Ga naar inhoud

Hoe reageerd jullie huid direct na de spuit op prikplek


Mutsy_4

Aanbevolen Berichten

Ik heb vanmorgen voor de zekerheid toch even naar het ZH gebeld ivm de reactie die ik heb na de spuit.

 

Rechtsonder is het litteken van de laparoscopie en rechts bovenin de rode vlek is een rood puntje van de 1e spuit.

 

100040d1283880648t-september-oktober-2010-cryo-tp-ivf-icsi-behandeling-cimg2005.jpg

 

 

 

Ze hoort het niet vaak zei ze en het is een reactie op de medicatie, zolang de plekken weer wegtrekken is het goed zei ze. Dat betekend dat de medicatie opgenomen wordt.

 

 

 

Het is wel flink irritant, want het jeukt echt enorm. huh.gif

 

Zodra de spuit gezet is, krijg ik rondom de plek allemaal bultjes en wordt het eromheem helemaal rood (zoals je kunt zien op de foto) later vormen de kleine bultjes 1 grote bult.

 

Na anderhalf a 2 uur trekt het weg gelukkig en blijft er een klein rood puntje achter, dus inmiddels 5 rode puntjes op mijn buik.

 

 

 

Hoe reageerde jullie huid op de prik?

 

Ik spuit Lucrin en GonalF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spuit momenteel alleen nog maar lucrin en daar heb ik geen last van. Een heel klein ieniemini gaatje en een bultje van een halve milimeter die na een uurtje weg is.

 

Volgende week komt er gonal bij dus ik weet nog niet of ik daar anders op reageer.

 

Groetjes vriezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi,

 

 

 

Toen ik mijn allereerste deca. heb gezet had ik ook uitslag en erge jeuk, heel vervelend. Het trok in ieder geval weg.

 

Ik heb toen bij de drogist een flesje alcohol ( 70%) gekocht met wattenschijfjes en heb toen iedere keer de plek waar ik ging prikken, ontsmet.

 

Heb toen nooit meer die irritatie gehad. Nog wel eens een beetje bloed, omdat je ook wel eens een adertje kunt raken.

 

Wat ook kan helpen, is van tevoren even een ijsblokje op je huid en daarna spuiten.... dan is je huid een soort van verdoofd.

 

Succes.

 

 

 

Groeten Sonja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

 

Ik gebruikte in eerste instantie orgalutran. Daar kreeg ik echt vreselijke uitslag van. Wrsch van de oplosvloeistof maar toch overgestapt op Cetrotide maar daar was het hetzelfde verhaal. Wel een heel stuk minder heftig dus daar heb ik niets meer over gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu was ik blij dat het na een tijdje wegtrok maar gisterenavond keek ik om 11 uur naar mijn buik en zag dat ik een witte plek had op de prikplek waar ik om 7 uur de spuit had gezet. Het was iets groter dan een 2 euromunt en het voelde dik aan.

 

Is dit een ophoping van de medicatie??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Noes,

 

 

 

Ik zou inderdaad maar even bellen, want volgens mij moet er niet zo'n schijf ontstaan. Zelf heb ik helemaal nergens last van. Alleen soms een blauw plekje omdat ik een aderetje geraakt heb. Verder zie je soms een klein gaatje, maar dat is ook alles.

 

 

 

Laat je ons nog even weten wat de arts er van zei?

 

 

 

Groet, Dorien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gebeld en ze kon er weinig over zeggen.

 

Wel is de 1e fm aanstaande woensdag ipv donderdag.

 

Omdat ik nu middenin de stimulatie zit is het niet handig over te stappen op een andere medicatie.

 

Ze vroeg me wel of ik wat merkte aan mijn lichaam e.d en toevallig heb ik sinds gisteren steken bij mijn eierstokken.

 

 

 

Afwachten tot woensdagmiddag dan maar.

 

Ik moet wel de foto's meenemen van de plekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zullen voor de irritatieplek de behandeling niet stopzetten. Bedoel je dat de hormonen niet door je lichaam zijn opgenomen?

 

Als dat het geval is lijkt het mij dat je dan langer kan doorspuiten. Ik ben ook momenteel met een lage dosis bezig en ik spuit nu langer.

 

 

 

Ze zetten een behandeling alleen stop als het echt geen zin heeft maar ik denk niet dat dit het geval is. Probeer je niet te druk te maken.

 

Kan zijn dat er niets aan de hand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hier het verslagje van de 1e meting....

 

Ik WAS positief ingesteld tot de meting begon. Ik heb links 1 kleine follikel (eiblaasje) zitten en recht 2 waarvan 1 van 10mm en 1 heel klein.

 

Veel te weinig en te klein dus.

 

Vanaf vanavond moet ik dus een hogere dosis gaan spuiten van Gonal, van 150 nu naar 225, op de hoop dat de ene follikel van 10mm groter wordt en groot genoeg wordt om een punctie ervoor te doen.

 

Zondag om half 10 heb ik een 2e meting en wordt dus hopen dat het dan weer wat positiever is allemaal.

 

De verpleegkundige en gynaecoloog vonden het ook heel laag.

 

 

 

Ook heb ik dus een allergische reactie van het prikken, mijn huid reageerd heel fel op de spuiten en daar is dus niks tegen te doen,

 

gelukkig trekt de irritatie na 5 uur weg maar prettig is het iig niet.

 

 

 

Lieverds, ik ben zo bang en heb eerlijk gezegt de hoop voor deze IVF behandeling vanmiddag laten varen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh Noes wat vervelend.

 

Durf het bijna niet te zeggen maar wij hebben vanmiddag ook onze ivf afgebroken omdat er maar 1 follikel zat die groot genoeg is. Wij gaan vrijdag een escape iui doen, hoop ik. WIj hadden een te lage dosis. Het is met mij rennen of stilstaan, vorige keer 35 follikels.

 

 

 

Dit is heel wreed als het gebeurt maar je kan beter op tijd stoppen zodat je poging niet verloren gaat. Waarschijnlijk zullen ze ook geen punctie doen met maar 1 of 2 follikels.

 

 

 

Ik hoop dat de verhoogde dosis bij jullie wel werkt en dat je niet dezelfde weg ingaat zoals wij.

 

Heel veel succes. Weet hoe je je voelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden