Ga naar inhoud

Ons verhaal wat ik graag wou delen


minoes

Aanbevolen Berichten

Ons levens verhaal!

 

 

 

Het begon allemaal 8 jaar geleden 24 0ktober 2002

 

Marcel en ik kende elkaar al wel twee jaar via mijn toenmalige vriend.

 

Naar een jaar gingen we samen wonen en wisten toen al dat we graag een baby een baby wilden.

 

Liet toen de pil staan elke maand weer een teleurstelling maar we gingen door maar niks lukte het verdriet was intens.Mijn grootste angst om niet gewoon zwanger te worden.

 

9 Juni 2006 was onze dag de mooiste dag uit ons leven een mooie zonnige dag met alles er op aan een mooie jurk. Het was in 1 woord PERFECT!!1

 

Ongeveer 5 jaar gelden naar de dokter en de verwees ons gelijk door omdat we langer dan een half jaar bezig waren.

 

Ik kreeg alle onder zoeken en daar kwam niks uit de ene kant opgelucht aan de andere kant, wat is er dan aan de hand,dat werd ons snel duidelijk marcel zijn zaad was slecht dus kregen we iui.

 

Twee keer werd het teruggeplaatst maar niks zelfs een kans op een vierling niks en toen een dag werd het niet terug gebracht het zaad was heel slecht tot twee keer toe weer een teleurstelling.

 

Mijn ouders gingen 4 jaar geleden scheiden dat was zo’n klap door de stress kreeg ik epilepsie.En nu nemen we rust pauze. zo gezegd zo gedaan.

 

Maar het ziekenhuis waar we liepen voelde niet goed ik ben op den duur naar de dokter gegaan en gezegt ik wil een second opion in een ander ziekenhuis.

 

Daar werd duidelijk iui heeft geen zin ivf was de oplossing en dat kon alleen in het UMCG.

 

Weer op de wachtlijst en ja hoor in januari 1010 konden we heen voor gesprek. Eerst werd het zaad onderzocht.

 

Tot onze grote verbazing had ivf ook niet veel zin icsi was de oplossing.Dan word er een eitje bij mij weg gehaald en dan word zijn zaad direct in het eitje gespoten, dat is goed doen we dat.

 

Maar ik moest eerst de prik instructies doen en dan konden we van start.

 

In Maart zijn we begonnen eerste ivf-icsi spannend!!

 

Fm eitje was 18 mm dus kon gaan spuiten met gonal-f en cetotide twee dagen er na moest ik weer heen al die dagen er tussen geprikt en ja hoor eitje was nu 20 mm dus twee dagen erna punctie viel gelukkig allemaal mee.

 

We moesten weer twee dagen wachten of het eitje bevrucht was helaas was niet zo!!! Helaas en zo verdrietig maar op naar de volgende poging.

 

Juni 2010 alles weer van voor of aan en ja hoor eitje was weer bevrucht dus 8 juni punctie en dan 10 juni terugplaatsing mooi cadeau want 9 juni waren we 4 jaar getouwd.

 

Nu de slopende wacht weken in spannend 25 juni mocht ik testen joehoe wij zijn zwanger!!!!!

 

Twee keer een mooie echo gehad maar helaas bij 11 week en 3 dagen was de echo niet goed 12 augustus 2010 was de ergste dag uit ons leven de baby leefde niet meer onze wereld stortte in mijn grootste angst werd werklijkheid!!!

 

Nee waarom!!! Er was een afwijking in de bloed banen zei de arts.

 

Ik kreeg nog een echo 18 augustus en er werd een plan gemaakt ik zou dan zondag 22 augustus beginnen met pilletjes om het op te weken maar gelukkig hoefde dat niet meer.

 

Donderdag 19 augustus begon ik aan het einde van de middag te bloeden ik was zo bang.

 

Vrijdag 20 augustus dacht ik dat ik het s’morgens had verloren naar de dokter zei dat het niet zo was het waren stolsels helaas zei hij ze misschien heb je het al verloren ik dacht nee maar ja dan was het beter zo. Nee dus aan het einde van de middag verloor ik weer stolsels ik was zo bang dat ik weer naar mijn moeder ben gegaan en aan het einde van de middag verloor ik ons engeltje in de wc ik heb het er uit gehaald en in een bak gedaan en mijn stiefvader heeft het in een heel mooi bakje gedaan.

 

Gelukkig het was er uit maar de verdriet niet.

 

Zaterdag 21 augustus 2010 hebben we ons engeltje in de tuin begraven ik was kapot ik kon niet meer waarom!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Waarom gaat het nooit in 1 keer goed.

 

Ik wil je terug ik mis je voel me zo leeg.

 

Precies drie maanden gelden deed ik de test en precies drie maanden daarna verloor ik ons kindje zo oneerlijk.

 

We hebben wel besloten gelijk door te gaan je zit toch al in de molen en mijn lichaam zegt echt wel het kan nu wel weer.

 

Ondanks alles probeer ik positief te zijn en dat is niet altijd makkelijk.

 

Gelukkig weet ik in mijn achter hoofd dat het beter is zo en beter voor het kindje.

 

En er is ons een hoop gespaard gebleven we hebben er niet heel veel maanden mee hoeven lopen en dat je alles gekocht hebt en dan zit je met alles maar geen baby en dan!!!

 

 

 

Lief klein kindje bedankt voor de mooie drie maanden.

 

We zullen je nooit vergeten je hebt een plekje in ons hart we houden van je ook al was het maar zo kort.

 

 

 

Liefs Marcel & Jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve minoes,

 

 

 

Wat een verhaal en wat een verdriet!

 

Doe wat goed voelt...niets is fout als het maar helpt!

 

 

 

Heel mooi dat je jullie engeltje hebben begraven! Kan uit eigen ervaring zeggen dat dat helpt....

 

 

 

Heel veel sterkte

 

 

 

 

 

Liefs Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minoes,

 

 

 

Goed dat je het van je afschrijft.

 

Ik hoop dat het je helpt ter verwerking.

 

 

 

Pas goed op jezelf meissie en probeer ook wat afleiding te zoeken...dat helpt ook vaak wel een beetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minoes,

 

 

 

Het is heel oneerlijk als je lichaam gewoon niet doet wat je wil.

 

Wens jullie heel veel sterkte met dit verlies.

 

 

 

Mooi dat jullie het hebben opgevangen en hebben begraven in de tuin.

 

Toch een plekje om naar toe te gaan.

 

 

 

Sterkte

 

Rubster

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey dames

 

 

 

heel erg bedankt voor jullie lieve reacties.

 

ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest was nog maar een klein beetje bloed te zien dus hoef geen curettage.

 

en heb gelijk gevraagd wanneer ik weer mag na mijn menstruatie ben heel blij.

 

en de ivf arts zei dat ik een goeie kandidaat was en dat icsi in eigen cyclus dat dat haast nooit voor komt eerste tp dus ben heel blij.

 

 

 

ja martha je hebt helemaal gelijk ik ga volgende week weer aan het werk en een paar week daarna nemen we vakantie

 

 

 

liefs jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Minoes,

 

 

 

Goed dat je je verhaal hebt verteld. Soms helpt het om dingen van je af te schrijven, niet dat het verdriet daardoor minder wordt, maar het lucht soms wel op.

 

Jullie hebben ook nogal wat meegemaakt.....

 

 

 

Sterkte meis!

 

 

 

Liefs Ansje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey dames

 

 

 

heel erg bedankt voor jullie lieve reacties.

 

ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest was nog maar een klein beetje bloed te zien dus hoef geen curettage.

 

en heb gelijk gevraagd wanneer ik weer mag na mijn menstruatie ben heel blij.

 

en de ivf arts zei dat ik een goeie kandidaat was en dat icsi in eigen cyclus dat dat haast nooit voor komt eerste tp dus ben heel blij.

 

 

 

ja martha je hebt helemaal gelijk ik ga volgende week weer aan het werk en een paar week daarna nemen we vakantie

 

 

 

liefs jessica

 

 

 

Goed van je Minoes dat je volgende week weer aan het werk gaat. Misschien helpt het je een beetje met je verdriet om te gaan.

 

En dan heerlijk even op vakantie. Wij hebben het lekker ook nog tegoed en ik zie er enorm naar uit!!!

 

 

 

En wat de gyn. zegt, je moet wel een goeie kandidaat zijn om op deze manier meteen zwanger te worden.

 

Gelukkig heb je nog wel 5 pogingen in eigen cyclus tegoed en daarna volgens mij nog 3 in kunstmatige cyclus, toch? Of heb ik het nou verkeerd begrepen.

 

In ieder geval moet er vast eentje tussen zitten die jullie een mooi kindje "brengt".

 

 

 

Sterkte meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

lieve meiden

 

 

 

bedankt het doet me goed dat jullie me steunen.

 

marta ik heb na 11 week en drie dagen mk gehad dus ik mag gewoon weer van voor af aan 6 in eigen cyclus en 3 gestim.als je na zoveel week een mk krijgt mag je gewoon weer opnieuw net als een bevalling.

 

 

 

liefs jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey bianca

 

 

 

je hebt wel een punctie maar je maakt maar 1 eitje aan maar je hebt niet veel hormoon in je lichaam dus geen troep haha zeggen ze dan?

 

ik spuit dan gonal-f en cetrotide de een maakt het eitje groter en dan ander zorgt er voor dat het niet knapt maar je moet wel voor de puchtie pregnyl spuiten en als het bevrucht is moet je ook drie dagen erna pregnyl spuiten.

 

 

 

ik hoop dat het een beetje duidelijk is en volgens mij doet alleen umcg dat.

 

 

 

ik heb ook met tranen in mijn ogen getypt haha maar de fouten heb ik er al uit gehaald bedankt dat je het mooi vond

 

 

 

liefs jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik wist het niet zeker? maar ik zag het ergens bij iemand anders staan ben er wel blij om dat ik met een schone lei mag beginnen en ben nu wel heel positief.

 

volgende week weer werken en dan een paar weken en dan gaan we op vakantie die ik nog tegoed heb haha waarheen geen idee zien wel waar we stranden

 

 

 

liefs jessica

 

 

 

martha hoe gaat het nou met jou denk aan je

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden