Ga naar inhoud

prijs medicijnen bij 4e poging


Yola

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal, ik heb heel erg t vermoeden dat mijn 3e poging nu mislukt is. Ik overweeg over te stappen naar Energiek, die vergoeden een klein beetje van de 4e poging. Maar wij hebben niet veel te makken, dus we moeten heel goed gaan rekenen wat het ons kost en of we daar aan gaan beginnen.

De icsi-behandeling zelf kost ongeveer 1500 weet ik inmiddels (in DD meer, maar we gaan dan wsch terug naar Geertgen). Maar wat kosten de medicijnen ongeveer? ik kan daar eigenlijk vrijwel geen prijzen van vinden.

Ik heb bij Geertgen Fostimon, decapeptyl en pregnyl gebruikt;

in DD Menopur, cetrocide en utrogestan.

Heeft iemand een idee van de prijzen?

vast bedankt, Yola

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yola,

 

Wat balen dat je poging mislukt is, las net je berichtje op het wachtbankje,.... maar houd nog even hoop hoor!!! Het kan echt nog, over het algemeen is Pregnyl na 10 dagen wel uit je bloed, maar er zijn uitzonderingen natuurlijk.

Dus houd nog even een slag om de arm.

 

Wat betreft de medicijnen, het ligt er natuurlijk aan wat je ongeveer per poging spuit.

Zelf gebruik ik Puregon, maar daar heb je nu niks aan.

 

Pregnyl is niet zo heel erg duur, geloof iets van rond de 18 euro per ampul vloeistof en poeder.

Een doosje Deca. kost ongeveer 140 euro.

 

Ze zeggen dat je tussen de 1200-1500 euro kwijt bent aan medicatie per poging, maar ja.... het kan dus verschillen per persoon.

De stimulerende medicijnen maken het duur.

 

Wat je ook kunt doen, is een beroep doen op de mensen hier en een berichtje plaatsen in het topic' wat te doen met overgebleven medicijnen'.

Wellicht zijn er mensen op het forum die jou willen helpen. Je mag het niet rechtuit vragen, maar je kunt mensen ook een pb'tje sturen.

 

Heel veel succes!!!!

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je weet wat jouw dosis is en hoeveel je ongeveer gebruiken gaat, bel dan even met de apotheek. Die kunnen het zo zeggen!

 

Sommige mediatie als Menopur is veeel goedkoper in Belgie. Wij hebben het daar gehaald, omdat we een hoge dosis spuiten scheelde dat honderden euro's!

 

Deze apotheek zit net over de grens en is dit wel gewend: http://www.aposite.be/fransen2320/

 

Als je zoekt in google op "freya prijs menopur belgie" dan vind je bij het eerste zoekresultaat meer ervaringen.

 

Succes, hopen dat het niet zover hoeft te komen en dat het nu toch nog gelukt is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor alle tips! dat scheelt zeg, belgie of Nl. Ik ben vanaf nu geen tegenstander meer van het aanpakken van apothekers! Geen wonder dat de prijzen van medicijnen de pan uit rijzen als apothekers er 50% bovenop zetten. Tenminste, ik neem aan dat de fabrikanten niet een voordelig tarief rekenen speciaal voor Belgie...

 

Ik ben low responder en zat met de menopur op 2x 225 eh per dag.. en dan nog maar 4 rijpende follikels en 1 emmy als laatste resultaat.

Maar goed, dat wordt dus een aardig prijslijstje.

 

Cato, ik heb je gemaild

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yola

 

menopur komt in NL op ± € 36,- per ampul (75 ie)

Cetrotide komt hier op ± € 43,- per spuit (25ie)

Pregnyl volgens mij op ± € 22,- voor 3x 5000

Utrogestan komt op ± € 28,- voor 120 stuks a 100mg.

 

Inderdaad in Belgie is het veel goedkoper! ik had destijds de prijslijst van het UZ Brussel en daat kwam de Menopur op ± € 18,- per ampul

 

heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meiden,

 

Wat ben ik blij met deze info..heb nog aardig wat uit poging 3, maar moet wat bij halen..heb net even gekeken en met de deca zou ik aardig uit kunnen komen, helaas is de gonal op 02-2011 dus die ga ik nier meer gebruiken, laatse poging was met menopur dus arm gonalletje is in de vergetelheid geraakt. Wij gaan een ritje belgie doen als we eten wat ik nodig heb en wanneer.

 

Nogmaals thanks voor de info

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Hallo allemaal, ik heb heel erg t vermoeden dat mijn 3e poging nu mislukt is. Ik overweeg over te stappen naar Energiek, die vergoeden een klein beetje van de 4e poging. Maar wij hebben niet veel te makken, dus we moeten heel goed gaan rekenen wat het ons kost en of we daar aan gaan beginnen.

De icsi-behandeling zelf kost ongeveer 1500 weet ik inmiddels (in DD meer, maar we gaan dan wsch terug naar Geertgen). Maar wat kosten de medicijnen ongeveer? ik kan daar eigenlijk vrijwel geen prijzen van vinden.

Ik heb bij Geertgen Fostimon, decapeptyl en pregnyl gebruikt;

in DD Menopur, cetrocide en utrogestan.

Heeft iemand een idee van de prijzen?

vast bedankt, Yola

 

Hallo

 

mijn vriend en ik kennen de achtbaan van emoties. Wij zijn al 3 jaar bezig om zwanger te geraken, en is nu dan eindelijk gelukt:clap2:

 

 

 

* Hier stonden de medicijnen met naam en toenaam genoemd en dat is niet toegestaan, je kunt dit enkel regelen door mensen een PB te laten sturen waarin je vermeld wat je over hebt etc.*

 

dit alles is met zorg bewaard

 

mail maar naar dvandriel@live.nl als u interesse heb

 

grt

aangepast door Jheroen
Aanbieden van medicijnen niet toegestaan in het forum; gebruik daarvoor de PB functie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook wij betalen de 4e poging zelf en ons is verteld dat als je 150 eenheden puregon spuit we moesten rekenen op 3000 euro. Nu heb ik 300 eenheden moeten spuiten en dat kostte per spuit ruim 100 euro. Ik reken dus op 1100 euro aan puregon, dus dan zouden wij op ongeveer 3600 euro komen.

Neel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het is allemaal duur hoor..

 

Ik heb van mijn 2e icsi pogingen ook veel medicatie over.. die heb ik geschonken aan iemand hier die het heel goed kon gebruiken

voor haar aankomende 4e betaalde ICSI poging..

 

Dus als je er mensen blij mee kan maken.. super.. maar ja snap ook wel dat je hier niet mag verhandelen..

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden