Ga naar inhoud

Wie is er zwanger geraakt van een cryo?


Babii

Wie is er zwanger geworden van een cryo?  

33 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie is er zwanger geworden van een cryo?

    • Ja, ik ben zwanger geworden van een cryo en inmiddels bevallen.
      10
    • Ja, ik ben zwanger geraakt van een cryo, maar helaas is het mis gegaan.
      9
    • Nee, ik ben nog nooit zwanger geraakt van een cryo.
      15


Aanbevolen Berichten

Hey meiden,

 

Ik ben eens reuze benieuwd hoeveel meiden er nu zwanger zijn geraakt van een cryo en of het ook allemaal goed is gegaan.

 

Wij hebben net onze eerste IVF behandeling achter de rug met een prachtige emmy, maar helaas is die niet ingenesteld. Nu dus op naar onze cryo's die nog in de vriezer liggen.

 

Liefs,

Babii

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Hoi Babi,

 

Altijd een luxe als je nog cryo's over hebt uit een behandeling. Bij onze 3e ivf/icsi-poging hadden we ook 2 cryo's. Deze zijn beide goed ontdooid en teruggeplaatst.

Alles ging goed, ik was zwanger ... van een tweeling. Dus beide ingenesteld. Het ging super, hartjes gezien en gehoord. Alleen was het bij de 3e en 4e echo mis.

Ik heb inmiddels de onderzoeken achter de rug en nu is het wachten op de uitslagen. Dus reuzespannend!!

 

Jammer dat het deze keer mislukt is, maar ik wens je heel veel succes met je cryo's. Er zijn een paar hele goede cryomaanden geweest en er zijn ook al prachtige baby's uit voort gekomen. Dus het is echt mogelijk!!!

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai Babii

 

de eerste keer hadden we 4 cryos, voor een tp van 2 moesten ze alle 4 ontdooit worden, helaas geen innesteling.

Van onze poging in juni 2 cryo´s, eentje ontdooit en even zwanger geweest, de tweede overleefde de ontdooiing niet.

Nu wederom cryo´s (5x) maar eerst de verse tp afwachten.

 

Heel erg veel succes!

 

liefs

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw! Dat klinkt echt prachtig, maar wat vreselijk dat het alsnog mis is gegaan.

 

Ik heb geen idee hoe het slagingspercentage met cryo's is. Wist niet eens dat het een luxe is als je cryo's overhoudt na een behandeling. Wij hebben er nog 6 in de vriezer en die waren volgens de laborante echte top embryo's, zo noemde ze onze cryo's.

 

Ik hoop van harte dat jij snel zwanger raakt, ga je nog een poging doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Babii,

 

zoals je in mijn handtekening ziet ben ik momenteel zwanger, we zijn zwanger geraakt van een cryo er waren er 2 ingevroren in 1 rietje, we hadden ze beide teruggeplaatst willen hebben maar er was er maar 1 goed ontdooit, de andere leefde nog wel maar was niet zo een goed kwaliteit als degene die we teruggeplaatst hebben gekregen. we hadden de keus om ze beide terug te plaatsen maar ze waren bang dat de ene slecht ontdooide cryo de goeie alleen maar in de weg zou zitten, dus hebben we hun advies gevolgd met zwangerschap als gevolg.

 

of het een goede afloop is??? het blijft spannend ik leef van dag tot dag zit nu in de 9e week en inshallah red ik het tot de 40e week.

 

veel succes met je cryo terugplaatsing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van harte gefeliciteerd Moki!!! Wat geweldig dat je van een cryo zwanger bent geraakt! Een prachtige zwangerschap gewenst voor jou en je man! Ben ik brutaal als ik vraag hoe dik je BMS was bij TP? Want mijn BMS groeit echt heel slecht... Behalve na een Prengyl shot, dan groeit ie iets beter. Normaal zit ie rond de 5.6 mm bij een eisprong en nu na de Prengyl op 7.4 mm. Dus hopen dat die goed gaat groeien, want heb zelfs jaren gehad dat ie 1 á 2 mm was, maar had toen geen cyclus en nu inmiddels wel en daardoor is ie 5.6 mm, maar goed.... Hij moet natuurlijk dikker worden.

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor vind ik niet brutaal, maar ik zou niet weten hoe dit mijn BMS was bij de terugplaatsing, toen ik daar lag heb ik het wel gevraagd maar ze zeiden mijn dat ze dat niet konden zien met een echo via de buik (zit bij mij ook wel een vetlaagje op) maar dat ze het alleen konden zien bij in inwendige echo.

ik vond het zelf wel raar dat ze daar helemaal niet naar kijken, wij werden trouwens in een ander ziekenhuis behandeld en in het VU hebben we alleen de terugplaatsing gehad verder niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat apart dat ze niet kijken hoe dik je BMS is bij een TP he??? Maar goed, je bent zwanger Moki en dat is het belangrijkste!

 

@ Sowiebo, heel goed dat je eerst de tijd neemt om te herstellen en tot jezelf te komen. Ik ga onwijs hard voor je duimen dat het snel raak is!!

 

Ben ik nou echt de enige met een slecht BMS? Althans een BMS die in eigen cyclus niet dikker als 5.6 wordt? De enige keer dat hij goed was, was dus na deze IVF poging (veel medicatie, progynova en Pregnyl). Dus ga dit zeker weer vragen al weten we al dat hij met progynova ook niet dikker als 5.6 wordt. Dus wellicht vragen om de Pregnyl, die schijnt het BMS af te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mijn 1e icsi-poging heb ik 3 cryo's gekregen, waarvan er twee zijn teruggeplaatst (in maart en april 2010). De derde cryo had de ontdooiing niet overleefd.

Van mijn 2e icsi-poging heb ik 1 cryo, die ik hopelijk in januari 2011 laat terugplaatsen. Ik hoop dat het nu eens goed mag gaan. Ik beschouw cryo's echt als een cadeautje, een extra kans uit een poging. Niet iedereen heeft ze. Ik vraag mij wel eens af of ik zwanger zou zijn geweest als ik twee emmies teruggeplaatst had gekregen. Een verse emmie geeft naar mijn idee toch de beste kans en mijn drie emmies van januari zijn misschien wel minder goed geworden doordat ze cryo's werden.

 

Babii, wat balen dat je verse tp is mislukt. Sterkte. Hopelijk meer succes met een van je cryo's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zwanger geworden van onze eerste cryo in 2007. (we hadden er 6) We hadden toen nog 5 cryo,'s over. Deze per stuk in 2009 terug laten plaatsen, 4 goed ontdooit, maar niet blijven Zitten en 1 is de ontdooiing niet goed door gekomen.

 

Veel succes!!

 

Liefs Naomi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Babii,

 

Wij hadden uit onze eerste ivf poging met een donor 2 cryo's en imiddels zijn wij van onze laatste cryo bevallen van een mooie gezonde dochter.

 

Wat betreft je vraag over het BMS ik had deze laatste poging met de cryo extra visolie capsulles in genomen en mijn BMS was hierdoor beter en ik ben er van overtuigt dat dit er voor heeft gezorgt dat het deze keer wel goed is gegaan en mochten wij weer voor een bruisje gaan dan zal ik deze capsulles zeker weer ingaan nemen.

 

Veel succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej dames,

 

Ik heb ook een cro vraagje. Ik heb ook nog 7 mooie cryo's verdeelt in 6 rietjes (5x1 en 1x2)

Mijn vraag: Hoeveel ondooien ze er tegelijk? Mijn voorkeur gaat namelijk naar 1 terugplaatsing. Ik ben namelijk bang om een 2-ling te krijgen.

 

Liefs Elke

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo elke,

 

als jou cryo's 5x 1 cryo en 1 x 2 cryo's dan zullen ze de 5 die per rietje bevroren zijn 1 per x ontdooien en degene waar er 2 inzitten moeten ze wel samen ontdooien anders kan het niet.

 

tenminste dat neem ik aan daarom hebben ze waarschijnlijk 1 per rietje gedaan, maar als je het 100 % zeker wil weten dan zou je toch even met het ziekenhuis moeten bellen.

 

en dat je bang bent voor een tweeling kan me voorstellen hahahah dat had ik ook maar toch als ze bij ons allebei goed ontdooit waren had ik ze wel allebei teruggeplaatst willen hebben.

 

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in juli 2009 een cryoTP gehad van 2 cryootjes; zwanger van 1, maar miskraam. In januari '10 nog 1 cryo teruggeplaatst gekregen, niet zwanger. Deze terugplaatsingen waren beide met progynova en utrogestan, dus cyclus werd platgelegd. Vijf dagen voor TP (op de dag dat ik moest beginnen met utrogestan) was mijn BMS 8/9mm.

 

Daarna weer een verse poging gehad (mislukt) en augustus dit jaar twee cryootjes teruggeplaatst gekregen (op dag 4 na eisprong dit keer; ze hadden ze 1 dag eerder ingevroren). Deze keer zonder medicijnen, in eigen cyclus. Ik heb alleen pregnyl gespoten om de eisprong precies te timen. Mijn BMS was nu een stuk dikker (12mm op dag van pregnyl). Beide cryootjes zijn blijven plakken en ééntje heeft zich ook nog doorgedeeld; ben nu dus zwanger van een drieling.

 

Elke, bij ons hebben ze in de verse pogingen maar 1 embryo teruggeplaatst. Bij de eerste cryo kregen we er 2; de tweede was er maar 1 van de twee goed ontdooit, dus 1; de derde cryopoging hebben ze gevraagd of we er 2 wilden. Ze waren bij ons ook apart ingevroren, dus dan kunnen ze gewoon per stuk ontdooien. Meestal gebeurt het ontdooien al een halve dag of dag voor de TP, dus als die ene dan niet goed ontdooit kunnen ze een volgende uit de vriezer pakken.

 

Babeth, heel veel succes vandaag!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Elke, ben benieuwd hoe je gesprek was vandaag!

 

@ Miepie, WAUW! Zwanger van een drieling, wat geweldig, maar o zo zwaar. Van harte gefeliciteerd, wat moet dit een heerlijk gevoel zijn? Ik vind het echt wauw hihi.

 

Ik las ook op de UMCU site dat ze Pregnyl geven om het BMS zeg maar uit te rijpen, dus nog net het extra shotje te geven om hem dik genoeg te krijgen. Dit is dus ook bij mij gebeurd, hij was 6 mm bij de laatste meting (eigenlijk alle metingen haha) en toen moest ik de Pregnyl zetten voor de punctie en toen was hij 7.4 mm. Dus hij maakte zeker nog een soort spurt in 2 dagen.

 

Ga in mijn evaluatie dus ook even vragen of ik na de TP nog 1 of 2x pregnyl kan spuiten om het BMS extra te stimuleren. Maar goed, mijn BMS is dus altijd 5.6 mm in eigen cyclus en ook met Progynova, dus ik wil alleen een TP als de Pregnyl mijn BMS echt een extra spurt geeft. Dus wil eigenlijk dat ze dit even testen, maar er staat letterlijk op hun site dat ze Pregnyl toedienen om het exacte eisprong moment plaats te laten vinden, maar ook om het BMS uit te laten rijpen. Dus het zal vast wel goed zitten, ik moet vertrouwen houden, mar dat is erg moeilijk met dit BMS. Voor de rest is alles goed, mooie eitjes, mooie zwemmertjes, prachtige embryo's zucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej Bibii,

 

Ik zie nu pas je reactie!

 

Het gesprek was prima. December moeten we overslaan, maar dit wilden we toch, dud dat is perfect. Denk dat het ergens halverwegen jan. zal zijn.

Er is ons gevraagd of we mee willen doen met een studie die ze in het zkh aan het doen zijn. Er zijn dan 2 opties: een terugplaatsing in de natuurlijke cyclus, zonder enige medicatie of bollen! Met dat laatste ben ik heel erg blij, hahaha. En een andere met medicatie, maar weet zo niet welke.

 

We hebben besloten om mee te doen en de computer heeft gekozen om een terugplaatsing te doen in mijn natuurlijk cyclus :-D Dit had ook mijn voorkeur.

 

Wanneer heb jij je TP?

 

Liefs Elke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ook ik kan nog geen antwoord geven want ik ben nog niet bevallen.

Maar wel zwanger van een tweeling. Ik had 7 cryo's, 3 rietjes van 2 en 1 rietje van 1. Bij de eerste terugplaatsing ontdooide het rietje met 1 niet goed, die met 2 ontdooide er 1tje goed. De volgende TP's ontdooide er steeds 1 goed en 1 niet. Toen was uiteindelijk mijn laatste rietje aan de beurt daar ontdooiden er 2 wel goed, zijn teruggeplaatst (4 daags blastocyst) en ze zijn allebei blijven plakken want ben nu zwanger van een tweeling.

Succes allemaal met de cryo's!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden