Ga naar inhoud

We zetten er een streep onder, wij stoppen


Gast Diane180

Aanbevolen Berichten

Hallo,

 

Na 2 IUI pogingen en 4 keer IVF-ICSI, is het punt bereikt dat we er een streep onder zetten.

We stoppen.

We hadden deze laatste poging goede hoop vooral om dat 1 emmy al meer dan 16-cellig was en de andere 7-cellig. Helaas, de innesteling is niet goed gegaan. Ondanks dat het er zo goed voorstond.

Goed zaad, goede kwantiteit en kwaliteit. 10 follikels, 5 eitjes 4 voor ICSI, 3 bevrucht en 2 tp. Waarvan er zelfs eentje meer dan 16-cellig was....

Heb wel het gevoel dat mijn lichaam me weer in de steek gelaten heeft. Zo voelt het tenminste. In ons achterhoofd hadden we hier wel rekening mee gehouden. Misschien dat daarom de klap minder groot is dan de vorige poging....

 

Nooit zullen we je kunnen knuffelen, zien lachen en opgroeien, de 1e hapjes en stapjes zetten en wat was je welkom geweest. Maar het heeft niet zo mogen zijn.

 

We leggen er ons bij neer en hebben er alles aan gedaan het wel te laten lukken maar de natuur besliste anders. We gaan verder met ons leven en gaan genieten van elkaar en al het moois wat nog komt.

Ook zal het wel eens even slikken zijn.

 

Graag wil ik jullie bedanken voor alle steun, begrip, troost, lieve woorden, en even je ei kwijt kunnen. Ik hoop dat het wachtbankje van nov. en dec. nog heel groen gaan worden en ik blijf jullie volgen.

Heb heel veel gehad aan dit forum en er zelfs een vriendin aan over gehouden.

 

Heel veel liefs en veel geluk en succes met jullie behandelingen,

ik blijf jullie volgen.

 

liefs, Diane

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Diane,

 

Menig keren tijdens een poging hield je me op de hoogte via pb tjes van de ontwikkelingen..iedere keer was t weer spannend...

Zou t nu dit keer eindelijk lukken?

Ik had zón hoop voor jullie dat t nu de laatste poging toch echt raak mocht zijn..je schrijft t al..t zag er toch best veel belovend uit dit keer.

Het is zo oneerlijk..ik had t jullie heel erg gegund!

Ik hoop dat er ondanks t verdriet er veel mooie dingen op jullie pad mogen komen.

Heel veel sterkte om dit een plek te gaan geven...

 

Liefs Manon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Diane,

Wat vreselijk dat je op dit punt bent aangekomen. Zo'n lange weg hebben jullie bewandeld vol hoop en verdriet.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat jullie samen weer de moed verzamelen om verder te genieten van het leven. Door dit samen meegemaakt te hebben kan je samen de hele wereld aan!

Dikke knuffel....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diane wat heftig om dit bericht te lezen. Je ziet deze berichten voorbij en het is mijn/onze grootste angst.

Ondanks dat je goede embryo's hebt blijven ze niet zitten. Ik denk dat vele van ons ook het gevoel hebben dat ons lichaam ons in de steek laat.

Maar wat kan je eraan doen???

 

Ik wens je veel liefde en gezondheid toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Diane,

 

Ik had het slechte nieuws gisteren al gelezen maar schiet toch weer vol als ik dit berichtje lees. Dit is waar we denk hier allemaal bang voor zijn. Ik wil je nogmaals een hele dikke knuffel gevenl en wens jullie heel veel geluk voor de toekomst.

 

Liefs Debbie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diane wat verschrikkelijk oneerlijk nietwaar.

 

Ook ik wil je heel veel liefde en geluk in je verdere leven wensen. Helaas met een vol rugzakje...... Ik hoop dat jullie je weg kunnen vinden om je rugzakje langzaam aan wat leger te maken en dat dit grote verdriet een plekje in jullie leven kan vinden.

 

Bedankt ook voor al jou steun....

 

Het ga jullie goed

 

Liefs Sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diane, het voelt heel oneerlijk, vooral dat die laatste embryo al zo mooi was doorgedeeld... We kunnen het leven maar tot op zekere hoogte

sturen, en dit is nu een van de dingen waar we helemaal niets over te zeggen hebben.

 

Ik vind het heel knap van jullie dat jullie een streep eronder gaan zetten. En het verwerkingsproces in durven te gaan.

Heel veel sterkte samen... en heel veel liefde toegewenst.

 

Liefs, Nine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Diane...

Meid ik krijg kippevel als ik je topic lees. Ik herken zoveel in wat je schrijft. Vorig jaar hebben wij immers op precies hetzelfde punt gestaan.

Ik vind jullie dappere en moedige mensen. Want er is veel moed voor nodig om definitief te besluiten dat je gaat stoppen met behandelingen.

Het is afscheid nemen van een droom, een wens. Het is een weg zoeken in je leven op een andere manier dan dat je eigenlijk voor ogen had. Het is je leven opnieuw in gaan richten, andere ijkpunten nemen. Maar het is geen minder mooi leven. Ik heb wel eens een keer gezegd dat het een leven met een rouwrandje is...maar dat leven is het o zo waard om te leven.

Lieve diane en partner...ik wens jullie heel veel geluk en liefde toe met alle mensen die om jullie heen staan, die jullie liefhebben! Ik wens jullie ook heel veel sterkte toe in alle moeilijke momenten die zullen gaan komen en ik hoop dat jullie dit samen op een goede manier kunnen gaan verwerken.

Bedankt voor je succeswensen en je meeleven hier op dit topic! En super dat je de moed nog op kunt brengen om sommige mensen te blijven volgen!

 

Lieve groet

Esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Diane

 

ik vind het echt verschrikkelijk om te lezen dat jullie met de behandelingen gaan stoppen, een zwaar en dapper besluit. Jeetje, ik moet er niet aan denken ooit een dergelijk bericht te plaatsten, de grote angst!

Ik wens jou en je partner heel veel kracht en sterkte om deze stap te verwerken en hoop dat er echt nog veel moois op jullie pad komt

 

liefs

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Diane

 

Wat een moelijk en dapper besluit wat jullie genomen hebben. Dit is inderdaad iets waar we allemaal bang voor zijn.

Het is zo oneerlijk, heb er geen woorden voor.

Ik wens jullie heel veel liefde en geluk in jullie leven samen en ik hoop dat jullie dit een plekje kunnen gaan geven.

Bedankt voor je medeleven op dit forum en het gaat je goed.

 

Liefs

Daniella

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Diane,

Jammer dat het voor jullie niet zo mocht zijn....

Bewonder jullie kracht om de grens te trekken....

Woorden heb ik niet....niet anders dan een warme knuffel vanaf hier....

Dit zal ongetwijfeld honds-beroerd voelen....

Heel veel sterkte en vooral veel liefde en steun van elkaar de komende tijd.

Lfs nano

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Diane, mensen noemen ons moedig omdat we doorgaan. Ik noem jullie moedig en dapper omdat jullie het besluit kunnen nemen te stoppen. In mijn ogen oneindig veel moeilijker dan (tegen beter weten in?) doorgaan en hoop blijven houden. Ik kan me alleen maar indenken hoe zwaar dit moet zijn en wens jullie heel veel sterkte en geluk voor de toekomst.

Liefs,

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diane, wat een mega besluit. Zo ontzettend jammer dat jullie wens niet is uitgekomen. Sterkte en veel liefde samen!

 

Henne, ik snap je gevoel maar zo voel ik het niet. Ik denk niet dat je besluiten (doorgaan/stoppen) met elkaar kan vergelijken. Mensen zijn zo verschillend en de hoeveelheid moed die nodig is voor een besluit ook. Ik vind jou heel moedig om door te gaan en ontzettend moedig om je te richten op vooruit kijken nu. Diane is verschrikkelijk moedig om te proberen haar leven in te richten met een rouwrandje eraan. Hou moed meiden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Diane.

 

Jeetje zeg ik vind het zo dapper, na alle terleurstellingen die jullie hebben meegemaakt ik wens jullie heel veel sterkte,moed en kracht en dat er stiekum een wonder gebeurd wat dat is wat jullie verdienen.

Ik wil je graag dit gedicht mee geven.

 

Telkens als je denkt het gaat niet meer,

Scheind telkens het zonlicht weer,

Die nieuwe hoop komt geven,

Voor nu en je verdere leven.

 

Liefs Jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Diane,

Wat vreselijk dat je op dit punt bent aangekomen. Zo'n lange weg hebben jullie bewandeld vol hoop en verdriet.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat jullie samen weer de moed verzamelen om verder te genieten van het leven. Door dit samen meegemaakt te hebben kan je samen de hele wereld aan!

Dikke knuffel....

 

Lieve Diane ik sluit me hier aan.

Er kwamen tranen in mijn ogen toen ik dit las.....

dikke knuffel.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Diane , zolang ben ik nog niet op dit forum maar ik zag jou een paar keer voorbij komen in de thread wat ik las!

Ik vind jullie vreselijk dapper wat een moedige en dappere keuze.

Ik wil jullie al het mooi's van het leven toewensen en hopen dat dit alles ooit een plekje krijgt in je hart.

 

Heel veel liefs voor jou en je man Roos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Diane,

 

Eigenlijk wil ik je bericht helemaal niet lezen, me ervoor afsluiten en net doen alsof het niet geschreven is.

Wat moet er nu wel niet door je heen gaan....

Ik kan er geen woorden voor bedenken, maar weet ongeveer wat je nu doormaakt.

Ook al is het bij mij nog niet een feit, ik kom hier ook wel heel erg dichtbij.

 

Hou je taai lieve Diane.

Voor de rest gun ik jullie werkelijk alle geluk van de wereld.

Mag het niet het geluk van een kleintje zijn, laat het dan nu a.u.b. geluk op een andere manier zijn....

 

Ik leef met je mee!

 

Hele dikke knuffel.

:aaaflowersmiley:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden