Ga naar inhoud

IUI met hormonen


Nes73

Aanbevolen Berichten

Ik start deze discussie omdat ik, nu na mijn eerste IUI en reacties erop hier op deze site, begrepen heb dat het vrij nieuw is dat je hormonen krijgt tijdens je IUI behandeling.

Volgens meerdere krijg ik hormonen die je normaliter bij IVF krijgt voorgeschreven.

 

Bij ons is er geen oorzaak voor verminderde vruchtbaarheid gevonden. Ik ben inmiddels 37 en mijn fertiliteitsarts wil niet te lang met 'proberen' bezig zijn en heeft daarom besloten mijn hele cyclus te gaan reguleren met hormonen. Dit houdt in:

Als mijn menstruatie begint (rood is) start ik met decapeptyl, dit legt je eigen hormoonhuishouding stil.

Na 1 week kijkt ze via een inwendige echo of alles ook echt stil ligt (geen aangroei slijmvlies en geen ontwikkelingen in de eierstokken).

Als dit op dat moment zo is, moet ik Gonal F erbij gaan spuiten. Na een week kijkt ze opnieuw of er al follikels aan het groeien zijn en hoe groot deze zijn.

De eerste keer heb ik nog 1 week langer Gonal F moeten spuiten (naast decapeptyl) want de follikels waren niet groot genoeg.

Na deze week waren er 2 follikels te zien, 1 groot genoeg en 1 die wel mee wilde doen.

Dezelfde dag moest ik 's avonds Ovitrelle spuiten om de eisprong te laten plaatsvinden. Binnen 48 uur had ik een afspraak voor de inseminatie.

Op de dag van de inseminatie moest ik beginnen met Utrogestan om het baarmoederslijmvlies in goede conditie te houden.

Utrogestan moest ik 14 dagen vaginaal inbrengen en na 18 dagen mocht ik mijn eerste test doen. Dit omdat de decapeptyl zorgt dat Ovitrelle langzamer wordt afgebroken en je dus een positieve test kan hebben, wat niet klopt.

 

Na 18 dagen heb ik getest, helaas negatief maar mijn menstruatie kwam ook niet door.

Na 20 dagen kreeg ik pas wat bruin slijm en gigantische koppijn.

Nu 21 dagen na de IUI typ ik dit bericht en heb opnieuw getest (advies v.h. ziekenhuis) en wederom negatief. Ik wacht nu op een menstruatie om opnieuw een behandeling te gaan starten.

 

Tijdens de behandeling heb ik klachten van erge hoofdpijn gehad, 's nachts veel zweten, moeheid, slaperigheid, heftige duizeligheid/licht in het hoofd, misselijk, net niet overgeven, zeurend/trekkend gevoel in de onderbuik.

 

Ik ben benieuwd naar ervaringen van meiden die dezelfde behandeling met hormonen krijgen.

 

Groetje van Nes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nes,

 

ik heb ook verschillende keren iui gedaan, 2x met succes maar helaas niet goed afgelopen.

 

Bij mijn laatste iui in januari heb ik een lage dosis Puregon gespoten in de hoop 2 follikels te krijgen. Dan Pregnyl voor de eisprong.

Al mijn eerdere iui vonden plaats in het zkh en daar gebruikte ik 5 dagen Clomid met Pregnyl.

 

Ik heb nooit Deca gespoten bij een iui, bij ons ligt de oorzaak aan vermindere zaadkwaliteit.

Kan zijn dat ze aan het proberen zijn bij jullie wat de meeste kansen geeft vooral omdat er bij jullie geen directe oorzaak is.

 

Het is niet nieuw dat er hormonen bij een iui gebruikt worden en wat betreft het stimuleren zijn er nu eenmaal verschillende mogelijkheden.

Alleen de Deca is voor mij nieuw bij een iui maar nogmaals daar zal wel een gedachte achter zitten. Daarbij heeft elk zkh weer een ander protocol.

 

Wat betreft de bijwerkingen dat kan heel naar zijn. Ik heb ook verschrikkelijk veel lst van al de hormonen terwijl de ander er geen last van heeft, helaas kun je daar weinig tegen doen.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nes, inderdaad is het niet nieuw hormonen bij de IUI ik spuit ook hormonen, maar inderdaad alleen puregon en dan de pregnyl.

Zo als jij op deze manier ken ik ook echt niet bij IUI wel van de IVF, ook die utrogestan bollen bij iui nooit van gehoord.

Wij hebben ook geen oorzaak voor de onvruchtbaarheid, en het zaad van mijn man is altijd super.

 

jammer dat de ongi nog niet door is, hoop dat het snel doorzet.

 

mijn reaktie hierop wist je natuurlijk al... ;-)

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Syl-vie; Hoi, nee hoor. Ik zat in het ivf-traject met deca en menopur en ben uitgeweken naar een escape-IUI omdat ik maar 1 follikel had. De gyn zei dat ik wel utrogestan moest gebruiken 'omdat ik deca had gebruikt' en de utrogestan weer als tegenwicht diende voor die deca. Blijft raar dat ieder ziekenhuis daar weer anders in is, he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden