Ga naar inhoud

Welke maat baby-slaapzak?


Dutchess73

Aanbevolen Berichten

Is er iemand die wat kan vertellen over de juiste maat baby-slaapzak?

Het lijkt me ideaal om die te gebruiken en net even iets praktischer dan lakentje met dekentje enzv.

Ik weet alleen niet goed hoe het maatsysteem werkt, al heb ik wel een keer iets gelezen over lengte baby + 10 cm. Ik ben eigenlijk alleen nog maar thuis in de kledingmaatjes (kleine moet nog geboren worden, vandaag uitgerekend hoera)

 

De kleinste maat slaapzak die ik tot nu toe gevonden heb is 70 cm, ik vraag me af of je die kunt gebruiken voor een pasgeboren baby?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aafke, wij kregen in het zh te horen de eerste weken liever geen slaapzakjes te gebruiken omdat ook de kleinste zakken vaak nog te groot zijn voor net geboren kinderen - als ze nog met hun armpjes door de gaten de zak in kunnen, kunnen ze erin naar onder zakken.

 

Als ze gaan 'klimmen' door hun bedje mocht het wel, idd 10-20 cm langer dan het kindje ( dus eerst 70cm)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Miepie heeft gelijk volgens mij. Gewoon lakentje dekentje. Maar wat wel gewldig is, is een puckababy. als mijn 2e geboren is, gaat hij er gelijk in. Wat een rust heeft dat mijn jongen gebracht. Ze voelen zich er duidelijk veel veiliger in dan los liggen.

 

groetjenoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi aafke

Ik heb mijn dochtertje vanaf een week of 5, 6 in een slaapzak laten slapen. Zij is nml op 18 december geboren en kroop elke keer naar boven. dus s'ochtends lag ze geregeld boven de dekens en was dan erg koud.

Bij de prenatal hebben ze slaapzakjes vanaf mt 60. Ik heb goed gekeken welke de nauwste halssluiting had en heb die even nog een beetje kleiner gemaakt. Ik heb wel gehoord dat de winterslaapzakjes niet mochten omdat dit teveel leek op een dekbedje en die mogen nml ook niet.

groetjes nieta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier heb ik in het begin geen slaapzakje gebruikt maar na een tijdje toch maar wel omdat Ruben ook naar boven kroop in zijn bedje.

Ik heb zelf slaapzakken gehad in maat 50, die zijn ook bij de armsgaten klein dus daar kunnen de armpjes niet in, dat is iets waar ik altijd op let.

Die slaapzakken had ik overigens bij de Hema gekocht.

 

Succes met de bevalling Aafke!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Milou heeft de 1e maanden in de Pacco inbakerdoek gelegen (+ lakentje / dekentje), super ding.

Daarna een winterslaapzakje + lakentje en 2 dekentjes. Ik ging haar gewoon temperaturen 's ochtends om te zien wat goed was. Alleen slaapzak was ze te koud.

 

Nu ligt ze in een zomerslaapzak met lakentje en 1 dekentje.

 

Die maten snap ik nog steeds niet! Haha. Ik kijk gewoon naar de lengte en doe maar wat.

Ze is toch groot genoeg om er niet in te kruipen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties, daar kan ik wel wat mee!

De 1e week laat ik het maar even aan de kraamverzorgster over, kan ik meteen leren hoe je het bedje nou precies opmaakt. Heb zelf al goede pogingen gedaan maar neem dan zo ongeveer steeds de halve matras mee de lucht in... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ook een puckababy voor 0 - 3 maanden.

Wat mij goed bevalt is de woombie; zie www.woombie.nl

Ik zou zowel voor puckababy als voor woombie ed. wel de omschrijving lezen; het is voor rusteloze kindjes die moeite hebben met (in)slapen, of schrikachtig zijn en gaan huilen als hun eigen armpjes langs hun gezichtje komen ed. Ik wil maar zeggen dat het 'meer/anders' is als een gewoon slaapzakje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hobbesje, hier nu idd hetzelfde gedaan (moeten toch iets met die dame...): armsgaten half dicht genaaid zodat ze er zelf niet door terug kan. Gisternacht slaapzakje met eroverheen een shirtje gedaan, was geen succes ( halve nacht aan het spoken), nu dus met alleen slaapzakje... hoop dat t zo wel gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik een slaapzakje gebruikt toen Jesse een week of 5/6 was.

Ik had een kleine maat,met kleine armsgaten. (maatje 56). Gekocht bij de Hema.

Deze was alweer snel te klein voor ons mannetje. Ik vind het wel ideaal. Hij ligt ook meestal s'morgens bovenaan z'n dekentje ;-)

Nu heb ik een slaapzakje van 70cm lang. Wel een zomerslaapzakje,die winterdingen zijn wel érg warm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog helemaal niet nodig op dit moment, maar wel geïnspireerd door deze discussie ben ik al die slaapzakjes gaan opzoeken, en vond die puckaby wel mooi en handig zitten (maar wel wat duur voor een paar maanden). Na wat extra opzoekwerk ben ik op een hele goedkope en efficiënte oplossing gekomen om ze te laten cocoonen in hun bedje, en het enige wat je nodig hebt is 1m² zacht stof. De rest kan je gewoon zelf:http://www.swaddledesigns.com/lc/Swaddling-Blankets/UR00/CategorySwaddling.html

 

Lijkt me heel erg handig voor de eerste maanden. Vanaf de armpjes vrij kunnen, worden het gewoon slaapzakjes vermoed ik, van Hema of zo :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog helemaal niet nodig op dit moment, maar wel geïnspireerd door deze discussie ben ik al die slaapzakjes gaan opzoeken, en vond die puckaby wel mooi en handig zitten (maar wel wat duur voor een paar maanden). Na wat extra opzoekwerk ben ik op een hele goedkope en efficiënte oplossing gekomen om ze te laten cocoonen in hun bedje, en het enige wat je nodig hebt is 1m² zacht stof. De rest kan je gewoon zelf:http://www.swaddledesigns.com/lc/Swaddling-Blankets/UR00/CategorySwaddling.html

 

Lijkt me heel erg handig voor de eerste maanden. Vanaf de armpjes vrij kunnen, worden het gewoon slaapzakjes vermoed ik, van Hema of zo :-)

 

Ellen,ik heb mijn zoontje ook geprobeerd in te bakeren. Op de ouderwetse manier. Ik kon die "doeken" een tijdje lenen van het consultatiebureau. Jesse vond het maar niks,hij trok zo zijn armpje erboven uit,terwijl het best strak zat.

Het moet wel rust geven,en sommige babytjes hebben er écht baat bij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi aafke

volgens mij is er ook levendige handel in puckababy of woombie op marktplaats. ik heb alles geprobeerd maar de rest is echt getob vergeleken met dit. Ze liggen er zo heerlijk in. Maar ik heb het pas gedaan toen hij die mororeflex zo erg kreeg, vanaf een week of vijf dacht ik. hij lag maar te slaan met die armpjes en sloeg zichzelf wakker. Hij voelde zich er ook gewoon veel fijner in dan los, want in de baarmoeder liggen ze ook niet zo ruim. Maar ik moest lachen over je opm over het bedje opmaken, ik had pre ies t zelfde! Omdat je het bedje aan de onderkant moet opmaken in het begin heb je veel te veel deken he?! Wat de kraamverzorgster zei is het dekentje dubbel. Maar voor de mijne was dat veel te warm, samen met de puckababy, dus toen heb ik een wiegdekentje gebruikt en dan dwars erop zeg maar. dan is het precies de goede maat voor een 60x120 bedje. En voor de wieg nam ik een reiswiegdekentje.

 

t zelfde voor de lakens, die zijn ook veel te groot als je nog maar een voeteneindje mag opmaken. Dan zit er samen met de dekens een enorme prop onder het matras en ligt ie veel te hoog met zijn voeten.

 

Haha wat een gedoe he?

 

Maar of dubbel vouwen of een kleiner dekentje dan gaat het wel!

 

Groetjes

noor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden