Ga naar inhoud

laatste behandeling


patricialena

Aanbevolen Berichten

Dag meiden,

Heb net de 6e behandeling achter de rug en ja hoor....1 dag na me verjaardag ben ik toch ongesteld geworden :-(

Nu moet ik volgende week op gesprek in t vu zodat ik binnenkort met ivf kan starten zit er zo tegenop...iedereen om me heen word t maar en nee het zit niet tussen me oren het is echt zo en met hun goeie bedoelingen komt wel goed..lekker makkelijk praten als je al een kind heb hebben jullie wat opbeurende verhalen over ivf?? Zijn er mensen na de eerste keer of tweede keer zwanger geworden?

 

Greetz p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Patricialena,

 

Ik snap wat je bedoeld.Je wereld staat steeds even stil als je weer hoort dat er iemand zwanger bent en jij niet,

Je voelt je dan even zo klein boos en verdrietig.

Ik denk dat je 6 iui behandelingen gehad hebt.

Wij wilden juist graag verder met ivf.Onze kans op zwangerschap leek ons dan veel groter.

Door de 2de ivf behandeling zijn wij zwanger geraakt helaas eindigde dit in een miskraam.

Nu gaan we starten met de 2de en laatste behandeling en heb er erg veel vertrouwen in.

Het is erg frustrerend dat je dit alles moet onder gaan en dat het een ander wel zo maar in 1x lukt op de natuurlijke weg.

Het prikken en de punctie vond ik zelf erg mee vallen.

Waar zie je precies tegen op??Tegen de punctie?? Of gewoon alles wat er om heen zit.

 

Heel veel succes!

 

Groetjes Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och meid, kan me je angst zo goed voorstellen. Wanneer komt hier een eind aan? Iedereen om je heen, maar jij wilt ook zo graag....moeilijk, moeilijk.

Waar jij staat, daar heb ik ook ooit gestaan.

Na veel iui's heb ik de handdoek in de ring gegooid, het had toch geen zin. Dit werd dag 1 al tegen ons gezegd, maar ik was nog niet klaar voor het grote werk ( icsi dus).

Omdat ik wist dat we met icsi veel meer kans zouden hebben, heb ik op een gegeven moment toch de knoop doorgehakt.

Ik zal je het hele verhaal besparen, maar die hoge drempel ben ik over gekomen. Ik was doodsbang...

Achteraf kan ik alleen maar zeggen dat het me echt is meegevallen. Het wordt emotioneler wel steeds zwaarder, maar goed....

Uiteindelijk ben ik van de 3e icsi zwanger geraakt, dit is fout gegaan.

Nu zwanger van de 4e icsi, tot zover gaat het goed!!

 

Meid, ik hoop dat je veel positieve reacties krijgt en hoop dat voor jou ook het zonnetje gaat schijnen. Heel veel succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja echt tegen de puntie en of t pijnlijk is..en misschien ook wel een beetje alles eromheen ziekenhuis in en uit pff ben moe aan t worden ondanks dat ik positief probeer te blijven..gr

Hoi Patricialena,

 

Ik snap wat je bedoeld.Je wereld staat steeds even stil als je eer hoort dat er iemand zwanger bent en jij niet,

Je voelt je dan even zo klein boos en verdrietig.

Ik denk dat je 6 iui behandelingen gehad hebt.

Wij wilden juist graag verder met ivf.Onze kans op zwangerschap leek ons dan veel groter.

Door de 2de ivf behandeling zijn wij zwanger geraakt helaas eindigde dit in een miskraam.

Nu gaan we starten met de 2de en laatste behandeling en heb er erg veel vertrouwen in.

Het is erg frustrerend dat je dit alles moet onder gaan en dat het een ander wel zo maar in 1x lukt op de natuurlijke weg.

Het prikken en de punctie vond ik zelf erg mee vallen.

Waar zie je precies tegen op??Tegen de punctie?? Of gewoon alles wat er om heen zit.

 

Heel veel succes!

 

Groetjes Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Patricialena,

we hebben ook lang moeten wachten en veel IUI's achter de rug gehad. Ivf is niet niks,maar ik was heel erg positief daarover,zelf had ik een goed gevoel voor.

Ik ben gelijk zwanger geweest na tp van 1 embryo.Helaas is ons ombryo toen met 5 w en 3d gestopt met groeiend en toen moest ik een miskraam opstarten.

Ik moest 1 maand rust nemen en daarna gingen we voor de cryo's.De eerste keer ben ik ongesteld geworden,en de tweede keer na de tp ben ik zwanger geworden. Ik ben inmidelis 11 weken zwanger!

Ik was met de cryo's niet zo positief,ik zat ook aan te denken voor meerdere embryo's bij de tp.

Wat ikwil zeggen is:het is en het blijft een wonder!

Ik wens je van harte dat je het ook mee mag maken en dat je lekker zwanger wordt van de komende behandeling.

Heel veel succes straks en probeer maar positief te blijven,hoeveel soms best moeilijk is.

Groetjes,Violeta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och meid, kan me je angst zo goed voorstellen. Wanneer komt hier een eind aan? Iedereen om je heen, maar jij wilt ook zo graag....moeilijk, moeilijk.

Waar jij staat, daar heb ik ook ooit gestaan.

Na veel iui's heb ik de handdoek in de ring gegooid, het had toch geen zin. Dit werd dag 1 al tegen ons gezegd, maar ik was nog niet klaar voor het grote werk ( icsi dus).

Omdat ik wist dat we met icsi veel meer kans zouden hebben, heb ik op een gegeven moment toch de knoop doorgehakt.

Ik zal je het hele verhaal besparen, maar die hoge drempel ben ik over gekomen. Ik was doodsbang...

Achteraf kan ik alleen maar zeggen dat het me echt is meegevallen. Het wordt emotioneler wel steeds zwaarder, maar goed....

Uiteindelijk ben ik van de 3e icsi zwanger geraakt, dit is fout gegaan.

Nu zwanger van de 4e icsi, tot zover gaat het goed!!

 

Meid, ik hoop dat je veel positieve reacties krijgt en hoop dat voor jou ook het zonnetje gaat schijnen. Heel veel succes!!!

 

Hoi jose

Wat is eigenlijk het verschil tussen icsi en ivf? Ik hoop het ook zo voor je dat het deze keer lukt.ik geloofde ook niet in iui maar volgens hun regels moet je eerst 6 behandelingen ondergaan pff maar ja..op naar onze wonder! Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Patricialena,

we hebben ook lang moeten wachten en veel IUI's achter de rug gehad. Ivf is niet niks,maar ik was heel erg positief daarover,zelf had ik een goed gevoel voor.

Ik ben gelijk zwanger geweest na tp van 1 embryo.Helaas is ons ombryo toen met 5 w en 3d gestopt met groeiend en toen moest ik een miskraam opstarten.

Ik moest 1 maand rust nemen en daarna gingen we voor de cryo's.De eerste keer ben ik ongesteld geworden,en de tweede keer na de tp ben ik zwanger geworden. Ik ben inmidelis 11 weken zwanger!

Ik was met de cryo's niet zo positief,ik zat ook aan te denken voor meerdere embryo's bij de tp.

Wat ikwil zeggen is:het is en het blijft een wonder!

Ik wens je van harte dat je het ook mee mag maken en dat je lekker zwanger wordt van de komende behandeling.

Heel veel succes straks en probeer maar positief te blijven,hoeveel soms best moeilijk is.

Groetjes,Violeta

 

Thnx voor de comm.

Wat is cryo precies?ik heb alleen iui gehad en ga nu voor de ivf gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Patricialena,

 

Je gevoel herken ik. Bij iedereen lukt het in je omgeving, behalve bij jezelf. Zelf heb ik nooit IUI gehad, want daarvoor is het zaad van mijn man te zwak. Wij kregen daarom meteen ICSI. Het komt op hetzelfde neer als IVF (hormonen spuiten, punctie), alleen de fase in het lab is anders. Ik kan mij voorstellen dat je er tegenop ziet, de eerste keer had ik dat ook. De ongemakken van het spuiten en de punctie neem ik inmiddels voor lief. Dat valt enorm mee, als ik het vergelijk met het psychische aspect van deze behandeling. Je kunt jezelf niet met anderen vergelijken; de een heeft een poging nodig, de ander twee en weer een ander heeft 3 pogingen of soms zijn er nog wel wat meer pogingen nodig. Ieder lichaam is anders. Veel succes met het maken van je keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry,

cryo is ingevroren embryo.

 

Bij IVF laten ze door de hulp van hormonen veel eitjes(folikels) groeien.Ze bepalen wanneer je folikels rijp zijn en dan prikken ze ze leeg(dat is de punctie). Je krijgt instructies,wat je moet doen. De volgende dag word je gebeld en ze gaan je vertellen hoeveel van je eitjes bevrucht zijn. Daarna bepalen ze wanneer je terug moet komen voor een terugplaatsing(tp). De bevruchte embryo gaat delen,op dag 3 is ie ongeveer 8cellen,maar dat hoeft niet per se. Je hebt natuurlijk ook veel bevruchte embryo's over.Ze worden bekeken of ze ongevroren kunnen worden. Hoe meer embryo's hoe meerdere kansen voor een tp voor later.(niet het beste uitleg maar toch)

Veel meisjes krijgen tussen 12 tot 20 eitjes rijp.Ik had maar 6.Dus het zegt niet altijd alles

Ik was doodsbang voor alles,omdat ik het niet wist wat er is. Als je wat meer info en verhalen lees,ga je misschien wat beter voelen.

Dit forum geeft mij heel veel steun gegeven (en info)

Nog mals succes.Als er iets is,gewoon vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry,

cryo is ingevroren embryo.

 

Bij IVF laten ze door de hulp van hormonen veel eitjes(folikels) groeien.Ze bepalen wanneer je folikels rijp zijn en dan prikken ze ze leeg(dat is de punctie). Je krijgt instructies,wat je moet doen. De volgende dag word je gebeld en ze gaan je vertellen hoeveel van je eitjes bevrucht zijn. Daarna bepalen ze wanneer je terug moet komen voor een terugplaatsing(tp). De bevruchte embryo gaat delen,op dag 3 is ie ongeveer 8cellen,maar dat hoeft niet per se. Je hebt natuurlijk ook veel bevruchte embryo's over.Ze worden bekeken of ze ongevroren kunnen worden. Hoe meer embryo's hoe meerdere kansen voor een tp voor later.(niet het beste uitleg maar toch)

Veel meisjes krijgen tussen 12 tot 20 eitjes rijp.Ik had maar 6.Dus het zegt niet altijd alles

Ik was doodsbang voor alles,omdat ik het niet wist wat er is. Als je wat meer info en verhalen lees,ga je misschien wat beter voelen.

Dit forum geeft mij heel veel steun gegeven (en info)

Nog mals succes.Als er iets is,gewoon vragen.

 

Hoeveel eitjes plaatsen ze eigenlijk terug 1 of 2 want tegenwoordig willen mensen toch juist geen meerling? Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Patricialena,

 

Dit is afhankelijk van je leeftijd.

Onder de 35 krijg je in veel ziekenhuizen sowieso maar 1 embryo terug geplaatst.

Soms kun je met je allerlaatste behandeling wel eens regelen dat je er 2 krijgt.

Boven de 35 (geloof dat het 35 is) Krijg je er vaak 2 terug!Omdat de kans op een zwangerschap dan meestal iets kleiner is als wanneer je nog jong bent!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden