Ga naar inhoud

IUI Afgebroken i.v.m meerdere follikels bij Clomid


Bien

Aanbevolen Berichten

Hallo!!!

 

Ik ben al een tijdje geregistreerd en heb al die tijd een beetje meegelezen.

Maar ben op deze manier op zoek naar eventueel oplossingen of tips en advies m.b.t. het volgende "probleem".

 

Wij zijn onlangs gestart met IUI i.v.m. het slechte zaadkwaliteit van mijn man.

Ik moest op CD 4 starten met Clomid 50 mg en moest dat slikken tot CD 8. Op CD 9 moesten we komen voor een inwendige echo en werd gezien dat we al 5 "actieve" follikels hadden, moest 's maandags en 's woendags nog een keertje terugkomen maar toen waren ze te weinig doorgegroeid. Dus de arts wilde de behandeling staken.........

Zeer frustererend!!

 

Gisteren moest ik voor een gesprek komen en stelde hij het volgende voor:

Volgende cyclus starten met Puregon injecties (laagste dosering) en hopen dat er niet te veel follikels op reageren.

Of IUI proberen in een natuurlijke cyclus. Hij zei dat als dit allemaal niet lukt ik dan een LEO-operatie zal krijgen en hopelijk daarna beter reageer op de hormonen, minder heftig zeg maar. Als de reactie dan nog niet goed is moeten we denken aan IVF.

 

Ik was helemaal overstuur na dit gesprek, heb aangegeven nu eerst te willen starten in een natuurlijke cyclus alvorens met spuiten te starten. Kan het altijd een kans geven toch?

 

hebben jullie ervaringen op dit gebied?

 

Alvast heel er bedankt voor het lezen van mijn verhaal!!! :clap2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bien, zou je graag ervaringen willen vertellen, maar ik heb alleen IUI's gehad met menopur en Pregnyl. had wel een keer stuk of 10 follikels bij de 1e meting, maar gelukkig zijn er toen 2 goed doorgegroeid.

Weet niet hoe jouw eigen cyclus is en het 't waard is om de IUI in je eigen cyclus te proberen? Ik kreeg de hormonen en de pregnyl om het te regelen, want anders was m'n cyclus tussen de 29 en 40 dagen.

Snap goed dat je overstuur bent, er komt zoveel op je af, goed dat je het eerst in je eigen cyclus wilt proberen, spuiten kan altijd nog!

 

Sterkte!!

 

Liefs Nina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bien,

 

Ik had ongeveer hetzelfde probleem, maar dan met puregon (clomid deed bij mij helemaal niks). Uiteindelijk is de helft van mij ovulatie-inductie en IUI-pogingen om deze reden afgebroken. Omdat ik totaal geen eigen cyclus heb was dat ook geen optie. IVF werkte perfect, dan wil je juist veel follikels. Ik heb gezeurd en gesmeekt, maar ze wilden niet eerder met IVF beginnen.

 

Jij kan natuurlijk die eigen cyclus gaan proberen, dat lijkt me een goede optie. Over een LEO operatie zijn ze bij mij nooit begonnen, ik had er zelfs niet van gehoord (heb net wel opgezocht wat het is). Als ik jou was zou ik liever voor IVF gaan dan voor een operatie, die ziekenhuizen zijn altijd zo gretig je te opereren (neem bijvoorbeeld de verplichte, maar vaak zinloze, laparoscopie...), volgens mij omdat dit lekker veel geld oplevert.

 

Dus, mijn advies: eerst eigen cyclus proberen, en dan IVF!

Succes!

Groetjes Barbara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie lieve reacties!!!

 

Mijn cyclus is vrij regelmatig, ongeveer tussen de 30 en 32 dagen. De gynaecoloog vond het het proberen waard!!

Dus denk dat ik dat eerst een kans geef!! Na het stoppen met de pil had ik een hele onregelmatige cyclus maar dat heeft zich nu heel sterk verbeterd komt ook mede omdat ik 20 kg ben afgevallen!

 

Barbara wat super dat het met IVF bij jullie is goed gekomen en jullie nu een zoontje hebben, super!!! Dat geeft de burger moed!!!!!

 

Nina, wat vervelend dat je zo'n onregelmatige cyclus hebt! Hebben ze daar wel een oorzaak voor gevonden of niet?

Wat sneu dat jullie al zoveel pogingen achter de rug hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bien, welkom hier.

 

Ik vraag me af of je al ovulatie inductie hebt gehad? Misschien is dit een toevalstreffer. Dus eerst maar eens in eigen cyclus en dan aan de puregon. Inderdaad kun je daar heel verschillend op reageren. Ik heb zelf ook clomid geslikt en daarna overgestapt op menopur en pregnyl ( met telkens maar 1 follikel) Maar ik had ook een beetje onregelmatige cyclus (tussen 22 en 34 dagen) Ik zou me niet zo snel laten opereren. Heb wel eens vaker gehoord dat artsen graag hun operatiekunst willen uitoefenen.

 

Omdat jullie probleem misschien aan jullie allebei ligt, is het niet zo gek dat de arts over ivf is begonnen. Kan me alleen wel voorstellen dat het zo koud op je dak komt vallen.

De keuze die je hebt gemaakt lijkt mij een goede. Dan gun je jullie zelf de tijd om even alles te laten bezinken. Informeer jezelf over ivf via dit forum en internet. Het zit hier vol met ervaringsdeskundigen.

 

In ieder geval alvast heel veel succes met het pad dat jullie gaan bewandelen! Welke dat ook mag worden, het is voor het goede doel!

 

Groet van Ellie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bien

 

Je lichaam kan elke keer anders reageren of gewoon gevoelig zijn voor de hormonen. Ik heb ervaring met beide jammer genoeg :)

Ook begonnen met Clomid (voor OI), dat ging allemaal goed qua cyclus. Daarna IUI met puregon. Ik heb maar een lage dosis nodig en soms reageerde ik met dezelfde dosis toch anders dan daarvoor. Dan duurde de groei van de follikels bijvoorbeeld langer. Of 1 keer groeide een follikel en kromp daarna ook weer, ondanks de puregon. En nu met IVF / ICSI komt de dosis heel nauw. Eerste IVF gigantische overstimulatie (60 follikels) bij 150 eenheden puregon, die is dus stopgezet. Daarna 90 eenheden. Tegen overstimulatie aan (24 follikels), maar gelukkig weinig last van gehad. De ICSI die daarna kwam met 82 eenheden puregon gedaan en toen duurde het langer voor de follikels groeiden en waren ze ook nog ongelijk qua grootte (12 stuks). Tja en tussen de 82 en 90 zit niks meer... Komt bij mij dus erg nauw.

 

Moraal van het verhaal: als iets 1 keer op een bepaalde manier gaat, wil niet zeggen dat het altijd zo gaat. En het kan zijn dat je gewoon gemakkelijk te stimuleren bent. Mij lijkt IUI zonder hormonen een goede (tussen)oplossing. Of anders misschien met puregon? Het kan zijn dat je daar weer anders op reageert.

 

Sterkte, Yonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie lieve reacties!!!

 

Mijn cyclus is vrij regelmatig, ongeveer tussen de 30 en 32 dagen. De gynaecoloog vond het het proberen waard!!

Dus denk dat ik dat eerst een kans geef!! Na het stoppen met de pil had ik een hele onregelmatige cyclus maar dat heeft zich nu heel sterk verbeterd komt ook mede omdat ik 20 kg ben afgevallen!

 

Nina, wat vervelend dat je zo'n onregelmatige cyclus hebt! Hebben ze daar wel een oorzaak voor gevonden of niet?

Wat sneu dat jullie al zoveel pogingen achter de rug hebben.

 

Bien, mooi dat je iig een regelmatige cyclus hebt. Dat je na de pil onregelmatig was is logisch, maar ik ben door een longembolie al 10 jaar geleden gestopt.

Wij hebben nu even rust en heb maar eens een acupuncturist gaan bezoeken, volgens haar was ik te licht en moest m'n temperatuur omhoog, daar ben ik nu mee bezig.

 

Heb je alles al een beetje laten bezinken? Ik zou me idd niet zomaar laten opereren.

Sterkte!

 

Liefs Nina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden