Ga naar inhoud

Eiceldonatie


Bloempje6

Aanbevolen Berichten

Liefste wensouders,

 

Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben, ik kan alleen maar proberen.

Omdat ik weet dat de weg naar een kindje soms lang is, en vooral dat het niet iedereen gegund is... zou ik mezelf willen aanbieden als eiceldonor.

 

Wie ben ik? :laugh:

Ik ben een 24 jarige jonge meid uit België, ik ben gelukkig gehuwd en samen met mijn ventje hebben wij een schat van een zoontje van 21 maandjes jong.

Omdat het bij ons nog enkele jaartjes zal duren vooraleer er een 2de engeltje bijkomt, wil ik graag bijdragen aan de wens van iemand anders.

 

Ik kan jullie ook vertellen dat ik sportief ben, een niet roker en niet drinker. :laugh:

Mocht er hier dus een koppel zijn met geen of niet voldoende eicelletjes, dan hoop ik hier alvast iemands wens waar te maken.

 

Alle anderen wens ik alle succes van de wereld, en vooral een wolk van een babytje toe.

Dikke xxxjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bloempje

 

Wat een ontzettend lief gebaar!!..Heb je inmiddels al mensen gevonden??..WIJ ...zullen binnenkort na het umcg gaan voor informatie omtrent eiceldonatie

 

Ik heb helaas 3 mislukte ivf pogingen gehad alweer 2 jaar terug..en toen zijn mijn eierstokken eruit gehaald...door het brca 2 gen!

Ben 10 december geopereerd aan een hersentumor en weet nu haast zeker dat dat er voor gezorgd heeft dat onze 3 pogingen mislukt zijn!

De tumor was al 6,5 cm en ze weten dus niet hoelang hij er al zat!..maar voel dat dat heeft meegespeelt!

 

Wij willen heeeel erg graag samen een kindje....en heb al wat aanbiedingen om ons heen gehad,...die eventueel wel eitjes willen afstaan!

Maar ik wil eerst weten hoe dat nou precies in zn werk gaat ...

 

Maar was benieuwd als je al lieve mensen van het forum had gevonden?

 

Liefs Linde

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Bloempje : Wat een onwijs lief gebaar je bent een engel want zulke mensen zie je weinig, Helemaal TOP. Wij zijn helaas ook afhankelijk van eiceldonatie en heb net 2 mislukte TP gehad.

 

@ Linde: Jeetje wat een verhaal zeg. Ik wil je heel veel geluk wensen in het vinden van de juiste informatie en evt komende behandeling.

 

Liefs Corina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

He bloempje,

 

wat een ontzetten genereus gebaar!

Wij zijn ook afhankelijk van een eiceldonor maar kunnen die tot nu toe nog niet vinden. We hebben nu dus de keuze of een anonieme in Spanje bv.

Als je nu nog serieus zou willen overwegen eiceldonor te worden dan komen wij graag met jou in contact!

 

Liefs Iris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iris40. Ben je al bij Stg. Geertgen geweest? Die doen ook Eiceldonatie met een "anonieme" donor. Ben zelf ook eerst in Spanje geweest.. Helaas zonder resultaat. Heeft een hoop geld gekost. Als je over Geertgen of Spanje meer wil weten. Roep maar....

 

Liefs,

Nofje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow wat stom.. niet verder gelezen dan mijn neus lang is.. Wat lief van je Bloempje dat je dit wil doen!! Zoals je al kon lezen was ik ook afhankelijk van een donor... Echt! mensen als jij verdienen en medaille!

Misschien kun je inderdaad iets voor Iris of partygirl doen.. Dat zou geweldig zijn! Maar stiekum denk ik dat je al heel veel reacties hebt gekregen op je aanbod...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nofje,

 

Ik wil alles van je weten over Geertgen en Spanje!!:-)

We hebben bij beiden nu een afspraak staan. Aanstaande donderdag in Geertgen en 16 aug bij Eugin in Barcelona( bij toeval was deze vakantie al geboekt, we zitten op een uurtje van Barcelona vandaan)

Wat is het verschil tussen beiden? etc etc...alles wil ik horen. Ik ben nu het boek " een overtreffende trap"aan het lezen wat ook al veel verschillen tussen NL en Spanje aangeeft.

 

Ik kom heeeeel graag met je in contact.

 

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Nofje,

 

Als eerste; van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

 

Ik ben benieuwd waar je deze behandeling hebt laten doen waar je nu zwanger van bent? In Nederland of in het buitenland? En heb je weer gebruik gemaakt van eiceldonatie? En wat voor behandeling had je dan in Spanje? Omdat je schrijft in je onderschrift dat je nu zwanger bent van je eerste IVF. Sorry, het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp het niet:happy:.

 

Groetjes,

Breden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag dames,

 

Iris, ik denk dat het wezenlijke verschil tussen NL en Sp de kosten en de wachttijden zijn... In Spanje kost het meer, maar zijn de wachtlijsten korter. En daarbij gebruiken ze ook de nieuwste technieken. Ik heb bij Instituto Marques geweest. Maar helaas zonder resultaat... Heeft ons met 1 verse poging en 2 cryo's all in. (dus inclusief reis en verblijf) ongeveer 17.000 euro gekost. Daarna ben ik naar Geertgen gegaan. Ik wist pas na Spanje van het bestaan van GG af, jammer genoeg.

En dan kom ik op jou vraag Breden: Ik heb met mijn ex de behandeling en Sp gedaan met 3 keer een tp (1 vers en de rest cryo) daarna 1 behandeling in GG. Daarna liep mijn relatie stuk... met mijn nu inmiddels man ben ik opnieuw begonnen en bij Unive kreeg ik wederom 3 nieuwe pogingen. En aangezien ik eigenlijk helemaal niet graag over het verleden praat heb ik in mijn handtekening gezet dat het IVF 1 is... Anders word het zo'n lang en ingewikkeld verhaal... Ik laat het verleden graag rusten. Maar in deze context is het wel relevant, aangezien er weinig bekend is hier op dit forum over ECD in het buitenland...

 

Maar er is wel een forum op Freya.nl te vinden waar alleen maar vrouwen praten over ECD in Spanje of Rusland of Turkije... http://www.freya.nl

En anders als je voldoende Engels kunt lezen kun je ook eens kijken of het forum van Fertilityfriends.

 

Maar als jullie gerichte vragen hebben dan kunnen jullie die mij altijd stellen..

 

Qua gevoel... als ik het nog eens opnieuw had moeten doen (buiten de man-factor om) dan was ik begonnen bij GG. Ik vond het reizen erg belastend. Maar dat is een hele persoonlijke afweging die iedereen voor zichzelf moet maken. Mij werd destijds gezegd dat mijn kans op een zwangerschap met ECD in SP ongeveer op 80 a 90% zou liggen... Dat was ook de reden dat ik daar naartoe ging en niet verder ging met bijvoorbeeld pleegouderschap of adoptie...

 

Dus vraag maar raak!!

 

Liefs,

Nofje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Corina,

 

dank voor je antwoord. Wij zijn vandaag in Geertgen geweest. Veel is nog helaas onduidelijk gebleven. Zoals de wachttijd. Vlgs de dokter 2-3 maanden vanaf 1 e gesprek tot aan eerste terugplaatsing terwijl de medisch assistente zoiets had...hoe kan hij dat nu zeggen want er is een tekrot aan eicellen...dat gaat echt langer duren.

Mag ik zo vrij zijn om te vragen waarom er geen match is met jou? bv ben je erg lang ? of andere huidskleur of zoiets?

Ik schrik van jou verhaal dat je zo lang moet wachten en elke keer baarmoederslijm moet opbouwen voor niks eigenlijk dan die maand.

 

Ik hoop dat je mij wilt antwoorden.

 

Dank Iris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Iris,

 

dat kan ik van Corina beamen (ik weet niet wat ze geschreven heeft), Maar ik ben ook vanaf oktober vorig jaar bezig geweest vooraleer ik een match had. Tussendoor heb ik wel zelf een donor gehad. Dus dan kom je weer onderaan de lijst want de donor ging niet door... Maar al met al heb ik 5 keer op en af moeten bouwen. En ik was qua donor helemaal niet kieskeurig ofzo... Heb zelf rood haar.... En die zijn nou eenmaal zeldzaam, maar mijn ouders hebben blond en zwart haar en mijn partner ook... Corina heeft veel vaker op en af moeten bouwen, maar tussendoor wel een TP gehad, wat ik weet is ze al langer dan mij bezig.... Maar hoeveel langer weet ik niet...

 

Liefs,

Nofje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iris,

 

Ik loop ook bij Geertgen en heb een eigen eiceldonor.

Maar die wachttijden kloppen niet hoor, die de arts je gaf.

 

Als je al een eigen donor hebt (en dat is het allersnelst) ben je momenteel ZEKER 6 á 7 maanden verder, vooraleer je kan starten.

 

En dat heeft alles te maken met het feit dat het zo ontzettend druk is momenteel. Alleen al de gesprekken met de psycholoog. Zelf krijgen jullie er 4. Tussen elk gesprek zit al een maand wachttijd. Als je daarna 'goed gekeurd' bent, moet er nog een match volgen. En inderdaad zijn er te weinig donoren.

 

Nee, die wachttijd klopt weinig van hoor.

 

Ikzelf ben op 13 januari op intake geweest en eind mei begonnen we met de behandeling. Door de vele logistieke problemen daar krijgen ecd koppels geen verse terugplaatsing meer, maar alleen cryo's. (moet je zeer zeker mee laten wegen hoor!!) Hebben ze je dat verteld?

Daardoor heb ik i.p.v. 10 juni met verse emmy's , 19 juli pas een cryo TP gehad. Kijk maar in mijn handtekening...

 

Veel succes met je beslissing...het valt niet mee.

 

groetjes, Freggel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi Iris40,

 

Hoe is het nu bij jullie?

 

Mijn excusses dat ik zolaat een reactie terug post op jouw vraag eind juli.

Wij zijn niet kieskeurig qwa match, wij hebben het een keer aan dr.R gevraagd waar ze dan specifiek naar kijken en hij vertelde toen ons dat ze alleen naar de kleur ogen kijken verder niet.

Verder ja ik ben niet groot 1.48cm mijn man 1.83cm en we hebben beide blauwe ogen.

Idd bij geertgen is het op het moment een rommeltje qwa verzekeringstechnisch en de communicatie loopt ook niet zoals het hoort.

Wij zijn begin maart 2010 voor het eerst bij GG geweest toen gespreken met de psych gehad en toen test opbouw van de medicijnen toen kwamen ze erachter dat er een cyste zat die moest toen operatief verwijderd worden. Dus eer dat we voor het eerst op de wachtlijst kwamen was het oktober, half januari 2011 de eerste match deze IVF poging mislukte. Nu zijn we vanaf begin april aan het wachten op een nieuwe match maar dat wil niet echt vlotte helaas zie handtekening.

Afwachten dus.

 

Je kunt mij ( ons ) eventueel volgen bij topic schrijfgroepje begin ecd.

 

Succes met alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

hallo allemaal,

 

ik heb eens een GROTE vraag! ervaringen die dit kunnen beantwoorden?

 

ik ben reeds 2 keer eiceldonor geweest. de eerste keer 11 eitjes, 2de keer was die AMH test er en ik lag eigenlijk net onder de grens. ze hebben die waarde toen gemeten NA de punctie, weerom 11 eitjes. deze donaties waren telkens met 2 jaar tussen en 1 eigen kindje erbij.

 

nu is er vorig jaar nog een kindje bijgekomen en nu ga ik me laten steriliseren. MAAR ik dacht: niet zonder nog 1 keer een koppel te helpen. er is weer 2 jaar tussen. nu moet ik bloed laten nemen en mijn AMH ligt op"minder dan 0,05" basically niks dus. afgekeurd als donor dus en het koppel waar ik het voor zou doen natuurlijk kapot van verdriet en machteloosheid!!!!

 

hoe kan mijn AMH waarde zo verschrikkelijk laag zijn, en toch MET pil vorig jaar mama geworden? kan deze waarde te maken hebben met mijn pilgebruik? nu al terug 1 jaar... ik ben nu 33 jaar.

 

zouden ze verkeerd gemeten kunnen hebben? ik heb dit niet in een fertiliteit laten doen, maar bij ons in de buurt "centrum voor medische analyse" ze hadden daar nog niet van AMH gehoord en heeft een week geduurd voor ik de uitslag had. misschien eens naar een fertiliteit in de buurt gaan voor 2de bloedname? iemand suggesties? ik kan er niet tegen dat die mensen nu kapot gaan van verdriet terwijl ik elke dag opnieuw mijn 4 schatten kan vertroetelen. het is niet eerlijk!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Beste Sylvino,

 

Mijn naam is Mossi en ben nieuw op deze forum en weet eigenlijk nog niet goed hoe dit allemaal werkt!

Ik heb zoveel oproepen geplaatst voor een eiceldonor. was aan het googlen voor eiceldonatie en kwam deze site tegen. Meteen een account aangemaakt. Ik zal je wat meer vertellen over ons en zie ook 1 van onze oproepen hieronder.

 

Beste eiceldonor,

Na zoveel oproepen geplaatst te hebben op diverse forums, kwam ik uw oproep tegen op eiceldonor gezocht.nl.

Tevens hebben wij ook een oproep geplaatst als: S en F, ons speciale email adres is; donatiekinderwens@hotmail.com

Ik heb eindelijk de liefde van mijn leven gevonden en wil heel graag kindjes met hem. Helaas ben ik vervroegd in de overgang gekomen zonder enige symptomen.

Dit kwam als donderslag bij heldere hemel, onze hele wereld stortte helemaal in na dit verdrietige nieuws!!!

Onze kinderwens zit heel erg diep en zou ons huwelijk helemaal compleet maken met een klein engeltje, die we alle liefde kunnen geven!

Niets is mooier dan een klein kindje. Ik wil zo graag een klein engeltje van mijn man.

Het allermoeilijkste van alles is dat wij van hindoestaanse afkomst zijn, dus lichtbruin/getinte huid en donker haar. daar heb je helaas geen donoren van!

Als er een Nederlandse donor is worden er vragen gesteld bij ons in de familie.

Of het wellicht het kind van mijn man is of niet van een ander, met dit soort problematiek krijg je dan ook nog te maken en heftige familie ruzies! Er wordt dan gesuggereerd dat ik vreemd ben gegaan met een andere man!! Terwijl zij ons grote verdriet diep in ons hart niet kunnen zien...

 

Mijn man en ik vinden dit geen enkel probleem, het is ons kindje en wij weten wel beter!!

Maar tja, je hebt toch te maken met de hindoestaanse gemeenschap en die gemeenschap is niet de makkelijkste!!!

Uit het allerdiepste van mijn hart zeg ik dan ook: ik heb ontzettend veel respect en waardering voor wat u wilt gaan doen.

Wij zouden u zo erkentelijk en eeuwig dankbaar zijn uit het allerdiepste van ons hart.

 

Voor meer informatie kunt u ons altijd mailen: donatiekinderwens@hotmail.com.

 

Alvast bedankt voor de genomen moeite en met een hartelijke groet,

S en F

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden