Ga naar inhoud

Nieuw kabinet wil nog maar vergoeding 1 ivf-poging


ChrisH

Aanbevolen Berichten

Zojuist heb ik het regeerakkoord op internet gevonden en daaruit blijkt dat er nog maar 1 ivf-poging in het basispakket komt. Voor de rest zou men zich bij kunnen verzekeren.

Maar wat als je nu al in het ziekenhuistraject zit? Ik wil wedden dat ik me volgend jaar niet kan bijverzekeren. Ik baal hier van. Gelukkig dit jaar nog onze 2e poging. Maar ik reken er nu al op dat we een eventuele 3e poging al zelf moeten betalen. En op zelf betalen hebben wij pas gerekend vanaf poging 4. Weer extra druk op de behandeling die toch al een niet te grote slagingskans heeft. Echt slecht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Ik heb het bericht ook gelezen en ben er behoorlijk van geschrokken. Maar direct daarna werd ik ook echt enorm boos! Waarom moet nu net op IVF pogingen gekort gaan worden?

Ik snap ook wel dat het geld toch ergens vandaan moet komen, maar is dat onze schuld? De tweede kamer heeft er in het verleden zelf een puinhoop van gemaakt qua financiën en daar moeten wij nu een hoge prijs voor betalen.

Denken ze in de tweede kamer dat we deze behandelingen voor onze lol doen ofzo?

Het is een zwaar traject waar we allemaal in zitten en dit voelt als zoveelste klap in het gezicht. Maar ja daar hebben zij geen boodschap aan.

 

Laten we maar hopen dat het conceptakkoord er niet door komt en dat het allemaal nog meevalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik vooral bijzonder vindt is dat men zo bang is voor de vergrijzing maar dat dan kansen op kinderen worden verkleind

zo kom je toch nooit meer aan meer kinderen in nederland

snap er werkelijk niets van

 

ik hoop dat als ze het wel door drukken dat de extra verzekering dan wel nog een beetje te betalen is en op elk moment in het jaar en waar je ook zit in het proces af te sluiten

anders vallen er echt heel veel mensen in een groot gat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ik shock wat erg , vorig jaar poging 4 verloren bij unive , jaren betaald voor toppakket en opeens haalden ze het eruit , nu staat poging 3 bij ons voor de deur , die zou plaats vinden in 2011....

Ik ben zo bang dat wij die ook nogeens kwijt raken, zelf betalen word een groot probleem wij moeten echt jaen sparen voor 4 duizend euro en ik denk dat dat nog eens laag berekend is ook.

 

Het probleem bij dit soort regels is dat als je al in behandeling bent je niet meer mag bij verzekeren.

Omdat Unive poging 4 der uit gooiden ben ik naar alleen aanvullend gegaan.

 

Ik ben hier echt doodziek van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop wel dat er iets van een overgangsregeling komt voor mensen die al in het traject zitten en hadden gerekend op 3 vergoede pogingen. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben. Ik wil me best bijverzekeren, maar ik het gevoel dat dit wel eens erg lastig kan worden. Nu hebben mijn man en ik wel wat spaargeld om 2 of 3 pogingen zelf te betalen, maar dat geldt niet voor iedereen. Dus dit is allemaal heel zuur. Ik weet wel dat wij bij een eventuele 3e poging die mogelijk zelf betaald moet worden, eens goed ga rondkijken. Want als ik zelf moet betalen, dan accepteer ik niet zomaar dat ik maar 1 emmie teruggeplaatst krijg, omdat ik toevalling nog 35 min ben. Dus dan kan het best zijn dat ik uit ga wijken naar het buitenland. Ik hoop heel erg op onze tweede poging. Dat deed ik al voordat ik dit nieuws hoorde, maar nu alleen nog maar meer. Maar ik vind het erg zuur voor de mensen die geen spaarpotje hebben. En zo kortzichtig nu er al jaren over de onbetaalbaarheid van de pensioenen wordt gesproken... Misschien zou er ook maar weer eens gestimuleerd worden dat mensen weer op jongere leeftijd aan kinderen beginnen. Ik ben van de generatie die is opgevoed met het motto " een slimme meid is op haar toekomst voorbereid". Dat betekende voor mij studeren aan de universiteit. Dat betekende voor mij ook later aan kinderen beginnen. Hoewel het in ons geval niet eens aan mijn vruchtbaarheid ligt.

Ik ben gewoon echt boos, maar ik merk uit de voorgaande reacties dat ik niet de enige ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moeten deze plannen toch nog goedgekeurd worden? Is het niet zo dat iedereen akkoord moet gaan vanuit de kamers alvorens dit tot een akkoord leidt? Of is men al akkoord en gaat dit in per 2011? Lees namelijk op diverse fora dat het nog wel even kan duren alvorens deze plannen erdoor zijn, omdat er net al nieuwe wijzigingen in het zorgverzekeringspakket zijn aangebracht. Echt belachelijk!!!!!

 

Ben benieuwd of ze dit nog voor elkaar krijgen voor 2011?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, zo stom zijn ze verdorie dus wel! Het staat overal op internet.... Vraag me alleen sterk af of hun dat in hun eentje kunnen beslissen? Dit moet toch goedgekeurd worden door mensen? Zou even mooi zijn als de partijen even zelf dingen gaan bepalen zonder toestemming van hogerop? Lijkt me toch niet dat dit kan, ben serieus verbaasd hierover!

 

Ga net starten met mijn eerste IVF aanstaande oktober/november. Zou even mooi worden als het direct mijn laatste is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx Babii, ik moet eerlijk zeggen dat ik de nieuws sites niet zo vertrouw. Maar ik het het concept wel gevonden, maar dit willen ze, en is er nog niet door! Ik heb een stuk van het VWS gevonden. Hier word niet gesproken over ivf. Heel verwarrend allemaal.

http://www.rijksoverheid.nl/ministeries/vws/nieuws/2010/09/21/vws-begroting-maatregelen-nodig-om-zorg-betaalbaar-te-houden.html

 

Ik zal me maandag er meer in gaan verdiepen op mijn werk. Ik hoop dat ik wat meer te weten kom.

 

Als ik wat meer weet, laat ik het uiteraard weten. Ik werk voor een zorgverzekerings maatschappij, dus kom dit soort dingen snel te weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou heel fijn zijn Guusje, want ik raak aardig in de stress! Ben je zolang bezig, net als ieder ander hier. Kom je eindelijk in aanmerking voor IVF, gaan ze dit doen!

 

- Maar het is er nog niet door, maar wanneer is het er dan wel door?

- Wie moeten hier nog een akkoord op gaan geven of beslissen ze dit alleen?

- En hoelang duurt het voordat dit erdoor kan zijn (voor 2011)?

- Moet dit niet eerst nog door de eerste en tweede kamer?

 

Kan toch niet dat ze dit alleen beslissen????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx Babii, ik moet eerlijk zeggen dat ik de nieuws sites niet zo vertrouw. Maar ik het het concept wel gevonden, maar dit willen ze, en is er nog niet door! Ik heb een stuk van het VWS gevonden. Hier word niet gesproken over ivf. Heel verwarrend allemaal.

http://www.rijksoverheid.nl/ministeries/vws/nieuws/2010/09/21/vws-begroting-maatregelen-nodig-om-zorg-betaalbaar-te-houden.html

 

Ik zal me maandag er meer in gaan verdiepen op mijn werk. Ik hoop dat ik wat meer te weten kom.

 

Als ik wat meer weet, laat ik het uiteraard weten. Ik werk voor een zorgverzekerings maatschappij, dus kom dit soort dingen snel te weten.

 

Handig zo'n contact bij een zorgverzekering, gaan we wel optimaal gebruik van maken :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de verzekering gebeld, per november is het pas bekend! Ooooo ik ben een leek qua regering, maar dit gaan ze toch niet in hun eentje kunnen beslissen? Stel Femke Halsema is het er niet mee eens of een andere partij, dan gaat het toch niet door????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben werkzaam bij een zorgverzekeraar en als ik zie hoe lang het soms duurt voordat er besluiten zijn genomen, verwacht ik zelf niet dat ze deze waanzinnig stomme nieuwe regel er doorheen krijgen voor 1-1-2011. En laten we hopen dat de tweede en eerste kamer dit besluit van tafel vegen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb begrepen dat dit er voor 15 november moet liggen en men zaterdag (deze of volgende week) akkoord moet gaan. Maar moeten de eerste en tweede kamer er ook nog naar kijken?

 

En zijn dit plannen die verdeeld worden over de jaren, dus tot 2015 of gaat dit dan per 2011 in?

 

Unive zegt dat ze in november te horen krijgen wat de nieuwe polisvoorwaarden zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt inderdaad dat half november de nieuwe voorwaarde voor 2011 definitief moeten zijn, dus ik kan me, net als Chrissy, niet voorstellen dat dit door gaat per 2011. En hoe dat precies gaat qua regering weet ik ook niet hoor. Maar dit is een voorstel, en moet door meerdere goed gekeurd worden. En uiteraard hoop ik dat het er niet door komt.

 

Daarom ben ik nooit zo op de media qua dit soort dingen, nu zijn veel mensen in de stress, en dat is straks hopelijk voor niets geweest. Ze zeiden ook eerst dat ze het verplichte eigen risico naar 700,00 (voor 2015) wilde opschroeven, maar dat ik nu ook gelukkig van de baan.

 

Laat je niet gek maken, zolang er niets definitief is. Makkelijk gezegt dat gedaan, ik weet het!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, maar goed. Ik las ergens dat ze zaterdag al naar de kamer gaan en dat er zaterdag al een klap op wordt gegeven. Dus het zou zomaar kunnen dat het er dus wel op tijd doorheen is. Ze noemen ons nu mensen met lichamelijke ongemakken? Dat is zo onterecht en pijnlijk!

 

Ben echt heel benieuwd of ze dit voor elkaar gaan krijgen, jij denkt dus van niet??

 

Hm, ik snap die uitgebreide teksten nooit van die ministers haha. ERg he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Babii, ik weet het ook niet zeker hoor! Je weet het tegenwoordig maar nooit. In ieder geval hoop ik dat het, net als iedereen hier, er nooit doorheen komt.

 

En ook ik ben een leek als het gaat over het kabinet hoor, dus zo raar is het niet. Ik ben meer iemand die afwacht, want we kunnen er ons wel eerst druk om maken, maar veranderen kunnen we het niet meer. Dan vind ik het zonde van mijn energie.

 

We kunnen helaas niet anders dan afwachten, en hopen dat het niet door gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, hopenlijk is dit weer een of ander idee wat er niet doorheen komt! Want anders zijn wij zwaar de pineut!

Wij moeten al veel zelf betalen omdat we genoodzaakt zijn voor onze TESE/ICSI/PGD behandeling naar Brussel te gaan. (3800,- zelf betalen!)

Als we nu ook nog maar voor een poging terugkrijgen gaat het ons nog meer kosten en dat kunnen we dan echt niet meer betalen!!!

Het is toch te gek voor woorden mocht dit erdoor komen!

Ook heb ik zwart op wit staan dat wij voor 3 pogingen een x-bedrag terugkrijgen, dus daar mogen ze dan toch niet zomaar onderuit lijkt me.

En ik heb pas nog uit zeer betrouwbare bron gehoord dat ze waarschijnlijk in de toekomst 6 pogingen gaan vergoeden, net als in België.

En dan wel met de restrictie van max. 1 embryo terugplaatsing per keer ivm met de risico's en kosten die daar weer aan verbonden zijn.

Dit regeerakkoord staat daar dus haaks op snap er niets van!

We wachten maar weer af.............

 

Liefs Miekske

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://nos.nl/artikel/188439-hirsch-ballin-stemt-tegen-regeerakkoord.html

 

VVD, PVV en CDA zijn de 3 grootste partijen toch? Als CDA dus tegenstemt en niet wil samenwerken met de PVV dan vervalt dat hele regeerakkoord toch? Althans, ze hebben dan geen kabinet meer, hoe willen ze dan het e.e.a. voor elkaar krijgen? Kabinet valt dan uit elkaar toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDA wil (vooralsnog) dus wel samenwerken met de PVV. Ze gaan nu alleen bekijken of ze alle drie kunnen leven met dit regeerakkoord

(en ik weet niet precies wie er nog meer wat over te zeggen heeft) en anders gaan ze nog dingen veranderen.

Maar dit regeerakkoord hebben CDA, PVV en VVD dus al samen opgesteld volgens mij.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden