Ga naar inhoud

Hallo


Ursula D

Aanbevolen Berichten

Hallo iedereen,

 

Ik wil mij graag voorstellen. Ik ben Ursula, 36 jaar en sinds 5 jaar aan het proberen om via de natuurlijke weg zwanger te worden.

Mijn man en ik zijn beiden gecontroleerd en alles is prima, maar toch wil het niet lukken, daarom zijn we met de 1e IUI gestart.

 

Ik ben sinds 14 september begonnen met elke dag om 18u Lucrin 20 mg en Puregon 50 mg te spuiten.

Op maandag 27 september was er een follikel van 21 mm en heb diezelfde avond 2x 5000 pregnyl moeten spuiten.

Op woensdag 29 september hebben ze om 10:30u de inseminatie gedaan en ik vond dat best pijnlijk, het voelde alsof er met een naald in mijn baarmoeder werd geprikt.

Wat ik een beetje vreemd vond is dat ze voor de inseminatie niet even hebben gekeken wat die 2x 5000 pregnyl gedaan had. Of is dat normaal dat ze niet kijken en gelijk aan de inseminatie beginnen?

 

Daarna moest ik diezelfde avond 5000 pregnyl spuiten, vrijdag 01 oktober 5000 pregnyl en zondag 03 oktober voor de laatste keer 5000 pregnyl.

 

Nou ik dacht, ik schrijf even hoe het bij mij is verlopen.

 

Iedereen heel veel succes met het wachten en wachten en geduldig zijn...

 

Fijne dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Ursula,

 

er is bij mij ook nog nooit gekeken. Om het moment dat je Pregnyl zet krijg je ook echt pas ongeveer 36 uur later je eisprong. Niet eerder en niet later.

Lijkt me wel frustrerend dat je geen reden hebt waarom het niet lukt.

Ik hoop dat je iui lukt.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ursula

 

Wij hebben ook iui gehad heb ook hormonen gehad maar 1 x pregnyl.

Mijn man zijn zaad is heel slecht dus iui heeft geen zin ze hebben ons te lang laten lopen.

Jammer maar nu krijgen we icsi.

Ik hoop dat je gauw een mooie posi test in je handen mag hebben.

 

Liefs Jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Syvie,

 

Bedankt voor je reactie, ik hoop dat het mag aanslaan. Maar ik zie in jou onderschrift dat jij al verschillene keren bent zwanger geweest en steeds een mk.... hebben ze al kunnen vaststellen wat er aan de hand is?

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Minoes, bedankt ik hoop het ook....het zullen 9 lange dagen worden. Maar wat er ook mag gebeuren, ik laat het jullie weten.

En dan ben ik nog bang als ik zwanger ben dat ik een mk krijg, zoals ik hier toch wel bij vele kan lezen.

Sterkte voor alle vrouwen die dit hebben moeten meemaken en erg fijn dat jullie het hier willen schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Syvie,

 

Bedankt voor je reactie, ik hoop dat het mag aanslaan. Maar ik zie in jou onderschrift dat jij al verschillene keren bent zwanger geweest en steeds een mk.... hebben ze al kunnen vaststellen wat er aan de hand is?

 

groetjes

 

De eerste zw was heel gecompliceerd met weinig kans van slagen. Had te maken met de deling van de embro's. 1 vruchtzak, weet het niet meer precies. Maar een moeilijk verhaal.

Deze mk was het vruchtje waarschijnlijk niet sterk genoeg zoals dit vaker voorkomt, ik denk niet dat er iets specifiek mis is. Het is er ook nog niet uit, zit nu te wachten totdat alles op gang komt, hopelijk snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een vraagje, is het normaal dat je de hele dag honger hebt en ontzettend veel eet zonder echt aan te komen van de pregnyl?

Zou dat ook een bijwerking kunnen zijn?

 

Sorry dat ik met zoveel vragen zit en misschien in een verkeerd topic, maar ik ben het forum nog aan het uitzoeken...

 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ursula, ik zie dat je hier ook al iets had geplaatst. Ik had net op je gereageerd op een ander deel van het forum maar ik ben ook pas lid geworden en heb nog niet zoveel overzicht.

Ik vind het zo toevallig dat je net als ik ook 36 jaar bent, wij zijn ook al lang bezig (iets korter) en bij ons is ook niets gevonden. Wij zijn met de tweede IUI-poging bezig.

Ik stuurde je net al iets over het prikken (ik prik ook Puregon en Pregnyl maar geen Lucrin).

Ik vond het de eerste keer ook vreemd dat er voor de inseminatie geen echo wordt gemaakt. Maar dat is dus normaal, want Sylvie schrijft het ook.

Wat bij mij anders is, is dat ik alleen voor de inseminatie (2 dagen ervoor) Pregnyl prik, daarna prik ik niet meer.

Wat veel informatie komt er op je af he. Ik ben zelf heel blij dat ik nu op dit forum zit. Ik durfde eerst niet maar ik merk nu al dat ik er steun aan heb. Toch anders dan met vriendinnen of familie, hoe lief ze vaak ook meedenken, ik heb nu het gevoel dat het echt wordt begrepen.

Ik ben zelf trouwens 3 X naar een acupuncturist geweest. Ik merk er nog niet veel van maar wie weet helpt het.

Jij ook veel succes met afwachten,

fijne avond!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Pregnyl die Ursula spuit is om de innesteling te bevorderen, Je kan ook Utrogestan krijgen, dat zijn bolletjes die 3x daags 1 of 2 vaginaal moet inbrengen.

Normaal gesproken krijg je dit alleen bij een ivf of er moet iets niet goed zijn met je bms.

Op eigen verzoek heb ik nu bij de escape iui Utrogestan gebruikt, het is een lichaam eigen hormoon dat er voor zorgt dat de embryo zich lekker kan innestelen.

Baadt het niet dan schaadt het niet is mijn motto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ursula welkome hier!

Bij ons is er ook niet echt een reden gevonden,waarom niet lukt,wel endometriose weggehaald!

Mijn eerste keer IUI deed ook veel pijn ik moest zelf huilen....daarna niet meer (ik hoop voor je dat er ook niet nodig is daarna) ;),ook geen echo gedaan,het is niet nodig zeggen ze.

Ik wens jullie heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien beetje laat, maar toch alsnog welkom hier:)

Liever hadden we je hier niet gezien (want dan kon je zonder hulp zwanger worden) maar toch gezellig dat je er bij bent.

Ik heb 6 x iui gehad...de eerste 3 x zonder hormonen. Wel moest ik 2 dagen van te voren idd de pregnyl zetten. Later moest ik wel iets meer bij spuiten, weet alleen niet meer van wat.

Mijn vriend en ik zijn ook allebei gezond, ik ben ooit in 2002 even zwanger geweest maar dat was een bbz, dus dat moest weggehaald worden, daarna nooit meer zwanger geweest.

Vorige ronde mn eerste ivf gehad, helaas mislukt en nu door naar poging 2, morgen begin ik weer met spuiten.

 

Maar hopelijk hoeft het voor jou niet zo ver te komen en ben je gewoon zwanger na je eerste iui.

Zet hem op!!!

 

xxxx

Denise

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden