Ga naar inhoud

Famke geboren op 1 september...


Gast Sannie66

Aanbevolen Berichten

In het topic uitgerekend augustus 2010 heeft Louke haar bevallingsverhaal gezet.

 

-----------------------------------------------------------------------

 

Hallo Dames,

 

 

 

Dinsdag op woensdagnacht 1 september om 00.12 uur is onze dochter FAMKE geboren.

 

Ze is 51 cm lang en weegt 3610 gram.

 

Ze is een beauty met zelfs wat donkere haartjes op haar bolletje.

 

 

 

De bevalling was zwaar met een goed einde. 17 uur geduurd inclusief 6 uur ontsluiting.

 

Toen we naar het ziekenhuis dinsdagochtend vertrokken ging ik nog snel even plassen en verloor helder rood bloed, paniek van mijn kant. Moest me om 7.30 uur melden dus meteen bij binnenkomst dat gezegd en ik werd aan ctg gelegd en meteen getoucheerd, daarbij broken de vliezen spontaan en 5 minuten later begonnen de wee�om de 6 minuten. Die wee�had ik nooit thuis herkend als zodanig want ik kende die krampen al weken.... al niet maanden... maar natuurlijk niet zo frequent.

 

Er werd meteen een anesthesist gebeld voor de ruggeprik. We wisten al dat kindje een sterrekijkertje was dus meteen epidurale om niet te snel uitgeput te raken.

 

Zo gezegd zo gedaan (was toen 8.30 uur), toen nog een snufje wee�pwekkers erbij en ik zal al snel op wee�van 1-2 minuten. Niet dat ik daar iets van merkte. Ik lachte, telefoneerd, praatte, en zag op het apparaat dat ik een wee had. Echt maf, ja dacht ik: zo wil ik wel baby's baren.

 

Rond 19 uur begon Famke nood in de buik te krijgen dus werd ik met spoed naar de verloskamers gereden en was er volle paniek om mij heen. Mijn vriend had het niet in de gaten maarja ... ik werk in die branche.

 

Ik bleek totale ontsluiting te hebben maarja Famke was nog niet zover ingedaald zoals ze ook voorspeld hadden. Gelukkig stabileerde ze en mocht ik de epidurale niet meer gebruiken en ook de weeenopwekkers werden helemaal gestopt.

 

Toen mocht ik dus alles gaan opvangen op mijn linkerzijde zodat haar hoofdje zou gaan draaien en ik mocht niet persen maar wel licht meeduwen zodat ik zou helpen in het draaien. Ik voelde geen wee�in mijn buik maar wat ik wel voelde is helse pijnen door dat bekken gaan, of al mijn botten uit elkaar gespleten werden bij elke wee. Ik hield het niet meer en drukte 1x per uur toch stiekem op epidurale.

 

Om 22 uur mocht ik gaan persen en weg waren wee� Dus weer aan de wee�pwekkers, yiha, daar begon de hel weer.

 

Om 23 uur zei ik; als ik godverdomme nu niet eens echt wat mag gaan doen, dit krijg ik echt niet meer weggezucht en ja ik mocht beginnen.

 

pers pers pers pers pers, ik kreeg haar er niet uit.

 

De knip werd gezet en pers pers pers pers pers, nee lukte me niet.

 

Dus er werd een gynaecoloog bijgehaald en die ging zich steriel maken dus ik dacht oei oei oei de vaccuum dus ik adem in , trek mijn benen omhoog, 2 man waar ik mijn voeten tegen afzetten, verpleegkundige die op mijn buik duwde en JAAAAA het hoofdje, toen zucht zucht zucht want navelstreng zat er omheen. Plus het was zo moeilijk omdat haar handje ook lekker naast haar hoofdje eruit kwam, toen kwam de rest voorzichtig eruit duwen en ik was KLAAR !!! pfffffffffffffffffff

 

Famke had toch best wel een vaccuumkopje want ze heeft dus echt behoorlijk klem gezeten in mijn bekken, dus echt zooooo blij dat er geen echte vaccuumpomp aan te pas is gekomen. Hij stond klaar en keek erna.

 

 

 

Placenta wilde ook niet meteen eruit en trokken ze ook al medicijnen voor op maar ik zei: nee wacht ik duw het wel zo eruit met de perstechniek en dat lukte warempel ook nog. Volgens mij had ik echt gehad.

 

 

 

Het was cliche; de bevalling was ik meteen vergeten, maar toen ze me begonnen te hechten toen wist ik het weer. Bah dat vond ik echt gemeen.

 

 

 

Afin eind goed al goed.

 

We zijn wel 1 dag langer in het ziekenhuis moeten blijven omdat Famke ziek was van de bevalling: ondertemp (warmtebedje gekregen), liep steeds blauw aan, misselijk, braken van vruchtwater en oud bloed dus maag leeggespoeld.

 

Gelukkig gaat het nu beter, ze is nog wel veel misselijk maar het gaat.

 

 

 

Ze heeft zich vannacht voorbeeldig gedragen alleen ik kon niet slapen, alles passeert de revue en ik begin langzaam aardig trots op mezelf te worden dat ik haar toch zelf eruit heb gekregen.

 

 

 

zo, heel verhaal. Vast wel het een en ander vergeten maar dit is nu de versie zoals ik het me herinner.

 

 

 

Heel veel liefs, trotse mama Louke

 

--------------------------------------------------------------------

 

 

 

Geniet ervan Louke! Je hebt er lang op moeten wachten...

 

Liefs, San

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden