Ga naar inhoud

Afscheid


Gast Mart

Aanbevolen Berichten

Morgen doe ik nog een allerlaatste testje, maar voor mij is het al overduidelijk.

Daarom bij deze alvast mijn afscheid...

"Kleine zorgen kun je delen. Maar er is een soort verdriet dat mensen niet meer kunnen helen. En dat hoeft ook niet."

Allerliefste meiden,

Lang heb ik gedacht, hoe zou ik me toch voelen en wat moet ik dan nog melden als het straks echt is afgelopen.

En nu is het zover.

De stilte overheerst nu eerst m'n gevoel, tranen rollen over m'n wang, maar het echte besef moet nog komen.

De wens die jarenlang m'n leven heeft bepaald, heeft zijn littekens achtergelaten.

Jarenlang ziekenhuis in, ziekenhuis uit.

Hoop en kans op een positieve resultaat.

De hoop was ons gegeven, 10 jaar lang, maar nu is het dan zover.

De hoop is voor altijd vervlogen.

Ik heb hier veel geschreven en alles wat in m'n macht lag, heb ik gedaan om het te laten slagen.

Maar eens moet het stoppen en die tijd is nu daar.

M'n lichaam is gesloopt, m'n hart doet pijn en m'n psyche heeft flinke deuken opgelopen.

We hebben onszelf genoeg gekweld, het is tijd voor andere zaken, tijd om te leven, tijd voor plezier!

Daarom moeten we deze, de allergrootste, wens laten gaan.

Twee kleine vlindertjes in de lucht, ook al was het nog zo pril en nog zo klein, het had bijna zo mogen zijn.

Vergeten zal ik ze nooit.

Met weemoed zal ik terugdenken aan deze afgelopen jaren, waarin alles nog mogelijk was.

Nu gaan we verder, we móeten verder.

Geen idee hoe dat moet en geen idee hoe ik hieruit kom, misschien wel sterker maar misschien ook wel niet...

Nu voel ik me ziek.

Ziek van alles, alles wat dit heeft aangericht in m'n jonge leven.

Het jonge leven waarin je juist hoort te leven en leven hoort te geven.

Het is me afgenomen en nu ....

Met opgeheven hoofd hoop ik binnenkort weer over straat te lopen.

M'n gezichtje zal altijd blijven stralen. M'n masker zal voor altijd op blijven.

Lieve meiden, voor mij is het afgelopen, ook hier.

Ik heb dan ook besloten te stoppen met het forum.

Te stoppen met alles wat mij hieraan doet herinneren...

Het zal te veel pijn doen en daarom heb ik hier niks meer te zoeken.

Velen meiden hebben me gesteund in goede en minder goede tijden en zoveel als mogelijk heb ook ik kennis doorgegeven en steun gegeven daar waar het nodig en mogelijk was.

Ik ga jullie missen, een aantal meiden in het bijzonder...(jullie weten zelf wel wie)

En voor de nieuwelingen onder ons en iedereen die een nieuwe kans tegemoet gaat.

Geef niet te snel op en houd moed, want zoals jullie hier ook kunnen lezen, zijn er vele succesverhalen

en waarschijnlijk horen jullie daar straks ook bij.

Liefs,

Bedankt voor alles!

Het ga jullie goed, het ga jullie beter.

8_8_55.gif

Mart (Martha).

 

For my Sweet little Angel

is niet van mezelf, maar gevonden op het internet.

 

Jij zult helaas niet tastbaar worden in mijn bestaan op deze aarde

Maar in mijn dromen zie ik, je bent voor mij van grote waarde

Als een Engeltje blijf je bij me en over mij waken

Oh, kon ik je maar heel eventjes aanraken

Misschien had je heel graag bij me willen komen

Helaas is dat ons door de 'eigenzinnige melodie der natuur' ontnomen

Veel mooie namen had ik al voor je bedacht

Ik zag je al stralend voor me, zoals je vrolijk schaterlacht

Dit eenzame verdriet zal ik tot in lengte van dagen

Moeizaam maar onbevreesd met me meedragen

Het mag mijn geluk en leven niet compleet regeren

Jij zult me de weg wijzen, alles ten goede laten keren

Ik herken je lach in al het kindergekraai

Je tere huidje voel ik wanneer ik andermans baby'tje aai

Ik herken je geur aan de reuk dat een kinderlijfje omringt

Je warmte, je vertederende oogopslag, zelfs hoe je snik klinkt

Ik herken je ziel in de spiegel van alle kinderogen

Mijn Engeltje, deze gewaarwording heeft mij zeer bewogen

Zo ver van elkaar vandaan, toch woon je altijd in mijn hart

Heel dicht bij me, 'n deeltje van mezelf, mijn allerliefste part

Deze taak zal ik volbrengen, moedig maar heel intens

Zonder jou, mijn lieve schat, mijn allergrootste wens

Eens zal ik je terug zien, dat verzacht een klein beetje de pijn

Dolgraag wil ik wederom een lieve mama voor je zijn

Je overstelpen met al mijn liefde, genegenheid en geduld

Een eeuwigheid lang, in alle schoonheid en met vrede omhult

Lieve schat, je weet dat ik altijd houden zal van jou

Al ben je nu niet zichtbaar aanwezig, hoop en vertrouw

in het bovenaardse en op onze hereniging

Mijn lieveling

11_8_16.gif

 

Je Zielsmama

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Lieve, lieve, lieve Mart... de tranen rollen over mijn wangen! Wat erg dat het zover heeft moeten komen, dat jij, die altijd zo positief is naar iedereen, afscheid neemt van ons.

Een moeilijke beslissing!!!

Zo oneerlijk, verdrietig, gemeen, onwerkelijk.... laat staan hoe jij je voelt.

Ik hoop dat je het een plekje kunt geven en verder kunt met je leven zodra de tijd er rijp voor is. Maar vergeet niet.... denk ook aan jezelf meid!!!

Ik heb een hoop aan je gehad en elke keer als ik langs Bolsward reed, dacht ik aan je... en dan zal ik blijven doen.

 

Lieverd, ik hoop echt van harte dat je wens toch nog ooit in vervulling mag gaan!! Voor nu heel veel sterkte de komende tijd!!!

 

OOk voor jou, het ga je goed!!!

 

Lfs en een hele dikke knuffel voor jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och, och meisje toch. Wat had ik je graag een kindje gegeven waar je zo naar verlangt.

Zoals we van je gewend zijn heb je je verhaal duidelijk en vol emotie op ons scherm getoverd.

Wat een mooie tekst!!

 

Martha, het ga je goed!

 

Heel, heel veel liefs,

Vanessa

 

P.S. Dat je nog veel mensen met je mooie en enthousiaste en optimistische karakter mag aanraken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gatverdamme, ik krijg echt de neiging om hier heel hard te vloeken. Ik hou me uit respect voor de gelovigen onder ons in....

 

Maar, ik vloek van binnen.

 

En... ik huil van buiten.

 

Jouw verlies voelt ook als mijn verlies.

 

Want als je nu echt moet stoppen.

 

Dan zijn wij jou hier ook kwijt.

 

En met jou voelden wij ons rijk.

 

Jouw liefde is zoveel waard.

 

Iedereen die dat mag ervaren is gelukkig.

 

Het ongeluk is nu alleen overgroot.

 

De tranen, de pijn en het verlies rolt.

 

Laat het gaan lieve vriendin.

 

We zijn zo ontzettend trots op jou.

 

Jij hebt je ziel en zaligheid gegeven.

 

Jij bent onze steun en toeverlaat.

 

Echt de liefste die ik ken.

 

En nu moet jij dit ervaren.

 

Het leven is oneerlijk en gemeen.

 

Het was en is jullie zo gegund.

 

Onze hoop voor jullie was juist groot!

 

Dapper dat je nu meteen vooruit kijken kunt.

 

Klinkt als iets waarover je al hebt gedacht.

 

Misschien zelfs al naar hebt uitgekeken?

 

Het is ook niet nix allemaal, zo lang.

 

En zo onbeloond, behalve dan de mooie sterretjes.

 

Neem ze mee, draag ze bij je in je hart

 

Hopelijk is daar ook een plekje voor ons.

 

Dan verwarmen wij je graag vanuit daar.

 

Zodat je masker niet als masker voelt.

 

Maar als een tijdelijk schildje, als dat nodig is.

 

Jij bent sterk en lief en waardig te ontvangen.

 

Het leven gaat je hoe dan ook veel geven.

 

Beginnend bij nog meer liefde en knuffels.

 

Van je forumvriendinnen voor altijd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Mart,

 

In tranen lees ik je bericht, ik vind het zo ontzettend erg voor je, zo oneerlijk.......

Ik heb er geen woorden voor, ik hoop dat je kracht vind om verder te gaan en dat er op een of andere manier toch nog een wondertje geschied.....

Heel veel sterkte.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve, lieve Martha,

 

Met ongeloof lees ik je bericht, ik had vanmorgen nog een beetje hoop, maar ik zie dat jij deze nu kwijt bent. Ik wil je bedanken voor al je lieve woorden, de opbeurende en soms vermanende dingen die je ons toestopte, altijd met de beste bedoelingen. We verdienen allemaal een ander einde, maar jou had ik dat zekergegund.

Ik hoop dat je de komende dagen, weken, maanden dit enorme verdriet kunt verwerken met je man en de mensen om je heen.

 

Lieve Mart, het ga je goed.

Ik ga je missen.

 

Dikke knuffel,

Fran

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Mart: heel veel sterkte, wat erg om afscheid te moeten nemen van je grootste wens... Je bent altijd heel actief geweest op het forum, dus bijna iedereen kent jouw naam wel. Ik hoop dat jullie samen toch weer plezier in het leven mogen krijgen! Je hebt het heel mooi opgeschreven.

 

Dikke knuffel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Martha,

 

De tranen staan in mijn ogen, wat erg dat het niet gelukt is. Je bent altijd zo meelevend en hartelijk. Voor iedereen een mooi passend berichtje.

Ik hoop dat jij en je partner samen jullie geluk vinden en verder kunnen gaan met dit verschrikkelijke onrecht.

 

Heel veel sterkte!

 

Moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Martha,

 

ik ben hier echt even stil van, mijn god wat doet dit ongelofelijk pijn van binnen. Ik voel nu alleen maar verdriet, om jou, om jullie besluit, om jullie niet vervulde kinderwens.

Velen van ons weten hoet het voelt als een pogign niet slaagt maar dat moet wel een fractie zijn van hetgeen jij nu moet voelen.

Ik heb ongelofelijk veel respect voor je, voor je genomen besluit, hoe je alles hebt verwoord, hoe je hier altijd iedereen steunt, door dik en dun. Als er nu toch eens een manier was om je pijn te verzachten en je grootste wens in vervulling te laten gaan.

Ik begrijp dat je afscheid gaat nemen van het forum maar lieverd, wat zal ik jou hier enorm gaan missen!!!! verdomme , ik ben gewoon kwaad, voel machteloosheid en woede en verdriet.

 

Lieve Martha, ik weet zeker dat jij je leven met je vriend heel mooi zal gaan invullen en veel mensen nog heel erg blij zullen zijn als jij op hun pad komt., maar verdorie, dit doet echt pijn.

 

Lieverd, ik zal je missen!!

 

liefs

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mart,

 

Wat ontzettend oneerlijk en moeilijk. Heel veel sterkte voor jou en je partner met het verwerken van dit verschrikkelijke nieuws. Ik hoop dat je steun kunt vinden bij de mensen om je heen. Hier ga ik je in ieder geval missen!

Lfs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve martha,

 

Ik heb je verhaal nog niet helemaal gelezen, ooit zal ik dat wel doen, maar de eerste zinnen raken hard en tranen schieten in m'n ogen. Ik kan me nu meer dan ooit voorstellen hoe het voor je moet zijn.....

 

Ik wens je heel veel sterkte en kracht voor in de toekomst. Het ga je goed.

 

Lisette

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Mart, wat kan ik nog zeggen.... tranen rollen hier over mijn wangen, de oneerlijkheid van dit alles is zo onvoorstelbaar. En wat gaan we je hier missen, je kracht en positiviteit en je enorme medeleven met iedereen. Waarom is het dan voor jou niet mogelijk, terwijl jij het íedereen hier zo hebt gegund. Ontzettend veel sterkte, geluk en liefde samen.

Liefs,

Henne / K.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lieve mart,

 

Ik las net je bericht en ik krijg kippenvel als ik er aan denk om te moeten stoppen, om in jou schoenen te staan.

verschrikkelijk! Ik had zon goede hoop voor jullie!! het mocht niet zo zijn! het is niet eerlijk... jij positief en vrolijk, vreselijk..

ik heb hier geen meer woorden voor.

Ik hoop dat er een wonder mag gebeuren...

lieve mart, heeeeel veel sterkte, en doe gewoon lekker waar je zin in hebt,(of juist niet)

een hele dikke digitale knuff

Desiree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Mart, wat een schrik...! Woorden zijn niet te vinden voor dit verdriet. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het vreselijk vind voor jullie, jij die altijd zo hartelijk en warm is naar een ander. Altijd een lief en opbeurend berichtje.

Ik weet niets meer te zeggen behalve dat ik jullie heel veel sterkte wil wensen en hoop dat jullie toch het geluk zullen vinden.

Liefs Sab

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh lieve Mart, wat oneerlijk! Ik had het jullie zo ontzettend gegund.

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met het geven van een plekje voor dit alles. 10 jaar is een ontzettend lange tijd geweest. Gun jezelf daar ook de tijd voor hoor.

En heel veel succes, sterkte en geluk in jullie leven!!! Veel liefs, x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve martha,

De tranen rollen over mijn wangen. Ik was er zo bang voor. dat jij, waarom net jij?, afscheid moet nemen van je zo gekoesterde droom. Ik vind het zo onrechtvaardig, waarom draag ik nu een wondertje mee en niet jij?

Miki heeft een enorm mooi antwoord geschreven, daar zou ik me graag bij aansluiten.

 

Ik zal jouw woorden missen op dit forum.

 

Lieve martha, ik hoop dat je dit grote verdriet een plaatsje kan geven. Ik wens jullie samen al het geluk toe van de wereld, ook al zal het met een rouwrandje zijn.

 

Ik zal je missen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

lieve lieve Mart en partner...

 

wat een slag moet dit zijn....altijd positief en opbeurend naar anderen toe op het forum, een steunend woord hier, een lieve knuffel daar...waarom is het jullie dan niet gegund dat ook jullie wens in vervulling mag gaan???

 

Meid...ik wil je bedanken voor je steun en je lieve woorden die je mij gegeven hebt...dank je wel!!!

 

ik hoop van ganser harte dat jullie toch ooit je wondertje krijgen, one way or the other!!!

 

Vind het vreselijk jammer dat we je hier gaan missen, maar wel heel begrijpelijk!

 

heel veel sterkte, ook voor je partner!!!:blowkisses:

 

liefs,

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden