Ga naar inhoud

Cryo Tp Volledig in Natuurlijke Cyclus


bianca1

Aanbevolen Berichten

Hoi Meiden,

 

 

 

Ik heb heel even een vraagje over de cryo tp die mij te wachten staat in oktober.Ik heb nu 2 verse terug plaatsingen gehad en beiden keren werd ik op dag 8 na de tp ongesteld.

 

Nu starten we in oktober met de tp van de cryo's (als ze goed ontdooien)

 

Nu is mijn verteld dat ik dat met ovulatie testen moet doen.

 

na aandringen krijg ik er ook ondersteuning bij van echo's.

 

Mocht ik een positieve ovulatie test hebben dan krijg ik na 5 dagen de tp.

 

Krijg dus helemaal geen medicatie bolletjes etc.

 

Nu vroeg ik me af ofdat 5 dagen na een positieve ovulatie test niet te laat is voor de tp?Normaal gesproken als je bijv pregnyl spuit heb je toch veel nauwkeuriger en eerder de tp of vergis ik mij??

 

Ik had graag de pergnyl na de tp willen spuiten als extra ondersteuning maar helaas doen ze dat niet bij ons.Heel af en toe krijg je die bolletjes maar aangezien ik daar al 2x door op dag 8 ongesteld doorheen ben geworden weet ik niet of het erg vestanding is om dat te doen.Of zal het helemaal in natuurlijke cyclus sowieso veel beter zijn??

 

 

 

Maandag een telefonische gesprek en dan moet ik het even over de ondersteunde echo's hebben.Maar de verpleegkundige had al gezegt dat dat gewoon kan.

 

Ook na vele maanden nadenken hebben we besloten te vragen ofdat we 2 cryootjes terug geplaatst kunnen krijgen inplaats 1.Ik ben 25 normaal doen ze er moeilijk over maar met de laatste poging had het sowieso gemogen dus hopelijk is het dit keer ook geen probleem.

 

Dus hopelijk kan ze daar door de telefoon antwoord op geven anders moet ik helaas weer langs.

 

 

 

Hebben vrouwen hier positieve verhalen die alles volledig in natuurlijke cyclus hebben gedaan??Dus ook zonder de utrogestan en pregnyl na de tp.

 

 

 

 

 

Dank jullie wel!!

 

 

 

Groetjes Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bianca, ik heb de laatste cryopoging niet helemáál in natuurlijke cyclus gehad (want wel pregnyl gespoten), maar kan wel antwoord geven op je vraag of dag 5 niet te laat is.

 

Als je een positieve ovulatietest hebt duurt het nog 24-48 uur voor je ei springt. De cryo's zijn meestal op dag 3-5 ingevroren. Je moet dus eerst een dag tellen voor je eisprong, en vanaf dan het aantal dagen dat je cryootjes al "oud" zijn. Zo kom je dus inderdaad op bijv. 5 dagen als ze op dag 3 of 4 ingevroren zijn.

 

Ik heb zelf op woensdag pregnyl gespoten (maar eitje was zonder dat ook op vrijdag gesprongen; had net voor de pregnylspuit een positieve ovulatietest) en ik had de dinsdag erna de TP van twee cryootjes die op dag 4 waren ingevroren.

 

 

 

Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bianca zit je in Voorburg? (zie dat je in Boskoop woont). Ik heb daar in ieder geval ook een cryo volledig in natuurlijke cyclus gehad en dat vond ik een verademing. Eén echo gehad, daarna ovulatietesten, idd vijf dagen na de positieve ovulatietest een terugplaatsing. Ik twijfelde eerst ook of het niet beter was met ondersteuning, maar eigenlijk is dat omgekeerd redeneren. Want wat is er nou beter dan zo natuurlijk mogelijk zwanger worden? We zijn zo gewend aan prikken en slikken dat we denken dat het zonder niet lukt. Ik vond de twee wachtweken ook veel relaxter omdat je niet telkens moet denken aan medicatie. En je hebt natuurlijk ook geen bijwerkingen.

 

 

 

Als je natuurlijke cyclus normaal is, dan is tp zonder hormonen eigenlijk heel logisch!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook half juli in een natuurlijke cyclus een TP gehad zonder medicatie. Ik vond het ook een verademing, en heb op de 1 of andere manier hier meer vertrouwen in dan met medicatie. Laat de natuur maar doen wat het moet doen.

 

 

 

Ik moest vanaf CD 11 3x per dag urine opvangen, op CD 13 urine meenemen en bloedprikken en echo. Hierin was goed te zien dat mijn eisprong er aan zat te komen. Op CD 18 heb ik mijn TP gehad. Ik moest wel Pregnyl in huis hebben, voor het geval dat... Maar dat was niet nodig. Ik vond de TP ook erg laat, maar ze vertelde dat in de natuur het bevruchte embryo ook pas na 3 dagen in de baarmoeder komt. Dus dan klopt het wel. Ik dacht eerst dat ik pas 2 weken na TP mocht testen, maar dat is dan ook veel eerder, nl op CD 29, dus na 12 dagen.

 

Half oktober krijg ik weer een TP, als mijn ongi optijd komet dan zal dat ongeveer 11 oktober zijn :-) Nu ik dat zo zeg, gaat het al een beetje kriebelen.

 

 

 

Succes Bianca, we spreken elkaar vast ook nog in de oktober topic.

 

 

 

Groetjes Guusje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Miepie,

 

 

 

Ik snap het helemaal!!Thanks voor je uitleg!!

 

 

 

Hoi Henne,

 

 

 

Nee de echo's heb ik in gouda en de tp bij Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp.

 

Daar heb je wel gelijk in dat het in natuurlijke cyclus beter is.Heb er ook een beter gevoel over maar is toch wel gek je bent er altijd zo mee bezig de ene spuit of bol na de andere en dan ineens helemaal niks!!Zie dat jij 2 sept de tp heb gehad!!Spannend!!Hoevoel jeje??En heb je er 2 terug geplaatst gekregen???

 

Succes met wachten!!!

 

 

 

Hoi Guusje,

 

Dat van die urine is helemaal nieuw.heb ik nog nooit van gehoord.Wat deden ze dan precies met je urine want volgens mij moest je het 2 dagen thuis bewaren of moest je wel iedere dag naar het ziekenhuis??Jij gaat in oktober ook een cryo tp doen??Weer in natuurlijke cyclus??heb je ook geen bolletjes of pregnyl na de tp?

 

 

 

Hopelijk zie ik je in oktober terug bij mij is het de laatste maanden maar de vraag wanneer ik ongi word.Werd het altijd om de 30 dagen maar de laatste 3x kreeg ik medicijnen omdat ik het toen al 2 maanden niet was.Dus hopelijk word ik het nu wel eind september!!!!!

 

Wanneer moet jou ongi komen???

 

Spannende tijden weer!!

 

 

 

Liefs Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

 

 

Uit de urine kunnen ze ook een ovulatie test doen, ik moest de potjes bewaren in de koelkast, bij de 1e controle moest ik ze allemaal meenemen. Dus van 3 kanten (urine, bloed en echo) kijken ze wanneer de TP kan plaats vinden.

 

 

 

Ik heb zelf ook een cyclus van 30 dagen. Als het goed is dan moet dat 24 september zijn dat mijn ongi er is.

 

En nee, geen mottenballen :-) en pregnyl alleen als mijn eisprong niet goed voorderd, maar daar heb ik nooit last van zover ik weet.

 

 

 

Oh, en bij de echo meten ze ook de bms, maar ook deze is altijd goed.

 

 

 

Ik kijk er wel weer naar uit, heb even een pauze gehad van 2 maanden.

 

 

 

Lfs Guusje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bianca,

 

 

 

Ik heb mijn cryo bijna volledig in natuurlijke cyclus teruggeplaatst gekregen, heb alleen ovitrelle gespoten om het precieze tijdstip van de eisprong te kunnen bepalen i.v.m. inplannen tp bij het UMC. Bij mij waren de cryo's 4 dagen 'oud', 5 dagen incl. ontdooien. Mijn terugplaatsing ging dan als volgt:

 

woensdag ovitrelle, vrijdag eisprong, woensdag terugplaatsing, dus precies 5 dagen tussen eisprong en tp.

 

Ik moest in eerste instantie ook alleen werken met ovulatietesten en ik heb die van het kruidvat eigen merk gekocht. NIET DOEN! Deze testen zijn het ene moment positief en het volgende moment negatief, om vervolgens weer heel gezellig positief te worden. Dit waren volgens het ziekenhuis ook de enige niet betrouwbare ovulatietesten. De rest was prima! Uiteindelijk mocht ik ook een paar keer voor een echo te komen om te zien of de eisprong eraan zat te komen, dat was wel heel fijn. uiteindelijk is ook vanuit de laatste echo besloten dat ik ovitrelle mocht gaan spuiten.

 

 

 

Ik wens je erg veel succes met je poging en hopelijk blijven ze lekker plakken!

 

Veel liefs, Sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn wel duur, maar ik vind zelf de digitale ovulatietesten van Clearblue het prettigst. Je staat dan niet elke keer te twijfelen of het streepje nu wel of niet donker genoeg is, maar krijgt gewoon en smiley. Je kunt ook beginnen met goedkopere en als je denkt dat je eisprong eraan zit te komen de clearbleu pakken. Dat scheelt toch weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bianca,

 

 

 

Hier ook iemand die een cryo volledig in een natuurlijke cyclus heeft terug laten plaatsen. Ik heb ook geen pregnyl gesproten en geen bolletjes gebruikt. Helemaal zonder med dus! Ik vond het heerlijk. Wel heel erg wennen dus ik begrijp helemaal wat je bedoeld!!

 

 

 

Ik heb net als Guusje ook urine 3xDaags moeten sparen (als ik het goed onthouden heb zit Guusje in het zelfde ziekenhuis als ik, LUMC) en bewaarde dit in de koelkast. Op dag 13 de 1e controle echo gehad (heb en lange natuurlijke cyclus) en de urine in geleverd. Daarna na 3 dgn nog 1 controle echo gehad en hoorde dat ik mijn eigen eisprong had ingezet. 2 dgn later heb ik de terugplaatsing gehad. En... ZWANGER!!!

 

 

 

Ik ben nog nooit zwanger geweest van een vers embryo en heb ook altijd het gevoel gehad dat door al de med het ook niet wilde lukken (is eigen idee niet overlegd met arts) Nu volledig natuurlijke cyclus zonder med en eindelijk gelukt!

 

Ik wens je super veel succes en ga zeker voor je duimen!!!

 

 

 

Liefs Toobee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey toobee,

 

 

 

Aller eerst GEFEICITEERD!!!!! En wat heerlijk om een succes verhaal te horen. Doet me goed !

 

 

 

Ik zit inderdaad net als jij in het LUMC, bij dokter Klijn.

 

 

 

Geniet van je zwangersschap, ik hoop dat ik je eind oktober ook een succes verhaal kan vertellen.

 

 

 

Lfs Guusje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meiden,

 

 

 

Wat fijn al die reacties!!!Gelukkig ben ik dus niet de enige die zo onzeker is ;)!!

 

Probeer volgende maand gewoon vol goede te beginnen!!

 

 

 

@Tobbee gefeliciteerd!!!Wat een goed nieuws!!!Ik sluit me aan bij wat jij zegt ik denk ook dat je zonder medicatie meer kans maakt.Ik heb ook PCOS en reageer steeds zo raar op de hormonen dat ik denk dat dit nog niet eens zo slecht is voor me!!

 

 

 

@Sandra,Ook jij gefeliciteerd ook met een cryo!!!!Wat voor ovulatie testen heb jij daarna gebruikt dan???Bij ons zeiden ze dat je alle testen kon gebruiken.

 

Nu zie je op internet ook veel goedkope tests maar geen idee hoe die het doen.

 

 

 

@henne,Heb net eens zitten kijken en de clear blue zijn idd wel prijzig.Was van plan sowieso een goedekope test te kopen al weet ik nog niet welke zat aan de kruidvat te denken maar las net dat die niet goed zijn.Gelukkig voel ik me eisprong ook altijd dus denk dat ik niet heel veel testen ga gebruiken en heb ook de echo s er bij.Dus ben benieuwd.

 

 

 

@Guusje,O op die manier doen ze dat met je urine.Moet je dat deze ronde ook weer gaan doen??Mijn bms is ook altijd in orde maar is wel fijn als er weer naar gekeken word!!

 

Kan me voorstellen dat je weer door wilt!!!Moet er bij jou steeds pauze maanden tussen zitten of heb je bewust een pauze ingelast vanwege vakantie ofzo??

 

Word jij wel altijd regelmatig ongesteld??Met een beetje geluk word ik 28 september ongesteld.Hoop het zo!!!:wav::wav:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bianca,

 

 

 

Ale er plaats is mag je bij het LUMC gelijk de volgende maand voor een cryo TP, maar ik ben nu 3 weken geleden aan mijn baarmoedermond geholpen, deze hebben ze bevroren, dit ivm littekenweefsel wat iedere keer ging bloeden. In 2007 ben ik geopereerd ivm voorstadium baarmoederhals kanker. Dus heet eigenlijk niets met inze ivf behandeling of kinderwens temaken. Dus het was een verplichte pauze, maar ik vind het eigenlijk wel even fijn zo.

 

Ik weet niet of ik straks weer urine mag gaan sparen, dat hoor ik wel als ik ze bel als ongi er weer is.

 

 

 

Laten we hopen dat we straks gelijk lopen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi bianca

 

ook ik heb een terugplaatsing gehad in een volledige natuurlijke cyclus. Ik heb ovulatietesten moeten gebruiken (gekregen via het ziekenhuis, dan waren ze niet heel duur en het zh wist zeker dat ik goede had). Ik heb geen pregnyl of bollen gehad en zelfs geen echo. ik had ook het idee deze manier een kans was voor mijn lichaam om te laten zien dat het zwanger kon worden. En... dat is gelukt! ben nu ruim 25 weken zwanger en ik zou het de volgende keer zeker weer op deze manier willen doen. Heerlijk ontspannen en veel minder belastend.

 

groetjes nieta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me ineens afvraag van mijn volige TP. Mijn arts heeft niets gezegt over onthouding. Maar in de natuurlijke TP heb je een gewone eisprong, dat zou betekenen dat ik ook zo zwanger kan worden! Het zou wat zijn, door de TP en puur natuur zwanger.

 

 

 

Toobee, is daar bij jou iets over gezegt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi bianca

 

ook ik heb een terugplaatsing gehad in een volledige natuurlijke cyclus. Ik heb ovulatietesten moeten gebruiken (gekregen via het ziekenhuis, dan waren ze niet heel duur en het zh wist zeker dat ik goede had). Ik heb geen pregnyl of bollen gehad en zelfs geen echo. ik had ook het idee deze manier een kans was voor mijn lichaam om te laten zien dat het zwanger kon worden. En... dat is gelukt! ben nu ruim 25 weken zwanger en ik zou het de volgende keer zeker weer op deze manier willen doen. Heerlijk ontspannen en veel minder belastend.

 

groetjes nieta

 

 

 

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

 

 

 

Dat klinkt inderdaad heel prettig!

 

Bij mij zit er ook een probleem met het innestellen dus ik hoop echt dat ik de bolletjes wel krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden