Ga naar inhoud

1e IUI en nu??


Ursula D

Aanbevolen Berichten

Hallo iedereen

 

Wij zijn al 5 jaar aan het proberen en zijn allebei getest en alles is prima, mijn man zijn zaad is goed en ik ben ook helemaal gecontroleerd en het enige dat ze konden vaststellen is dat ik "misschien" 1 verstopte eileider zou kunnen hebben. Maar goed ook met 1 eileider (zei het ziekenhuis) kan je zwanger worden.

 

Ondertussen zijn we begonnen met Lucrin 20 mg, Puregon 50 mg en Pregnyl 5000

Hieronder even wat ik heb moeten spuiten en wanneer tot nu.

 

14-09-2010 1e x Lucrin 20 mg + Puregon 50 mg (18u)

15-09-2010 Lucrin 20 mg + Puregon 50 mg (18u)

16-09-2010 Lucrin 20 mg + Puregon 50 mg (18u)

17-09-2010 Lucrin 20 mg + Puregon 50 mg (18u)

18-09-2010 Lucrin 20 mg + Puregon 50 mg (18u)

19-09-2010 Lucrin 20 mg + Puregon 50 mg (18u)

20-09-2010 Lucrin 20 mg + Puregon 50 mg (18u)

21-09-2010 Lucrin 20 mg + Puregon 50 mg (18u)

22-09-2010 Echo 8:30u = 1 follikel van 13 mm / Lucrin 20 mg + Puregon 50 mg (18u)

23-09-2010 Lucrin 20 mg + Puregon 50 mg (18u)

24-09-2010 Echo 8:30u = Follikel 16 mm geworden / Lucrin 20 mg + Puregon 50 mg (18u)

25-09-2010 Lucrin 20 mg + Puregon 50 mg (18u)

26-09-2010 Lucrin 20 mg + Puregon 50 mg (18u)

27-09-2010 Echo 8:30u = Follikel 21 mm geworden / 10 000 Pregnyl (18u)

28-09-2010 -------

29-09-2010 17e dag na 1e dag van menstruatie om 10:30u inseminatie / 5000 pregnyl (18u)

30-09-2010 -------

01-10-2010 5000 pregnyl (18u)

03-10-2010 5000 pregnyl (18u)

 

Op 14-10-2010 mag ik een zwangerschapstest doen en die 10 dagen gaan erg lang duren, of ik zou ongesteld moeten worden voor die dag.

 

Nu ben ik heel erg misselijk en ik heb de hele dag honger, maar zou dat kunnen zijn door de pregnyl?

 

Ik hoop dat er hier iemand wat meer kan over vertellen...

 

Alvast bedankt.

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ursula,

kan zijn dat je op de Pregnyl reageert. Je krijgt opeens een stoot zw hormoon in je lichaam dus dat kan bij iedereen een ander effect hebben. Ik word er ook niet fitter op.

In combinatie met alle andere hormonen krijgt je lichaam toch wel wat te verduren.

Probeer het rustig aan te doen en afleiding te zoeken.

Opletten met eerder testen want door de Pregnyl zou je vals positief kunnen testen.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, dat had ik inderdaad al begrepen en volgens het ziekenhuis mag ik pas testen 15 dagen na de inseminatie (14 oktober), en daar ga ik me ook aan houden.

 

Ik vind het wel vreemd dat ik nu pas last krijg van de pregnyl, terwijl ik 29 september (2x 5000), 01 oktober en 03 oktober 5000 moest inspuiten.

Ik heb in die dagen niets gevoeld, is het dan normaal dat je pas bijna 3 dagen na de laatste injectie last krijgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu 6x iui en bijna 3x ivf/icsi gedaan en geen behandeling was hetzelfde, ook reageerde ik telkens anders op de medicijnen.

Ligt er ook aan hoe je in je vel zit en of je lichamelijk fit bent of juist niet. Het is echt heel moeilijk om een vergelijking te maken.

Je spuit 5000IE dat is veel, dat heb ik ook gedaan bij de eerste ivf. Normaal wordt er minder gespoten namelijk maar 1500IE, dat zijn nogal wat hormonen. Je krijgt steeds meer hcg in je lichaam en iedereen reageert anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sylvie, heel veel succes met de aankomende behandelingen...

 

Het Flevoziekenhuis heeft dit voorgeschreven (5000 pregnyl) waarvan zelfs de 1e dag 2x 5000.

Als ik hier de berichtjes van anderen lees merk ik inderdaad dat dit erg veel is.

Maar goed, ik doe maar wat het ziekenhuis mij voorschrijft en hoop dat het allemaal goed komt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ursula en ook Sylvie,

 

Mijn verhaal lijkt op jouw verhaal, ik ben nu met de 2e IUI-poging bezig en ik ben ook op 29-09 geinsemineerd, toevallig he. En spannend. Ik heb ook last van de pregnyl, tenminste dat denk ik: weinig energie.

Ik prikte de laatste keer 5000 eenheden Pregnyl op 27-09, dan een dag rust, dan 29-09 de inseminatie. Voor de Pregnyl prikte ik net als jij Puregon (75 per dag).

Weet jij waarom je ook Pregnyl op de dag van de inseminatie prikt en ook daarna nog pregnyl om de dag? Ik stop na de inseminatie met prikken.

Ook prik ik geen Lucrin (weet ook niet wat het is).

Maar je hebt helemaal gelijk, gewoon vertrouwen hebben in de strategie van je gynaecoloog/ziekenhuis. Er zijn altijd wel verschillen te vinden.

Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ursula en ook Sylvie,

 

Mijn verhaal lijkt op jouw verhaal, ik ben nu met de 2e IUI-poging bezig en ik ben ook op 29-09 geinsemineerd, toevallig he. En spannend. Ik heb ook last van de pregnyl, tenminste dat denk ik: weinig energie.

Ik prikte de laatste keer 5000 eenheden Pregnyl op 27-09, dan een dag rust, dan 29-09 de inseminatie. Voor de Pregnyl prikte ik net als jij Puregon (75 per dag).

Weet jij waarom je ook Pregnyl op de dag van de inseminatie prikt en ook daarna nog pregnyl om de dag? Ik stop na de inseminatie met prikken.

Ook prik ik geen Lucrin (weet ook niet wat het is).

Maar je hebt helemaal gelijk, gewoon vertrouwen hebben in de strategie van je gynaecoloog/ziekenhuis. Er zijn altijd wel verschillen te vinden.

 

Veel succes!

 

De Pregnyl zorgt ervoor dat de embryo zich kan kan innestelen, het is niet aan te raden hier zo maar mee te stoppen. Je krijgt dit voor een reden.

Als je je niet prettig voelt bij de Pregnyl kan je Utrogestan vragen, dit moet je vaginaal inbrengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Pregnyl zorgt ervoor dat de embryo zich kan kan innestelen, het is niet aan te raden hier zo maar mee te stoppen. Je krijgt dit voor een reden.

Als je je niet prettig voelt bij de Pregnyl kan je Utrogestan vragen, dit moet je vaginaal inbrengen.

 

Ik zal het vragen in het ziekenhuis. Ik krijg steeds maar voor 1 X pregnyl voorgeschreven. Je hoort het nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sylvie, het lijkt me goed om zoiets te gebruiken. Ik heb het ziekenhuis gemaild maar ze schrijven terug dat dit niet de gebruikelijke procedure is. Ik doe mee aan de INeS-studie en daar hoort blijkbaar geen doorprikken met Pregnyl of Utrogestan bij. Ik heb geen idee of dat in mijn situatie nodig zou zijn maar ik wil natuurlijk net als jij alles proberen. Nou, eerst maar afwachten wat deze laatste poging oplevert. Ga 14 okt testen maar t voelt alsof ik ongesteld ga worden.

Hoe gaat t met jou? Sterkte!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ursula. Hoe gaat t met je? Ja, ik denk ook dat ik 14 okt mag testen (er is geen dag genoemd maar ik geloof dat je ongeveer twee weken moet aanhouden he?). Maar het voelt nu alsof ik voor de 14e ongesteld ga worden. Ik heb veel last van de hormonen, lig elk weekend plat op bed, nu gaat t wel weer. Heb jij dat ook?

Succes de komende dagen! En een fijne zonnige zondag:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gevoel dat je ongi gaat worden hoeft niets te zeggen. Had dat beide keren bij mijn zw, het lijkt erg op elkaar.

Morgen krijg ik een echo om te kijken of ik schoon ben . Dat is wel spannend want ik wil graag meteen door.

 

Sylvie, veel succes vandaag met de echo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, mn tweede poging is mislukt. Vandaag ongesteld geworden. Ik voelde het al aankomen, heel emotioneel en veel PMS-klachten. Toch voel ik me een klein beetje opgelucht omdat ik me nu fysiek beter voel. En de twijfel is weg. Gelukkig schijnt de zon.

Ik hoop dat het voor jou beter uitpakt, Ursula.

En Sylvie ik hoop dat jij meteen door kan gaan.

Sterkte allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi sunlight, ik lees je berichtje nu pas.

Ja ik herken het heel erg goed, dus ik neem aan dat ik ook wel ongesteld zal worden 1 van deze dagen. En ik hoop dat het dan voor donderdag is, anders ga ik hopen en testen en teleurgesteld worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sunlight je opluchting is herkenbaar. Soms zweef je tussen hoop en wanhoop en dat is zwaar.

Je hebt nu zekerheid hoe verdrietig het ook is dat het niet gelukt is.

 

Zo fijn dat we elkaar hier begrijpen op dit forum. Hoe lief mijn vriend of anderen ook zijn... dit is anders. Dank je voor je reactie Sylvie. Ik hoop dat het voor jou een vrolijke dag is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sylvia en sunlight, bedankt voor jullie reactie, het is inderdaad heel erg fijn om er met iemand te kunnen over praten.

We maken allemaal hetzelfde mee en wat het zo zwaar maakt is niet de behandeling, maar elke maand die onzekerheid bij mij.

 

Momenteel is het nog rustig en nog 3 dagen voor ik mag testen. Maar goed als ik Sylvia haar behandelingen bekijk, ben ik wel bang dat ik straks misschien positief test en toch nog een miskraam krijg...pfff ik word soms gek van al die gedachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden