Ga naar inhoud

Ruben geboren 31-08-2010


mama27

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

 

 

Ik zal ook mijn bevallingsverhaal even vertellen....

 

Het is allemaal een beetje anders verlopen dan verwacht aangezien ik eigenlijk pas 30 september uitgeteld was.

 

 

 

Ik zou 20 augustus met zwangerschapsverlof gaan maar ben een weekje eerder al ziekgemeld omdat ik het niet vol kon houden (horeca).

 

Zondag 22 augustus werd ik 's morgens wakker en toen had ik het gevoel dat mijn ogen nog half dicht zaten. Dus ik zei dat tegen mijn vriend, hij draait z'n eigen om en schrikt toch wel, heel mijn gezicht bleek opgezwollen te zijn...zomaar ineens. Het trok voor het grootste gedeelte toch wel weg maar later op de dag kreeg ik ook ineens een hele dikke voet. De dag erna toch maar even de verloskundige gebeld. Deze dacht dat het wel mee zou vallen maar ik mocht toch even langskomen en moest wat urine meenemen. Zij gecontroleerd en er bleken wel wat eiwitten in te zitten. Dus ik mocht gelijk door naar het ziekenhuis voor een ctg van de kleine om te kijken of daar nog alles goed mee was. Eenmaal daar aangekomen en wat onderzoekjes te hebben gehad kreeg ik te horen dat ik zwangerschapsvergiftiging had en dat ik daar moest blijven. In het ziekenhuis werd ik streng onder controle gehouden, mocht ook echt mijn bed niet uit.

 

Nu zijn ze in het ziekenhuis aan het onderzoeken wat beter is bij vrouwen met zwangerschapsvergiftiging die tussen de 34 en 37 weken zwanger zijn, of het kindje laten zitten of eerder gaan inleiden. Op een gegeven moment was mijn onderdruk steeds 100, eiwitten waren in korte tijd flink gestegen en ik had veel klachten dus kwam ik in aanmerking om met deze studie mee te doen. Kreeg maandag (30 augusutus) te horen dat ik daarvoor uitgekozen was en dinsdag 31 augustus zou ik dan al ingeleid worden. Ik was toen 35 weken en 5dagen zwanger.

 

 

 

Dinsdag 31 augustus om 07:00 uur was het zover...Ik werd naar de verloskamers gereden en een uurtje later had ik de eerste spuit al binnen. Hier merkte ik niks van dus rond 11:00 uur heb ik de 2e spuit gekregen. Hier kreeg ik wel regelmatig weeën door maar het was even afwachten of mijn lichaam dit vanzelf over zou gaan nemen of dat het weer zou afzakken. Uiteindelijk is er besloten de 3e spuit niet meer te geven aangezien de weeën wel bleven komen. Om 18:00 uur kwam de arts die mij die dag geholpen had nog gedag zeggen want haar dienst zat er op. Ze zag alleen aan mij dat ik heel veel pijn had. Ik heb altijd al last van mijn rug, had nu al ruim een week op bed gelegen (ook niet bevorderlijk) en bovendien had ik ook rugweeën. Zij gekeken hoeveel cm ontsluiting ik had, was pas 1cm! dus besloten dat ik een pijnstiller zou krijgen d.m.v. een spuit in mijn bovenbeen. Zo gezegd, zo gedaan...Om 18:15 uur braken mijn vliezen, hierna ging het allemaal zo snel!!

 

Ik had vreselijke last van mijn rug aangezien de pijnstilling zijn werk nog niet had kunnen doen, de spuit was namelijk net pas gezet.

 

Op een gegeven moment kreeg ik persweeën dus ik mijn vriend gezegd dat 'ie snel iemand moest gaan roepen. Ik heb zelf 2 persweeën weg kunnen zuchten maar toen hield ik het echt niet meer. Gelukkig kwam er op dat moment iemand en mocht ik meepersen. Het was maar goed dat er iemand bij was want de navelstreng zat heel erg strak rond zijn nek welke ze gelijk moesten losmaken.

 

Om 19:38 uur kwam onze zoon Ruben ter wereld!!

 

Hij woog 2305 gram en was 46cm.

 

Mijn vliezen waren op dat moment maar amper 1,5 uur gebroken en ben dus in 1,5 uur van 1cm naar 10cm ontsluiting gegaan. Ruben was er toen binnen een paar minuutjes dus eigenlijk is het allemaal heel vlot gegaan.

 

 

 

Ruben moest daarna wel gelijk de couveuse in. Hij ademde ook een beetje vreemd dus even flink onder controle genomen, hij bleek vocht achter zijn longetjes te hebben zitten. Dit kan gebeurd zijn omdat hij redelijk snel geboren is en dat hij vruchtwater binnen heeft gekregen. Hij kreeg dus gelijk een infuus, sonde en slangetjes in zijn neus om wat extra zuurstof te kunnen geven.

 

De ochtend erna heeft hij ook nog eens een klaplong gekregen dus dat was ook weer even schrikken. Nu gaat het gelukkig weer een heel stuk beter. Hij mag nu uit een flesje drinken alleen wat hij niet op drinkt, krijgt hij nog via de sonde. Natuurlijk zit hij nu nog een heel eindje onder zijn geboortegewicht maar dat gaat hij echt wel weer inhalen! Hij mag er nu ook uit om bij ons op de borst te liggen....heel fijn is dat.

 

Het is nu per dag afwachten hoe het gaat met hem. Heel misschien mag hij over een paar daagjes over naar een gewoon bedje. Stiekem hoop ik dat hij eind van de week nog mee mag naar huis en dat we vanaf volgende week heerlijk met z'n viertjes thuis kunnen gaan genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mama27,

 

 

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Ruben.

 

En wat een verhaal. Ik hoop dat jullie gauw naar huis mogen en kunnen gaan genieten!

 

 

Groetjes,

 

Goofy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Marjon,

 

 

 

Wat een verhaal zeg!

 

Binnen 1,5 uur van 1 naar 10 cm...tjonge dat moet een weeënstorm zijn geweest.

 

En best even schrikken allemaal..navelstreng zo strak om t nekje, klaplong later...zo denk je hehe hij is er dan en zo kom je meteen in de zorgen he?!

 

Fijn dat t nu steeds wat beter gaat...ik hoop met jullie dat hij snel mee naar huis mag.

 

Hoe vind grote broer het?

 

Geniet van jullie menneke!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van harte met de geboorte van Ruben.

 

Wat een verhaal..maar fijn dat het goed met hem gaat.

 

Hopelijk komt hij snel op gewicht en gaat het goed met de voedingen zodat hij lekker snel met jullie mee naar huis mag. Dan gaat het grote genieten pas echt beginnen met z'n 4-tjes.

 

Ruben is een mooi ventje zeg, en jullie hebben hem een mooie naam gegeven.

 

Heel veel geluk en ik duim voor jullie dat Ruben snel gezond en wel met jullie mee mag.

 

 

 

lfs Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het nog even een beetje hectisch dus niet echt tijd om veel mee te lezen en te reageren. Iedereen wel bedankt voor de felicitaties!!

 

 

 

We rijden 3x op een dag heen en weer naar het ziekenhuis. Ruben is trouwens vandaag uit de couveuse in een verwarmd bedje gegaan. Hopelijk blijft 'ie het nu goed doen zodat hij niet meer terug hoeft in de couveuse. Alleen het eten blijft nog lastig. Hij zit nog steeds een eind onder z'n geboortegewicht. We hebben gisteren een gesprek gehad met de dokter en die zei dat we er toch wel rekening mee moesten houden dat Ruben nog wel 1,5 tot 2 weken in het ziekenhuis moet blijven. Dus we moeten nog even geduld hebben voordat we hem mee naar huis mogen nemen. Gelukkig heeft hij nu alleen nog een sonde in zijn neus en is de rest van de slangetjes en infuus weg.

 

 

 

Groetjes Marjon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden