Ga naar inhoud

Hoeveel cellen hadden jullie cryo's?


Caro- lin

Aanbevolen Berichten

Hoi Caro-lin,

 

Allereerst super dat je 2 mooie cryo's teruggeplaatst hebt gekregen, hopelijk blijven ze de komende tijd lekker bij je zitten.

Het aantal cellen van een embryo wil niets zeggen over een mogelijke zwangerschap. Er zijn hier meiden zwanger geworden van een 4-cellig embryo, maar ook van 6, 8 of nog meer.

Het hangt vaak ook van hun 'leeftijd' af, dus hoeveel dagen oud ze zijn.

 

Maar om antwoord op je vraag te geven... mijn laatste cryo's waren in het morulastadium ( 4 dgn oud, cellen niet meer te tellen) en daarvan raakte ik zwanger van een tweeling. Dit is uiteindelijk fout gegaan.

 

Ik wens je veel succes tijdens de wachtweken, op naar een mooi resultaat.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Caro-lin

 

Ik heb in 2007 een tp gehad van 1 cryo, en daar ben ik zwanger van geraakt en

van bevallen en ik heb nu een prachtige dochter van bijna 3 jaar.

Het aantal cellen zou ik eigenlijk niet weten, dit was toen mijn 2e tp en ik was

nog niet bekend met dit forum en had geen enkel idee hoe dit allemaal werkte.

Ik wens je veel succes toe met het wachten en zoals sowiebo ook zegt, het

aantal cellen van een embryo wil niet altijd alles zeggen.

Hopelijk heb je binnenkort een mooie test in handen!

 

Hermien

Link naar reactie
Delen op andere sites

SPannend Caro-in.

 

Hoeveel dagen zijn ze ontwikkeld voordat ze de vriezer ingingen? Dat is heel bepalend voor hoeveel cellen. In Dusseldorf gaan de cryo's op dag 2 al in de vriezer in en in NL vaak op dag 4. Bij ons zijn ze op dag 4: 8 cellen en een compactie stadium (tussen 16-32 cellen en al aan elkaar aan het "klompen" geloof ik).

 

Maar of ze ook zo de vriezer uitkomen is niet zeker, soms vallen ze een fase terug in ontwikkeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je brood invriest en ontdooit, brokkelt er toch ook wel eens een korstje af? Zo lijkt mij dat ook met cryo's gaan.

 

Volgens mij gaat het niet over de terugval, maar hoe snel de opbouw weer wordt opgepakt. Als dit snel is, dan is het gewoon een goede deler. Ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ofzo? Haha, best een goeie van dat brood... ik heb geen idee maar inderdaad gaat het natuurlijk om wat er erna gebeurt... Ze laten ze dan ook weer een nacht rusten geloof ik? En de volgende ochtend beslissen ze dan of er die middag een TP is? Ze heeft het wel verteld aan de telefoon maar ben er niet meer zeker van hoe het gaat. Ik was toen meer bezig met: moet ik gaan voor een echo en pregnyl of ga ik zelf aan de slag met ovulatietesten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de eerste icsi hadden we blasters en morula's. Met 5 dagen tp en ingevroren.

Geen van 5-en is gehecht.

 

De 2e icsi zijn er twee emmy's tp van 4 cellen op dag 2. We hebben 1 cryo en die was toen al ingevroren, met 1,5 zei de laborante.

Hiervan ben ik nu 32,5 weken zwanger van een tweeling.

 

Over het ontdooien; een morula of blaster (wat geen cellen meer zijn maar een soort van 'klompje') kunnen schijnbaar niet teruguitgaan na het ontdooien.

Die van ons zijn toen ook alle 4 verder doorgegaan. Als een cryo nog 'cellig' is schijnt een kleine teruggang heel normaal te zijn maar hersteld zich vaak weer met een snelle doordeling.

 

Heel veel succes met het wachten!!

Op welke dag is er een tp gedaan bij jou?

Maak je niet te druk om het aantal cellen etc. Het enige wat je nodig hebt is heeeel veeeel geluk.

Een vriendin van mij is zwanger geraakt van een 3 cellig emmytje van 5 dagen, het manneke is nu bijna 1,5 jaar!

Terwijl het om een matige emmy ging zeiden ze toen.

Heb vertrouwen in je lichaam en zeg je kindjes iedere dag hoe welkom dat ze zijn!!

...en neem tijd en rust voor jezelf, zo'n nesteling heeft energie nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allen voor jullie info.

Ik ging er eigenlijk van uit dat bij iedereen de embryo's na 3 dagen ingevroren werden en de dag van terugplaatsing werden ontdooid, maar dat is dus niet zo.

Ons is die informatie nooit gegeven over hoeveel dagen de cryo's zijn. Ook niet naar gevraagd...

En ja, er valt helemaal niets over te zeggen. Matige embryo's monden ook uit in een zwangerschap, dus....

Laten we maar het beste ervan hopen.

 

De vorige terugplaatsing was een topembryo van 8 cellen en die is ook niet blijven zitten.

 

Liefs

Caro- lin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Caro-lin,

 

Allereerst super dat je 2 mooie cryo's teruggeplaatst hebt gekregen, hopelijk blijven ze de komende tijd lekker bij je zitten.

Het aantal cellen van een embryo wil niets zeggen over een mogelijke zwangerschap. Er zijn hier meiden zwanger geworden van een 4-cellig embryo, maar ook van 6, 8 of nog meer.

Het hangt vaak ook van hun 'leeftijd' af, dus hoeveel dagen oud ze zijn.

 

Maar om antwoord op je vraag te geven... mijn laatste cryo's waren in het morulastadium ( 4 dgn oud, cellen niet meer te tellen) en daarvan raakte ik zwanger van een tweeling. Dit is uiteindelijk fout gegaan.

 

Ik wens je veel succes tijdens de wachtweken, op naar een mooi resultaat.

 

Groetjes

 

 

 

 

Hoi meid even vraagje is het niet standaard dat ze bv altijd 4 dagen oud zijn of war dab ook? omdat je zegt ligt aan hoe oud?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allen voor jullie info.

Ik ging er eigenlijk van uit dat bij iedereen de embryo's na 3 dagen ingevroren werden en de dag van terugplaatsing werden ontdooid, maar dat is dus niet zo.

Ons is die informatie nooit gegeven over hoeveel dagen de cryo's zijn. Ook niet naar gevraagd...

En ja, er valt helemaal niets over te zeggen. Matige embryo's monden ook uit in een zwangerschap, dus....

Laten we maar het beste ervan hopen.

 

De vorige terugplaatsing was een topembryo van 8 cellen en die is ook niet blijven zitten.

 

Liefs

Caro- lin

 

Ja idd zo dacht ik ook dat het was.... nu vat ik het helemaal niet meer hahha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden