Ga naar inhoud

Mislukte IUI


alexandre

Aanbevolen Berichten

Hallo

 

Ik heb zojuist een tweede mislukte IUI achter de rug. de eerste is niet doorgegaan wegens overstimulatie en de tweede is mislukt. Ik heb reeds een zoontje van 18 maanden ook via IUI maar de teleurstelling is toch groot. Ik weet dat de kans per cyclus maar 20% is maar deze keer ben ik echt alle hoop verloren. Ik heb de indruk dat iedereen in mijn omgeving spontaan zwanger word terwijl er bij mij en mijn man geen oorzaak is gevonden en toch lukt het niet.

 

Wie heeft er nog dezelfde ervaring maar uiteindelijk toch met positief resultaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Alexandre, ten eerste erg balen voor jullie dat deze poging mislukt is.

Ik kan me heel goed voorstellen dat de moed je ff in de schoenen zakt, ik heb helaas "nog" geen succes verhaal voor je, ik stop nu woensdag met de pil om te beginnen met de 4e poging voor een brusje voor mn dochtertje ( word volgende maand 2 ook via IUI ).

Ik weet wel dat ik ook vanaf de 2e poging mijn moed ook erg in de schoenen zakte steeds en ook het gevoel iedereen wordt maar zwanger en wij niet.

Maar ik merk wel steeds als je weer begint met spuiten enzo de energie en hoop er weer is bij de nieuwe poging.

Ik hoop dat dat voor jou ook geld, laat maar ff landen dat deze keer mislukt is en hoop dat als je weer eenmaal bezig bent met de volgende poging de moed en energie er weer voor is.

 

Succes en sterkte hiermee.

 

Groetjes Renata

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Alexandre,

Wat rot zeg. Ik kan je niet opvrolijken met een positief resultaat, maar ik leef wel met je mee. Ik heb vandaag precies dezelfde ervaring als jij, ook mijn tweede IUIpoging blijkt vandaag mislukt te zijn. Ik ben wel teleurgesteld maar ik kijk ook vol goede moed uit naar de volgende poging. 2 pogingen is toch niet zoveel, vind ik. Er is nog niets uitgesloten. Ook bij mij en mijn vriend is geen oorzaak gevonden.

Over een paar dagen weer starten met prikken. Vanavond ga ik lekker een wijntje drinken, dat heb ik ook al een tijdje laten staan. En dan drink ik voor ons allemaal op een goede afloop;).

Sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Alexandre,

de moed kan je soms in de schoenen zakken en dat is niet erg. Maar uiteindelijk hebben jullie een kindje via iui.

Dat betekent dat de kansen zeer zeker voor jullie aanwezig zijn. De rest van de puzzel moet die maand ook kloppen, ook als je niet in de mmm zit heb je geen garantie dat het allemaal meteen lukt.

Ik ben ook 2x zw geworden door een iui en ondanks dat 2 x een mk heb gehad zijn de kansen hier ook aanwezig.

 

Laat je niet ontmoedigen, de aanhouder wint.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Bedankt voor de berichtjes. Het is de eerste keer dat ik me aansluit op een forum. In mijn directe omgeving en familie weet niemand hiervan en op de duur denk je dat je de enigste bent die met IUI bezig is om een kindje te krijgen. Ik hoop dat het voor jullie allemaal ook in orde komt. en zoals je zegt Sylvie, de aanhouder wint :-). Ik ben al heel blij dat ik via IUI een zoontje heb gekregen en ik probeer mij hieraan dan ook vast te houden dat het een tweede keer ook zal lukken. Na ons zoontje dachten we allebei dat het deze keer misschien spontaan ging lukken omdat er geen oorzaak is gevonden. Soms vraag ik me af of het niet egoistisch van mezelf is verdrietig te zijn dat de iui niet lukt omdat ik reeds een zoontje heb gekregen met iui en daar al heel gelukkig mee moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi alexandre welkom hier.

 

wat balen dat de 2de mislukt is leef echt met je mee.. en ook al heb je al een zoon dat maakt het niet minder erg..

bij ons is er ook geen oorzaak gevonden. heb zelf 11x iui gehad waarvan 1x zwanger te zijn geweest,wat helaas is uitgelopen op een miskraam.

dus hier ook niet echt een positief bericht. ik heb zelf altijd mee geschreven bij iui hangplek miss iets voor jou..

 

wil je heel veel sterkte en succes wensen en dat je snel mag gaan genieten van een 2de wondertje

 

 

liefsssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Angel en Renata,

 

Misschien een domme vraag: maareh als je spuit met puregon of menopur, dan heb je bij IUI toch ook meer kans op meerdere folikels die bevrucht kunnen raken?

Of was menopur en purgeon voor de rijping van de eitjes?

Ben zoals je ziet ff de kluts kwijt, hahaha.

 

Groetjes Lottepot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, heb ik ook gehad. Ik had telkens maar 1 follikel bij 75E menopur. Ik heb begrepen dat menopur vaak aan de iets oudere dames wordt voorgeschreven, omdat het voor de kwaliteit van de eicel beter is.

 

 

Veel succes Alexandre met je volgende poging.

 

Groet van Ellie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden