Ga naar inhoud

iui of ivf?


noelle1979

Aanbevolen Berichten

Hoi allemaal,

 

alweer een tijd geleden dat ik van me heb laten horen! Ik moet nog een beetje wennen aan het forum en wanneer je op wie moet reageren!

 

Probeer het met een nieuwe discussie en ik ben heel benieuwd naar jullie reactie. Na 11 keer KID (vanwege lesbische relatie) heb ik nu 5 keer IUI gehad. Ik krijg puregon (75) en Ovitrelle. Ook het donorzaad wordt bewerkt.

 

Twee maanden geleden heb ik een folikelreductie gehad vanwege teveel eitjes, maar met deze dosis maak ik normaal gesproken 2 eitjes aan. In november ben ik bij de gynaecoloog geweest, zij heeft me uitgelegd dat er fysiek geen verklaringen zijn, behalve een wat korte cyclus en dat het wat haar betreft een kwestie van wachten en geluk hebben is.

 

We hebben nu nog 1 IUI poging en mogen dan kiezen; nog 3 keer IUI op deze manier of IVF. Ik kom er voor mezelf niet helemaal uit. Aan de ene kant voelt IUI als een betere optie, ook omdat het fysiek beter te doen is, maar aan de andere kant is dit nu alweer zo vaak niet gelukt... Misschien geeft IVF wel meer kansen?

 

Wat zouden jullie doen?

 

DANK!!!!! Noelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Noelle ik ben je al eens vaker tegen gekomen op het forum.

Kan alleen voor mezelf spreken maar uiteindelijk hebben wij meer "geluk" met iui.

Ik ben daar nu 2x zw van geweest, de mk hebben niets met de iui te maken. Ondanks dat wij met 2 ivf/ivsi pogingen goed/top embyo's hadden is er helaas nooit een innesteling geweest.

Wij hebben daarom besloten om nu weer eerst 3 iui pogingen te ondernemen voordat wij weer opstarten met ivf/icsi. Het is een stuk minder belastend voor je lichaam.

Er moet idd een grote dosis geluk bij komen en bij ons een goede zaadkwaliteit maar een kans is een kans en beter voor mijn lichaam.

 

Iemand die niet in de mm zit kan er soms ook wat langer over doen om zw te worden zonder dat daar een reden voor is.

Iui vindt ik persoonlijk prettiger en zolang er een kans is ga ik voor iui.

 

Succes met je besluit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Noelle.

 

Aller eerst wil ik zeggen dat ik bewondering voor jullie heb, 2 vrouwen die samen graag een kindje willen krijgen.

 

Maar het is een lastige keuze waar ik jullie niet in kan adviseren omdat ik nooit voor deze keuze heb gestaan. Ik hoop dat jullie er uit gaan komen, en dat jullie snel een positieve test in handen krijgen.

 

Groetjes Guusje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Noelle, iui of ivf, dat is een lastige vraag. Vrouwen die zwanger raken van iui zullen dat aanbevelen, vrouwen die zwanger raken van ivf zijn weer pro-ivf. Het is maar net wat voor je werkt, toch? Is er een reden waarom je arts ivf aankaart behalve dat al je iui's zijn mislukt?

Ik heb beide gedaan en ik moet zeggen, maar dat is ook weer heel persoonlijk, dat ik ivf lichamelijk niet veel belastender vond dan iui, maar geestelijk wel. En dan doel ik op de wachtweken. Er zijn wel cijfers te googelen over slagingspercentages iui/ivf, maar ook dat zijn gemiddelden en dat zegt niets over het individu. Frustrerend, he? Misschien een gesprek aanvragen met je arts?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Noelle

 

toevallig heeft mijn man een nichtje die ook bezig was met IUI, bij haar was de cyclus ook kort, met name het 2de gedeelte. Bij de een na laatste IUI kwam ze erachter dat ze de utrogrogestan verkeerd innam, deze slikte ze! Haar arts wees haar er dus op dat ze die vaginaal moest nemen en prompt die poging telde ze aan.

Bij haar leek het er dus op dat het vruchtje geen kans maakte omdat het bms te snel afgebroken werd.

 

Jij laat weten dat je een korte cyclus hebt, is het eerste gedeelte kort of het tweede?

Ikzelf heb geen ervaring met IUI, ik zou denk ik eerst na willen laten gaan of er mogelijk een"hobbel" is in het tweede gedeelte van de cyclus voordat je verder gaat met wat dan ook.

Heel veel succes in ieder geval!

 

groetjes

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd lastig dit soort keuzes. Iedereen heeft z'n eigen ervaring. Vanuit mijn ervaring zou ik zeggen: als je twijfelt of er misschien iets aan de hand is, dan zou ik IVF proberen. In eerste instantie leek het erop dat wij (hetero stel) niet zwanger geraakt zijn door mijn PCOS, maar bij de IVF bleek er meer aan de hand te zijn: er is iets niet goed met de bevruchting zelf. Heel veel eitjes (18) en maar 1 embryo. Daar waren we met OI en IUI nooit achter gekomen. Doordat ik veel last heb van alle hormonen (het ergste van de clomid bij OI) en het verplicht vrijen ook veel druk zette op het hele gebeuren (maar daar hebben jullie geen last van :) ), vond ik de IVF erg meevallen.

 

Succes, Yonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden