Ga naar inhoud

Melatonine verdubbelt aantal IVF successen ???


Gast Guusje

Aanbevolen Berichten

Er staat dat de testvrouwen 3 mg hebben ingenomen, maar is dit per dag? En vanaf wanneer? Daar ben ik nl. dan wel benieuwd naar.

Verder kwam ik onderstaande tegen. Wel tegenstrijdig dus...wat moeten we er nu weer van denken?

 

 

Wie mag geen melatonine innemen?

 

-Zwangere en zogende vrouwen mogen geen melatonine gebruken. Het is niet bekend of gebruik van melatonine invloed heeft op de foetus. Het is daarom verstandig om geen melatonine te gebruiken bij zwangerschap of tijdens het zogen van een kind.

 

-Mensen met een allergie voor melatonine.

 

-Mensen met bepaalde vormen van kanker mogen melatonine enkel innemen onder begeleiding van een orthomoleculair werkende arts of therapeut.

 

- Een vrouw die zwanger wil worden kunnen beter geen melatonine gebruiken. Een grote hoeveelheid melatonine werkt als een anticonceptiepil.

 

- Kinderen mogen geen melatonine gebruiken. Dit is enkel toegestaan in speciale gevallen onder begeleiding van een orthomoleculair therapeut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dames,

 

Zelf gebruik ik al bijna een jaar Melatonine, voor andere doeleinden. En je kan in mijn handtekening lezen dat het geen enkel neveneffect heeft gegeven tijdens de IVF behandelingen. Daarnaast is Melatonine 3 mg niet eens verkrijgbaar zover ik weet. Je hebt 1, 2 en 5 mg die uitsluitend via de huisarts verkrijgbaar zijn.

 

Groetjes Lottepot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het ook even met mijn arts besproken. Die kende het onderzoek nog niet, maar las het door mij meegenomen artikel snel door. Daarin staat te lezen dat het resultaat alleen gold voor vrouwen met ongezonde eicellen. Ik heb ook PCOS, zoals genoemd in het artikel, maar mijn eicellen lijken prima te zijn. Ik zou dus niet binnen de doelgroep van het onderzoek vallen. Voor iedereen goed om dit zelf na te gaan voor je alle hoop hierop vestigd.

Daarnaast is het onderzoek in Azie uitgevoerd en bij Aziatische vrouwen ligt de baarmoeder anders in de buik. Ik kan me dus voorstellen dat er meer verschillen zijn en dat de conclusie van dit onderzoek niet zomaar geldt voor Europese vrouwen.

Ik wil niet negatief overkomen, maar wel realistisch... al hoop ik natuurlijk met iedereen dat dit veel mensen gaat helpen.

Ik zou het vooral met je eigen arts eerst overleggen voor je Melatonine gaat gebruiken.

 

Yonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het verder niet schaadt dan lijkt het me wel het proberen waard.

Maar ik ga het natuurlijk eerst wel met m'n arts bespreken. Het is wellicht een laatste redmiddel?

Zelf heb ik ook nooit problemen gehad met m'n eicellen, maar het laatste half jaar is het aantal follikels/eitjes wel al verminderd in vergelijking met vorig jaar....dus misschien ook de kwaliteit wel.

Het zal 'm toch maar net aan dat ene chromosoompje liggen?

 

Ben benieuwd naar andere meningen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had het ook gelezen en volgens mij zou je melatomine moeten gebruiken tijdens de stimulatie van de follikels.

Daardoor zou de kwaliteit van de eicellen beter worden.

Na de terugplaatsing zou ik het dan niet meer gebruiken.

Zelf gebruik ik melatomine vaak om te slapen.

Ik heb alleen nog cryo's dus ik heb er niets aan, maar voor mensen die aan het begin van een poging staan, lijkt het

me wel aan te raden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het ook even met mijn arts besproken. Die kende het onderzoek nog niet, maar las het door mij meegenomen artikel snel door. Daarin staat te lezen dat het resultaat alleen gold voor vrouwen met ongezonde eicellen. Ik heb ook PCOS, zoals genoemd in het artikel, maar mijn eicellen lijken prima te zijn. Ik zou dus niet binnen de doelgroep van het onderzoek vallen. Voor iedereen goed om dit zelf na te gaan voor je alle hoop hierop vestigd.

Daarnaast is het onderzoek in Azie uitgevoerd en bij Aziatische vrouwen ligt de baarmoeder anders in de buik. Ik kan me dus voorstellen dat er meer verschillen zijn en dat de conclusie van dit onderzoek niet zomaar geldt voor Europese vrouwen.

Ik wil niet negatief overkomen, maar wel realistisch... al hoop ik natuurlijk met iedereen dat dit veel mensen gaat helpen.

Ik zou het vooral met je eigen arts eerst overleggen voor je Melatonine gaat gebruiken.

 

Yonne

 

Ik ben het helemaal met je eens het eerst met je arts te overleggen.

En wat je zegt over Aziatische vrouwen dat de baarmoeder anders ligt. Ik heb zelf een gekantelde baarmoeder en vroeg mijn arts of dat de rede is dat wij nog kinderloos zijn. Ze vertelde mij dat vrouwen met een donkere huidskleur vaker een gekantelde baarmoeder heeft dan blanken vrouwen. En dat het niet uitmaakt qua vruchtbaarheid.

 

@Martha, bedoel je mij ook ""oude vrouw"" ???? hahahaha ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, haha, ik weet niet eens hoe oud je bent:-)

De "wij"-vorm is bedoeld voor de vrouwens die zich hierin herkennen...

In het verhaaltje stond dat het vooral voor de vrouwen tussen de 35-40 (of ouder natuurlijk) interessant is, omdat die minder eireserves hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, haha, ik weet niet eens hoe oud je bent:-)

De "wij"-vorm is bedoeld voor de vrouwens die zich hierin herkennen...

In het verhaaltje stond dat het vooral voor de vrouwen tussen de 35-40 (of ouder natuurlijk) interessant is, omdat die minder eireserves hebben.

 

Hahaha, dan hoor ik bij de oudjes ;-s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

Na het lezen van het artikel wat Mart erop heeft gezet ga ik hier ook wel in geloven... Het lijkt me een goed onderbouwd onderzoek.

Inderdaad dan alleen tijdens de stimulatiefase. Misschien dat het toch net wat betere kwaliteit eicellen geeft waardoor er meer bevrucht worden.

En wij kunnen dat goed gebruiken aangezien het met de PGD al zo'n afvalrace van embryo's gaat worden...

En bovendien is het niet schadelijk dus ik denk dat ik het wel wil proberen!

Nathalie heb jij het nog nagevraagd aan jou homeopatisch arts? Ben wel benieuwd wat hij dan zegt!

 

Groetjes Miekske

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi Miekske,

 

Ben dinsdag bij de homeopatisch- orthomodiculair arts geweest en hij vond het een goed idee om de melatonine te gebruiken, volgens hem is het een onschuldige stof die je lichaam toch al zelf aanmaakt en die als anti-oxidant werkt. Hij vond het een goede beslissing van me ondanks dat ik niet binnen de onderzoeksgroep val omdat de eicellen van prima kwaliteit zijn aldus de artsen. Hij boodt zelfs aan 5 mg voor te schrijven alleen ik heb de 3 mg al in huis..besteld via het internet.. wel jammer, had dus gratis kunnen zijn..

 

Groetjes Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Heel interessant. Het lijkt mij ook wel wat. En die (soort) homeopatische arts was positief toch? Het kon iig geen kwaad. Ik ga maandag ff bellen met mijn huisarts en het ook maar slikken denk ik. 5 mg is dus ook goed? Ik heb begrepen dat we hier geen 3 mg hebben...

Groetjes, Mees.

Ps. Bij mij bevrucht het eitje wel, maar nestelt het zich (tot nu toe) niet. Verbetert die kans ook met dit medicijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mees,

 

In het onderzoek ging het over 3 mg, vandaar dat ik zoiets had van: doe maar 3 mg.

De homeopatisch- orthomodiculair arts gaf aan dat het geen kwaad kon zolang je het middel maar niet jaar in jaar uit gebruikt. Dat doe ik niet, ik gebruik het maar 2 weken.

De arts gaf aan dat hij ook 5 mg voor me kon bestellen echter, ik had de 3 mg al besteld via het internet dus dit was niet nodig.

 

Bij mij worden de eitjes ook bevrucht maar nestelt het ook niet, ik geloof niet dat het daar bij helpt. Daarvoor heb ik extra vitamine E gehad, om dit proces te ondersteunen. De melatonine zou de kwaliteit van de eitjes ten goede komen omdat dit een anti-oxidant is en beschermd tegen negatieve invloeden.

Tja, we moeten het allemaal nog maar zien...

 

Groetjes Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden