Ga naar inhoud

wanneer na bevalling cryo terug plaatsen


Leepat

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

Na 4 jaar mmm ben ik sinds 17 december 2010 de gelukkige moeder van een mooie dochter abigail.

 

gezien de endometriose bij mij heeft me gyn gezegd dat als we voor een 2e willen gaan beter niet te lang kunnen wachten.

 

we hebben nog 2 cryo's en we willen zowieso (als het lukt) graag nog een 2e en het liefst met zo min mogelijk leeftijdsverschil met onze dochter (weet dat ik dit niet kan wensen of kan plannen)

 

ik wil zelf nog even me lichaam rust geven en nog even wat kilo's verliezen en mentaal erop voorbereiden.

 

wanneer plaats je nu een cryo terug en hoe gaat zoiets in zijn werk wordt dat gedaan in eigen cyclus en moet je eerst weer hormonen spuiten/slikken?

 

alvast bedankt voor jullie reacties.

 

groetjes

Patricia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Patricia,

 

Het verschilt per ziekenhuis of ze het in je eigen cyclus doen zonder mediciatie, of met medicatie.

Zonder medicatie weet ik niet precies hoe ze het doen vlgs mij met ovulatie testen?

 

Ik ga in april/mei voor cryo. Dan start ik de 1e dag van de menstruatie met tabeltjes(progynova) die je bm slijmvlies dikker maken. Na ongeveer 2 weken naar zh om te meten of het dik genoeg is. Zoja dan krijg je vaak binnen 3 dagen een tp mits cryo goed ontdooit. Vanaf de tp dan ook vaginale tabletten. (utrogestan)

 

En de tijd dat er tussen zit. Tegen mij zeiden ze 3/4 menstruaties. Ik ga bij de 3e een poging wagen.

 

In ieder geval veel succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Patricia

 

Alsnog van harte gefeliciteerd!

 

Ik ben zelf in sept 2010 bevallen en ben ik januari met de voorbereidingen begonnen (decapeptyl) en heb in feb een terugplaatsing van een cryo gehad. Helaas is het niet gelukt dus nu weer bezig met icsi.

 

In Brussel willen ze het liefst dat er zeker een half jaar tussen bevalling en nieuwe poging zit, maar in Rotterdam (waar ik bevallen ben) zeiden ze dat ik vanaf de eerste menstruatie weer zwanger mocht worden.

 

Ik denk zelf dat het wel goed is om enigszins uitgerust en fit aan de poging te beginnen. Aangezien ik een mannetje heb dat 's nachts nog niet doorslaapt was ik na bijv. 3 maanden nog niet fit genoeg geweest. Ik zou er zeker voor zorgen dat je er zelf helemaal klaar voor bent, anders is het misschien zonde van je mooie cryo.

 

Maar het hangt zoals Marlijnne zegt ook van je ziekenhuis af. Ik zou even bellen voor advies als ik jou was.

 

Groetjes

Noor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!!

Ik zou ook even in overleg met je zh gaan. Dit ivm je ziekte.

Ik ben inmiddels 33 weken zwanger van een cryo. Onze dochter is van april 2009. Straks zit er 2 jaar tussen. Dat vinden wij een mooi verschil. Ik moet toegeven dat zwanger zijn met een kleine om je heen echt veel zwaarder is dan wanneer je nog geen kindjes hebt. Ook daar moet je rekening mee houden!!

 

Sterkte met het beslissen en geniet van je kleintje!!

 

Jolieneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi meiden,

 

bedankt voor jullie reacties.

 

ik ben ook in rotterdam bevallen heb me ivf behandelingen in het erasmus gehad zal ze eens gaan bellen.

 

had zelf inderdaad een maand of 9 in gedachten ga maandag beginnen met dieeten en sporten dit wil ik zeker 4 maanden volhouden en dan eventueel terugplaatsing van de cryo's

 

heb het bij onze 2e ivf behandeling ook anders gedaan en eerst meer rust genomen en veel afgevallen en weet zeker dat dat ook geholpen heeft.

 

@noor jij ook gefeliciteerd met je wondertje, vervelend dat je cryo niet is blijven zitten balen zeg... nu weer met frisse moet begonnen aan een icsi behandeling. Veel succes!!!

 

@jolienke geweldig zo'n succes verhaal dat je cryo is blijven zitten.... kan me goed voorstellen dat het met zo'n kleintje behoorlijk zwaar is om zwanger te zijn, daar zou ik ook wel een klein beetje tegenop zien maar wel heerlijk om weer zwanger te zijn!! vond dat zo bijzonder! veel succes verder met je zwangerschap dat alles maar voorspoedig mag verlopen.

 

groetjes

Patricia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi patricia,

Bijzonder is het zeker en een wonder!! Ik heb mijn lijf ook laten ontzwangeren en ben toen gaan afvallen. Ik denk dat een goed gewicht zeker bijdraagt aan een goede kans.

Ja het is zwaar met een kleintje erbij maar ook erg leuk dat het verschil in leeftijd maar 2 jaar is. Dat vind ik ook erg leuk.

 

Succes en alle goeds voor de toekomst!!

 

Jolieneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey patries

ik heb geen cryo's maar mag als amy 6 maand is een volgende poging

wij gaan ons in juli aanmelden voor een nieuwe poging in september/oktober

dit mocht het deze keer wel in 1 keer raak zijn wat ik niet verwacht

amy al een beetje kan lopen als de volgende geboren word

en de kinderwagen dan vrij is

ja je moet ook een beetje het praktische bekijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey sandra,

 

Wat leuk ja tuurlijk bekijk ik het ook wel vanuit een praktisch punt. Ik wil ook rond september oktober eventueel de terugplaatsing laten doen.

Maar eerst 17 kilo kwijt dan gaan we weer verder hiermee

 

Hou het verder helemaal stil hoor op hyves heb ik het hier niet over ;)

 

Nou wie weet krijgen we weer een leuk babbelforum

 

Groetjes

Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden