Ga naar inhoud

terugplaatsing van een blastocyst


Lotttie

Aanbevolen Berichten

Vrijdag had ik de punctie. We waren reuze blij met 11 eicellen!!

Dit was echt een extreme hoeveelheid voor iemand als ik (vervroegde overgang). Helaas zijn hier slechts 2 van bevrucht. De andere 9 bleken niet geschikt te zijn.

 

We hebben gekozen voor een terugplaatsing op dag 5. Slechts 1 van de 2 emmy's heeft het gered en was nu een blastocyst. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met blastocyst's. Normaliter plaatst mijn kliniek al op dag 2 of 3 na de punctie terug... Dus ik heb hier nog geen ervaring mee.

 

Wie raakte er zwanger mee?

Wanneer kan ik een eventuele innesteling verwachten?

Wanner mochten jullie testen? Gewoon 14 dagen na de punctie of houd jullie ZH 14 dagen na de TP aan?

Wie raakte er niet zwanger van een blastocyst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Lotttie

 

wat fijn dat je ene tp hebt gehad van een blastocyst, ik had bij de eerste behandeling 5 blastocysten, 1 verse teruggeplaats en 4 gingen door als cryo, deze zijn later ontdoooit maar helaas sneuvelde er 2, de andere hadden zich niet genesteld....

Ik weet dat ze in ziekenhuizen weleens langer het delingsproces langer willen beoordelen, maar die van jullie is in ieder geval een topper toch!?

De innesteling is op gebeurt ergens tussen dag 5 en acht na de bevruchting dus die van jullie kan al een lekker plekje aan het zoeken zijn. testen is in Brussel op dag 17 na de punctie maar zelf voelde ik het al eerder,

 

 

heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lotttie,

Super dat je een tp hebt gehad! Wij hebben een blasto en een 8-cellige teruggeplaatst gekregen in maart jl.. wel al 2 dagen na punctie en zie mijn onderschrift...

De innesteling was volgens mij (beetje menstruatie gevoel) 7 dagen na punctie. Heb getest 14 dagen na punctie... en meteen 2 streepjes...

 

Suc6 met je wachtweken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lottie,

 

ik heb 2 blastocysten teruggeplaatst gekregen op de 4e dag, ik kreeg op wachtdag 4/5 wat bruinverlies en dacht oh nee, maar toen dacht ik het kan wel eens een innesteling zijn. Begon vanaf die dag (wachtdag 5 na TP) te testen en vanaf die dag elke dag een donkerder streepje, tot vandaag een clearblue digitaal met: zwanger! Ik mag officieel zondag testen, en dinsdag heb ik de bloedtest in het ziekenhuis. Ervoor heb ik ook 3 terugplaatsingen gehad met elke keer eentje en daar ben ik niet zwanger van geraakt.

Succes met je TP!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Lotttie, wat super >> nogmaals van harte!!! Je geeft ons allemaal hoop. Op naar een mooie echo!

 

Ik kwam ergens tegen dat jij prednison hebt gebruikt na de TP, om het immuunsysteem kalm te houden. Kan het niet meer terugvinden. Kun je aangeven waarom je dat hebt gekregen? Ben heel benieuwd.

 

Vergeet niet te genieten he! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx meiden!

 

Lotttie, wat super >> nogmaals van harte!!! Je geeft ons allemaal hoop. Op naar een mooie echo!

 

Ik kwam ergens tegen dat jij prednison hebt gebruikt na de TP, om het immuunsysteem kalm te houden. Kan het niet meer terugvinden. Kun je aangeven waarom je dat hebt gekregen? Ben heel benieuwd.

 

Vergeet niet te genieten he! :-)

 

Klopt dat ik Prednison heb gebruikt, ik gebruik 's ochtends en ' s avonds een tablet van 5 mg. Je kunt het veilig tot 60 mg per dag gebruiken zonder dat het schade aan het eventuele kindje kan brengen, maar 10 mg op een dag schijnt al voldoende te zijn.

 

Ik liep in Dusseldorf (DL) en daar is wat meer mogelijk dan in NL. Ik heb immunologische onderzoeken laten doen. Daar bleek uit dat ik qua referentiewaardes van hen lichtelijk verkeerd zat, maar ik heb het ook vergeleken met de referentiewaardes die dr. Alan Beer uit Amerika ( Boek: 'Is your body babyfriendly', de dokter is helaas inmiddels overleden). Daar bleek uit dat ik niet lichtelijk aan de verkeerde kant zat met een aantal waardes, maar juist ontzettend verkeerd zat en dat de kans op succes nihil was zonder de juiste medicijnen.

 

De onderzoeken in DL heb ik bij Labor Benrath gehad. Die werkt dus samen met de Kinderwunschzentrum. In Labor Benrath word onderzoek gedaan naar het effect van visolie op de gezondheid qua wel of niet afstoten van orgaan transplantaties en dus nu ook naar het wel of niet aanslaan van een zwangerschap. Het liefst hebben ze dus dat je enkel en alleen hoge doseringen visolie neemt omdat ze daar het onderzoek naar doen. Als je dus besluit dat je toch liever Prednison wilt gebruiken, moet je dus wel stevig in je schoenen staan want ze zullen het je eerst wel afraden. Ik heb wel op hun advies eerst 6 weken het visolie programma gevolgd en daarna opnieuw bloed laten prikken. Enkele waardes waren iets beter geworden, maar andere waardes juist slechter.

 

Ik heb veel informatie opgezocht en goed met de artsen gesproken. Uiteindelijk was het vrij eenvoudig om een recept los te peuteren.

Behalve voor mijn immuunproblemen wilde ik het ook proberen vanwege de hoge anti-TPO dat ik heb (ziekte van Hashimoto, schildklier afwijking).

 

Ik heb 4 terugplaatsingen in totaal gehad. Hiernaast hebben we al ruim 4 jaar lang geprobeerd zwanger te raken. Heb vele hormoonkuren gehad en NOOIT is er iets blijven zitten, tot deze keer. Mij iets te veel toeval!!

 

Veel artsen reageren huiverig als je aan de Prednison wilt. Het is ook zeker niet iets wat je direct moet gaan proberen. Het is niet een vitamine pil. Maar als blijkt dat het steeds niet lukt of als je al vrij snel immuunonderzoeken hebt laten doen en daar uit blijkt dat de kansen niet goed zijn zonder Prednison, vraag ik mij af waarom je het niet eens zou gaan proberen...

 

Als iemand wil weten waar mijn bloed bij de immuunonderzoeken op getest is wil ik wel ff een schema posten. De onderzoeken kosten in DD 635 euro voor de 1e onderzoeken en afhankelijk van wat daarna nog onderzocht moet worden krijg je daarna nog een rekening voor de herhalingsonderzoeken na 6 weken. Voor ons was dat ruim 200 euro. Ik heb alles van mn verzekering teruggekregen, maar ken ook verhalen van meiden die niets terug hebben gekregen. Je zou ook het door een NLse internist het kunnen laten onderzoeken. Dan kost het je niets, maar moet je wel rekening houden met een langere wachttijd tot je de uitslagen hebt. Bovendien begrijpt een gemiddelde internist weinig van de compliciteit van dit onderwerp.

 

Fijn dat je zegt dat ik jullie hoop geef. Uiteraard doe ik mn best om te genieten... Dit is zooo magisch!! :D

Ik hoop dat jullie ook snel met mij mogen mee zweven op jullie eigen roze wolk!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je zwangerschap lottie, Wat super dat het nu dan eindelijk gelukt is!!Hoeveel visolie slik jij? en van welk merk? en hoeveel hoger is de dosis dan normaal?Ben erg nieuwsgierig!Alvast bedankt, groetjes,jersi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je heldere uitleg! Ik kan me voorstellen dat jij een goede gesprekspartner bent voor artsen. Mooi wat je voor elkaar gebokst hebt! Al weten we niet of het hierdoor gelukt is, het voelt vast goed en is inderdaad wel heeel toevallig allemaal!

 

Je schema posten zou heel fijn zijn. En de dosis van het e.e.a. :-) Maar nu eerst aan jezelf denken, en aan het leven in je!

 

Thnx meiden!

 

 

 

Klopt dat ik Prednison heb gebruikt, ik gebruik 's ochtends en ' s avonds een tablet van 5 mg. Je kunt het veilig tot 60 mg per dag gebruiken zonder dat het schade aan het eventuele kindje kan brengen, maar 10 mg op een dag schijnt al voldoende te zijn.

 

Ik liep in Dusseldorf (DL) en daar is wat meer mogelijk dan in NL. Ik heb immunologische onderzoeken laten doen. Daar bleek uit dat ik qua referentiewaardes van hen lichtelijk verkeerd zat, maar ik heb het ook vergeleken met de referentiewaardes die dr. Alan Beer uit Amerika ( Boek: 'Is your body babyfriendly', de dokter is helaas inmiddels overleden). Daar bleek uit dat ik niet lichtelijk aan de verkeerde kant zat met een aantal waardes, maar juist ontzettend verkeerd zat en dat de kans op succes nihil was zonder de juiste medicijnen.

 

De onderzoeken in DL heb ik bij Labor Benrath gehad. Die werkt dus samen met de Kinderwunschzentrum. In Labor Benrath word onderzoek gedaan naar het effect van visolie op de gezondheid qua wel of niet afstoten van orgaan transplantaties en dus nu ook naar het wel of niet aanslaan van een zwangerschap. Het liefst hebben ze dus dat je enkel en alleen hoge doseringen visolie neemt omdat ze daar het onderzoek naar doen. Als je dus besluit dat je toch liever Prednison wilt gebruiken, moet je dus wel stevig in je schoenen staan want ze zullen het je eerst wel afraden. Ik heb wel op hun advies eerst 6 weken het visolie programma gevolgd en daarna opnieuw bloed laten prikken. Enkele waardes waren iets beter geworden, maar andere waardes juist slechter.

 

Ik heb veel informatie opgezocht en goed met de artsen gesproken. Uiteindelijk was het vrij eenvoudig om een recept los te peuteren.

Behalve voor mijn immuunproblemen wilde ik het ook proberen vanwege de hoge anti-TPO dat ik heb (ziekte van Hashimoto, schildklier afwijking).

 

Ik heb 4 terugplaatsingen in totaal gehad. Hiernaast hebben we al ruim 4 jaar lang geprobeerd zwanger te raken. Heb vele hormoonkuren gehad en NOOIT is er iets blijven zitten, tot deze keer. Mij iets te veel toeval!!

 

Veel artsen reageren huiverig als je aan de Prednison wilt. Het is ook zeker niet iets wat je direct moet gaan proberen. Het is niet een vitamine pil. Maar als blijkt dat het steeds niet lukt of als je al vrij snel immuunonderzoeken hebt laten doen en daar uit blijkt dat de kansen niet goed zijn zonder Prednison, vraag ik mij af waarom je het niet eens zou gaan proberen...

 

Als iemand wil weten waar mijn bloed bij de immuunonderzoeken op getest is wil ik wel ff een schema posten. De onderzoeken kosten in DD 635 euro voor de 1e onderzoeken en afhankelijk van wat daarna nog onderzocht moet worden krijg je daarna nog een rekening voor de herhalingsonderzoeken na 6 weken. Voor ons was dat ruim 200 euro. Ik heb alles van mn verzekering teruggekregen, maar ken ook verhalen van meiden die niets terug hebben gekregen. Je zou ook het door een NLse internist het kunnen laten onderzoeken. Dan kost het je niets, maar moet je wel rekening houden met een langere wachttijd tot je de uitslagen hebt. Bovendien begrijpt een gemiddelde internist weinig van de compliciteit van dit onderwerp.

 

Fijn dat je zegt dat ik jullie hoop geef. Uiteraard doe ik mn best om te genieten... Dit is zooo magisch!! :D

Ik hoop dat jullie ook snel met mij mogen mee zweven op jullie eigen roze wolk!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allergie:

-IgE

 

Entzundungsmarker:

- Interleukin-6

- Interleukin-2 Rezeptor (losl)

- Interleukin 10

 

Haematologie

- Leukozyten

- Erythrozyten

- Hamoglobin

- Hamatokrit

- MCV

- MCH

- MCHC

- Thrombozyten

- Neutrophile

- Lymphozyten

- Eosinophile

- Basophile

- Monozyten

 

Immunologie:

- Akuter Aktivierungsmarker (CD8+ HLA-DR+)

- Chron. Aktivierungsmarker (CD8+CD28+)

- Chron. Aktivierungsmarker (CD8+ CD57+)

- Regulatorische T-Zellen

- Immunglobin G

- IgG 1

- IgG 2

- IgG 3

- IgG 4

- Immunglobin M

- Immunglobin A

 

KI. Chemie - Sontige

- Ferritin

- Transferrin-Rezeptor (sol)

- Interleuking-2 Rezeptor (losl)

- 25-Vitamin D3

 

Lymphozyten-Subpopulation

- Leukozyten (absolut)

- Lymphozyten (absolut)

- Lymphozyten (relativ)

- Granulozyten (absolut)

- Granulozyten (relativ)

- Monozyten (absolut)

- Monozyten (relativ)

- T-Lymphozyten (CD3+) relativ

- T-Lymphozyten (CD3+) absolut

- T-Helfer (CD4+) relativ

- T-Helfer (CD4+) absolut

- Zytotox T-Zellen (CD8+) relativ

- Zytotox T-Zellen (CD8+) absolut

- CD4/CD8 Ratio

- B-Lymphozyten (CD19+) relativ

- B-Lymphozyten (CD19+) absolut

- Nat. Killerzellen (CD16+/CD56+) relativ

- Nat. Killerzellen (CD16+/CD56+) absolut

 

Tumormarker:

- Tumor-Nekrose-Faktor alpha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.


  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden