Ga naar inhoud

nog meer mensen op de wachtlijst voor KID


loes1980

Aanbevolen Berichten

Hoi Guusie,

Bij ons werden de belangrijke kenmerken van mijn vriend opgeschreven en vergeleken met een donor. Die donor hebben wij toegewezen gekregen. Ik weet dat er ook ziekenhuizen zijn waar je zelf drie donoren mag kiezen. In ons geval dus niet

Groetjes KrisKras

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Guusje,

 

We staan op de wachtlijst voor KID bij MCK (medisch centrum kinderwens)

Wij hebben hier een mei een intake gehad en 6 weken daarna hadden we een afspraak om een donorprofiel in te vullen.

Je mag dan een aantal voorkeurs kenmerken aangeven. In december hebben we nog een keer een telefonische afspraak, ze willen dan checken of je nog achter je beslissing staat. Bij ons is de wachtlijst een jaar. Best lang dus! Helaas kregen we laatst een brief dat de wachtlijst langer is geworden 1,5 jaar. Gelukkig telt dat niet voor ons, maar het wordt zo wel voor vele een lang traject. Wel bestaat er de mogelijkheid om donorzaad te kopen in Denemarken zodat ze dit kunnen gebruiken in MCK, dit kan de wachtlijsten versnellen, maar is wel kostbaarder.

 

Guusje: Sta je zelf ook op de wachtlijst?

Kriskras: Waar zijn jullie in behandeling?

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, kan je dan je eicellen later doneren? Of iemand anders laten doneren?

Hoelang hebben jullie op de wachtlijst gestaan?

 

Lees trouwens in je handtekening dat je 9de IUI-D mislukt is. Pittig hoor!

Doen ze bij Geertgen ook eerst 12x IUI voordat ze overgaan op IVF?

 

Groetjes~!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doneer bij een eventueel tweede kindje, we hebben hierdoor geen wachtlijst gehad, konden meteen beginnen. Ik weet niet hoe lang ze door gaan met IUI, maar ik zit er over te denken om als dit jaar nog niet slaagt, volgend jaar met IVF te starten.. maar dat gaat inderdaad wel in overleg natuurlijk. Er is niets met mij aan de hand...dat maakt het zo moeilijk om dat besluit te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HOi kriskras.

Hoe werkt dit dan? Heb je iets getekent waarin staat dat je later eicellen af gaat staan? en als je dat later gaan doen moet je dit dan doen met medicatie die meerdere eicellen laat groeien zoals ivf ?

Wij hebben een orienteren gesprek gehad in Geertgen. 7 dec. hebben we een afspraak met een psycholoog. Graag zou ik ook iui willen doen met een donor maar de wachtlijst is te lang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jessie, ik heb niet echt iets hoeven tekenen, het gaat ook op basis van vertrouwen. Ik hoop dat ik nog eicellen af mag staan tegen de tijd dat wij een tweede kindje mogen krijgen, als ik te oud ben hoeft het niet meer. (ben nu 36) Zij vinden het niet erg, ik ben welwillend en dat is in princiepe voldoende. Zelf hoop ik wel dat ik het nog mag doen, want het geeft me een goed gevoel om iets terug te kunnen doen. Ik maak ook gebruik van donorzaad. Ik zou zelf ook graag andere mensen helpen die geen kindje kunnen krijgen... Maar goed het is afwachten. Tot nu toe is een eerste kindje nog niet gelukt..

De donatie zal inderdaad via IVF gaan, de helft van de eicellen uit de punctie sta ik af (dat is eenmalig)

Ik ben benieuwd hoe jullie gesprek verloopt en wat jullie keuze wordt.. laat je het even weten?

Veel succes!!

KrisKras

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Hey hallo allemaal,

 

Sorry voor de hele late reactie maar wij hebben een bekende donor gevonden die ons wil helpen. Weet dan niet wat ze doen maar zal wel IUI zijn denk ik.Woensdag heb ik een belafspraak en dan hoor ik hoe het verder gaat.Weet ook niet of de donor mee moet om vers zaad te brengen of dat hij eenmalig een donatie doet en dat ze dat dan voor ons invriezen.

Heel spannend allemaal.

 

Met jullie alles goed?

 

groetjes Guussie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Mijn naam is Nancy en sta sinds 1 april 2010 op de wachtlijst voor een KID behandeling in het Reijnstate zkh in Arnhem.

Dat is namelijk het enige zkh wat kid behandelingen verricht voor alleenstaande vrouwen.

 

Je komt op een wachtlijst voor een wachtlijst.

 

Ik zal het jullie uitleggen.

 

Je meld je aan en 2 weken later krijg je schriftelijk bericht dat je op de wachtlijst staat. Dit was in mijn geval per 1 april 2010. In oktober 2010 mocht ik langskomen bij de gynocoloog.

 

Die kijkt via een inwendig onderzoek of alles inorde is. Gelukkig was dat in mijn geval. Ik had net mijn periode gehad dus kon hij direct zien of ik genoeg eitjes had. Ik ben 39 jaar en had dus niet overdreven veel eitjes maar het zag er goed uit.

 

Je moet dan een afspraak maken voor bloed te prikken. Dit moet je direct bij je volgende menstruatie doen ( derde dag ) en je moet ook een afspraak maken bij de psyco. Vandaag ben ik daar dan ook geweest.

Je krijgt dan binnen 2 weken schriftelijk te horen of hij je geschikt vind. Het gesprek is niet vervelend. Het duurd ongeveer 35 minuten. Ze praten een beetje over het gezin waar je uit komt en hoe je contacten met fam enz zijn. Je moet wat vertellen of je situatie en je kinderwens. Gewoon erg relext.

 

Over 5 dagen moet ik dan terug naar de gynocoloog.

 

Ik vertelde je net over dat je op een wachtlijst komt voor een wachtlijst.

 

Dit houd in dat je ongeveer 7 tot 8 maanden op de wachtlijst komt voordat je uberthaubt mag langskomen. Is alles inorde dan kom je op de wachtlijst voor een donor.

Dit kan nog eens een jaar duren.

 

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

 

Succes.

 

nancy_bor@msn.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik even reageren op het bovenstaand bericht. Ik heb namelijk wel overgewicht maar heb het daar met de gynocoloog en psy over gehad. Het is geen probleem maar het zou gezonder en beter zijn als ik zou afvallen. Het is geen reden om afgewezen te worden.

 

Ik ben zelfs nog nooit niet gewogen!

 

Ik heb het nu over reijnstate zkh te Arnhem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb jij geluk, want in hetzelfde Rijnstate is mijn vriendin met overgewicht eerst drie keer geïnsemineerd en toen ze voor de vierde keer kwam werd ze naar huis gestuurd met het bericht dat ze een foutje hadden gemaakt. Ze had nooit ogen beginnen omdat ze overgewicht heeft, en nu moest ze eerst maar "even" af gaan vallen. Kei hard. Ik hoor ook best wel eens positieve verhalen over Rijnstate, maar dit vond ik echt te schandalig voor woorden. Deze week heeft ze een gesprek daar, ik ben benieuwd hoe ze dit opgaan lossen met haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden