek gedaan en toen naar UMCG doorverwezen. ivm de zaadkwaliteit werd het gelijk icsi.

Het UMCG doet deze behandeling in eerste instantie in de eigen cyclus, volgens mij IVF ook. Er is een topic onder icsi: ICSI in eigen cyclus, hier schrijven een aantal meiden uit het noorden mee. Misschien dat je daar wat wijzer uit wordt. Wil natuurlijk niet zeggen dat jullie dit krijgen maar kan je je er wel op instellen voor de intake.

 

Mijn ervaring met het UMCG is echt prima. Wij gingen naar het martini omdat het persoonlijker zou zijn maar het zijn allemaal schatten in het UMCG. Ik wens je heel veel succes en hoop dat door IVF jullie wens snel in vervulling zal gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mirella,

 

ook ik loop bij het UMCG en schrijf net als Karin mee in het topic 'Icsi in eigen cyclus'. Erg gezellig topic waar je kan meeschrijven als je dat wilt. Mijn ervaringen met het UMCG zijn ook echt goed, het zijn allemaal lieve, aardige mensen die heel prettig met je omgaan.

 

Ik wens je veel succes de komende tijd, erg spannend allemaal wat je te wachten staat.

 

Groetjes,

sissy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier umcg..

 

ook hier wil ik zeggen, ze leggen alles prima uit, vragen zijn niet raar en ze zijn echt niet bot of wat dan ook. heel meelevend..

Ook tijdens de punctie en de tp, alles doen ze stap voor stap en leggen alles uit, ik vraag dan ook alles.

Gelukkig hebben wij het geluk dat we nu 1 gezonde zoon hebben na 3 x icsi en zwanger ben van de 2de van de eerste poging (ik heb tussendoor een miskraam gehad van de eerste verse poging) en nu zwanger van de 1ste cryo poging.

Ik mag morgen naar de vk en dat doe ik ook allemaal in het umcg. is me tijdens de zwangerschap van julian prima bevallen en nu dus weer.

 

Ik wens je heel veel suc6 en als je vragen hebt, kan dat altijd!

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

hoi iedereen,

ik ben nieuw hier op het forum en ben alles even aan het bekijken en proberen.

Ook wij gaan beginnen met onze 1e icsi behandeling in groningen (in samenwerking met emmen).

We staan nog echt aan het begin en krijgen nog een aantal gesprekken...erg spannend allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Es, hoi allemaal,

 

Het is ook spannend. Ik weet nog dat ik zo opzag tegen het 'bloot' zijn. Dat is na enige tijd van de baan. Probeer positief te blijven en ga er gewoon voor. Doe wat voor jou goed voelt.

 

We hebben 3x tp eigen cyclus gehad met negatief resultaat en nu de vierde in "grote" behandeling achter de rug. Ze hebben tijdens deze laatste behandeling van de 11 eicellen die bevrucht zijn, slechts 1 zgn topper gevonden. Er kon niets worden ingevroren, deze waren niet goed genoeg gedeeld. Tijdens de voorlichting hadden ze het steeds over 3 a 5 embryo's die het goed zouden doen. We hebben er maar 1 nodig, maar wat nu als het weer niet goed is. Hebben jullie deze ervaring ook?

 

Zit nu in de wachtweken. Spannend. Ik probeer zo positief mogelijk te zijn, maar wil mezelf ook niet teveel positieve hoop aandoen. Zweef de hele tijd tussen hoop en vrees zeg maar ;P Ben zo bang dat het weer niet goed is. Denk bij ieder krampje of scheutje dat het mis zal zijn. 8 juli testen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden